Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Billeder > Billeder efter dato > Billeder optaget 3. januar

Billeder optaget 3. januar

13 billeder

Arriva 1058 og 1063 ved Solrød Strand st. Engang var det primært Volvo B10M'er og DAB-busser, man kunne møde på Solrød Strand st. I dag er billedet ændret... Her ses et par helt nye Arriva-busser i Solrød. Til venstre bus 1058, en VDL Ambassador, som linje 215, og til højre bus 1063, en Irisbus Crossway LE som linje 223E. Begge busserne er leveret i forbindelse med køreplans- og kontraktskiftet 12. december 2010.

Foto: Thomas de Laine, 3. januar 2011

Arriva 1072 ved Solrød Strand st. Selvom linje 215 fra december 2010 er blevet en Køge-linje, kan Roskilde garages busser stadig ses på linjen i myldretiderne, hvor kørslen er flettet sammen med linje 212. Om eftermiddagen køres som linje 212 fra Roskilde st. til Hastrup, herfra tom til Solrød Strand st. og som linje 215 til Havdrup st. Fra Havdrup køres tom til Vor Frue, hvorfra der køres som linje 212 til Roskilde st. Der kører to Roskilde-busser i denne "karrusel", hvorved der er timedrift på linje 212 og en supplerende tur i timen fra Solrød til Havdrup. Om morgenen køres den modsatte vej rundt (mere præcist som 215 Havdrup st.-Solrød Strand st., tom til Hastrup, som 212 Hastrup-Roskilde st. og Roskilde st.-Snoldelev Kirke samt endelig tom til Havdrup st.). Bus 1071, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2007, som linje 215 ved Solrød Strand st. Den var denne eftermiddag den ene bus på linje 212/215 - med en lidt klodset beskiltning... Bussen blev oprindeligt bestilt af Veolia til kørslen i Hovedstadsområdet, hvor den skulle have været med til at erstatte gasbusserne, som man ønskede at udfase. Dét projekt blev droppet, og bussen afbestilt. I 2008 lykkedes det at finde en køber til bussen, nemlig Arriva i Randers, der gav den nr. 2992. I 2010, hvor Arriva måtte afgive bybusserne i Randers til Nobina, er bussen overført til Roskilde garage.

Foto: Thomas de Laine, 3. januar 2011

Arriva 1058 ved Solrød Strand st. Arriva 1058, VDL Ambassador årg. 2010, som linje 215 ved Solrød Strand st. Linje 215 blev 12. december 2010 omlagt og forlænget til Solrød Strand, idet linje 212 og 213 er nedlagt i Solrød Kommune og således ikke mere kører mellem Solrød og Havdrup. Samtidig overgik linjen til Arriva i Køge, som bus 1058 altså tilhører. Roskilde garage kører dog stadig halvtimessuppleringen mellem Solrød og Havdrup på hverdage.

Foto: Thomas de Laine, 3. januar 2011

Arriva 1059 ved Ishøj Bycenter Arrivas nye bus 1059, en VDL Ambassador årg. 2010, som servicebuslinje 857 ved Ishøj Bycenter.

Foto: Thomas de Laine, 3. januar 2011

Herfølge Turistfart UK 93 794 ved Køge st. En af de mange nye Movia-linjenumre, der så dagens lys i december 2010, er 241, som dækker over en linje mellem Køge, Herfølge Skole, Algestrup, Fløjterup, Ringsbjerg og Sædder. Linjen erstatter især linje 526 og kører kun på skoledage. Det er Herfølge Turistfart, der kører, og det foregår med minibusser. Her ses Mercedes-Benz-minibus UK 93 794 ved Køge st. som linje 241.

Foto: Thomas de Laine, 3. januar 2011

Arriva 1063 ved Solrød Strand st. Som første sted i Hovedstadsområdet har Arriva i Roskilde indsat 5 Irisbus Crossway LE-busser i Movia-trafik. Bus 1063 som linje 223E ved Solrød Strand st. Linje 223E blev i december 2010 omlagt og forlænget til Trekroner Øst, som det noget tilisede skilt på bussen viser. Stoppestedsstanderen er dog ikke rettet!

Foto: Thomas de Laine, 3. januar 2011

Herfølge Turistfart UK 97 429 ved Ølby st. Linje 242 blev oprettet i december 2010 som erstatning for dele af linjerne 210 og 525. Linjen kører mellem Ølby st., Ølsemagle, Ll. Skensved, Højelse, St. Salby, Ll. Salby og Ejby. Herfølge Turistfart står for kørslen, der finder sted med minibus.

Foto: Thomas de Laine, 3. januar 2011

Arriva 1411 i Odense Arriva 1411, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2001, har det seneste års været at finde på de fynske landeveje, nærmere bestemt på rute 111, Skt. Klemens-Odense Banegård. Den er blevet forsynet med lysegrønt FynBus-logo på fronten, men er ellers stadig i fuldt S-busdesign. Her ses den på Arrivas busanlæg i Odense.

Foto: Niels-Folke Vallin, 3. januar 2010

Mercedes O.303-bus i København Mercedes-Benz O.303-bus på Center Boulevard, København. Bussen, der bærer reg.nr. YJ 57 973, er muligvis en slags campingbus.

Foto: Jeppe Steensgaard, 3. januar 2007

DSB S-tog SE 12 og SE 22 ved Fuglebakken station Siden 23. december 2005 har der kørt 4. generationstog i almindelig drift på Ringbanen. Både solokørende SA-tog og tog bestående af to SE-sæt har været anvendt. 3. januar kunne man således opleve SE 12+SE 22 på højbanen ved Fuglebakken station. Aktuelt kan hverken SA'erne eller SE'erne åbenbart skilte "Ny Ellebjerg" udvendigt, mens det går fint for informationen på displays inde i toget.

Foto: Thomas de Laine, 3. januar 2006

DSB S-tog MM 7788 på Fuglebakken station Dagene er talte for anden generation af S-tog. Typen udrangeres helt i 2006. Endnu i begyndelsen af året kunne man dog stadig møde 2. generationstog på mange afgange. 3. januar kørte der f.eks. mindst 3 stammer på B-linjerne, én på Ringbanen og én på linje H+. MM 7788-FU 8028-MU 8528-FS 7288 ses her som linje F mod Ny Ellebjerg på Fuglebakken station 3. januar 2006. Kun omkring 20 MM-FU-MU-FS-sæt er tilbage i trafik, og SA-sæt nr. 100 (4. generationstog) er modtaget af Høje Taastrup i begyndelsen af december 2005.

Foto: Thomas de Laine, 3. januar 2006

3. generations-S-tog på Fuglebakken station Ringbanen trafikeres en del med de i 1985/86 leverede S-tog af tredje generation. Disse tog har kun 20 år på bagen og udrangeres ikke i 2006, men omvendt varer det næppe mange år.

Foto: Thomas de Laine, 3. januar 2006

City-Trafik nr. 2057 og 2058 i Glostrup garage City-Trafik har stadig nogle højgulvsbusser kørende. Bus 2057 og 2058, DAB 12-1200B'ere fra 1992, blev oprindelig bygget til linie 9 i København. Nu kører de bl.a. ekstrakørsel på linie 500S. Busserne ses her i Glostrup garage.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 3. januar 2005

Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...

 Opdateret sidst:
25. september 2017

 

 Billeder
Nyeste billeder

Blad alle billeder igennem

Se tilfældige billeder

Søg i Billeder

Nøgleord

Linjenummer

Dato for optagelse

Billedserier

Billedagenten - nye billeder på danske bussider

Om billederne
Ophavsret

Busbilleder uden at spørge først?

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/billeder/vis_dato.php
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.