Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 10. marts

Her vises alle billeder af busser taget 10. marts i forskellige år:

Østtrafiks lånevogn 211 i Rønnede

Østtrafiks lånevogn 211 i Rønnede

Østtrafiks lånevogn 211, en Volvo B10M-65/Aabenraa årg. 1999, som rute 76 i Rønnede. Bussen er en af landets tidligste 13,7 m-busser i almindelig rutekørsel, idet den begyndte sin karriere hos Combus i Nordjylland som vogn 2641.

Foto: Thomas Hildebrand, 10. marts 2010.

Østtrafiks lånevogn RN 93 374 på Fakse bystation

Østtrafiks lånevogn RN 93 374 på Fakse bystation

Østtrafik havde i sine sidste måneder lånt denne DAB 12-1200L årg. 1990 med en fortid i bl.a. Nordjylland og hos Kruse på Lolland. Den havde formentlig det interne vognnummer 214 hos Østtrafik.

Foto: Thomas Hildebrand, 10. marts 2010.

Arriva 1762 på Hundige st.

Arriva 1762 på Hundige st.

Arriva har nu også fået Berkhof Ambassador-letvægtsbusser, nemlig 2 stk. til servicebuskørslen i Greve og Ishøj kommuner. Bus 1762 som linje 854 på Hundige st.

Foto: Sikandar Sahil, 10. marts 2009.

Arriva 1761 ved Ishøj Bycenter

Arriva 1761 ved Ishøj Bycenter

Arriva 1761, DAF SB200/Berkhof Ambassador årg. 2009, som servicebus 857 ved Ishøj Bycenter.

Foto: Sikandar Sahil, 10. marts 2009.

Arriva AR 07 ved Ringkøbing station

Arriva AR 07 ved Ringkøbing station

Arriva Tog har 29 Lint 41-togsæt til kørslen på de strækninger i Midt- og Vestjylland, man kører på kontrakt for staten. Tilsvarende tog er senere indsat af lokalbanerne andre steder i landet. Arrivas tog er i øvrigt leaset hos britiske Angel Trains. AR 07 ved Ringkøbing station.

Foto: Thomas de Laine, 10. marts 2007.

To tidligere museumsbusser ved Spjald

To tidligere museumsbusser ved Spjald

Bushistorisk Selskab overtog engang disse to Leyland-busser til bevarelse. Til venstre er det en Leyland-DAB serie 2 fra 1971 og til højre en Leyland-DAB GC4 fra 1974. Bussernes sidste bruger var Spjald Rutebiler, og dette selskabs bemaling kan delvist skimtes bag et tykt lag alger. I 1991 og 1995 hensattes busserne, og i 1996 overtog Bushistorisk Selskab dem. Denne forening måtte senere opgive vognene, og de endte med at blive stående på stedet, hvor de på fototidspunktet havde været i omkring 12-16 år!

Foto: Thomas de Laine, 10. marts 2007.

Ex. Spjald Rutebiler vogn 17 ved Spjald

Ex. Spjald Rutebiler vogn 17 ved Spjald

Denne Leyland-DAB LIDRT 12/2 fra 1971 blev oprindeligt leveret til De Forenede Bilruter i Løgstør. Den kom i 1978 til De Graa Busser, Ryomgaard, og i 1981 til Holger Nielsen, Spjald, hvor den fik nr. 17 og blev overtaget med firmaet af Viggo Steffensen i 1991. Bussen blev hensat på Grønbjergvej ved Spjald samme år, hvor dette billede er taget i marts 2007.

Foto: Thomas de Laine, 10. marts 2007.

Ex. Spjald Rutebiler vogn 20 ved Spjald

Ex. Spjald Rutebiler vogn 20 ved Spjald

Bussen her er et eksemplar af den forholdsvis sjældne Leyland-DAB LIDRT 6857/3 type GC4, der var en slags mellemtype mellem serie 2 og serie 3. GC4'eren havde en specielt udformet destinationskasse, og nogle af dem havde også en anderledes udseende front. Bussen er leveret til Carl E. Sørensen, Aars, i 1974 og kom i 1983 til Holger Nielsen i Spjald som vogn 20. I 1991 fulgte den med over til Viggo Steffensen, og i 1995 blev den hensat på det sted, hvor billedet er taget.

Foto: Thomas de Laine, 10. marts 2007.

Interiør af ex. Spjald Rutebiler 20

Interiør af ex. Spjald Rutebiler 20

Her ses interiøret af den tidligere Spjald Rutebiler vogn 20, en Leyland-DAB LIDRT 6857/3 type GC4 fra 1974.

Foto: Thomas de Laine, 10. marts 2007.

Herning Turisttrafik 12 på garagen i Herning

Herning Turisttrafik 12 på garagen i Herning

Herning Turisttrafik råder over denne DAB 7-1200B fra 1989, der bærer internnummer 12. Bussen har, som det måske kan gættes, en fortid i Hovedstadsområdet. Bussen blev i 1989 leveret til A.P. Hansen, Roskilde Turisttrafik, som vogn 7, og den blev overtaget af City-Trafik, hvor den beholdt sit nummer, i 1990. I 1994 kom den via DAB til Unibus og blev ombygget fra dørarrangement 2-2-0 til 2-2-1. Denne bus, og dens søstervogn, nåede som en af de få brugte busser, Unibus købte i 1994, ikke at blive S-bus.

Foto: Thomas de Laine, 10. marts 2007.