Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Billeder > Billeder efter dato > Billeder optaget 3. juli

Billeder optaget 3. juli

26 billeder

Særtog ved indvielsen af Carlsberg station passerer Enghave Et særtog fra Østerport fragtede transportminister Hans Christian Schmidt, DSBs administrerende direktør Flemming Jensen og et større følge til den nye Carlsberg station, der blev indviet med snoreklipning, taler og musik ved Jernbaneorkestret. Særtoget var det flagsmykkede sæt SA 34, som samtidig er det reneste S-tog, fotografen har set i meget lang tid. Ydermere havde man fundet på at skilte det linje Bx! Her passerer særtoget gennem Enghave station.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2016

Første S-tog ankommer til Carlsberg station, København Første S-tog lægger an til landing på den nye Carlsberg station. Det er linje B mod Farum med afgang kl. 12.01 på indvielsesdagen 3. juli 2016. Afgangen blev kørt af SA 94. Når den nye Carlsberg-bydel er vokset frem, forventes den nye station at få ganske mange passagerer, og den er bl.a. tilgodeset med rulletrapper og en stor cykelkælder. Busbetjeningen i området er dog ikke ændret, så vil man skifte til linje 3A, 10 eller 14, må man ud på en kort spadseretur til Enghavevej, men linje 1A kører da forbi på Vigerslev Allé.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2016

Sidste S-tog afgår fra Enghave station, København Det definitivt sidste S-tog fra Enghave station blev linje B mod Høje Taastrup 3. juli 2016 kl. 11.54. Afgangen blev kørt af SA 17, der her ses sætte i gang fra stationen. En del interesserede var mødt frem for at forevige det. Adgang til stationen blev umiddelbart efter spærret, og perron, gangbro og trappe mv. vil formentlig blive fjernet i de kommende måneder. På arealet vil der muligvis senere blive etableret et vendespor, der vil gøre det muligt at lade nogle af de vestfrakommende S-tog have den nye Carlsberg station som endestation. Enghave station åbnede som S-togsstation i 1934, men havde forinden eksisteret i en årrække som Vester Fælledvej trinbræt for visse "almindelige" tog.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2016

Arriva 3002 på Køgevej, Roskilde Arriva 3002, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1997, som linje 223E på Køgevej syd for Roskilde st.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2007

City-Trafik 2108 på Køgevej, Roskilde City-Trafik 2108, der normalt kører i Aalborg, som ekstrabus til Roskilde Festivalen. Køgevej i Roskilde.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2007

City-Trafik 2052 på Køgevej, Roskilde City-Trafik 2052, DAB 12-1200B årg. 1992, som festivalekstrabus på Køgevej i Roskilde. Netop denne bus bærer City-Trafiks grønne logo på fronten.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2007

City-Trafik 2055 på Køgevej, Roskilde City-Trafik 2055, DAB 12-1200B årg. 1992, på Køgevej i Roskilde. Bussen er en af de faste gæster ved Roskilde Festivalen.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2007

Fjord-bus 7484 på Køgevej i Roskilde Linje 600S, Hillerød-Slangerup-Ølstykke-Roskilde-Tune-Greve-Hundige, er HUR-områdets længste buslinje og en af de seks buslinjer i HUR-området, der vil have status af regionalruter fra 1. januar 2007. Entreprenør på linjen er siden 2002 Fjord-bus i Slangerup, der kører med 13,7 m lange Volvo B10BLE-63/Aabenraa. Bus 7484 på Køgevej i Roskilde.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006

De Hvide Busser 8773 på Usserød Kongevej De Hvide Busser har i flere omgange købt DAF/Jonckheere-busser. Busserne kører bl.a. på linje 388, Strandvejsbussen, men optræder også andre steder. Eksempelvis på linje 353, som 3. juli 2006 blev betjent af bus 8773 og foreviget på Usserød Kongevej - meget nær selskabets garageanlæg. Linje 353 kørte i sommeren 2006 mellem Rungsted Kyst og Helsingør, men fra oktober-køreplansskiftet omlægges og forlænges linjen til Lyngby st. via Trørød, Nærum og DTU til erstatning for dele af linjerne 174E og 300S.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006

De Hvide Busser 8734 på Usserød Kongevej Den bustype, De Hvide Busser har flest af, er i disse år Volvo B10BLE-60/Aabenraa. Intet mindre end 25 styk med den her viste karrosserimodel er det blevet til. Busserne er leveret i to omgange i hhv. 2000 og 2002 (til HTs 9. og HURs 11. udbud). Bus 8734, der her ses som linje 388 på Usserød Kongevej, er fra 2000-leveringen. Linje 388 har i øvrigt kun kørt denne vej siden 2004, hvor generelle nedskæringer i driften førte til, at linjen kom til at erstatte Hørsholms bybuslinje 383. Før da kørte linje 388 direkte ad Strandvejen til Rungsted Kyst st.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006

City-Trafik 2024 som festivalekstrabus på Køgevej, Roskilde City-Trafik 2024 var blandt de busser, der i 2006 blev anvendt til den omfattende ekstrakørsel mellem Roskilde station og festivalpladsen. Bussen, der er en DAB 7-1200B, kører her ad Køgevej mod Roskilde st.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006

ME 1530 med Bn-vogne i Roskilde Mandag 3. juli var store hjemkørsels-dag ved Roskilde Festivalen i 2006. Det store sporarbejde mellem København og Høje Taastrup begyndte derfor først tirsdag 4. juli. I perioden med sporudskiftning var kørslen med regionaltog på Sjælland reduceret en del, og de fleste tog kørte kun vest for Høje Taastrup. Et af festivalekstratogene bestående ME 1530 og en stamme Bn-vogne ses her på Roskilde station dagen inden helvede brød løs...

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006

Arriva 1821 på Malmparken, Ballerup Hovedstadsområdets tre sidste Volvo B10L-busser i 12 m-udgave kører normalt på linje 153E og 154E. Det er busserne 1820, 1821 og 1822, der tilhører Arriva i Ballerup og i 2003 overførtes fra Jylland. Busserne var nogle af de første HUR-busser, der fik LED-skilte. Bus 1821 på Malmparken i Ballerup.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006

Arriva 1169 på Lautrupparken, Ballerup Ved køreplansskiftet i oktober overtager City-Trafik kørslen på linje 154E, Værløse st.-Hundige st., fra Arriva. Det sker, fordi City-Trafiks linje 174E bliver nedlagt, og selskabet skal have anden kørsel i kompensation. Arriva får i stedet udvidet driften på linje 300S. I dag betjener Arriva bl.a. linje 154E med skine Scania/Berkhof-busser, og nogle af disse planlægges fra oktober anvendt på linje 300S! Bus 1169, Scania L94UB/Berkhof årg. 1999, på Lautrupparken i Ballerup.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006

Arriva 1159 på Gladsaxe Trafikplads Linje 153E overgår sammen med linje 154E til City-Trafik 22. oktober 2006. Linje 153E kører i dag mellem Gladsaxe Trafikplads og Ballerup st. Bus 1159, Scania L94UB/Berkhof årg. 1998, på trafikpladsen.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006

Arriva 1185 ved Gladsaxe Trafikplads Arriva har i sommeren 2006 været igang med et renoveringsprojekt for selskabets 14 Mercedes-Benz O.405GN-ledbusser, der hører til på linje 300S. Der har derfor været lejlighed til at se en del andre busser i drift på 300S, heriblandt bus 1185, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1999. Bussen er, når dette skrives, igen i drift hos Ryvang garage. Gladsaxe Trafikplads.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006

Arriva 1809 på Usserød Kongevej, Hørsholm Scania OmniLink-busserne er efterhånden blevet ret udbredte, men morsomt nok kun i 13,7 m-version. Både linje 2A, 4A, 150S, 200S og 350S betjenes nu med sådanne. Arrivas bus 1809 er fra den første serie, der i 2003 indsattes på linje 150S, Nørreport st.-Kokkedal st. Bussen ses her på Usserød Kongevej på vej gennem Hørsholm.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006

Udrangeret sporvogn i Sollér, Spanien Sollérs sporvognsnet består af en enkelt linje, der er åbnet i 1913. Sporvejen har 914 mm sporvidde. En udrangeret sporvogn, der bærer nr. 734, ses her i Sollér, Mallorca, Spanien.

Foto: Rasmus Poulsen, 3. juli 2006

Udrangeret sporvogn i Sollér, Spanien En udrangeret sporvogn i Sollér, Spanien. Hvis du har nogen oplysninger om type, så tøv ikke med at give Myldretid.dk besked!

Foto: Rasmus Poulsen, 3. juli 2006

Udrangeret sporvogn i Sollér, Spanien En udrangeret sporvogn i Sollér, Spanien.

Foto: Rasmus Poulsen, 3. juli 2006

Arriva 1050 på Lautrupparken, Ballerup Arriva i Ballerup havde i 2006 lånt tre Volvo B10BLE/Aabenraa-busser fra 1994. Busserne er i sin tid leveret til De Hvide Busser som vogn 39-41 (8739-8741), hvor de har været i trafik helt frem til 2005. Hos Arriva i Ballerup anvender man dem vist nok især på linje 153E og 154E, og i første omgang har de kørt med de gamle 87-numre. Nu er de dog omnummereret til 1050-1052. Der er brugt meget store tal - med undtagelse af 5-taller i normal størrelse i nogle af 1050' numre, f.eks. på vinduessiden. Bus 1050 ses her på Lautrupparken i Ballerup. Vognnummeret 1050 har kun været brugt én gang tidligere, nemlig af en Leyland-DAB LS 575-690/5 fra 1979. Da det daværende Bus Danmark brugte 1000-nummerserien for anden gang i 1998, sprang man nemlig 1050 (og 1081) over. Numrene 1051-1052 har til gengæld været brugt to gange før. Disse numre sad således 1998-2004 på to Mercedes-Benz O.405N fra Bus Danmark/Arriva i Roskilde.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006

Nyere Laz-bus i Yekaterinburg, Rusland Der findes også en ny Laz-type, som er denne noget mere moderne udseende model. Denne vogn er fotograferet på rutebilstationen i Yekaterinburg, Rusland.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2004

Paz-bus i Yekaterinburg, Rusland Paz-bus med 0-1-1-døre i Yekaterinburg, Rusland.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2004

Ikarus 283-ledbus i Yekaterinburg, Rusland Yekaterinburg købte i 1990'erne et antal Ikarus 283-ledbusser for lånte penge. Busserne præger i dag bybilledet i Ruslands fjerdestørste by med ca. 1 million indbyggere.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2004

Ikarus 256-bus i Yekaterinburg, Rusland Denne Ikarus 256-regionalbus er netop ankommet til rutebilstationen i Yekaterinburg, Rusland.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2004

ZIU-trolleybus i Yekaterinburg, Rusland ZIU 9-trolleybus fra fabrikken Engels nr. 517 som totalreklame for Nikon i Yekaterinburg, Rusland.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2004

Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...

 Opdateret sidst:
23. november 2017

 

 Billeder
Nyeste billeder

Blad alle billeder igennem

Se tilfældige billeder

Søg i Billeder

Nøgleord

Linjenummer

Dato for optagelse

Billedserier

Billedagenten - nye billeder på danske bussider

Om billederne
Ophavsret

Busbilleder uden at spørge først?

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/billeder/vis_dato.php
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.