Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 6. august

Her vises alle billeder af busser taget 6. august i forskellige år:

Arriva 1094 som natbus ved Husum st.

Arriva 1094 som natbus ved Husum st.

Arriva 1094, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 83N på Islevhusvej ved Husum st. natten til 6. august 2012.

Foto: Nicholas Jensen, 6. august 2012.

VT Transman MCX-175 i Budapest

VT Transman MCX-175 i Budapest

Ex. Arriva 1652 alias Connex 6316, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2003, hos VT Transman i Budapest.

Foto: Andreas Szekacs, 6. august 2012.

Arriva 8484 på Holte Stationsvej, Holte

Arriva 8484 på Holte Stationsvej, Holte

Arriva 8484 (opr. Connex, Aalborg, 8436; senere Arriva, Hovedstadsområdet, 1011), Volvo B12BLE-62/Aabenraa årg. 2004, som S-togsbus E mellem Svanemøllen og Hillerød på Holte Stationsvej.

Foto: Thomas de Laine, 6. august 2010.

Arriva 1451 på Holmens Kanal, København

Arriva 1451 på Holmens Kanal, København

Holmens Kanal i det centrale København er opkaldt efter en egentlig kanal af samme navn, som gaden indtil 1860'erne forløb parallelt med. Kanalen udgjorde den sydvestlige grænse af Gammelholm, der ikke altid har været landfast med resten af København. Kollektiv trafik fik Holmens Kanal stort set samtidig med, at man var færdig med at fylde kanalen op, nemlig i december 1863, hvor Københavns første sporvognslinje, der havde sin anden endestation ved Frederiksberg Runddel, forlængedes fra Frihedstøtten til Skt. Annæ Plads. Linjen blev drevet af det kortlivede engelske selskab Copenhagen Railway Company (CRC), men blev ved årsskiftet 1865/66 overtaget af det nye Kjøbenhavns Sporvei-Selskab. De sporvognslinjer, der siden begyndelsen af det 20. århundrede hed 1, 6, 9 og 10, var i mange år fast inventar i Holmens Kanal, men den sidste af linjerne, linje 6, omstilledes til busdrift i 1969. I dag betjenes gaden af linje 1A, 15, 19, 26, 29 og 65E. Linjerne 15, 19 og 26 er resterne af de gamle linjer 1, 9 hhv. 6. Linje 1, der altså nu hedder linje 15, er i øvrigt den linje, CRC i sin tid oprettede. CRC anvendte toetages sporvogne, hvor førstesalen var åben. I årene 2003-07 har det ligeledes engelskejede Arriva betjent linje 15 med dobbeltdækkerbusser. Busserne er enddog efter endt anvendelse i København solgt til et engelsk firma, der ombygger dem med åbne førstesale! Arriva 1451, Volvo B7L/East-Lancs-dobbeltdækker årg. 2001, i Holmens Kanal som linje 15.

Foto: Thomas de Laine, 6. august 2007.

Nødtørftig beskiltning på Solrød Strand st. under ombygning

Nødtørftig beskiltning på Solrød Strand st. under ombygning

Solrød Strand station er under renovering. Hele det gamle trappehus og læskærme og perrontage er nedtaget, og midten af perronen er spærret af i fuld længde. Også skilte og belysning er nedtaget. Derfor er der etableret nødtørftig beskiltning af station og spornummer ophængt i hegnet, der afspærrer arbejdsområdet.

Foto: Thomas de Laine, 6. august 2004.

Resterne af den originale perronindmad på Solrød Strand st. under ombygning

Resterne af den originale perronindmad på Solrød Strand st. under ombygning

Det nye trappehus er ved at blive etableret. Elevatoren, billetmaskinen og -automaterne og informationsplancherne er bevaret som stort set det eneste af den originale indmad på perronen.

Foto: Thomas de Laine, 6. august 2004.

Overblik over perronen på Solrød Strand st. under ombygning

Overblik over perronen på Solrød Strand st. under ombygning

Bemærk, hvor bar perronen er. Ingen bænke, læskærme, perrontage eller lignende. Midlertidig belysning er ophængt i træbjælker langs hegnet. Kun et par meter i hver side af perronen kan benyttes af passagererne.

Foto: Thomas de Laine, 6. august 2004.

Et kig ned ad perronen på Solrød Strand st. under ombygning

Et kig ned ad perronen på Solrød Strand st. under ombygning

Ure og togviserskiltene er foreløbigt også bevaret. Mellem disse var stationens ventesal tidligere placeret.

Foto: Thomas de Laine, 6. august 2004.

Afdækket trappenedgang på Solrød Strand st. under ombygning

Afdækket trappenedgang på Solrød Strand st. under ombygning

Halvdelen af trappenedgangen er afspærret og overdækket med træplader. Ud mod horisonten ses omkring halvdelen af perronens areal.

Foto: Thomas de Laine, 6. august 2004.