Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 27. januar

Her vises alle billeder af busser taget 27. januar i forskellige år:

Demobus 8976 på Hold-An Vej, Ballerup

Demobus 8976 på Hold-An Vej, Ballerup

I efteråret og vinteren 2017-18 kørte denne VDL Citea LLE-demobus hos Arriva i Ejby. Her ses bussen på Hold-An Vej som linje 156, Ballerup bybus, ikke længe inden bussen kom videre til Kruse.

Foto: Thomas de Laine, 27. januar 2018.

Arriva 1680 ved Herlev st.

Arriva 1680 ved Herlev st.

Arriva 1680 (opr. Nettbuss 8480), Volvo B12BLE/Vest årg. 2007, som linje 350S ved Herlev st. Linje 350S er planlagt til at overleve åbningen af metrocityringen i sommeren 2019, men kun vest for Nørreport st., og ingen ture vil længere køre ind og have endestation ved Herlev st.

Foto: Thomas de Laine, 27. januar 2018.

Første nye 5C-bus hos MAN i Greve

Første nye 5C-bus hos MAN i Greve

Den første af de nye MAN-gasledbusser til Københavns linje 5C er ankommet til MAN i Greve. Bemærk det særlige CityLine-design og de mange døre. Der kommer i alt 41 busser af typen, vogn 1600-1640.

Foto: Bjarne Korsgaard, 27. januar 2017.

Arriva 1660 på Backersvej ved Formosavej, København

Arriva 1660 på Backersvej ved Formosavej, København

Arriva 1660, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2003, som linje 82N på Backersvej ved den gamle linje 5-endestation på hjørnet af Formosavej natten til 27. januar 2010.

Foto: Nicholas Jensen, 27. januar 2010.

De Blaa Omnibusser 4075 ved Nørreport st., København

De Blaa Omnibusser 4075 ved Nørreport st., København

De Blaa Omnibusser 4075, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2009, som linje 185 i snevejr ved Nørreport st.

Foto: Thomas Weidekamp, 27. januar 2010.

To andengenerations-S-tog på Vanløse st.

To andengenerations-S-tog på Vanløse st.

To andengenerations-S-tog på linie C (til venstre) og H+ (til højre) mødes på Vanløse station. Om kun et år, i januar 2006, vil de sidste S-tog af denne type være udrangeret. Flintholm og Vanløse stationer ligger meget tæt, og det gør det muligt, at fotografere S-tog i Vanløse fra metroperronen på Flintholm station!

Foto: Thomas de Laine, 27. januar 2005.

Metrotog mellem Vanløse og Flintholm

Metrotog mellem Vanløse og Flintholm

Fra gammel tid har der været en "høj" og en "lav" dal af Vanløse station. For neden holdt togene Hellerup-Vanløse-Frederiksberg, og i dag betjener metroen den lave del. Her er et metrotog mod Amager på vej op fra den lave del med S-togenes høje del i baggrunden til venstre. Toget er fotograferet fra Flintholm station.

Foto: Thomas de Laine, 27. januar 2005.

Ex. HT 1742 hos Ståling i Viborg

Ex. HT 1742 hos Ståling i Viborg

Efter udrangering fra HT-området kom HT/Busdivisionen/Bus Danmark nr. 1742 til Køreteknisk Institut i Løgstør. Da man her valgte at droppe busserne for ikke så længe siden kom bussen videre til Ståling i Viborg, hvor den sidst i januar 2004 blev foreviget.

Foto: Thomas de Laine, 27. januar 2004.

Volvo B6FA/Van Hool hos Ståling i Viborg

Volvo B6FA/Van Hool hos Ståling i Viborg

Volvo B6FA er en sjælden bus i Danmark. Her ses modellen med Van Hool-karrosseri hos Ståling i Viborg. En sådan bus havde firmaet Busforsyningen også indtil for nylig.

Foto: Thomas de Laine, 27. januar 2004.

Leyland-DAB serie 6 på Køreteknisk Anlæg, Ellested, på Fyn

Leyland-DAB serie 6 på Køreteknisk Anlæg, Ellested, på Fyn

Køreteknisk Anlæg, Ellested på Fyn, har også denne Leyland-DAB serie 6. Bussen er rød med en sort stribe under vinduerne, påsat internnr. 33 fra den tidligere ejer, Skagensbanen, og dørpl. 1-0-0. Den har stelnummer 7806092 og karrosserinummer 32866. Den er fra DAB forsynet med datoen 29. februar 1980. Bussen i baggrunden er ex. DSB 906/1906. (Tak til Keld H. Mikkelsen og Poul Wilhelmsen for opklarende oplysninger!)

Foto: Thomas de Laine, 27. januar 2004.

Ex. HT 1603 på Køreteknisk Anlæg, Ellested, på Fyn

Ex. HT 1603 på Køreteknisk Anlæg, Ellested, på Fyn

En del tidligere rutebusser har fundet vej til køretekniske anlæg rundt omkring i landet. Køreteknisk Anlæg i Ellested på Fyn er et eksempel. Her ses ex. HT/Busdivisionen/Bus Danmark/Arriva nr. 1603 i ny, hvid bemaling, der matcher vejrliget.

Foto: Thomas de Laine, 27. januar 2004.

Ex. HT 1113 hos Ståling i Viborg

Ex. HT 1113 hos Ståling i Viborg

Kun to af HTs talrige Scania/DAB-busser nåede at gennemgå ReBUS-renoveringsprogrammet. Det var ellers engang meningen, at begge de to første serie (nr. 1112-1151 og 1357-1406) skulle renoveres, hvilket bl.a. indebar, at de første 40 busser skulle have indbygget den bagdør, man savnede i dem, da midterdørene var placeret forholdsvis langt fremme. Det blev dog kun til nummer 1112 og 1113. Efter fire års drift i renoveret stand blev de udrangeret i september 1997 og kom senere til Ståling i Viborg. Her ses vogn 1113 mellem HT 1644 (Leyland-DAB serie 8) og 1682 (Scania N112CLB/DAB) hos Ståling i Viborg.

Foto: Thomas de Laine, 27. januar 2004.

Ex. HT 1207 hos Ståling i Viborg

Ex. HT 1207 hos Ståling i Viborg

Ex. HT/Busdivisionen/Bus Danmark nr. 1207 (med nr. 1254 til venstre) er endt sine dage hos Ståling i Viborg. Bus 1207 er en Volvo B10M fra 1980 (chassisnummer 106), der brændte i 1986. Bussen blev derpå genopbygget med nyt karrosseri, hvilket er årsagen til det afvigende udseende for en Aabenraa-bus af årgang 1980. Den første del af sit liv kørte bussen hos HT i Frederikssund, men ved lukningen af dette anlæg i 1992 kom bussen til København. I 1993 flyttedes den til Køge, hvor den kørte indtil 1999. Efter udrangeringen i 1999 kørte den nogle måneder hos Linjebus i Gladsaxe som lånevogn i venten på nye busser til bl.a. linie 350S. Senere kom bussen til Ståling i Viborg.

Foto: Thomas de Laine, 27. januar 2004.