Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 1. juni

Her vises alle billeder af busser taget 1. juni i forskellige år:

Lokalbus 4430 på Egedesvej ved Køge Nord st.

Lokalbus 4430 på Egedesvej ved Køge Nord st.

Asfalten er ikke mange dage gammel, og græsset er ikke kommet op endnu, men linje 120 har fra 1. juni 2019 taget Egedesvejs forbindelse til Køge Nord st. øst i brug. Her er det Lokalbus 4430, Irisbus Crossway LE årg. 2011, på det friske stykke vej. Græsset er grønnere på den anden side af stationen, hvor linje 101A kører.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2019.

Lokalbus 4419 ved Køge Nord st. øst den første dag

Lokalbus 4419 ved Køge Nord st. øst den første dag

Lokalbus 4419, Irisbus Crossway LE årg. 2011, som linje 120 ved Køge Nord st. øst på stationens første dag. Busterminalen på østsiden af Køge Nord er placeret mellem S-banen og motorvejen, hvorimod fjerntogene kører på vestsiden af motorvejen. På østsiden er der opstillet et sekskantet S-togslogo.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2019.

Lokalbus 4405 ved Køge Nord st. vest

Lokalbus 4405 ved Køge Nord st. vest

Den nye Køge Nord st. har A-busbetjening i form af linje 101A, der to gange i timen er blevet forlænget fra Ølby st./Campus Køge til den nye station. Det er ikke den permanente linjeføring, der i første omgang køres ad, idet man mangler at bygge en busbro over jernbanen mellem Roskilde og Køge, så linjen tager lidt af en omvej uden stoppesteder. Lokalbus 4405, Irisbus Crossway LE årg. 2011, som linje 101A på vej ind til Køge Nord st. vest på den første dag med bus 101A hertil. Bemærk, at der på vestsiden af stationen er placeret et sekskantet DSB-logo.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2019.

DSB SA 70 og SA 43 på Køge Nord st.

DSB SA 70 og SA 43 på Køge Nord st.

S-togene begyndte at holde ved Køge Nord st. fra og med de første afgange efter midnat lørdag 1. juni 2019, hvor der jo i øvrigt er døgndrift på S-banen. Linje A og E standser altid på stationen. Der vil formentlig hurtigt komme en del faste passagerer fra de store boligområder øst for stationen, men på længere sigt kan man også godt forestille sig, at rejsende fra dele af Køge Bugt-området, der skal med InterCity-tog mod Fyn og Jylland, vil bruge S-togene til at nå ned til Køge Nord. SA 70 som linje A mod Køge møder SA 43 som linje A mod Hillerød på Køge Nord station den første driftsdag.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2019.

DSB ME 1532 og dobbeltdækkervogne på Køge Nord st.

DSB ME 1532 og dobbeltdækkervogne på Køge Nord st.

Første driftsdag på den nye jernbane København-Køge Nord-Ringsted var præget af forskellige problemer, bl.a. en del forsinkelser på togene ud af København. Dertil kom diverse klodsetheder som f.eks. det faktum, at samtlige Rejsekort-standere på den genåbnede fjerntogsperron på Ny Ellebjerg var ude af drift, og at alle S-tog fra Køge Nord var aflyst ifølge Rejseplanen, selvom de faktisk kørte. Her afgår ME 1532 med fire dobbeltdækkervogne med 25 minutters forsinkelse fra Køge Nord mod Næstved. Der kører af gode grunde dieseltog på regionaltogene mellem Østerport og Næstved via Køge Nord, og på premieredagen var det især litra MG (IC4), men også ME med dobbeltdækkere og MF (IC3) var i trafik på banen.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2019.

Lokalbus 4419 ved Køge Nord st. øst

Lokalbus 4419 ved Køge Nord st. øst

Lokalbus 4419, Irisbus Crossway LE årg. 2011, ankommer til Køge Nord st. øst på den første dag med betjening af stationen.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2019.

Lokalbus 4409 ved Køge Nord st. vest

Lokalbus 4409 ved Køge Nord st. vest

Lokalbus 4409, Irisbus Crossway LE årg. 2011, forlader Køge Nord st. vest som linje 101A.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2019.

DSB MG 50 og MG 19 på Køge Nord st.

DSB MG 50 og MG 19 på Køge Nord st.

To IC4-tog på Køge Nord station på den nye banes første almindelige driftsdag. Til venstre er det MG 50 mod Østerport og til højre MG 19 mod Næstved.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2019.

Bus Danmark 1250 ved Østerport st., København

Bus Danmark 1250 ved Østerport st., København

Bus Danmark 1250, Volvo B10R-59/Aabenraa-ReBUS årg. 1979, som linje 1 ved Østerport st. - dagen før City-Trafik overtog driften.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 1996.

City-Trafik 50 i Store Kongensgade, København

City-Trafik 50 i Store Kongensgade, København

City-Trafik 50, DAB 12-1200B årg. 1992, som linje 9 i Store Kongensgade.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 1996.

Bus Danmark 1607 ved Børsen, København

Bus Danmark 1607 ved Børsen, København

Bus Danmark 1607, Volvo B10M-60/Aabenraa-ReBUS årg. 1983, som linje 31 ved Børsen. Det var sidste dag, Bus Danmark kørte på linjen, som blev overtaget af City-Trafik efter licitation.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 1996.

DSB S-tog SE 19 på Valby station

DSB S-tog SE 19 på Valby station

Siden efteråret 2008 har mange S-tog på linje H om søndagen været kørt med de korte SE-togsæt. Det kan give anledning til dramatiske optrin på Valby station, hvor perronen i forvejen er meget længere end et almindeligt tog, der kan være fire gange så langt. Her SE 19 som linje H på Valby station. Senere hen er man også begyndt at køre med SE-tog på linje A om søndagen.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2009.

Arriva 1141 på Finsensvej, Frederiksberg

Arriva 1141 på Finsensvej, Frederiksberg

Arriva 1141, DAB 15-1200C-gasbus årg. 1998, som linje 14 på Finsensvej.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2009.

Arriva 1129 på Strandvejen, Hellerup

Arriva 1129 på Strandvejen, Hellerup

Arriva 1129, DAB 15-1200C-gasbus årg. 1998, som linje 14 på Strandvejen i Hellerup.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2009.

Arriva 1945 på Strandvejen, Hellerup

Arriva 1945 på Strandvejen, Hellerup

Arriva 1945, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 14 på Strandvejen i Hellerup.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2009.

De Blaa Omnibusser 4010 ved Nybro i Lyngby

De Blaa Omnibusser 4010 ved Nybro i Lyngby

De Blaa Omnibusser 4010, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2004, som linje 191 i idylliske omgivelser ved Nybro i Lyngby.

Foto: Claus Jørgensen, 1. juni 2008.

Stadtbus Winterthur 153 i Winterthur, Svejts

Stadtbus Winterthur 153 i Winterthur, Svejts

Bybusserne i den svejtsiske by Winterthur er for manges vedkommende trolleybusser. En stor del af trolleybusparken udgøres af et antal Mercedes-Benz O.405GTZ-busser fra 1988. Busserne er en speciel variant af O.405GT-trolleybussen forsynet med hjælpedieselmotor leveret til Winterthur og Zürich. Busserne kan rumme mere end 160 passagerer, hvoraf cirka én ud af fire kan sidde ned. Stadtbus Winterthur nr. 153 som linje 3 i Winterthur.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008.

Stadtbus Winterthur 157 i Winterthur, Svejts

Stadtbus Winterthur 157 i Winterthur, Svejts

Det er svært at se på grund af den flotte vedligeholdelse, men denne bus er faktisk omkring 20 år gammel! Stadtbus Winterthur nr. 157, Mercedes-Benz O.405GTZ, som linje 1 ved banegården i Winterthur.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008.

Stadtbus Winterthur 151 ved banegården i Winterthur, Svejts

Stadtbus Winterthur 151 ved banegården i Winterthur, Svejts

Stadtbus Winterthur nr. 151, Mercedes-Benz O.405GTZ, som linje 1 i Winterthur nær byens busterminal, der ligger ved banegården.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008.

Stadtbus Winterthur 337 i Winterthur, Svejts

Stadtbus Winterthur 337 i Winterthur, Svejts

Stadtbus Winterthur nr. 337 er en Solaris Urbino 18, som her ses i trafik i Winterthur i Svejts.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008.

Stadtbus Winterthur 155 i Winterthur, Svejts

Stadtbus Winterthur 155 i Winterthur, Svejts

Stadtbus Winterthur nr. 155, Mercedes-Benz O.405GTZ, som linje 3 i Winterthur.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008.

Stadtbus Winterthur 153 i Winterthur, Svejts

Stadtbus Winterthur 153 i Winterthur, Svejts

Trolleybusserne dominerer i Winterthur, der er en by i det nordlige Svejts med omkring 100.000 indbyggere. Bus 153, Mercedes-Benz O.405GTZ, som linje 3 på byens busterminal.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008.

Stadtbus Winterthur 151 i Winterthur, Svejts

Stadtbus Winterthur 151 i Winterthur, Svejts

Mercedes-Benz-trolleybus nr. 151 på linje 1 i Winterthur.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008.

Stadtbus Winterthur 154 i Winterthur, Svejts

Stadtbus Winterthur 154 i Winterthur, Svejts

Stadtbus Winterthur 154, Mercedes-Benz O.405GTZ, som linje 3 i Winterthur.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008.

Stadtbus Winterthur 202 i Winterthur, Svejts

Stadtbus Winterthur 202 i Winterthur, Svejts

På bybusserne i Winterthur kan man også møde en Solaris Urbino 12 i form af bus 202. Foto på byens busterminal.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008.

Postbus i Winterthur, Svejts

Postbus i Winterthur, Svejts

En Mercedes-Benz O.530 Citaro fra PostBus i Winterthur, Svejts.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008.

Arriva 1178 efter at have ramt en frisørsalon

Arriva 1178 efter at have ramt en frisørsalon

Om morgenen 1. juni 2006 fik en buschauffør på HUR-linje 69 et ildebefindende og kørte ind i en frisørsalon i Gyldenløvesgade ikke så langt fra linjens endestation på Rådhuspladsen. Chaufføren blev kvæstet, men heldigvis kom ingen andre til skade. Det var bus 1178, en DAB 15-1200C-gasbus fra 1999, der ramte huset, og den blev efterfølgende fotograferet af Mick Bruce.

Foto: Mick Bruce, 1. juni 2006.

Skaderne på Arriva 1178 set fra dørsiden

Skaderne på Arriva 1178 set fra dørsiden

Det er sandsynligt, at 1178 vil blive genopbygget, da Arriva ikke har for mange busser i øjeblikket. Et billede af skaderne set fra dørsiden.

Foto: Mick Bruce, 1. juni 2006.

Arriva 1178 efter uheldet set forfra

Arriva 1178 efter uheldet set forfra

Fronten af Arriva 1178 efter mødet med frisørsalonen i Gyldenløvesgade.

Foto: Mick Bruce, 1. juni 2006.