Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 4. april

Her vises alle billeder af busser taget 4. april i forskellige år:

Linjebus 6170 ved Roskilde st.

Linjebus 6170 ved Roskilde st.

Linjebus 6170, Scania CN113CLL MaxCI årg. 1994, som linje 605 ved Roskilde st.

Foto: Thomas de Laine, 4. april 1998.

Linjebus 6190 ved Roskilde st.

Linjebus 6190 ved Roskilde st.

Linjebus 6190, Scania MaxCi årg. 1995, som bybuslinje 603 ved Roskilde st. i april 1998. Bussen har fået punktmatrixskilt, fordi den er blandt de få af Linjebus' vogne, der fortsat skulle køre for HT efter 24. maj samme år.

Foto: Thomas de Laine, 4. april 1998.

Arriva 1931 i Store Magleby

Arriva 1931 i Store Magleby

Arriva 1931, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 30 på Englandsvej i Store Magleby - den sidste dag med dette linjenummer i byen.

Foto: Thomas de Laine, 4. april 2009.

Arriva 1929 på Hartkornsvej, Dragør

Arriva 1929 på Hartkornsvej, Dragør

Med nedlæggelsen af linje 30's Dragør-gren mistede den sydlige del af Hartkornsvej busbetjeningen. Arriva 1929, Scania OmniLink årg. 2008, på Hartkornsvej i Dragør.

Foto: Thomas de Laine, 4. april 2009.

KS 531 og AOS 245 mødes

KS 531 og AOS 245 mødes

Københavns Sporveje 531 (til venstre), Volvo B59 med chassisnummer 1 årgang 1970, og Aalborg Omnibus Selskab 245 (til højre), Volvo B10R med chassisnummer 3800 årgang 1983, mødes. Volvo B10R var en videreudvikling af B59, og Aabenraas karrosserimodel er også den samme, men tilpasset over flere omgange, så den sene udgave fremstår væsentligt "rundere" end det oprindelige udseende. På bagenden af 531 ses også en forskel fra serieleverancen, nemlig de runde lygter øverst.

Foto: Thomas de Laine, 4. april 2009.

KS 531 fra dørsiden

KS 531 fra dørsiden

Dørene var nok den tydeligste forskel på KS 531, der ses her, og serieleverancen, som fik "glasdøre" med vinduer i fuld højde. Den første bus efter prototypen, nr. 511, fik dog døre med samme udseende som bus 531, mens den blev som de øvrige vogne med hensyn til f.eks. fronten.

Foto: Thomas de Laine, 4. april 2009.