Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Billeder > Billeder efter dato > Billeder optaget 27. juli

Billeder optaget 27. juli

19 billeder

City-Trafik 2774 Avedøre Byvej City-Trafik 2774, Scania OmniLink årg. 2001, som linje 65E på Byvej i Avedøre.

Foto: Sikandar Sahil, 27. juli 2009

Arriva 1629 på Lersø Parkallé, København Arriva 1629 (ex. Veolia 6232), DAB 15-1200C-gasbus årg. 1999, som linje 43 på Lersø Parkallé.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2008

Arriva 1592 ved Hellerup st. Arriva 1592 (ex. Veolia 5099), Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1998, som linje 179 ved Hellerup st.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2008

Arriva 1147 på Borups Plads, København Arriva 1147, DAB 15-1200C-gasbus årg. 1998, som linje 66 på Borups Plads. Denne bus har sammen med nr. 1093 af samme type kørt som totalreklamer for Operaen siden december 2007.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2008

Arriva 1836 i Haraldsgade, København Arriva 1836, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A i Haraldsgade på Østerbro.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2008

Arriva 1627 på Lersø Parkallé, København Arriva 1627 (ex. Veolia 6230), DAB 15-1200C-gasbus årg. 1999, som linje 43 på Lersø Parkallé. Broen i baggrunden er opført i 1974, da Hareskovbanen skulle omlægges fra Nørrebro/Lygten til Svanemøllen via Ryparken og ændres til S-bane. Nu, 34 år senere, er skinnerne på banen så slidte, at de skal skiftes, så i sommeren 2008 kører der ingen S-tog på broen.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2008

Arriva 1635 ved Hellerup st. Arriva 1635 (ex. Veolia 6238), DAB 15-1200C-gasbus årg. 1999, som linje 166 ved Hellerup st.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2008

Ama'r Bus Service VZ 93 157 i Bernstorffsgade, København Irisbus Arway ses i Danmark hyppigst som rutebil, men enkelte turistvognmænd har også typen. Ama'r Bus Service fik i juli 2008 nyleveret et eksemplar af racen, nemlig VZ 93 157, der her ses i Bernstorffsgade i København.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2008

Arriva 1093 ved Folmer Bendtsens Plads, København Arriva 1093, DAB 15-1200C-gasbus årg. 1998, som linje 66 i rundkørslen ved Folmer Bendtsens Plads på Nørrebro. Bag bussen ses Nørrebro st., og netop Folmer Bendtsens Plads skal rumme nedgangen til Nørrebro metrostation på den kommende metrocityring.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2008

City-Trafik 2423 på Tuborgvej, København City-Trafik 2423, Volvo B7RLE-59/Carrus årg. 2006, som linje 21 på Tuborgvej.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2008

Arriva 1833 i Lundtoftegade, København Arriva 1833, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 4A i Lundtoftegade.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2008

Arriva 1594 ved Hellerup st. Arriva 1594 (ex. Veolia 5107), Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1998, som linje 169 ved Hellerup st.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2008

Odense Bytrafik 130 ved Nørrebro station Odense Bytrafik 130, en Volvo B10M-60/Aabenraa fra december 1982, er bevaret af en gruppe under Busbevarelsesgruppen Danmark. Denne bustype var meget karakteristisk i Odense, og de sidste vogne af typen blev først taget ud af drift i 2006. Bussen har 14. oktober 2006 fået en opgave som udflugtsbus for Foreningen Busfronten, og den har lige passeret et syn i september 2006. 27. juli samme år aflagde bussen besøg på Nørrebro st.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2006

Ex. Odense Bybusser 130 indefra Interiør af ex. Odense Bybusser nr. 130, en Volvo B10M/Aabenraa-bybus fra 1982. Bemærk de brune farver og enkeltsæderne i dørsiden. Sådan har mange bybusture i Odense set ud helt op til foråret 2006! Emdrup Torv.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2006

Ex. Odense Bybusser 130 på Nørrebrogade i København En meget talrig bustype i Odense var Volvo B58 og B10M med den karrosserimodel, som Aabenraa Karrosserifabrik byggede i lidt forskellige udgaver i årene 1973-83. Odense Bytrafik fik de sidste eksemplarer i 1983, og først midt i 2006 udgik de sidste af typen - i øvrigt som del af en ekstraordinært stor udskiftning. Selvom Odense Bybusser fortsat har højgulvsbusser fra 1987-90 i drift, udrangerede man samtidig de første Volvo B10L/Säffle-lavgulvsbusser fra 1995-96! Odense Bybusser nr. 130 er fra december 1982 og har således kørt i Odense i mere end 23 år. Bussen besøger her Nørrebrogade i København. I København blev tilsvarende busser af samme årgange renoveret for omkring 500-700.000 kr. pr. bus. Det skete i 1992-95, men alligevel forsvandt de sidste af busserne i 2000-02. Odense-busserne er aldrig blevet renoveret.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2006

Ex. KS/HT 571 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm De såkaldte KS serie III-busser, Volvo B59-59/Aabenraa med nr. 511-595, var karakteristiske med deres firkantede forlygter og "glasdøre" mv. Bus 571 af årgang 1972 er bevaret på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm, hvor den blev foreviget 27. juli 2006.

Foto: Michael Salomonsen, 27. juli 2006

Ex. KS 329 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm Københavns Sporveje modtog i 1949-50 i alt 16 stk. Leyland Comet med karrosserier fra Dansk Oversøisk Motor Import, DOMI. Busserne var tiltænkt den nye linje 31, men kom dog i første omgang i trafik på linje 22. Vogn 329 blev i 1961 museumsvogn i KS' samling og kom herfra via HT-Museet til Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm, hvor den her ses.

Foto: Michael Salomonsen, 27. juli 2006

Ex. HT 1501 alias Linjebus 6604 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm I foråret 2006 anskaffede Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm sig denne Leyland-DAB 6-1-TL11/5 fra 1982. Bussen er tidligere HT nr. 1501, som dog i 1992 blev solgt til Linjebus, hvor den havde nr. 8604 og senere 6604. 1995-2006 henstod den hos Stålings Produkthandel i Viborg. Her står den en hed sommerdag foran Remise I på Sporvejsmuseet, endnu i Linjebus-antræk. Bussen er tydeligvis blevet vasket siden ankomsten til museet, men der forestår formentlig et ret omfattende istandsættelsesarbejde, da stilstand ikke er det, busser har bedst af.

Foto: Michael Salomonsen, 27. juli 2006

Ex. City-Trafik 2081 alias HT 1856 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm HT modtog i årene 1980-89 et stort antal Volvo B10M-bybusser. Langt de fleste fik karrosseri på Aabenraa Karrosserifabrik, men de sidste vogne, der blev leveret i 1988-89, blev bygget hos DAB. Samme vogne fik også ZF-gear i stedet for Voith-, der ellers var det traditionelle valg. En af busserne var nr. 1856, der leveredes til HT i 1988. Bussen blev i 2000 via Sommer solgt til City-Trafik, der senere gav den nr. 2081. I 2005 overgik den til Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm for bevarelse. Som det ses, bærer den endnu nr. 2081. Foto på Sporvejsmuseet.

Foto: Michael Salomonsen, 27. juli 2006

Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...

 Opdateret sidst:
19. september 2017

 

 Billeder
Nyeste billeder

Blad alle billeder igennem

Se tilfældige billeder

Søg i Billeder

Nøgleord

Linjenummer

Dato for optagelse

Billedserier

Billedagenten - nye billeder på danske bussider

Om billederne
Ophavsret

Busbilleder uden at spørge først?

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/billeder/vis_dato.php
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.