Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Billeder > Billeder efter dato > Billeder optaget 19. oktober

Billeder optaget 19. oktober

55 billeder

Keolis 2835, 2836 og 2832 forlader Thorvald Borgs Gade garage Busserne bliver kørt væk fra det netop lukkede Thorvald Borgs Gade-anlæg natten til søndag 19. oktober 2014. Fra venstre bus 2835, 2836 og 2832, der alle er Scania OmniLink'er leveret i 2009 til linje 42. Denne linje og de tre busser blev flyttet til Naverland. B12BLE'erne, der anes i højre side, blev brugt til linje 9A-ekstrakørslen og flyttedes med denne til Industriholmen.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 2014

Keolis 2835 på Thorvald Borgs Gade garage, København Keolis' bus 2835 ved den sidste påfyldning på Thorvald Borgs Gade garage inden bussen kørtes til sit nye hjem på Naverland. Bussen er en Scania OmniLink, som blev nyleveret til garagen, da City-Trafik vandt linje 42/43 i 2009.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 2014

Østbornholms Lokaltrafiks Østbornholms Lokaltrafik har denne Scania OmniLine-rutebil årg. 2001, som også lyder navnet "Rasmus". Bussen kom til Bornholm i 2006 og har en fortid på Færøerne. Her ses den på Søndre Landevej ved Bornholms Lufthavn.

Foto: Peter Bo Nielsen, 19. oktober 2009

BAT 713 på Svaneke Torv BAT 713, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1998, som rute 6 på Svaneke Torv. Bussen er tidligere Århus Sporveje nr. 356.

Foto: Peter Bo Nielsen, 19. oktober 2009

KS 887 som sidste linje 2-sporvogn på Københavns Rådhusplads KS-ledvogn nr. 887 som sidste sporvogn mod Brønshøj Torv på linje 2 ved Rådhuspladsen natten til 19. oktober 1969. Næste dag tog busserne over.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

KS 887 bagfra på Rådhuspladsen, København KS 887 bagfra på Rådhuspladsen på den sidste tur som linje 2 mod Brønshøj.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

KS 890 på Amagerbrogade, København KS 890 på Amagerbrogade ud for Sundby Remise ved ankomsten på sin sidste tur på linje 2.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

KS 890 på Brønshøj Torv KS 890 på Brønshøj Torv inden afgang som linje 2 mod Sundby Remise natten til 19. oktober 2009 - en af de sidste sporvognsafgange på linje 2 fra Brønshøj Torv.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

KS 887 på Brønshøj Torv, København KS-ledvogn 887 som sidste sporvogn fra Brønshøj Torv som linje 2.

Foto: Torben Liebsts arkiv, 19. oktober 1969

KS 887 fra vinduessiden på Brønshøj Torv, København Sidste afgang med sporvogn på linje 2 fra Brønshøj Torv blev kørt af ledvogn nr. 887.

Foto: Torben Liebsts arkiv, 19. oktober 1969

KS 890 på Rådhuspladsen, København Sidste sporvogn på linje 2 blev ledvogn nr. 890, der her ses på Rådhuspladsen natten til 19. oktober 1969.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

Sporvognskavalkaden ved nedlæggelsen af linje 2, København Dagen efter, at den sidste sporvogn var kørt på linje 2, afholdtes en kavalkade med sporvogne fra linje 2, museumssporvogne og en del af de nye busser til linje 2. Som det ses, var der et ganske pænt fremmøde. Her er det på Brønshøjvej, lige efter endestationen på Brønshøj Torv.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

Afskedskavalkaden for sporvognslinje 2 i Stormgade, København Sporvognskavalkaden i anledning af linje 2's omstilling til busdrift i Stormgade-Vindebrogade ved passage af Frederiksholms Kanal. Forrest et hovedtypevognetog, dernæst et bogievogntog og bagest en af de moderne ledvogne.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

Nye linje 2-busser i Gyldenløvesgade, København Et større antal af de nye linje 2-busser deltog i kavalkaden, da Københavns Sporveje 19. oktober 1969 markerede nedlæggelsen af sporvognslinje 2. Her ses kolonnen af nye Leyland-DAB serie II-busser i Gyldenløvesgade.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

KSS 51 ved Sundby Remise, København Museumshestesporvogn KSS 51 fra 1876 var også med i afskedskavalkaden for sporvognslinje 2. Her ses den ved Sundby Remise.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

KS 100 ved Sundby Remise, København KS' museumssporvogn nr. 100 deltog i kavalkaden ved afskeden med linje 2. Vognen er stadig bevaret og findes i dag på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Sundby Remise.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

KS 50 og 190 ved Sundby Remise, København Et par af vognene fra sporvognslinje 2's afskedskavalkade ved ankomsten(?) til Sundby Remise: nærmest KS-bus nr. 50 og midt i billedet hovedtypemotorvogn nr. 190 fra 1902, der i dag er bevaret på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

KS 1582 ved Sundby Remise, København KS' bogiebivogn 1582 og en større menneskemængde foran Sundby Remise i forbindelse med afskedskavalkaden for sporvognslinje 2.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

KS-ledvogn ved Sundby Remise, København En af linje 2's ledvogne foran Sundby Remise omgivet af fotografer og københavnere, der ønskede at sige farvel til deres sporvogne.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

KS 402 på Rådhuspladsen, København Første bus på linje 2 efter omstillingen til busdrift blev KS-vogn 402, der var en nyleveret Leyland-DAB serie II. Foto på Rådhuspladsen.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

KS 402 på Sundbyvester Plads, København Første linje 2-bus fra Sundbyvester Plads blev KS 402, en nyleveret Leyland-DAB serie II.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

KS 400 i Irlandsvej garage, København Indvielse af busdriften på linje 2 i Irlandsvej garage tidligt om morgenen 19. oktober 1969. Bussen er KS nr. 400, en Leyland-DAB serie II leveret samme måned. Irlandsvej garage lå under en kilometers kørsel fra linje 2's endestation på Sundbyvester Plads. Sporvejene havde haft planer om en forlængelse af linje 2 ad Amagerbrogade og Gyldenrisvej til et nyt remiseanlæg på Irlandsvej, men ingen af delene blev nogensinde til noget. Grunden blev i stedet brugt til et nyt busanlæg, som åbnedes i 1967 og fungerede som garage for linje 2 fra omstillingen til busdrift og frem til garagens nedlæggelse i marts 1992.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

KS 402 i Irlandsvej garage, København KS 402, Leyland-DAB serie II årg. 1969, i Irlandsvej garage, inden den gik i drift på linje 2 for første gang.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

Linje 2-busser i Irlandsvej garage, København En stribe helt nye Leyland-DAB serie II-busser parat til indsættelse på buslinje 2 i Irlandsvej garage. Det er første morgen med busdrift på linjen.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

KS 416 på Sundbyvester Plads, København Københavns Sporvejes linje 2-bus nr. 416 i sløjfen på Sundbyvester Plads efter omstillingen til busdrift. Linjen fortsatte med at have endestation her resten af sin levetid. En tidlig morgen 33 år senere kørte den første bus på linje 5A, som erstattede den nedlagte linje 2 mellem Sundbyvester Plads og Amager Boulevard.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

KS 403 m.fl. på Brønshøj Torv, København KS 403 og andre Leyland-DAB serie II-busser på Brønshøj Torv den første dag med busdrift på linje 2. I alt leveredes der 70 nye serie II-busser til Københavns Sporveje i efteråret 1969, herunder linje 2-vognene.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

KS 416 på nært hold på Sundbyvester Plads, København KS 416, Leyland-DAB serie II årg. 1969, som linje 2 på Sundbyvester Plads den første dag med busser på linjen.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 1969

HT 675 ved Hovedbanegården, København HT 675, Volvo B59-59/Aabenraa årg. 1976, som linje 12 i Bernstorffsgade ved Hovedbanegården.

Foto: Niels Hertz, 19. oktober 1985

Concordia Bus 6020 på Lyngby st. Concordia Bus har fra søndag 19. oktober 2008 for første gang fået kørsel i Danmark. Det drejer sig om 44 busser på linjerne 300S og 400S/400 samt natkørslen på linje 92N, 93N og 96N. Dertil kommer kørsel med 9 busser på linjer i Hillerød-området. Concordia Bus 6020, Volvo B12BLE-62/Säffle, som linje 400S på Lyngby st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6013 ved Nærum st. Concordias busser kørte med flag de første dage, i øvrigt også i natdriften på linje 92N, 93N og 96N. Bus 6013, en sprit ny Volvo B12BLE-62/Säffle, som linje 300S ved Nærum st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6017 på Ishøj st. De nye busser, Concordia Bus har anskaffet til linje 300S og 400S, adskiller sig på en række punkter fra tidligere leverede Volvo B12BLE her i landet. Mest bemærkelsesværdigt er nok Volvo I-Shift-gearkassen, som særligt træder i karakter ved acceleration. Det er første gang, der kommer busser med I-Shift-gear til Hovedstadsområdet. Concordia Bus 6017, Volvo B12BLE-62/Säffle, som linje 300S på Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6027 ved Buddinge st. Concordia Bus 6027, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S ved Buddinge st. Mon ikke 6000-numrene giver en del busentusiaster mindelser om Linjebus' vogne med samme numre årgang 1992-94?

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6020 på Ballerup st. Concordia Bus 6020, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6016 ved Ishøj st. Concordia Bus 6016, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S forlader Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6020 på Ishøj st. Concordia Bus 6020, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S på Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6022 på Lyngby st. Concordia Bus 6022, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S mod Nærum på Lyngby st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6040 ved Ishøj st. Concordia Bus 6040, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, forlader Ishøj st. som linje 300S.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6047 på Ishøj st. Concordia Bus 6047, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S på Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6023 på Lyngby st. Concordia Bus 6023, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S på Lyngby st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6041 ved Buddinge st. Concordia Bus 6041, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S passerer under S-banen ved Buddinge st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6030 ved Ishøj st. Concordia Bus 6030, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, forlader Ishøj st. som linje 400S.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6027 på Ishøj st. Concordia Bus 6027, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S på Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6037 på Lyngby st. Concordia Bus 6037, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S på Lyngby st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6052 ved Glostrup st. Concordia Bus 6052, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S ved Glostrup st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6039 ved Ishøj st. Concordia Bus 6039, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S forlader Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6017 på Lyngby st. Concordia Bus 6017, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S på Lyngby st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Concordia Bus 6025 på Ishøj st. Concordia Bus 6025, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S på Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Arriva 1619 på Brønshøj Torv, København Linje 10 blev 19. oktober 2008 forlænget fra Flintholm st. til Brønshøj Torv. Arriva 1619 (ex. Veolia 5183), DAB 15-1200C-gasbus årg. 1998, som linje 10 på Brønshøj Torv den første morgen. Linjen kunne i øvrigt fejre 40 års jubilæum som buslinje tidligere på måneden.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Arriva 1603 på Herlev st. Ved køreplansskiftet 19. oktober 2008 ombyttedes dele af linjerne 15 og 22, så linje 15 overtog kørslen mellem Husum Torv, Bystævneparken og Tingbjerg, mens linje 22 i stedet førtes fra Husum Torv til Herlev st. Arriva 1603 (ex. Veolia 5126), Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1998, som linje 22 på Herlev st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008

Arriva 1165 ved Herlev Bymidte Arriva 1165, Scania L94UB/Berkhof årg. 1998, som linje 300S på Ringvejen ved Herlev Bymidte.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2007

Netbus 8474 på Rådhuspladsen, København En af Netbus' forpremierebusser: Bus 8474 som passagerbefordrende linje 5A på Rådhuspladsen fredagen inden overtagelsen.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2007

Arriva 1444 på Herlev st. Fredag 19. oktober 2007 blev sidste dag med dobbeltdækkere på linje 15. Arriva valgte nemlig at indsætte linjens nye busser allerede fra lørdag, selvom kontrakten først trådte i kraft søndag 21. oktober. Dermed forsvandt 13 af hovedstadens 35 dobbeltdækkerbusser. De udrangerede dobbeltdækkere går en fremtid i møde som open-top-sightseeingbusser i andre europæiske storbyer.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2007

Arriva 1157 på Holte st. Linje 354, der siden august 2007 har været kørt af Ryvang garage, betjenes for tiden med bus 1157 - en Scania L94UB/Berkhof fra 1998. Denne bus blev som ny ombyttet med bus 1158, så begge vogne fik "forkerte" numre. 1157 skulle således have heddet 1158. Da bus 1158 brændte i 2006, rettede man fejlen, så bus 1157 blev omnummereret til 1158. Af uransagelige årsager, har bussen nu fået nummeret 1157 igen! Foto på Holte st.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2007

De Hvide Busser 8783 i Birkerød De Hvide Busser modtog endnu en sending DAF SB4000/Jonckheere-busser i efteråret 2006. Busserne nåede lige at optræde på Birkerød-linjerne, inden disse blev afgivet til De Blaa Omnibusser 22. oktober. Vejstriberne spejler sig i lakken på en helt ny bus 8783, der er på vej ind til Birkerød st. som linje 537P torsdag 19. oktober.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2006

Arriva 1472 og 1470 på Ishøj st. Arriva kører med Volvo B10BLE-63/Aabenraa-busser på linje 400S. Busserne er 13,7 m-busser og leveret i forbindelse med 11. udbud, hvor Arriva genvandt linjen. Bus 1472 tv. og 1470 th. på Ishøj st. I myldretiden, hvor linjen kører hvert 10. minut, har halvdelen af turene endestation her.

Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2005

Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...

 Opdateret sidst:
21. november 2017

 

 Billeder
Nyeste billeder

Blad alle billeder igennem

Se tilfældige billeder

Søg i Billeder

Nøgleord

Linjenummer

Dato for optagelse

Billedserier

Billedagenten - nye billeder på danske bussider

Om billederne
Ophavsret

Busbilleder uden at spørge først?

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/billeder/vis_dato.php
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.