Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 28. december

Her vises alle billeder af busser taget 28. december i forskellige år:

DitoBus 4905 ved Favrholm st.

DitoBus 4905 ved Favrholm st.

Favrholm station syd for Hillerød, som åbnede 10. december 2023, har en fin lille busterminal med stoppestedspladser til et par buslinjer. Men der er foreløbigt ingen busbetjening af stationen! Med tiden - f.eks. når stationens egentlige passagergrundlag i form af det nye hospital er færdigt - kan man dog forestille sig, at linjer som 337 eller 600S føres via stationen. Her er det DitoBus 4905, Volvo B0E/Wroclaw (7900 Electric) årg. 2023, der leger linje 337 ved Favrholm st. en mørk og stormfuld dag. Til venstre ses Frederiksværkbanens perron.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2023.

Anchersen Rute 3253 og 3254 fra vinduessiden ved Teglholmen garage

Anchersen Rute 3253 og 3254 fra vinduessiden ved Teglholmen garage

Anchersen Rute overtog i Movias udbud A8 i december 2011 tre DAF SB4000/Jonckheere-busser fra Arriva sammen med linje 22. Det var oprindeligt ikke meningen at anvende busserne efter overtagelsen, men dette skulle siden være blevet ændret, så busserne nu forventes at komme i drift med numrene 3252, 3253 og 3254. Her henstår de to sidstnævnte numre udendørs ved garagen på Teglholmen i Sydhavnen i slutningen af december - endnu uden de nye vognnumre påsat.

Foto: Thomas Weidekamp, 28. december 2011.

Anchersen Rute 3253 og 3254 fra dørsiden i Teglholmen garage

Anchersen Rute 3253 og 3254 fra dørsiden i Teglholmen garage

Anchersen Rute 3253 (tv., opr. Connex 6366) og 3254 (th., opr. Connex 6367), begge DAF SB4000/Jonckheere årg. 2005, hensat udendørs på selskabets garage på Teglholmen i Københavns sydhavn.

Foto: Thomas Weidekamp, 28. december 2011.

Ex. HT 1285 nær Støvring

Ex. HT 1285 nær Støvring

Den tidligere HT 1285, Volvo B10R-59/Aabenraa årgang 1981, kunne 28. december 2006 ses ved en gård nord for Støvring. Bussen forventedes på dette tidspunkt ophugget lige efter nytår.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Ex. HT 1285 fra siden

Ex. HT 1285 fra siden

HT 1285 var i drift i 20 år - helt til foråret 2001, hvor den sidst kørte på linje 14 og senere S-togserstatningskørsel på linje F1, som bussens skilte stadig viser. Her små seks år senere er bussen i en sørgelig forfatning, men dens identitet fornægter sig ikke.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Ex. HT 1285 set lidt bagfra

Ex. HT 1285 set lidt bagfra

HT 1285 nåede at køre for både HT, Busdivisionen, Bus Danmark og Arriva. I midten af 1990'erne gennemgik den ReBUS-programmet og fik monteret en ekstra udstigningsdør bag bagakslen, hvilket den ellers ikke var født med.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Interiør af ex. HT 1285

Interiør af ex. HT 1285

Interiør af ex. HT 1285 kort før skrotningen.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Ex. HT 1285 set bagfra

Ex. HT 1285 set bagfra

Bagenden af ex. HT 1285.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Ex. HT 1837 vest for Hobro

Ex. HT 1837 vest for Hobro

HT fik i 1988-89 leveret ni Volvo B10MA-55/Aabenraa-ledbusser, nr. 1827-1828 og 1832-1838, således at den samlede ledbuspark nåede op på 45 busser. Senere er ledbussen kommet kraftigt på retur. Ex. HT 1837 på en mark vest for Hobro.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Ex. HT 1837 set bagfra

Ex. HT 1837 set bagfra

Ex. HT 1837 set bagfra nær Hobro - nu i hvid.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Interiør af ex. HT 1837

Interiør af ex. HT 1837

I efteråret 1991 overførtes HT 1837 m.fl. til brug på linje 300S og blev i den forbindelse ombygget med turistbusagtige stole, der ikke helt var tænkt ind i Kryger-designet, som disse busser var født med. Et interiørbillede af ex. HT 1837.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.