Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 3. februar

Her vises alle billeder af busser taget 3. februar i forskellige år:

Umove 7908 i Hillerød

Umove 7908 i Hillerød

Umove 7908, Yutong E15 årg. 2024, under ophold i Hillerød forud for klargøring og levering til Umove. Bussen er fra serien 7901-7932, som fra 24. marts 2024 indsattes på linje 150S og 15E.

Foto: Sikandar Sahil, 3. februar 2024.

Umove 7911 i Hillerød

Umove 7911 i Hillerød

Umove 7911, Yutong E15 årg. 2024, før levering under opbevaring i Hillerød.

Foto: Sikandar Sahil, 3. februar 2024.

Umove 7932 bagfra i Hillerød

Umove 7932 bagfra i Hillerød

Umove 7932, Yutong E15 årg. 2024, set bagfra på pladsen i Hillerød, hvor en del Yutong-busser til Umove har været opstillet før leveringen. De 32 busser til linje 15E og 150S er 14,8 meter lange.

Foto: Sikandar Sahil, 3. februar 2024.

Umove 7905 i Hillerød

Umove 7905 i Hillerød

Umove 7905, Yutong E15 årg. 2024, under ophold i Hillerød før levering til Umove og linje 15E/150S.

Foto: Sikandar Sahil, 3. februar 2024.

Vikingbus 4446 på Gymnasievej, Køge

Vikingbus 4446 på Gymnasievej, Køge

Sommeren 2024 nedlægges servicebuslinje 103 i Køge. Netop Køge var relativt sent ude med at få servicebus, for linjen blev først etableret 2. marts 1996, hvilket dog også skal i sammenhæng med, at byens indre gader omkring Torvet, som servicebussen skulle betjene, i 1994-95 skulle gennem en større renovering. Linjen har i alle sine 28 år forbundet Ølby st. og sygehuset i nord med Køge Torv og Ellemarken, Boskovparken, Hastrupparken og Boholte i syd, selvom ruten er justeret lidt undervejs. Linjen har også overlevet både den daværende operatørs konkurs i 2010, en fuldstændig omlægning af kommunens busdrift senere samme år, hvor linjenummeret også skiftede til 103, og en tidligere besluttet nedlæggelse. Den første nedlæggelse blev afblæst i sidste øjeblik efter at have været planlagt til december-køreplansskiftet 2019. Men denne gang mener kommunen det nok... Vikingbus 4446, Iveco Crossway LE årg. 2015, som servicebuslinje 103 på Gymnasievej med gymnasiets forholdsvis nye idrætssal til venstre. Hvor den står, vendte ekstrabusserne mellem gymnasiet og stationen i mange år. Med nedlæggelsen af servicebussen ophører buskørslen på Gymnasievej og Skellet efter små 60 år. Stoppestedet ved gymnasiet (på Skellet) var ellers før 2010 det tredje mest benyttede i Køge Kommune!

Foto: Thomas de Laine, 3. februar 2024.

Arriva 1969 i Ryvang garage, København

Arriva 1969 i Ryvang garage, København

Arriva 1969, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2009, fra linje 3A i Ryvang garage. I baggrunden blandt andet Scania OmniLink-busser fra linje 4A.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 3. februar 2011.

Opstillingspladsen på Ryvang garage, København

Opstillingspladsen på Ryvang garage, København

Torsdag 3. februar 2011 nedlagde buschauffører arbejdet en række steder landet over. Blandt de ramte garager var Arrivas i Ryvangen på Østerbro, og det blev udnyttet til at tage nogle billeder af den fyldte busopstillingsplads.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 3. februar 2011.

Volvo B7RLE-busser i Ryvang garage, København

Volvo B7RLE-busser i Ryvang garage, København

En del af Arrivas Volvo B7RLE-busser i formation på opstillingspladsen på Ryvang garage. Til venstre er det busser fra linje 3A og til højre busser fra linje 15 og 176.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 3. februar 2011.

Blandede Arriva-busser i Ryvang garage, København

Blandede Arriva-busser i Ryvang garage, København

En god blanding Arriva-busser på Ryvang-garageanlægget på Østerbro i København. Garagen kører nu om dage linjerne 3A, 4A, 11A, 14, 15, 18, 20E, 40, 66, 80N, 94N, 95N, 150S, 173E og 176 med en samlet vognpark på op mod 175 busser!

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 3. februar 2011.

En stribe batteribusser i Ryvang garage, København

En stribe batteribusser i Ryvang garage, København

Et "gruppebillede" med 9 af Arrivas i alt 11 batteribusser fra linje 11A. Busserne bor i Ryvang garage, hvor chaufførerne denne dag havde nedlagt arbejdet.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 3. februar 2011.

Arriva 1229 på Ålholm Plads, København

Arriva 1229 på Ålholm Plads, København

To af Arrivas busser er i januar 2009 blevet udsmykket som totalreklamer for Haribo-slik. Det er bus 1327 fra linje 15 og bus 1229 fra linje 26. Her ses den sidstnævnte på Ålholm Plads.

Foto: Peter Hobel, 3. februar 2009.

City-Trafik 2457 på Gladsaxe Trafikplads

City-Trafik 2457 på Gladsaxe Trafikplads

City-Trafik 2457, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 69 forlader Gladsaxe Trafikplads. Når City-Trafik 1. april 2008 overtager kørsel i Slagelse-området, flyttes to busser af denne type fra Hovedstadsområdet dertil. Det er muligt på grund af nedskæringerne på linje 12 på Amager.

Foto: Sikandar Sahil, 3. februar 2008.

Arriva 1550 på Lyngby st.

Arriva 1550 på Lyngby st.

Fra tid til anden har man kunnet opleve Scania OmniLink'erne fra linje 350S på tværlinjerne 300S og 400S. Det er meget snart slut, for 16. marts 2008 bliver linjerne skilt: 300S og 400S flytter til Gladsaxe garage, mens linje 350S kommer til Vasbygade. Linjernes nuværende hjem, Ballerup garage, lukkes. Bus 1550 som linje 300S på Lyngby st.

Foto: Sikandar Sahil, 3. februar 2008.

Netbus 8458 og 8477 på Husum Torv, København

Netbus 8458 og 8477 på Husum Torv, København

To af Netbus' Volvo/Vest-busser, nr. 8458 og 8477, i sløjfen i Husum. Efter planen skal linje 5A ikke længere have endestation her fra oktober 2008, hvor det er meningen, linjen skal forlænges til Husum st. nogle hundrede meter borte.

Foto: Sikandar Sahil, 3. februar 2008.

DSB S-tog MM 7781 inden næstsidste afgang fra Holte

DSB S-tog MM 7781 inden næstsidste afgang fra Holte

Lørdag 3. februar 2007 kørte anden generation af S-tog på S-banen for sidste gang. Der kørtes to omgange Høje Taastrup-Holte og retur, og undervejs blev der bl.a. uddelt chokolade, sidstedagsdiplomer og en brochure om togene til passagererne. Toget blev hilst med horn af modkørende tog og fotografer, der stod i lag på stationerne. MM 7781 er her forrest i S-toget under første ophold i Holte.

Foto: Thomas de Laine, 3. februar 2007.

DSB S-tog MM 7781 inden sidste afgang fra Høje Taastrup

DSB S-tog MM 7781 inden sidste afgang fra Høje Taastrup

Et ottevognstog af anden generation er klar til afgang fra Høje Taastrup for sidste gang. Bagest (og nærmest fotografen) er motorvogn MM 7781.

Foto: Thomas de Laine, 3. februar 2007.

DSB S-tog FS 7295 inden sidste afgang fra Høje Taastrup

DSB S-tog FS 7295 inden sidste afgang fra Høje Taastrup

Andengenerationstoget er næsten klart til afgang fra Høje Taastrup station for sidste gang. Forrest på den sidste tur mod Holte er FS 7295.

Foto: Thomas de Laine, 3. februar 2007.

DSB S-tog FS 7295 på Nørreport station

DSB S-tog FS 7295 på Nørreport station

DSB S-tog FS 7295 på Danmarks i mange år eneste underjordiske station, Nørreport, den sidste dag med andengenerationstog i drift på S-banen. Den sidste dobbelttur blev kørt som linje B+.

Foto: Thomas de Laine, 3. februar 2007.

DSB S-tog MM 7781 ved sidste afgang fra Virum

DSB S-tog MM 7781 ved sidste afgang fra Virum

DSB S-tog MM 7781 kører i flot solskinsvejr ind på Virum station for aller sidste gang.

Foto: Thomas de Laine, 3. februar 2007.

DSB S-tog MM 7781 ved sidste afgang fra Sorgenfri

DSB S-tog MM 7781 ved sidste afgang fra Sorgenfri

Indkørsel med gammelt S-tog på Sorgenfri station - for sidste gang.

Foto: John Bodholdt Nielsen, 3. februar 2007.

DSB S-tog MM 7781 inden sidste afgang fra Hovedbanegården

DSB S-tog MM 7781 inden sidste afgang fra Hovedbanegården

Den sidste afgang fra Hovedbanegården med gammelt S-tog blev stærkt forsinket, da en gruppe ballademagere først skulle overlades til Politiet. MM 7781 afventer afgang under Tietgensbroen.

Foto: Thomas de Laine, 3. februar 2007.

DSB S-tog MM 7781 efter sidste ankomst til Høje Taastrup

DSB S-tog MM 7781 efter sidste ankomst til Høje Taastrup

Sidste tur med anden generation af S-tog er slut: Toget er ankommet til Høje Taastrup, og en epoke på 40 år er forbi. MM 7781 var forrest.

Foto: Thomas de Laine, 3. februar 2007.

DSB S-tog FS 7295 inden for på værkstedet i Høje Taastrup

DSB S-tog FS 7295 inden for på værkstedet i Høje Taastrup

Efter sidste ankomst til Høje Taastrup transporterede togsættet med FS 7295 et stort antal interesserede ud til værkstedet. Her ses toget inden for på værkstedet.

Foto: Thomas de Laine, 3. februar 2007.

DSB S-tog FC 60?? på værkstedet i Høje Taastrup

DSB S-tog FC 60?? på værkstedet i Høje Taastrup

Andengenerationstogene nåede at overleve tredje generation. Et udrangeret togsæt af tredje generation på S-togsværkstedet i Høje Taastrup. Disse tog er sat til salg.

Foto: Thomas de Laine, 3. februar 2007.

DSB S-tog FS 7295 på værkstedet i Høje Taastrup

DSB S-tog FS 7295 på værkstedet i Høje Taastrup

S-togsstyrevogn FS 7295 på værkstedet i Høje Taastrup lige inden overdragelsen til Dansk Jernbane-Klub.

Foto: Thomas de Laine, 3. februar 2007.

DSB S-tog FS 7295 overdrages til Dansk Jernbane-Klub

DSB S-tog FS 7295 overdrages til Dansk Jernbane-Klub

DSB S-togs salgsdirektør Helle Tiedemann (th.) overdrager symbolsk kørenøglen til FS 7295 (i baggrunden) til Dansk Jernbane-Klubs formand Thomas Nørgaard Olesen (tv.).

Foto: Thomas de Laine, 3. februar 2007.

MM 7795 på S-togsværkstedet i Høje Taastrup

MM 7795 på S-togsværkstedet i Høje Taastrup

S-togsmotorvogn MM 7795 på værkstedet i Høje Taastrup umiddelbart efter overdragelsen til Dansk Jernbane-Klub. Foreningen har overtaget denne vogn samt FU 8035, MU 8535 og FS 7295 og er dermed for første gang blevet S-togsejere.

Foto: Thomas de Laine, 3. februar 2007.

Tre generationer af S-tog på værkstedet i Høje Taastrup

Tre generationer af S-tog på værkstedet i Høje Taastrup

Tre generationer af S-tog på værkstedet i Høje Taastrup: Til venstre SA 101 af fjerde generation, i midten MM 7781 af anden generation og til højre FC 60?? af tredje generation. Nu er fjerdegenerationstogene alene på S-banen.

Foto: Thomas de Laine, 3. februar 2007.

Partner Bus 8436 i garagen i Skibby

Partner Bus 8436 i garagen i Skibby

Partner Bus fik i slutningen af 2004 leveret de tre første Carrus-busser til rutetrafik i Hovedstadsområdet nogensinde. Busserne er 13,7 m-busser og i øvrigt bygget af stål. De anvendes på nogle helt bestemte ture på Partner Bus' linier. Bus 8436 er i øvrigt tællebus.

Foto: Bo Kristensen, 3. februar 2005.

Partner Bus 8436 set indefra

Partner Bus 8436 set indefra

Indefra ligner Partner Bus 8436 de fleste andre HUR-busser. Bemærk dog den skrånende trappe op til den bageste del af bussen. De gule holdestænger og sædebetrækket mv. er det samme i alle nye HUR-busser, da det er en del af specifikationerne fra HUR.

Foto: Bo Kristensen, 3. februar 2005.

Connex 6272 ved Christiansborg

Connex 6272 ved Christiansborg

Trafikpolitik? Connex' bus 6272 (DAF/Berkhof-gasbus) på linie 2A ved Christiansborg.

Foto: Connex Danmark, 3. februar 2003.