Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Billeder > Billeder efter dato > Billeder optaget 21. oktober

Billeder optaget 21. oktober

58 billeder

Arriva 1197 ved Rødovre st. Arriva 1197, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 161 ved Rødovre st.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Anchersen 3228 på Damhustorvet, Rødovre Anchersen 3228, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som linje 132 på Damhustorvet i Rødovre.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Keolis 2510 ved Rødovre st. Keolis 2510, Volvo B10BLE-60/Vest årg. 2002, som linje 21 ved Rødovre st.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Keolis 2515 på Damhus Boulevard, Rødovre Keolis 2515, Volvo B10BLE-60/Vest årg. 2002, som linje 21 på Damhus Boulevard i Rødovre.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Arriva 1530 ved Rødovre st. Arriva 1530, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 200S ved Rødovre st. Bussen hører egentlig til på linje 2A.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Keolis 2421 på Damhustorvet, Rødovre Keolis 2421, Volvo B7RLE-59/Carrus årg. 2006, som linje 21 i en gang regnvejr på Damhustorvet i Rødovre.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Keolis 2514 ved Rødovre st. Keolis 2514, Volvo B10BLE-60/Vest årg. 2002, forlader Rødovre st. som linje 21. Bagved er søstervognen 2510 netop ankommet.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Keolis 2470 ved Rødovre st. Keolis 2470, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 21 ved Rødovre st.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Sidste linje 43 ved Nørreport st., København Københavnske linje 43 blev oprettet 7. maj 1956 mellem Holmens Bro og Emdrup. I 1962 blev den forlænget til Søborg Torv og i 1974 helt til Værebroparken i Bagsværd. Bortset fra nogle omlægninger og afkortninger i City relateret til metroen har ruten været stort set uændret. Men natten mellem 20. og 21. oktober 2012 kørte linje 43 for sidste gang. Mellem Nørreport og Emdrup er linje 42 blevet udvidet, linje 6A er blevet forlænget fra Emdrup til Buddinge, og linje 68 er omlagt til at køre fra Buddinge til Værebroparken. City-Trafik 2842, Scania OmniLink årg. 2009, blev sidste bus på linje 43 og ses her ved Nørreport st. inden afgang.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2012

Sidste Movia-dobbeltdækker ved Hovedbanegården, København Ved Hovedbanegården krydsede de to sidste dobbeltdækkere i Movia-trafik cirka kvart i 1 natten til 21. oktober 2012. Den sidste tur - der udgik fra den ene endestationen senest og ankom til den anden senest - blev bussen fra Bella Center til Buddinge, og afgangen kørtes med bus 2801, Volvo B7L/East-Lancs årg. 2001. Her ses bussen ved Hovedbanegården.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2012

Sidste Movia-dobbeltdækker efter ankomsten til Buddinge st. Den absolut sidste tur med Movia-dobbeltdækker er slut: City-Trafik 2801 er ankommet som linje 250S til Buddinge st. efter kl. 1 natten til 21. oktober 2012. Dobbeltdækkerne kørte 11½ år i København.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2012

Nettbuss 8421 på Bellahøj, København Nettbuss 8421, VDL Citea XLE årg. 2012, som linje 250S på Bellahøj.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2012

Nettbuss 8425 ved Buddinge st. Nettbuss 8425, VDL Citea XLE årg. 2012, som linje 250S ved Buddinge st.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2012

Nettbuss 8422 på Bellahøj, København Nettbuss 8422, VDL Citea XLE årg. 2012, som linje 250S på Bellahøj.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2012

Arriva 1114 ved Søborg Torv Linje 6A blev 21. oktober 2012 forlænget fra Emdrup Torv via Søborg Torv til Buddinge st. på hver anden tur. Den erstatter derved linje 43, som er nedlagt, og linje 42, der i stedet er omlagt til at følge linje 69's rute fra Emdrup til Ballerup. Arriva 1114, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 6A ved Søborg Torv den første dag med A-busser på Søborg Hovedgade.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2012

City-Trafik 2210 ved Malmparken st. Næsten alle City-Trafiks tilbageværende DAB serie 15-busser blev udrangeret med sidste køredag fredag 21. oktober 2011. På linje 153E og 154E overlever et mindre antal dog en kort periode efter køreplansskiftet, mens de busser, der skal erstatte dem, bliver malet. Bus 2210, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996, som linje 153E ved Malmparken st.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2011

City-Trafik 2519 ved Birkerød st. City-Trafik 2519, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2004, som linje 500S ved Birkerød st. - nu ombetrukket med blå hjørner efter at være vendt hjem fra Aalborg tidligere på året.

Foto: Thomas Weidekamp, 21. oktober 2010

City-Trafik 2519 bagfra i Birkerød City-Trafik 2519, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2004, forlader Birkerød som linje 500S.

Foto: Thomas Weidekamp, 21. oktober 2010

Forreste del af KS 890 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm KS-ledvogn nr. 890 blev i 2001 hentet fra Egypten og hjem til Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Den er nu under renovering, og man er længst med forvognen, der bl.a. har fået sine gamle KS-farver igen. Billedet er taget i museets Remise I, hvor meget restaureringsarbejde foregår.

Foto: John Bodholdt Nielsen, 21. oktober 2009

Arriva 1049 på Danneskiold-Samsøes Allé, København Onsdag 21. oktober 2009 var første dag med Volvo B7RLE-busser på linje 66. Denne dag var i hvert fald fire vogne af typen i drift blandet med gasbusser. Bus 1049 på Danneskiold-Samsøes Allé på Holmen.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2009

Arriva 1048 på Holmen, København Arriva 1048, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2009, som linje 66 på Holmen den første dag med B7RLE-busser på linjen.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2009

Arriva 1140 på Danneskiold-Samsøes Allé, København Arriva 1140, DAB 15-1200C-gasbus årg. 1998, som linje 66 på Danneskiold-Samsøes Allé på Holmen.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2009

Arriva 1051 på Holmen, København Arriva 1051, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2009, som linje 66 på Holmen.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2009

Arriva 1050 på Danneskiold-Samsøes Allé, København Arriva 1050, en helt ny Volvo B7RLE-60/Säffle, som linje 66 på Danneskiold-Samsøes Allé på Holmen.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2009

Arriva 1048 på Danneskiold-Samsøes Allé, København Arriva 1048, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2009, som linje 66 på Danneskiold-Samsøes Allé på Holmen.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2009

Arriva 1143 på Holmen, København Arriva 1143 svinger fra Fabrikmestervej ned ad Ekvipagemestervej mod endestationen ved Operaen. Om meget kort tid kører der ikke længere gasbusser her. Bussen er en DAB 15-1200C-gasbus fra 1998.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2009

City-Trafik 2753 på Rødovre st. To af City-Trafiks Scania OmniLink'er på linje 200S på Rødovre st. Forreste bus er nr. 2753. City-Trafik købte 10 busser af typen ved overtagelsen af linjen i 2004.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2006

City-Trafik 2120 ved Rødovre st. City-Trafik 2120, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996, som linje 161 på Rødovre st.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2006

Veolia 5122 på Jyllingevej, Vanløse Veolia 5122, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1998, som linje 13 på Jyllingevej ved Ålekistevej i Vanløse. Bussen skiftede senere ejer og kendes nu som Arriva nr. 1600.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2006

Arriva 1172 i Ålekistevej-sløjfen, København Arriva 1172, DAB 15-1200C-gasbus årg. 1998, som linje 12 i Ålekistevej-sløjfen. Dagen efter overtog City-Trafik kørslen.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2006

Arriva 1145 på Øresundsvej, København Arriva 1145, DAB 15-1200C-gasbus årg. 1998, som linje 12 på Øresundsvej. Bussen er nylakeret til den nye kontrakt på linje 14 og 66.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2006

Arriva 1147 på Øresundsvej, København Arriva 1147, DAB 15-1200C-gasbus årg. 1998, som linje 12 på Øresundsvej dagen inden City-Trafik overtog linjen.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2006

Netbus 8456 på Sundbyvester Plads Den første Netbus på linje 5A efter ankomsten til Sundbyvester Plads tidligt om morgenen 21. oktober 2007.

Foto: Sikandar Sahil, 21. oktober 2007

En kort tale inden første Netbus afgår fra Stamholmen Et større antal A-busser og A-mennesker var samlet på Netbus' nye garageanlæg på Stamholmen tidligt om morgenen søndag 21. oktober 2007, hvor den første Netbus på linje 5A skulle sendes af sted. Det skete naturligvis med manér: Direktør Erik Hein (nummer to fra højre) holdt en kort tale, hvor han bl.a. fremhævede chaufførens vigtige arbejde. Efter snoren var klippet over, var der (alkoholfri) champagne.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2007

Snoren klippes for første Netbus på linje 5A Chauffør Per Bukhave (midterst i billedet) har netop klippet snoren for den første Netbus, der kører i drift på linje 5A. Det er bus 8456, der naturligvis er flagsmykket. Stamholmen garage.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2007

Første Netbus afgår fra Stamholmen Søndag 21. oktober 2007 kl. 5.02: Bus 8456 afgår fra Netbus' garageanlæg på Stamholmen for at blive indsat som første Netbus på linje 5A fra Husum Torv.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2007

Netbus 8480 på Sundbyvester Plads, København De nye busser på linje 5A fik bl.a. tv-omtale. Bus 8480 som linje 5A med journalist og fotograf fra TV2/Lorry på Sundbyvester Plads.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2007

Netbus 8465 på Husum Torv, København Netbus 8465 ankommer til Husum Torv. Bussen er en helt ny Volvo B12BLE-61/Vest, der netop samme dag er blevet indsat på linje 5A.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2007

Netbus 8468 på Husum Torv To af Netbus' nye busser på linje 5A på Husum Torv; forrest nr. 8468. Til venstre ses Movias trafiktjeneste på arbejde.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2007

Netbus 8448 i Jernbanegade, København Københavnske linje 5A kører bl.a. gennem Jernbanegade, der i dag forbinder Vesterport st. med Rådhuspladsen. Netbus 8448 i Jernbanegade.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2007

Netbus 8448 på Rådhuspladsen, København Netbus 8448 krydser H.C. Andersens Boulevard på vej ind på Rådhuspladsen som linje 5A mod Husum Torv. Det er første dag, Netbus kører på linjen.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2007

Netbus 8470 på Sundbyvester Plads, København Netbus 8470 som helt ny ved linje 5A's endestation på Amager: Sundbyvester Plads.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2007

Netbus 8481 på Rådhuspladsen, København De sorte dørpartier er et markant træk ved Vest Center-karrosseriet, som linje 5A's nye busser har. Netbus 8481 på vej fra Vester Voldgade ind i Rådhuspladsens busterminal.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2007

Netbus 8448 på Husum Torv, København Netbus 8448, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, i linje 5A's endestation på Husum Torv.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2007

Netbus 8471 på Rådhuspladsen, København Linje 5A og 6A mødes i Rådhuspladsens busterminal. Netbus 8471 som linje 5A den første dag, Netbus kørte linjen.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2007

Netbus 8476 ved Husum Torv, København Netbus 8476 på Frederikssundsvej lige efter afgang fra endestationen på Husum Torv.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2007

Arriva 1333 ved Østerport st. Linje 15, 19 og 176 fik nye busser, da HURs 19. udbud trådte i kraft 21. oktober 2007. Linjerne var egentlig vundet af Veolia Transport Danmark, men inden kontraktbegyndelsen var dette selskab blevet overtaget af Arriva. Til linjerne er anskaffet 26 nye Volvo B7RLE/Säffle-busser, der får numrene 1314-1339. Busserne har Voith-gear, hvilket vidner om, at ordren på busserne i sin tid blev afgivet af Veolia. Bus 1333 som linje 19 ved Østerport st.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2007

Arriva 1316 ved Husum Torv Veolia 6412 alias Arriva 1316, som den kom til at hedde, ved Husum Torv. Bussen er en Volvo B7RLE/Säffle, der egentlig skulle have erstattet gasbusser hos Veolia i foråret, men blev afbestilt. I stedet købte Veolia den for anden gang til linje 15, 19 og 176.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2007

Arriva 1318 ved Østerport st. Arrivas nye bus 1318, Volvo B7RLE/Säffle, som linje 15 ved Østerport st.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2007

Arriva 1324 på Husum Torv Bus 1324, Volvo B7RLE/Säffle, som linje 15 ved Husum Torv. Veolia havde bestilt 26 af disse busser til linje 15, 19 og 176, som man fra 21. oktober 2007 skulle overtage fra Arriva, men inden da blev Veolia overtaget af netop Arriva. Bussen her er således bestilt af Veolia, men leveret til Arriva.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2007

City-Trafik 2458 fra dørsiden på Naverland-anlægget City-Trafik 2458 på Naverland-busanlægget i Glostrup. Billedet antyder, at der er tale om et ægte gruspladsanlæg, men faktisk er der asfalt på en del af pladsen.

Foto: Sikandar Sahil, 21. oktober 2006

Arriva 1013 på Nørreport st. Ledbusserne er under udfasning i Hovedstadsområdet, og ved køreplansskiftet 22. oktober 2006 forsvandt de fra endnu en linje: 184. Dermed er det også slut med ledbusser i indre København. Linje 184 er nu overgået til De Blaa Omnibusser, der indsætter 13,7 m-busser. Ledbusser kan fremover alene træffes på linje 141, 149, 300S og 354. De er dog også sjældne gæster på linje 150S og 173E, hvor de imidlertid ikke kører regelmæssigt.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2006

Arriva 1953 på Rådhuspladsen Arriva tog sine DAB 15-1200C mk. III-dieselbusser ud af drift ved køreplansskiftet 22. oktober 2006. Linje 14 var en af de linjer, hvor busserne kunne opleves helt til det sidste. Bus 1953 blev i sin tid leveret til den dengang nyoprettede linje 350S i efteråret 1995. Her ses bussen på Rådhuspladsen.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2006

Arriva 1964 på Finsensvej, København Arriva 1964, DAB 15-1200C mk. III årg. 1995, var i drift på linje 14 den dag sidste med serie 15-dieselbusser hos Arriva. Finsensvej i Vanløse.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2006

Arriva 1987 på Nørreport st. Arrivas bus 1987, der oprindeligt blev leveret til linje 184 i 1996, forlader Nørreport st. som linje 14 på den sidste dag med denne vogntype i drift hos Arriva.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2006

Arriva 1139 på Nørreport st. Arriva har renoveret et antal DAB 15-1200C-gasbusser til brug på linje 14, der skal køre med busserne på den nye kontrakt, der trådte i kraft 22. oktober 2006. En af de renoverede busser er nr. 1139 fra 1998, der her ses på Nørreport st.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2006

Arriva 1178 på Hillerød st. Arriva i Ryvang fik i oktober 2005 overført de 10 gasbusser fra Hillerøds bybusser. Bus 1178 er nummer to, der er ude for et uheld i Ryvangs regi. Når de tidligere Hillerød-gasbusser ikke brænder eller torpederer frisørsaloner kan de mødes i trafik på linje 69. Her ses den ulyksalige bus 1178 som linje 706 i Hillerød 21. oktober 2005 - sidste dag med gasbusser i Hillerød (de blev afleveret en dag før tid).

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2005

Arriva 1175 på Hillerød st. Da Hillerød bybusser var i licitation i 1999 vandt Arriva kørslen med gasbusser. Til formålet anskaffedes 10 stk. DAB 15-1200C-gasbusser, nr. 1172-1181, heraf én i reserve. Med virkning fra oktober 2005 har kørslen igen været i udbud, og Arriva genvandt linjerne, men denne gang med dieselbusser. Natten mellem fredag 21. oktober og lørdag 22. oktober 2005 kørtes Hillerød-gasbusserne til København, hvor de skal anvendes fremover. Bus 1175 som linje 701 på Hillerød st. fredag 21. oktober 2005.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2005

Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...

 Opdateret sidst:
19. november 2017

 

 Billeder
Nyeste billeder

Blad alle billeder igennem

Se tilfældige billeder

Søg i Billeder

Nøgleord

Linjenummer

Dato for optagelse

Billedserier

Billedagenten - nye billeder på danske bussider

Om billederne
Ophavsret

Busbilleder uden at spørge først?

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/billeder/vis_dato.php
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.