Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 16. oktober

Her vises alle billeder af busser taget 16. oktober i forskellige år:

DitoBus 4902 på Frederiksborgvej, Farum

DitoBus 4902 på Frederiksborgvej, Farum

DitoBus 4902, Volvo B0E/Wroclaw (Volvo 7900 Electric) årg. 2023, som linje 55E ved Farum Midtpunkt den første dag med elbusser på linjen.

Foto: Thomas de Laine, 16. oktober 2023.

DitoBus 4902 i Hillerød garage

DitoBus 4902 i Hillerød garage

DitoBus 4902, Volvo 7900 Electric årg. 2023, på DitoBus' garageanlæg i Hillerød.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 16. oktober 2023.

DitoBus 4901 i Hillerød garage

DitoBus 4901 i Hillerød garage

DitoBus 4901, Volvo 7900 Electric årg. 2023, inde på garageanlægget i Hillerød, som er genåbnet af DitoBus til overtagelsen af kørslen på linje 55E mellem Allerød, Farum, Værløse, Egebjerg og Malmparken st. Senere overtages mere kørsel, som også placeres på garageanlægget i Hillerød. Anlægget er en gammel kending, idet det blev opført af HT tilbage i 1970'erne.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 16. oktober 2023.

Keolis 2630 på Bistrupvej, Birkerød

Keolis 2630 på Bistrupvej, Birkerød

Keolis 2630, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2018, som linje 500S på Bistrupvej i Birkerød.

Foto: Thomas de Laine, 16. oktober 2020.

Keolis 8527 ved Viby Sjælland st.

Keolis 8527 ved Viby Sjælland st.

Keolis 8527, VDL Ambassador årg. 2010, forlader Viby Sjælland st. som linje 215. Keolis kører en stor del af turene på linje 215, som hænger driftsmæssigt sammen med linje 219, således at busserne er gennemkørende Solrød Strand-Havdrup-Viby-Hvalsø-Kirke Hyllinge. Den øvrige del af linje 215/219 køres af Lokalbus.

Foto: Thomas de Laine, 16. oktober 2020.

De Blaa Omnibusser 4163 og 6402 på Bistrupvej, Birkerød

De Blaa Omnibusser 4163 og 6402 på Bistrupvej, Birkerød

Et mindre antal hverdagsafgange på linjerne 197 og 199 i og omkring Birkerød køres med to busser pr. afgang - som udgangspunkt begge minibusser. Her ses De Blaa Omnibusser 4163, Mercedes-Benz Sprinter årg. 2014, og 6402, VDL Citea-minibus årg. 2015, som linje 199 på Bistrupvej, indsat på samme afgang. Bus 6402 er egentlig født til Nobina i Næstved, men blev i december 2019 overført til De Blaa Omnibusser, hvor den primært bruges til netop denne dobbeltbesætning af visse ture.

Foto: Thomas de Laine, 16. oktober 2020.

Linjebus 6000 ved Holte st.

Linjebus 6000 ved Holte st.

Da Linjebus i 1992 overtog en del kørsel i forbindelse med HTs 3. udbud, anskaffede man i alt 4 busser med karrosseri fra den Volvo-ejede karrosserifabrik i Säffle. Det var usædvanlige busser efter datidens danske standard, men de var kun begyndelsen. Senere blev karrosserimodellen Säffle System 2000 særdeles udbredt i Danmark, bl.a. fordi Volvo i 1994 købte Aabenraa Karrosserifabrik. Linjebus 6000, Volvo B10M-60/Säffle årg. 1992, som linje 334 ved Holte st.

Foto: Thomas de Laine, 16. oktober 1996.

Carlsberg Bryggerierne SH 93 709 i Hammerichsgade, København

Carlsberg Bryggerierne SH 93 709 i Hammerichsgade, København

Carlsberg Bryggerierne er indehaver af en tidligere HT-entreprenørbus, nemlig ex. H.C. Stephansen, Charlottenlund, vogn 17. Bussen er en Leyland-DAB 7-1200B med bagperron årgang 1986. Den overgik med Stephansens kørsel til HT i 1988 og fik vognnummer 8017. Herfra solgtes den i 1992 til Carlsberg Bryggerierne. Hammerichsgade i København.

Foto: Thomas de Laine, 16. oktober 2010.

Linjebus 6009 ved Hillerød st.

Linjebus 6009 ved Hillerød st.

Linjebus 6009, Volvo B10M-60/DAB årg. 1992, som linje 335 ved Hillerød st. Linjebus kørte linjen i årene 1994-98.

Foto: Thomas de Laine, 16. oktober 1996.

Bus Danmark 1522 ved Hillerød st.

Bus Danmark 1522 ved Hillerød st.

Bus Danmark 1522, Volvo B10M-60/Aabenraa-ReBUS årg. 1983, som linje 306 ved Hillerød st.

Foto: Thomas de Laine, 16. oktober 1996.

BAT 731 på Gudhjem Havn

BAT 731 på Gudhjem Havn

BAT 731, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1999, som rute 3 på Gudhjem Havn. Bussen er ex. Århus Sporveje 369.

Foto: Peter Bo Nielsen, 16. oktober 2009.

Linjebus 6208 på Birkerød st.

Linjebus 6208 på Birkerød st.

Linjebus 6208, Volvo B10BLE-59/Säffle årg. 1994, som linje 327 på Birkerød st.

Foto: Thomas de Laine, 16. oktober 1996.

Linjebus 6210 på Bistrup Trafikplads

Linjebus 6210 på Bistrup Trafikplads

Linjebus 6210, Volvo B10BLE-59/Säffle årg. 1994, som linje 338 på Bistrup Trafikplads.

Foto: Thomas de Laine, 16. oktober 1996.

Linjebus 6005 på Frederiksborgvej, Farum

Linjebus 6005 på Frederiksborgvej, Farum

Linjebus 6005, Volvo B10M-60/DAB årg. 1992, som linje 335 på Frederiksborgvej i Farum.

Foto: Thomas de Laine, 16. oktober 1996.

Swebus Sjælland 3003 på Hillerød st.

Swebus Sjælland 3003 på Hillerød st.

Swebus 3003, Scania MaxCi årg. 1996, som linje 382E på Hillerød st. Der nåede kun at stå Swebus på de nordsjællandske busser i mindre end 2 år. Swebus overtog kørslen med 36 busser fra Linjebus i juni 1996, og i august året efter købte Combus Swebus' danske aktiviteter. I februar-marts 1998 blev Swebus integreret i Combus, og bus 3003 blev da til bus 5233.

Foto: Thomas de Laine, 16. oktober 1996.

Tidligere Arriva-bus i Kalisz, Polen

Tidligere Arriva-bus i Kalisz, Polen

I 2004 er der solgt en del DAB 15-1200C mk. I-lavgulvsbusser til KLA Kalisz i Polen. Busserne er tidligere Arriva-busser, hvoraf nogle har en fortid hos Unibus. KLA Kalisz har ret mange lavgulvsbusser for et polsk bybusselskab, og på en lørdag i oktober 2004 sås kun sådan nogle i drift. Vognparken består dog også af f.eks. Ikarus-ledbusser og Jelcz-busser. KLA Kalisz nr. 300 i Kalisz, Polen.

Foto: Thomas de Laine, 16. oktober 2004.

Importeret Scania/Lahti-bus fra Danmark i Kalisz i Polen

Importeret Scania/Lahti-bus fra Danmark i Kalisz i Polen

KLA Kalisz, der kører bybusserne i Kalisz, har i 2003-04 anskaffet et antal Scania/Lahti-laventrébusser fra Danmark. Dels busser, der tidligere har kørt hos City-Trafik i København (2400-serien), dels busser, der er bygget til DSB som bybusser i Holbæk. Her ses en af dem, KLA Kalisz nr. 203, på rutebilstationen i Kalisz, der også betjenes af bybusserne. I Kalisz bruger man også lysdiodeskilte, der har bedre læsbarhed end punktmatrixskiltene, men til gengæld også er sværere at fotografere!

Foto: Thomas de Laine, 16. oktober 2004.

Ex. Arriva 1904 hos KLA Kalisz i Polen

Ex. Arriva 1904 hos KLA Kalisz i Polen

Hvem skulle have troet, at Arrivas upopulære MAN-ledbusser skulle komme ud at køre igen? Bybusselskabet KLA Kalisz har to styk, nr. 1902 og 1904, der er modtaget i 2004. Her ses ex. Arriva nr. 1904 som A-bus på sine gamle dage i Kalisz bymidte, nu med internnr. 806.

Foto: Thomas de Laine, 16. oktober 2004.