Myldretid

Menu

Billeder ➜ Fotografer ➜

Alle billeder optaget af Bo Kristensen

Bo Kristensen har taget 7 billeder på Myldretid:

To nye batteribusser i Ryvang garage, København

To nye batteribusser i Ryvang garage, København

I foråret 2009 åbner den såkaldte citybuslinje i København, hvor små, batteridrevne lavgulvsbusser skal betjene en ringlinje i Københavns indre by. Der skal bl.a. køres ad nogle af de små gader i middelalderbyen, der ikke normalt har busbetjening. Arriva har 11 busser af typen i ordre, og de er flere måneder forsinket i leveringen, hvilket også betyder, at citybuslinjens oprettelse har måttet udskydes - til kommunens og Movias fortrydelse. Midt i april dukkede de første to busser dog op i Ryvang garage.

Foto: Bo Kristensen, 22. april 2009.

Batteridreven minibus på Ryvang garage, København

Batteridreven minibus på Ryvang garage, København

De batteridrevne "citybusser" leveres af italienske Car. Ind., der vist er en forkortelse for Carrozzeria Industriale. Bustypen hedder Urban 40 Elettrico og kan køre 150 km på en opladning. "Motoren" i disse elektriske busser er fra Ansaldo. Designet kan man mene om, hvad man nu vil... I den københavnske udgave, er busserne er indrettet med 13 sidde- og 9 ståpladser. Måske dukker de elektriske busser også op som servicebusser rundt omkring? Ryvang garage.

Foto: Bo Kristensen, 22. april 2009.

Netbus 8444 hos Bus Center Vest

Netbus 8444 hos Bus Center Vest

21. oktober 2007 overtager Netbus driften af linje 5A i København. Til linjen har man indkøbt 43 stk. Volvo B12BLE-61/Vest-busser, og i uge 33 skal en af dem præsenteres for Movia. Det er denne bus, og den får nr. 8444. Her ses den hos Bus Center Vest i Kolding.

Foto: Bo Kristensen, 9. august 2007.

Connex 6289 i Tilburg, Holland

Connex 6289 i Tilburg, Holland

En del af Connex' DAF/Berkhof-gasbusser er nu hos Connex i Holland. En af dem, bus 6289, var kommet lidt hurtigt af sted, så ABIT-udstyr og Almex-maskinen måtte hentes hjem igen... Bus 6289 ses her i Tilburg i Holland, hvor det er meningen, den skal sættes i drift.

Foto: Bo Kristensen, ukendt dato.

Connex 6289 i Tilburg, Holland, set forfra

Connex 6289 i Tilburg, Holland, set forfra

Fortiden hos Connex i Gladsaxe fornægter sig ikke. Her er det destinationen fra HUR-linje 156, der vises i skiltet.

Foto: Bo Kristensen, ukendt dato.

Partner Bus 8436 i garagen i Skibby

Partner Bus 8436 i garagen i Skibby

Partner Bus fik i slutningen af 2004 leveret de tre første Carrus-busser til rutetrafik i Hovedstadsområdet nogensinde. Busserne er 13,7 m-busser og i øvrigt bygget af stål. De anvendes på nogle helt bestemte ture på Partner Bus' linier. Bus 8436 er i øvrigt tællebus.

Foto: Bo Kristensen, 3. februar 2005.

Partner Bus 8436 set indefra

Partner Bus 8436 set indefra

Indefra ligner Partner Bus 8436 de fleste andre HUR-busser. Bemærk dog den skrånende trappe op til den bageste del af bussen. De gule holdestænger og sædebetrækket mv. er det samme i alle nye HUR-busser, da det er en del af specifikationerne fra HUR.

Foto: Bo Kristensen, 3. februar 2005.