Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Billeder > Billeder efter dato > Billeder optaget 17. april

Billeder optaget 17. april

21 billeder

Arriva 1553 på Ballerup st. Arriva 1553, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 350S og totalreklame for Telenor på Ballerup st.

Foto: Peter Hobel, 17. april 2010

Arriva 1854 ved Svanemøllen st., København Arriva 1854, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A på Svanemøllen st. Bussen er totalreklame for "Bedre bustur", som bl.a. omfatter linje 4A med dertil hørende "scoresæder" og gratis internet.

Foto: Peter Hobel, 17. april 2010

Arriva 1551 på Sundholmsvej, København Torsdag aften 16. april 2009 udbrød en kraftig brand i taget på ejendommen "Sønderborg" på hjørnet af Amagerbrogade og Prags Boulevard. Slukningsarbejdet betød, at Amagerbrogade var spærret over et stykke, og busserne på linje 2A, 5A og 350S måtte omlægges resten af aftenen. Næste morgen kørte linjerne igen normalt, men det varede kun til omkring middagstid, hvor Amagerbrogade igen afspærredes, denne gang dog kun i nordgående retning. Årsagen var frygt for, at et tårn på bygningen skulle styrte ned. Mens kraner indenfor afspærringen arbejdede med at fjerne tårnet, blev linjerne 5A og 350S omlagt i retning mod City, og linjerne 2A, 77/78 og 871 omlagt i begge retninger. Det varede til omkring klokken tyve - et døgns tid efter, at branden brød ud. Arrivas bus 1551, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 350S på afveje på Sundholmsvej ved Skotlands Plads.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2009

Netbus 8474 på Irlandsvej, København Linje 5A kørte mod Husum ad Sundbyvestervej, Irlandsvej, Englandsvej, Sundholmsvej og Amagerfælledvej, mens Amagerbrogade var spærret for nedtagning af tårnet på "Sønderborg". Netbus 8474, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Irlandsvej.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2009

Arriva 1577 på Englandsvej, København Under sikringen af den brændte bygning på hjørnet af Amagerbrogade og Prags Boulevard, måtte linje 350S i retning mod Husum omlægges ad Englandsvej, Sundholmsvej og Amagerfælledvej. Bus 1577, Scania OmniLink årg. 2006, som linje 350S på hjørnet af Englandsvej og Sundholmsvej.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2009

Netbus 8485 på Sundholmsvej, København Netbus 8485, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Sundholmsvej.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2009

Arriva 1580 på Sundholmsvej, København Arriva 1580, Scania OmniLink årg. 2006, som linje 350S på Sundholmsvej.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2009

City-Trafik 2466 på Englandsvej, København City-Trafik 2466, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 12 på Englandsvej ved Sundholmsvej.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2009

Netbus 8465 på Sundbyvestervej, København Netbus 8465, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Sundbyvestervej.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2009

Netbus 8445 på Sundholmsvej, København Netbus 8445, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Sundholmsvej.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2009

New York-bus nr. 5009 i Brooklyn Linjerne i Brooklyn har et B foran linjenummeret - som her, hvor bus 5009 kører som linje B25 i Brooklyn. Bus 5009 er en NovaBus RTS-06 fra 1999.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

MTA New York City 9838 på Roosevelt Island Roosevelt Island betjenes bl.a. af buslinje Q102, der forbinder øen med Queens. Bus 9838 på linje Q102 nærmer sig øens busterminal efter at være kørt under Queensboro Bridge. Q'et i linjenummeret angiver tilhørsforholdet til Queens. 9838 er en Orion V CNG-gasbus fra mellem 1998 og 2000.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

CNG-gasbus nr. 707 i New York MTA New York City vogn 707 er en TMC RTS-06 fra 1993. Bussen er overtaget fra Command Bus og er ikke bybus, men ekspresbus. Endvidere er bussen CNG-gasbus, hvilket forklarer opbygningen på taget, der rummer gastankene. Bussen ses her i New York i selskab med en ordinær TMC RTS-06'er, vogn 9795.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

Ekspresbus nr. 3173 i New York Denne MCI D4505 CL-bus, nr. 3173, er fra en igangværende leverance påbegyndt i 2005. Bussen anvendes på ekspresbusruterne i New York.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

RIOC vogn 8 i drift på Roosevelt Island Roosevelt Island Operating Corporation kører med røde lokalbusser på Roosevelt Island. De fleste af busserne er New Flyer-busser. Når en svævebanegondol ankommer med passagerer fra Manhattan, holder der en rød bus klar til at modtage dem. Her forlader vogn 8 den lille busterminal ved svævebanestationen.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

RIOC vogn 2 i drift på Roosevelt Island På Roosevelt Islands lokalbusser er der i foråret 2006 med støtte indsat fire nye elektriske hybrid-busser af Orion VII-typen. Her ankommer den ene af dem, vogn 2, til svævebanestationen på øen.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

RIOC vogn 2 i garagen på Roosevelt Island De brandbilsrøde busser er et morsomt afbræk i den ret hvide og blåstribede bushverdag i New York. Det minder jo helt om DSBs busser i gamle dage! Den nye elektriske hybridbus, vogn 2, i Roosevelt Island Operating Corporations garage.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

Røde New Flyer- og Orion-busser i garagen på Roosevelt Island Roosevelt Island Operating Corporations garage på Roosevelt Island er hjemsted for øens røde lokalbusser. Fra venstre og bagud er det følgende busser: Gammel vogn 1, ny vogn 1, vogn 8, vogn 6, gammel vogn 2 og vogn 3. Til venste for billedet holdt desuden den nye vogn 2. De nye vogne er Orion VII-laventrébusser af elektrisk-hybrid-typen, mens de gamle er New Flyer-busser. Man har modtaget fire af de nye busser og har tilsyneladende genbrugt nogle vognnumre!

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

Roosevelt Island Tramways to gondoler Roosevelt Island Tramway er betegnelsen for svævebanen mellem 59th Street/Second Avenue Station på Manhattan og Roosevelt Island, der ligger i East River mellem Manhattan og Queens. Svævebanens to gondoler er noget så sjældent som en decideret pendlersvævebane, og den er en del af det fælles takstsystem for busser og subway i New York. Her mødes to gondoler med Queensboro Bridge og Manhattans skyskrabere i baggrunden mandag 17. april 2006. Svævebanen erstattede i 1976 en elevatorforbindelse mellem Roosevelt Island og Queensboro Bridge. Et arrangement folk nok savnede, da gondolerne satte sig fast i luften i 11 timer dagen efter, dette billede blev taget!

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

Subway-tog på Court Street Station, Brooklyn Subway-tog som linje R på Court Street Station i Brooklyn.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

Subway-tog på vej over Manhattan Bridge, New York Manhattan Bridge har et undergrundstog i maven! En subway-tog på linje B, D, N eller Q er på vej mod Brooklyn på underdækket, mens bilerne kører på det øverste dæk. I baggrunden det tæt bebyggede Manhattan.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2006

Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...

 Opdateret sidst:
25. september 2017

 

 Billeder
Nyeste billeder

Blad alle billeder igennem

Se tilfældige billeder

Søg i Billeder

Nøgleord

Linjenummer

Dato for optagelse

Billedserier

Billedagenten - nye billeder på danske bussider

Om billederne
Ophavsret

Busbilleder uden at spørge først?

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/billeder/vis_dato.php
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.