Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Billeder > Billeder efter dato > Billeder optaget 28. august

Billeder optaget 28. august

14 billeder

Trolleybus 1502 i Sofia, Bulgarien Sofia er hovedstad i Bulgarien og har ca. 1,4 mio. indbyggere. Den kollektive trafik udgøres af en undergrundsbane, et sporvognsnet, trolleybusser og endelig almindelige busser. Ikarus 280T-trolleybus nr. 1502 på linje 11 i Sofia.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008

Trolleybusser i Sofia, Bulgarien To Ikarus 280T-trolleybusser i Sofia. Forreste vogn er bus 2702 på linje 9.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008

Trolleybus 1801 i Sofia, Bulgarien Trolleybus nr. 1801 bygget af Gräf & Stift i Sofia.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008

Sporvogn 2012 i Sofia, Bulgarien Sporvogn nr. 2012 i Sofia er en Tatra T6 årgang 1991, der passer til Sofias smalle sporvidde 1009 mm. Byens samlede sporvejsnet er på omkring 180 km og grundlagt i 1901. Også normalsporede strækninger indgår i nettet.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008

Sporvogn 4130 i Sofia, Bulgarien Et normalsporet sporvognstog i Sofia bestående af to Tatra T6-motorvogne årgang 1989-91.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008

Sporvogn 812 i Sofia, Bulgarien En smalsporet Sofia-sporvogn, nr. 812, bygget på den lokale fabrik i byen i 1985 eller 1986. Man ser dog tydeligt inspirationen fra samtidige østeuropæiske modeller.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008

Sporvogn 938 i Sofia, Bulgarien Sporvogn nr. 938 i Sofia er en lokalt produceret vogntype fra 1980, som omkring 2000 er blevet faceliftet og forsynet med lavgulvsmidtersektion.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008

Arriva 1520 ved Femøren st., København Arriva 1520, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 4A i sløjfen ved Femøren st. - uden røde hjørner på grund af den forestående overførsel til linje 173E.

Foto: Sikandar Sahil, 28. august 2009

Arriva 1392 ved Ryparken st., København Arriva 1392, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2000, som linje 173E på Lyngbyvej ved Ryparken st. som sidste tur fredag 28. august 2009. Bussen standser ikke ved Ryparken st., men fra mandag morgen blev dette ændret. Til gengæld mistede linje 173E ved samme lejlighed to andre stoppesteder, så den nu kører uden stop hele vejen fra Nørreport st. til Ryparken st. og omvendt.

Foto: Sikandar Sahil, 28. august 2009

Arriva 1520 ved Sundbyvester Plads, København Arriva 1520, Scania OmniLink årg. 2005, har de seneste måneder været brugt på linje 4A, men i august 2009 har den mistet de røde hjørner. Det skyldes, at den fra 31. august skal køre på den udvidede linje 173E. Foto som linje 4A på Sundbyvester Plads i helgul udgave.

Foto: Thomas de Laine, 28. august 2009

Arriva 1691 på Brøndbyøster st. Arriva 1691, Scania OmniLink årg. 2002, som linje 22 på Brøndbyøster st.

Foto: Thomas de Laine, 28. august 2009

Arriva 1693 på Brøndbyøster st. Arriva 1693, Scania OmniLink årg. 2002, som linje 22 på Brøndbyøster st. Bussen er nyleveret til Esbjergs bybusser, hvor den har kørt indtil juni 2009 - da Arriva tabte kørslen. Bussen havde i Esbjerg numrene 2878 og senere 8532.

Foto: Thomas de Laine, 28. august 2009

Arriva 1688 ved Hvidovre Hospital Arriva 1688, Scania OmniLink årg. 2002, som linje 22 ved Hvidovre Hospital. Da den kørte hos Connex og Arriva i Esbjerg havde den internnummeret 2871 og senere 8525.

Foto: Thomas de Laine, 28. august 2009

Moderne lavbagperronbus fra Schmidts Turisttrafik i København Umiddelbart skulle man måske tro, at en Volvo B10M-60/Aabenraa-lavbagperronbus med punktmatrixskilte fra 2001 hos et turistbusselskab måtte være et brugtkøb. Men det er det ikke! RX 96 818 er indregistreret 31. august 2001 til Schmidts Turisttrafik i Frederiksværk, og det er Volvo B10M nr. 53883 med Aabenraa-bygget Säffle System 2000-karrosseri nr. S010165. Bussen indsattes på skolebusrute 466 i Frederiksværk kommune 3. september 2001, efter at Schmidts havde genvundet kørslen. Skolebusruten er åben for alle passagerer, og Frederiksværk Kommune prioriterer, at ældre og gangbesværede har adgang til bussen. Derfor har skolebusruten siden 1992 kørt med lavbagperronbusser. RX 96 818 ses her 28. august 2005 i København som shuttlebus til et krydstogtskib. Udover denne bus og en Volvo B10M fra 1986 med reg.nr. NB 92 150 har der også været anvendt deciderede turistbusser til shuttlebuskørslen i København. Når der ses bort fra Frederiksværk-afdelingen, er Schmidts Turisttrafik et turistbusfirma med base i Glostrup og omkring 15 busser. Firmaet er stiftet i 1952 med navnet Frederiksværk Turisttrafik, men flyttede 1957 til København. Firmaet er endvidere medejer af Edelskov Turisttrafik.

Foto: Thomas de Laine, 28. august 2005

Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...

 Opdateret sidst:
21. november 2017

 

 Billeder
Nyeste billeder

Blad alle billeder igennem

Se tilfældige billeder

Søg i Billeder

Nøgleord

Linjenummer

Dato for optagelse

Billedserier

Billedagenten - nye billeder på danske bussider

Om billederne
Ophavsret

Busbilleder uden at spørge først?

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/billeder/vis_dato.php
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.