Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 11. august

Her vises alle billeder af busser taget 11. august i forskellige år:

Umove 7690 på Christiansholmsvej, Klampenborg

Umove 7690 på Christiansholmsvej, Klampenborg

Umove 7690 (ex. De Hvide Busser 8769), DAF SB4000/Jonckheere årg. 2005, som linje 388 på Christiansholmsvej i Klampenborg.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2018.

De Blaa Omnibusser 4054 ved Klampenborg st.

De Blaa Omnibusser 4054 ved Klampenborg st.

De Blaa Omnibusser 4054 (opr. 4053), DAF SBR4000/Jonckheere årg. 2006, ved Klampenborg st. som "rød togbus" mod Helsingør i august 2018.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2018.

Aarhus Sporveje 184 i Frydenlund-sløjfen, Aarhus

Aarhus Sporveje 184 i Frydenlund-sløjfen, Aarhus

Aarhus Sporveje 184, Volvo 8900-elbus årg. 2019, "tanker op" som linje 13 i Frydenlund-sløjfen i det nordlige Aarhus på første dag med elbusser i drift. I hvert fald i den første køreplanperiode med elbusser er alle endestationsopholdene her på mindst 18 minutter. Der er leveret fire elbusser, Aarhus Sporveje nr. 183-186, og linje 13 kræver også netop fire busser.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.

Aarhus Sporveje 185 på Park Allé, Aarhus

Aarhus Sporveje 185 på Park Allé, Aarhus

Aarhus Sporveje 185, Volvo 8900-elbus årg. 2019, som linje 13 på Park Allé i Aarhus. Bussen i baggrunden til venstre er vogn 183 af samme type, der var en del af elbusindvielsesarrangementet samme dag.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.

Aarhus Sporveje 185 på Vesterbro Torv, Aarhus

Aarhus Sporveje 185 på Vesterbro Torv, Aarhus

Aarhus Sporveje 185, Volvo 8900-elbus årg. 2019, som linje 13 på Vesterbro Torv i Aarhus.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.

Aarhus Sporveje 183 på Park Allé, Aarhus

Aarhus Sporveje 183 på Park Allé, Aarhus

Aarhus Sporveje 183, Volvo 8900-elbus årg. 2019, på Park Allé i Aarhus ved indvielsesarrangementet for Aarhus' fire første elbusser søndag 11. august 2019.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2018.

Aarhus Sporveje 183 bagfra på Park Allé, Aarhus

Aarhus Sporveje 183 bagfra på Park Allé, Aarhus

Aarhus Sporveje 183, Volvo 8900-elbus årg. 2019, set bagfra på Park Allé i Aarhus den første dag med elektriske busser i byen.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.

Arriva 2713 i busgaden, Aarhus

Arriva 2713 i busgaden, Aarhus

Siden 11. august 2019 er Midttrafiks rute 100 på de fleste ture forlagt til busgaden i Aarhus, som ellers kun trafikeres af Aarhus Sporvejes bybusser. Tidligere kørte rute 100 langs havnen og via rutebilstationen. Busserne er også gjort "bybusagtige" ved at have fået fri ind- og udstigning ad alle døre, ligesom alle afgange nu normalt køres med laventrébusser. Rute 100 holder dog ikke ved alle stoppesteder i busgaden, men alene ved Klostertorvet, hvor dette billede er taget. Bussen er Arrivas vogn 2713, en Scania CityWide Suburban LE fra foråret 2019.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.

Arriva 2240 på Aarhus rutebilstation

Arriva 2240 på Aarhus rutebilstation

Arriva 2240, Volvo B8R/Wroclaw (Volvo 8900) årg. 2017, som rute 300S på Aarhus rutebilstation. Midttrafiks rute 300S var en særlig rute i forbindelse med Smukfest.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.

Arriva 1338 på Hyldegårdsvej, Ordrup

Arriva 1338 på Hyldegårdsvej, Ordrup

Arriva 1338, Volvo B7RLE/Säffle (8500LE) årg. 2007, som linje 176 på Hyldegårdsvej ved jernbanen. Når busnettet i sommeren 2019 tilpasses metrocityringen, sker der også en omlægning af de lokale buslinjer i Gentofte Kommune, og ved den lejlighed ophører linje 176 med at køre til Skovshoved. Det er ellers en af de mest "originale" linjer, der er tilbage i Storkøbenhavn.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2018.

Arriva 1154 fra vinduessiden ved Charlottenlund Fort

Arriva 1154 fra vinduessiden ved Charlottenlund Fort

Fra 11. august 2013 er linje 1A forlænget nordpå et par gange timen. Der køres ad Strandvejen via Charlottenlund Fort og Skovshoved til Klampenborg st. - også om natten! Arriva 1154, Scania OmniLink årg. 2012, på premieredagen ved Charlottenlund Fort.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2013.

Arriva 1203 på Strandvejen, Klampenborg

Arriva 1203 på Strandvejen, Klampenborg

Arriva 1203, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 1A på Strandvejen i Klampenborg. Bussen blev oprindelig leveret til linje 6A's forlængelse til Buddinge i efteråret 2012, men blev overført til linje 1A i marts 2013.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2013.

Arriva 1159 på Strandvejen, Klampenborg

Arriva 1159 på Strandvejen, Klampenborg

Arriva 1159, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 1A på Strandvejen ud for Bellevue.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2013.

Arriva 1154 fra dørsiden ved Charlottenlund Fort

Arriva 1154 fra dørsiden ved Charlottenlund Fort

Linje 1 har tidligere haft endestation ved Charlottenlund Fort, nemlig i årene 1975-89. Arriva 1154, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 1A i sløjfen ved Charlottenlund Fort.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2013.

De Hvide Busser 8780 ved Klampenborg st.

De Hvide Busser 8780 ved Klampenborg st.

De Hvide Busser 8770, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 388 ved Klampenborg st.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2013.

Arriva 4014 og 4015 i Gudme

Arriva 4014 og 4015 i Gudme

Arriva 4014, 4015 og lidt af 4016, Scania OmniLink'er årg. 2004, i Gudme. Alle tre busser kørte indtil foråret 2010 på bybusserne i Næstved som hhv. bus 5737, 5738 og 5739.

Foto: Niels-Folke Vallin, 11. august 2010.

Arriva 4043 i Gudme

Arriva 4043 i Gudme

VDL Ambassador-busserne kan nu også træffes på Fyn. Arriva i Svendborg råder f.eks. over bus 4034, som er en VDL Ambassador årg. 2010. Den ses her på rute 454 i Gudme.

Foto: Niels-Folke Vallin, 11. august 2010.

DitoBus 4730 i Hårlev

DitoBus 4730 i Hårlev

DitoBus 4730, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2010, som linje 255 på Hovedgaden i Hårlev.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2010.

City-Trafik 2060 på Tømmerupvej

City-Trafik 2060 på Tømmerupvej

Årets Ullerup Marked med tilhørende ekstrakørsel fandt i 2007 sted i dagene 10.-12. august. City-Trafik kørte ekstrabusserne, der som vanligt udgik fra Sundbyvester Plads og kørte til Ullerup via Tårnby st. City-Trafik 2060, DAB 12-1200B årg. 1992, som Ullerup Marked-ekstrabus på Tømmerupvej nord for Viberup - med åbne døre pga. varme og lang kø.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2007.

City-Trafik 2053 på Tømmerupvej

City-Trafik 2053 på Tømmerupvej

City-Trafik 2053, DAB 12-1200B årg. 1992, på Tømmerupvej i Ullerup som ekstrabus til Ullerup Marked. Dørene er åbne for at køle passagererne lidt af.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2007.

City-Trafik 2304 på Tømmerupvej

City-Trafik 2304 på Tømmerupvej

Der var en meget lang kø ind til Ullerup og meget varmt i bussen. Så en del passagerer fik lov til at stå af Ullerup Markeds-ekstrabussen et stykke før Ullerup for at gå resten af vejen (de nåede bestemt også først frem!). City-Trafik 2304, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996, på Tømmerupvej lidt nord for Ullerup.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2007.

City-Trafik 2304 i Ullerup

City-Trafik 2304 i Ullerup

En godt fyldt City-Trafik 2304 forlader markedspladsen i Ullerup mod Sundbyvester Plads.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2007.

City-Trafik 2104 i Ullerup

City-Trafik 2104 i Ullerup

City-Trafik 2104, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996, optager passagerer ved markedspladsen i Ullerup ved ekstrakørslen til årets Ullerup Marked. Bussen er lånt fra City-Trafik i Aalborg, hvorfor den fremtræder i nordjysk "metrobus"-bemaling.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2007.

City-Trafik 2048 på Amagerbrogade ved Sundbyvester Plads

City-Trafik 2048 på Amagerbrogade ved Sundbyvester Plads

City-Trafiks vogn 2048, DAB 12-1200B årg. 1992, på Amagerbrogade ved Sundbyvester Plads som ekstrabus til Ullerup Marked. Bussen bærer, som det ses, stadig S-bus-striber!

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2007.

City-Trafik 2048 fra vinduessiden ved Sundbyvester Plads

City-Trafik 2048 fra vinduessiden ved Sundbyvester Plads

City-Trafik 2048 på Amagerbrogade ved Sundbyvester Plads. Bussen er oprindeligt leveret ved City-Trafiks overtagelse af linje 9 (Nordhavn st.-Lufthavnen), da den blev privatiseret i marts 1992.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2007.

City-Trafik 2108 på Amagerbrogade ved Sundbyvester Plads

City-Trafik 2108 på Amagerbrogade ved Sundbyvester Plads

Til Ullerup Marked-ekstrakørslen benyttedes bl.a. et par busser lånt fra City-Trafiks afdeling i Aalborg. Bus 2108, DAB 15-1200C mk. III fra 1996, i NT-bybusdesign på Amagerbrogade ved Sundbyvester Plads. Bussen blev også anvendt, da City-Trafik udførte ekstrakørsel til Roskilde Festivalen i juli 2007.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2007.

City-Trafik 2061 på Amagerbrogade ved Sundbyvester Plads

City-Trafik 2061 på Amagerbrogade ved Sundbyvester Plads

City-Trafiks bus 2061 er en DAB 12-1200B, som blev nyleveret til selskabet i 1990. Det var City-Trafiks første bus, og den anskaffedes til overtagelsen af halvdelen af turene på linje 30 og 33 fra 1. april 1990. Foto på Amagerbrogade ved Sundbyvester Plads som ekstrabus til Ullerup Marked.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2007.

City-Trafik 2057 som Ullerup Markeds-ekstrabus på Sundbyvester Plads, København

City-Trafik 2057 som Ullerup Markeds-ekstrabus på Sundbyvester Plads, København

I forbindelse med det årlige Ullerup Marked er der tradition for, at der kører ekstrabusser mellem Sundbyvester Plads og markedspladsen. I 2006 kørte ekstrabusserne i dagene 11.-13. august og formelt set som ekstravogne på linje 350S, hvilket dog ikke kunne ses på busserne. City-Trafik stod som flere tidligere år for kørslen. Bus 2057, DAB 12-1200B årg. 1992, på Sundbyvester Plads.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2006.

City-Trafik 2055 som Ullerup Markeds-ekstrabus på Sundbyvester Plads, København

City-Trafik 2055 som Ullerup Markeds-ekstrabus på Sundbyvester Plads, København

City-Trafiks bus 2055 har haft en del at lave i sommeren 2006. Bussen har været anvendt til ekstrakørsel til Dragør Marked, til Roskilde Festival og dagligt i en lang periode i juli-august som ekstravogn på linje 77/78 af hensyn til Amager Strandparks gæster. Bussen ses her pauserende i forbindelse med dens anvendelse som ekstravogn på Ullerup Markeds-ekstralinjen 11. august 2006. Bussen er en DAB 12-1200B fra 1992, der oprindeligt er leveret til linje 9 i forbindelse med HTs 3. udbud.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2006.

City-Trafik 2071 på Sundbyvester Plads, København

City-Trafik 2071 på Sundbyvester Plads, København

City-Trafiks bus 2071 var en Leyland-DAB 7-1200L fra 1985, der har været i City-Trafik siden selskabet begynde driften 1. april 1990. Bussen blev købt brugt af DAB, der forinden havde ombygget den fra rutebil med dørarrangement 1-1-0 til bybus med dørarrangement 2-2-0. Her ses bussen på Sundbyvester Plads som personaletransport el.lign. i forbindelse med Ullerup Markeds-ekstrakørslen i 2006. Dette blev formentlig en af bussens sidste opgaver for City-Trafik - senere samme måned blev den solgt. Bussen var da 21 år gammel og havde kørt de sidste 16 år i City-Trafik-regi i både København, Roskilde og Fredericia.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2006.

City-Trafik 2029 som Ullerup Markeds-ekstrabus på Sundbyvester Plads, København

City-Trafik 2029 som Ullerup Markeds-ekstrabus på Sundbyvester Plads, København

City-Trafiks Avedøre-garage stillede med nogle af de busser, der anvendtes til Ullerup Markeds-ekstrakørslen i 2006. Bus 2029, DAB 15-1200C mk. II årg. 1995, var en af de lavgulvsbusser, der blev benyttet. Bussen ses her på Sundbyvester Plads.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2006.

De Blaa Omnibusser 8805 som Ullerup Markeds-ekstrabus på Sundbyvester Plads, København

De Blaa Omnibusser 8805 som Ullerup Markeds-ekstrabus på Sundbyvester Plads, København

City-Trafiks egne busser var åbenbart ikke tilstrækkeligt til at dække behovet for ekstrabusser til Ullerup Marked. I hvert fald anvendtes i 2006 også to busser fra De Blaa Omnibusser i Holte, nemlig vognene 8805 og 8806. Busserne er af typen DAB 7-1200B og er leveret i 1990. Selvom busserne er leveret og indregistreret samtidig med City-Trafiks egne busser 2061-2067 er der tale om nogle af de sidste serie 7'ere og ikke serie 12'ere. Bus 8805 på Sundbyvester Plads.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2006.

De Blaa Omnibusser 8806 som Ullerup Markeds-ekstrabus på Sundbyvester Plads, København

De Blaa Omnibusser 8806 som Ullerup Markeds-ekstrabus på Sundbyvester Plads, København

De Blaa Omnibussers bus 8805 og 8806 har ikke de kønneste fronter i dag. Bemærk det overdækkede skolebusskilt: Begge busserne anvendes sammen et par andre af De Blaa Omnibussers vogne fast som skolebusser i det nordsjællandske. Bus 8806, DAB 7-1200B årg. 1990, på Sundbyvester Plads.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2006.

De Blaa Omnibusser 8805 på Sundbyvester Plads, København

De Blaa Omnibusser 8805 på Sundbyvester Plads, København

De Blaa Omnibussers vogn 8805 leveredes i sin tid med digitaltal på fronten (og bagi). Det har altid været ret usædvanligt på HT-busser. Bemærk også entreprenørmarkeringen i tagkanten, der har overlevet. Bus 8805 og 8806 blev overfløddiggjort sammen med resten af De Blaas vognpark, da selskabet tabte sin HT-kørsel i 1998, men busserne kom til at køre videre som skolebusser. Bus 8805 på Sundbyvester Plads.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2006.