Billeder optaget 19. marts
15 billeder  Smukfest (Danmarks Smukkeste Festival) er ejere af denne Leyland-DAB 7-1200L årg. 1987. Bussen er oprindeligt født til Odsherreds Jernbane som vogn 77. Foto: Thomas de Laine, 19. marts 2011
Arriva 5639, Volvo B7R/Carrus årg. 2008, på Arrivas garageanlæg i Skanderborg.Foto: Thomas de Laine, 19. marts 2011
 Arriva 5538, Volvo B12M/Carrus årg. 2005, og 5639, Volvo B7R/Carrus årg. 2008, på Arrivas garageanlæg i Skanderborg. Begge busserne har tidligere kørt på Sjælland og "Sydhavsøerne", men overførtes i 2009 og 2010 til Arrivas kontraktkørsel for Midttrafik i Østjylland. Foto: Thomas de Laine, 19. marts 2011
Arriva 3006, Scania K280IB/Lahti Flyer årg. 2009, hos Arriva i Skanderborg.Foto: Thomas de Laine, 19. marts 2011
 Arriva 3008, Scania K280IB/Lahti Flyer årg. 2009, på Arrivas garageanlæg i Skanderborg. Foto: Thomas de Laine, 19. marts 2011
Arriva 8671 (opr. DSB busser 2503), Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1996, i Skanderborg garage.Foto: Thomas de Laine, 19. marts 2011
 Arriva 2858, Scania OmniLink årg. 2003, som bybuslinje 2 ved Herning st. Foto: Thomas de Laine, 19. marts 2011
Bent Thykjær 97, Volvo B12M/Carrus årg. 2005, ved Herning st.Foto: Thomas de Laine, 19. marts 2011
 Arriva 1057, VDL Ambassador årg. 2010, som bybuslinje 8A i Herning. Foto: Thomas de Laine, 19. marts 2011
Skjern Bilen vogn 005, Mercedes-Benz O.550 Integro årg. 2006, ankommer som rute 53 til Herning st. Bussen er endnu i det gamle VAFT-design.Foto: Thomas de Laine, 19. marts 2011
 Nobina 6210 (opr. Iversen Busser 1010), Setra S417UL årg. 2007, som Midttrafik-rute 15 ved Herning st. Foto: Thomas de Laine, 19. marts 2011
Arriva 1644, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2003, som linje 82N på endestationen ved Femøren st. natten til 19. marts 2010. Det er nu slut med natbusser her.Foto: Nicholas Jensen, 19. marts 2010
I foråret 2009 kørte der stadig gasbusser på både linje 14 og 166. Her mødes to af Arrivas gasbusser ved Charlottenlund Fort. Forrrest er det bus 1215 fra 1998 (opr. Combus 5185) som linje 166.
Foto: John Bodholdt Nielsen, 19. marts 2009
 I marts 2005 kom de endelig, Arrivas nye Optare Solo'er til servicebuslinjerne. På flere af Arrivas linjer har der i knap halvandet år kørt blå, hvide, orange og grønne busser med håndskrevne linjeskilte. Roskilde Avis havde et helt opslag om utilfredshed med emnet på et tidspunkt. Men nu er det slut: Arriva har fået i alt 7 stk., nr. 1754-1760, der fordeles med én til Ryvang (linje 831 og 832 på Frederiksberg) og seks til Roskilde (linje 847 i Glostrup, linje 848 i Rødovre, linje 850 og 851 i Høje Taastrup-Hedehusene, linje 852, 853 og 855 i Roskilde og linje 854 i Greve-Hundige). De resterende tre servicebusser er den traditionelle DAB serie 11-type. Her de første dage med Optare-busser er nogle af de midlertidige busser i VT- og STS-bemaling dog også set i trafik. Bus 1757 som linje 855 på Roskilde station. Foto: Thomas de Laine, 19. marts 2005
Mens Optare Solo er en populær bustype i England, hvor den produceres, er det først i 2005, at typen er nået til Danmark. Udover Arrivas 7 stk. har Helsingør Turisttrafik modtaget 2 til brug på servicebuslinjerne 840 og 841 i Helsingør-Espergærde. Om de er kønne, kan vel diskuteres... Da DABs servicebus (serie 11) er gået ud af produktion, har man måttet se sig om efter andre typer. I første omgang tegnede Mercedes Cito til at blive vinderen, men den produceres faktisk heller ikke længere. I Aalborg nåede man dog at anskaffe sådanne.Foto: Thomas de Laine, 19. marts 2005
Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...
|