Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 18. december

Her vises alle billeder af busser taget 18. december i forskellige år:

City-Trafik 2837 på COP15-linjen i Vester Farimagsgade, København

City-Trafik 2837 på COP15-linjen i Vester Farimagsgade, København

Klimatopmødet COP15 afvikledes i december 2009 i Bella Center i København. Det var også en stor transportopgave, som bl.a. blev løst ved at indsætte den særlige COP15-buslinje mellem Bella Center, Islands Brygge og en række punkter i City. Kørslen havde City-Trafik vundet som den første opgave i kontrakten om linjerne 29, 42, 43 og 166, som selskabet overtog driften på umiddelbart efter afslutningen på klimatopmødet. Det blev de helt nyleverede busser, som indsattes på COP15-linjen, og de markeredes med disse særlige hvide hjørner, som stod sig godt til den sne og temperaturer helt ned til minus 20 grader, som prægede byen i netop de uger. City-Trafik 2837, fabriksny Scania OmniLink til linje 42/43, på COP15-ekstralinjen i Vester Farimagsgade.

Foto: Thomas de Laine, 18. december 2009.

Nobina 6106 ved Hillerød st.

Nobina 6106 ved Hillerød st.

Nobina overtog 11. december 2011 bybusserne i Hillerød fra Arriva. Til kørslen er der anskaffet 10 styk Volvo 8900LE, der er samlet på Volvos fabrik i Polen, selvom de er magen til f.eks. City-Trafiks tilsvarende nye busser, der er bygget i Säffle. Bus 6106, Volvo B7RLE-60/Wroclaw (Volvo 8900LE) årg. 2011, som linje 302 ved Hillerød st.

Foto: Thomas de Laine, 18. december 2011.

Nobina 6111 ved Hillerød st.

Nobina 6111 ved Hillerød st.

Nobina 6111, Volvo B7RLE-60/Wroclaw (Volvo 8900LE) årg. 2011, som linje 307 ved Hillerød st.

Foto: Thomas de Laine, 18. december 2011.

Nobina 6107 ved Hillerød st.

Nobina 6107 ved Hillerød st.

Nobina 6107, Volvo B7RLE-60/Wroclaw (Volvo 8900LE) årg. 2011, som linje 301 ved Hillerød st.

Foto: Thomas de Laine, 18. december 2011.

HT 1431 på Nytorv, København

HT 1431 på Nytorv, København

HT 1431, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1981, som linje 5 på Nytorv i København et par måneder efter leveringen. Linje 5 var gennem mere end 90 år fast inventar i Nørregade og på Nytorv, men ved metroens åbning i 2002 blev den erstattet af linje 16 på denne strækning, og den forsvandt allerede året efter til fordel for linje 6A. Siden 2010 kører linje 14 på stedet...

Foto: Ib Erik Nielsen, 18. december 1981.

City-Trafiks lånte Citaro-ledbus ud for Thorvald Borgs Gade garage, København

City-Trafiks lånte Citaro-ledbus ud for Thorvald Borgs Gade garage, København

Under klimatopmødet i december 2009 lånte City-Trafik en Mercedes-Benz O.530G-ledbus til kørslen på COP15-linjen. Her ses bussen, der var indregistreret på tyske nummerplader, på Artillerivej ud for City-Trafiks busanlæg på Thorvald Borgs Gade.

Foto: Thomas Hildebrand, 18. december 2009.

Vinduessiden af Citaro-demoledbus på Artillerivej, København

Vinduessiden af Citaro-demoledbus på Artillerivej, København

Mercedes Citaro-ledbussen, som City-Trafik lånte til COP15-kørslen, på Artillerivej ud for Thorvald Borgs Gade garage.

Foto: Thomas Hildebrand, 18. december 2009.

City-Trafiks to demobusser under COP15 på Artillerivej, København

City-Trafiks to demobusser under COP15 på Artillerivej, København

Begge de to demobusser, som City-Trafik lånte til kørslen under klimatopmødet: Til venstre Mercedes-Benz O.530G-ledbussen og til højre Volvo 7700-hybridbussen på Artillerivej ud for Thorvald Borgs Gade garage, som i øvrigt stod for kørslen på COP15-linjen.

Foto: Thomas Hildebrand, 18. december 2009.

Arriva 1941 på Fælledvej i Søvang

Arriva 1941 på Fælledvej i Søvang

Arriva 1941, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 32 på Fælledvej i Søvang.

Foto: Sikandar Sahil, 18. december 2009.

Arriva 1982 ved Nørreport st.

Arriva 1982 ved Nørreport st.

Arriva 1982, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2009, som linje 20E på Nørre Voldgade ved Nørreport st. Det er dobbelt skævt, idet hverken bussen eller linjen normalt hører til her. Omlægningen skyldtes klimatopmødet.

Foto: Sikandar Sahil, 18. december 2009.