Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 6. april

Her vises alle billeder af busser taget 6. april i forskellige år:

Nobina 6066 på vendepladsen ved DTU, Lyngby

Nobina 6066 på vendepladsen ved DTU, Lyngby

Linje 330E har endestation ved et stoppested midt på Lundtoftegårdsvej. Dér kan busserne ikke vende, så der køres videre ad Lundtoftegårdsvej op til en lille vendeplads indrettet på hjørnet af Nordvej og Miljøvej ved DTU. Her er også udligningsopholdet placeret. Nobina 6066, en helt ny Volvo B12BLE-62/Säffle, som linje 330E på vendepladsen ved Nordvej.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6066 på Lundtoftegårdsvej, Lyngby

Nobina 6066 på Lundtoftegårdsvej, Lyngby

Nobina 6066, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 330E den første eftermiddag, linjen kørte. Bussen holder ved endestationsstoppestedet på Lundtoftegårdsvej ved Rævehøjvej. Her er der omstigning til linjerne 300S og 353 ved samme stoppested og ude på motorvejen til linjerne 150S og 173E.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6062 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Nobina 6062 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Nobina 6062, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 330E på Anker Engelunds Vej ved Lundtoftegårdsvej.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6069 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Nobina 6069 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Nobina 6069, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 330E på Anker Engelunds Vej ved DTU.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6048 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6048 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6048, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S på Ringvejsbroen i Herlev.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

City-Trafik 2649 på Ringvejsbroen, Herlev

City-Trafik 2649 på Ringvejsbroen, Herlev

City-Trafik 2649, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1999, som linje 161 på Ringvejsbroen i Herlev.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6064 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6064 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6064, én af de i alt 10 nye Volvo B12BLE-62/Säffle-busser, som Nobina har anskaffet til den nye linje 330E. Ligesom de i 2008 leverede vogne til linje 300S og 400S har busserne Volvo I-Shift-gear. Foto på Ringvejsbroen i Herlev.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6061 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6061 på Ringvejsbroen, Herlev

Fra 6. april 2010 kan buspassagererne på Ring 3 komme "Ekstra hurtigt frem" med den nye linje 330E, som reklamen på Nobina 6061 fortæller. Det går dog heller ikke hurtigere, end at man kan blive overhalet af en varevogn... Udover sådanne reklamer på nogle af busserne på linjen er der også udgivet en informationsavis med titlen "330 Ekstra!". Linjenummeret 330 har i øvrigt været benyttet af en ekspresbuslinje tidligere, nemlig en linje mellem Farum og Bellahøj. Bus 6061, en helt ny Volvo B12BLE-62/Säffle, på Ringvejsbroen i Herlev.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6038 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6038 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6038, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 300S på Ringvejsbroen i Herlev. Linjen har i den nye køreplan fra foråret 2010 endestation i Glostrup på hver anden tur i myldretiderne.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6065 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6065 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6065, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 330E på Ringvejsbroen i Herlev.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

City-Trafik 2103 på Herlev Ringvej

City-Trafik 2103 på Herlev Ringvej

City-Trafik 2103, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996, som linje 161 på Herlev Hovedgade. Selvom det er myldretid, kører linjen kun til Rødovre st., for den blev afkortet fra Avedøre Holme i slutningen af marts 2010.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6043 og 6060 på Herlev Ringvej

Nobina 6043 og 6060 på Herlev Ringvej

Fra 6. april 2010 er linjerne 300S og 330E makkere på Ring 3. Forskellen er, at linje 330E ikke kører ind til stationerne i Lyngby og Glostrup og har færre stoppesteder. Også 1993-2006 havde linje 300S en sådan supplerende linje i myldretiderne - først under linjenummeret 303S og senere som linje 174E. Men i oktober 2006 samledes kørslen på linje 300S, der da blev udvidet til 5-minuttersdrift i myldretiden. Nu er kørslen igen splittet op på to forskellige linjer: en hurtig og en lidt hurtigere. Nobina 6043 på linje 300S og i baggrunden bus 6060 på linje 330E på Herlev Ringvej. Begge busserne er af typen Volvo B12BLE-62/Säffle.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6060 på Herlev Ringvej

Nobina 6060 på Herlev Ringvej

Nobina 6060, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 330E på Herlev Ringvej.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6058 på Herlev Ringvej

Nobina 6058 på Herlev Ringvej

Nobina 6058, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 330E på Herlev Ringvej. Bussen har det første halvandet år af sit liv været S-bus, men de blå hjørner er nu fjernet.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6030 på Herlev Ringvej

Nobina 6030 på Herlev Ringvej

Nobina 6030, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S på Herlev Ringvej.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

City-Trafik 2120 på Herlev Ringvej

City-Trafik 2120 på Herlev Ringvej

City-Trafik 2120, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996, som linje 161 på Herlev Ringvej.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6059 på Herlev Ringvej

Nobina 6059 på Herlev Ringvej

Nobina 6059, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 330E på Herlev Ringvej. Bussen har tidligere kørt på linje 300S og 400S, men har nu mistet de blå hjørner. Destinationen skyldes, at linje 330E har en række ture, der har endestation på Ringvejsbroen nær Herlev st.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Arriva 1695 ved Herlev st.

Arriva 1695 ved Herlev st.

En Esbjerg-bybus klædt ud som A-bus i trafik som linje 165, der aldrig før har kørt til Herlev, på Herlev st. med en linje 10-bus på linje 168, der ikke fandtes et par uger før, i baggrunden... Verden, eller i hvert fald Herlev, er af lave! Bus 1695 er en Scania OmniLink årg. 2002, som normalt kører på linje 6A.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Til højre Swebus 5020, Volvo B7LA-52/Säffle årg. 2000, og til højre ex. Linjebuss, Connex og Veolia Transport 0827, Volvo B7LA-52/Säffle årg. 2001, på Volvos fabrik i Säffle, Sverige.

Foto: Laust P. Jørgensen, 6. april 2009.

Ex. Swebus 5252 i Säffle, Sverige

Ex. Swebus 5252 i Säffle, Sverige

Ex. Swebus 5252, Volvo B7LA-52/Säffle årg. 2001, på Säffle-fabrikken i Sverige. Bussen tilhører nu Volvo.

Foto: Laust P. Jørgensen, 6. april 2009.

Ex. Veolia 0928 i Säffle, Sverige

Ex. Veolia 0928 i Säffle, Sverige

Ex. Linjebuss, Connex og Veolia Transport 0928, en Volvo B7LA-52/Säffle årg. 2001, på Volvos fabrik i Säffle, Sverige. Bussen blev i februar 2009 solgt tilbage til Volvo.

Foto: Laust P. Jørgensen, 6. april 2009.

Swebus 4870 og 4737 hos Volvo i Säffle, Sverige

Swebus 4870 og 4737 hos Volvo i Säffle, Sverige

Disse to tidligere Swebus-busser tilhører for tiden Volvo og kunne i april 2009 ses holdende på busfabrikken i Säffle. Fra venstre er det ex. Swebus 4870, Volvo B10BLE-70B med Carrus-karrosseri årg. 2000, og til højre ex. Swebus 4737, Volvo B7LA-ledbus årg. 2001.

Foto: Laust P. Jørgensen, 6. april 2009.

DitoBus 4668 forfra på Ringsted st.

DitoBus 4668 forfra på Ringsted st.

DitoBus vandt fra 1. april 2008 bl.a. rute 247, 248 og 249 i Ringsted-området. Det betød samtidig, at der er kommet Movia-gule busser på disse ruter. Bus 4668, en helt ny Volvo B12M-60/Säffle, som rute 248 på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

DitoBus 4668 på Ringsted st.

DitoBus 4668 på Ringsted st.

DitoBus 4668, Volvo B12M-60/Säffle årg. 2008, som rute 248 på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

DitoBus 4668 fra dørsiden på Ringsted st.

DitoBus 4668 fra dørsiden på Ringsted st.

Hidtil har man ikke kunnet finde mange busser i "HT-gul" med dørarrangement 1-0-1, men det bliver vist et almindeligt syn fremover. 1. april 2008 indsatte DitoBus nogle nyleverede af slagsen, heriblandt 4668, der her ses på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

Bent Thykjær 440 på Ringsted st.

Bent Thykjær 440 på Ringsted st.

Bent Thykjær fik fra januar 2005 for første gang kørsel øst for Storebælt, nemlig for Vestsjællands Trafikselskab. I dag er firmaet således Movia-entreprenør. Bus 440, Volvo B12M-60/Carrus årg. 2005, på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

Arriva 5779 på Ringsted st.

Arriva 5779 på Ringsted st.

Arriva 5779 (ex. Arriva 2754), Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 2001, som rute 404 på Ringsted st. Denne bus leveredes oprindeligt til Combus tre måneder før Arrivas overtagelse.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

Busserne 16 på Ringsted st.

Busserne 16 på Ringsted st.

Jensens Turisttrafik vandt i 2003 bybusserne i Ringsted tilbage, efter at Arriva havde kørt dem i en kontraktperiode. Til kørslen anskaffede Jensens fire Setra S315NF-lavgulvsbusser. De fulgte med over, da Jensens Turisttrafik nogle år senere blev solgt og skiftede navn til Busserne A/S. Her ses Busserne 16 som bybuslinje 403 på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

Busserne 16 bagfra på Ringsted st.

Busserne 16 bagfra på Ringsted st.

Busserne 16, Setra S315NF årg. 2003, bagfra på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

Fjord-bus' lånevogn 5267 i Farum

Fjord-bus' lånevogn 5267 i Farum

Denne DAB-lavgulvsbus ligner en krydsning mellem en serie 12 og en serie 15. Forklaringen på det unikke udseende er, at bussen oprindeligt var gasbus men er blevet ombygget til dieselbus. Scania ejer en del gasbusser, som er leveret tilbage af hovedsageligt Arriva, der havde leaset dem men ikke længere har noget at bruge dem til. Lige netop dette eksemplar har dog ikke kørt hos Arriva men hos Combus og Connex som lånevogn, hvorfra dens internnr. 5267 stammer. Gasbusser er ikke sådan at sælge, så derfor har man gjort forsøg med ombygning til dieseldrift. Bus 5267 har efter endt ombygning været udlånt til først Connex i Gladsaxe og dernæst Fjord-bus i Slangerup, der for tiden har den. Connex har i øvrigt selv ombygget en gasbus, nr. 6249 fra linje 350S, til dieseldrift, men den ser noget anderledes ud. Fjord-bus' lånevogn nr. 5267 som linje 309E i Farum.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2005.

Fjord-bus 7448 på Slangerup rtb.

Fjord-bus 7448 på Slangerup rtb.

Fjord-bus har en del Scania/Lahti-busser, der bl.a. kan træffes på linje 308 og 309E mellem Frederikssund og Farum. Her er det bus 7448 fra 2000 på Slangerup rutebilstation som linje 308 mod Frederikssund st. Linje 308 var med til at erstatte jernbanestrækningen Farum-Slangerup, da den i 1954 blev nedlagt.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2005.

Arriva 1032 på Slangerup rtb.

Arriva 1032 på Slangerup rtb.

Linje 381, Rungsted Kyst-Allerød-Slangerup, køres af Arriva Danmark. Linjen blev oprettet i 1954, og gav stationerne på den nedlagte jernbanestrækning til Slangerup en alternativ forbindelse til Nordbanen i Allerød. Bus 1032, Volvo B10BLE-60/Säffle årg. 1998, på Slangerup rtb.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2005.

Holger Danske Bustrafik nr. 120 på Slangerup rtb.

Holger Danske Bustrafik nr. 120 på Slangerup rtb.

Skolebusrute 484 kører mellem Slagslunde, Buresø, Slangerup, Stenlille og Stenløse. I dag køres ruten af Holger Danske Bustrafik i Slangerup, men tidligere (mindst til 1998) har det været Ganløse Turist i Stenløse. Skolebusruten har et 400-linjenummer ligesom andre skolebusruter, der er åbne for almindelige passagerer. Bussen er en Leyland-DAB 7-0948L, der leveredes i 1987 til Harly Kristensen, Gadbjerg. I 1989 kom den til Bent Thykjær i Give som nr. 22 og i 1994 ved VATs 1. udbud til Holger Danske Bustrafik som nr. 6. Senere er den overført til Slangerup og har fået nyt internnr. 120. Bussen holder her på Slangerup rtb.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2005.