Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 9. februar

Her vises alle billeder af busser taget 9. februar i forskellige år:

Nobina 6184 ved Harløse

Nobina 6184 ved Harløse

Nobina 6184 (ex. Fjord-bus 7436), DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 325 på Harløsevej ved Harløse.

Foto: Sikandar Sahil, 9. februar 2017.

Busvejen ved Busway-stationen Eight Mile Plains i Brisbane, Australien

Busvejen ved Busway-stationen Eight Mile Plains i Brisbane, Australien

Busser på vej til og fra Busway-stationen Eight Mile Plains i det sydøstlige Brisbane. Vejen er en del af et stort anlagt netværk af busveje, som sammen med også tunnelstrækninger og hævede strækninger mv. udgør BRT-systemet "Busway" i og omkring Brisbane.

Foto: Thomas de Laine, 9. februar 2013.

Underjordisk busstation i Brisbane, Australien

Underjordisk busstation i Brisbane, Australien

I Brisbane CBD (Central Business District, dvs. centrum) findes en stor underjordisk busstation, hvor et stort antal buslinjer mødes, og hvorfra der kan køres meget direkte ud på Busway-ruterne, som er et ambitiøst BRT-system i Brisbane. Bemærk "perrondørene", som også kendes fra f.eks. den københavnske metro.

Foto: Thomas de Laine, 9. februar 2013.

City-Trafik 2053 ved Slagelse st.

City-Trafik 2053 ved Slagelse st.

City-Trafik har siden foråret 2008 kørt på bybusserne i Slagelse. De ordinære ture køres med VDL Ambassador-busser, men som ekstravogn på linje 301 og 302 kan man også opleve bus 2053, en DAB 12-1200B årg. 1992, som oprindeligt blev anskaffet til privatiseringen af københavnske linje 9 seksten år tidligere. Her ses bussen ved Slagelse st.

Foto: Jacob Breinholt Hansen, 9. februar 2011.

City-Trafik 2053 bagfra ved Slagelse st.

City-Trafik 2053 bagfra ved Slagelse st.

City-Trafik 2053, DAB 12-1200B årg. 1992, bagfra ved Slagelse st.

Foto: Jacob Breinholt Hansen, 9. februar 2011.

Fjord-bus 7457 på Slangerup rtb.

Fjord-bus 7457 på Slangerup rtb.

Fjord-bus 7457, Scania L94UB/Lahti årg. 2000, på Slangerup rtb.

Foto: Thomas Weidekamp, 9. februar 2010.

Fjord-bus 7452 på Slangerup rtb.

Fjord-bus 7452 på Slangerup rtb.

Fjord-bus 7452, Scania L94UB/Lahti årg. 2000, som linje 308 på Slangerup rtb.

Foto: Thomas Weidekamp, 9. februar 2010.

Bus Danmark 1004 ved Hovedbanegården, København

Bus Danmark 1004 ved Hovedbanegården, København

Bus Danmark 1004, Volvo B10LA-52/Säffle, som helt ny på den netop oprettede linje 150S i februar 1998.

Foto: Thomas de Laine, 9. februar 1998.

Anchersen Rute 3209 i Smallegade, Frederiksberg

Anchersen Rute 3209 i Smallegade, Frederiksberg

I januar 2009 overtog Anchersen Rute driften af servicebuslinjerne 831 og 832 på Frederiksberg og på linjerne 847 og 848 i Glostrup og Rødovre. Til kørslen blev der anskaffet yderligere 4 Mercedes-Benz O.530K, så vognmandens beholdning nu er 10 stk. Yderligere busser typen følger i de kommende måneder til et antal servicebuslinjer, der oprettes i forskellige af Københavns bydele. Bus 3209 i Smallegade på Frederiksberg.

Foto: Jeppe Steensgaard, 9. februar 2009.

Anchersen Rute 3210 på Smallegade, Frederiksberg

Anchersen Rute 3210 på Smallegade, Frederiksberg

Det foreløbigt højeste vognnummer hos Anchersen Rute er 3210. Det tilhører denne Mercedes-Benz O.530K Citaro, der i januar 2009 indsattes på servicebuslinjerne på Frederiksberg. Foto i Smallegade.

Foto: Jeppe Steensgaard, 9. februar 2009.

Ex. Combus 8227 i Knardrup set fra front og dørside

Ex. Combus 8227 i Knardrup set fra front og dørside

Efter en karriere som rutebil på de nordjyske landeveje er denne bus i dag museumsbus. Det er en Volvo B10M-rutebil fra 1986 med Aabenraas såkaldte M85-karrosseri. Gennem tiden har bussen tilhørt Thorkilds Rutebiler i Dronninglund, Dania Bustrafik, Combus, Connex/Veolia og nu en gruppe under Busbevarelsesgruppen Danmark. Hos Combus og Connex/Veolia kørte den med nr. 8227. Her ses den efter nylakering i NT-design ved Busbevarelsesgruppens depot i Knardrup.

Foto: Kim Løvenskjold, 9. februar 2008.

Ex. Combus 8227 i Knardrup set fra bagende og vinduesside

Ex. Combus 8227 i Knardrup set fra bagende og vinduesside

Denne bus blev i 1986 leveret til vognmand Thorkild Christensen, Dronninglund. Dengang havde hver vognmand sin egen bemaling. Ved overgangen til licitationer i 1990'erne blev der lavet om på det: Trafikselskaberne begyndte at forlange ensartet bemaling af alle entreprenørernes busser. I Nordjylland skulle rutebiler være sølvgrå med skrå lyseblå, hvide og mørkeblå bånd omkring fronten og bagenden. Bussen her overgik ved licitation i 1995 til Dania Bustrafik, der var Swebus' jyske busselskab. Med Dania fulgte den med ind i Combus', der et par år senere købte Swebus' danske aktiviteter og gav bussen internnummer 8227. Nu er bussen bevaret, og det bliver i den sølvgrå NT-kontraktbemaling. Foto i Knardrup lige efter heloplakering.

Foto: Kim Løvenskjold, 9. februar 2008.

Ex. Combus 8227 i Knardrup set fra bagende og dørside

Ex. Combus 8227 i Knardrup set fra bagende og dørside

Combus 8227 må være landets første museumsbus, der bliver bevaret i et trafikselskabs kontraktbemaling. Foto i Knardrup lige efter heloplakeringen.

Foto: Kim Løvenskjold, 9. februar 2008.

Ex. Combus 8227 i Knardrup set fra front og vinduesside

Ex. Combus 8227 i Knardrup set fra front og vinduesside

Den nylakerede Combus 8227 i Knardrup.

Foto: Kim Løvenskjold, 9. februar 2008.