Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 11. november

Her vises alle billeder af busser taget 11. november i forskellige år:

Ingen S-tog på Nørreport station

Ingen S-tog på Nørreport station

Tidligt torsdag morgen 11. november 2010 rev et S-tog (SA 56) en køreledning ned mellem Nørreport og Østerport og slæbte den yderligere et stykke vej. Der skete omfattende ødelæggelser på både køreledningen, kørestrømsskinnen og togets strømaftagere. Kørslen med S-tog mellem Østerport og Hovedbanegården blev helt indstillet, og reparationsarbejdet tager flere dage. Myldretiderne torsdag eftermiddag samt fredag morgen og eftermiddag var det dog muligt at gennemføre S-togskørsel gennem byen hvert 20. minut med linje E, der benyttede samme spor i begge retninger. Resten af tiden henvistes der til S-togsbusser med ned til 6 minutters interval, ligesom der fredag kørtes ekstra regionaltog på strækningen. Her bekendtgør flapskiltet på Nørreport st., at toggangen er indstillet.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010.

Tom S-togsperron på Nørreport st., København

Tom S-togsperron på Nørreport st., København

Helt usædvanligt var S-togsperronen på Nørreport st. gabende tom en torsdag eftermiddag. S-togene mellem Østerport og Hovedbanegården var fra tidlig morgen til et stykke ud på eftermiddagen helt erstattet med busser. Senere kom der 20-minuttersdrift med linje E som eneste linje gennem byen.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010.

Arriva 1937 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1937 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1937, Scania OmniLink årg. 2008, som S-togsbus ved Nørreport st. Bussen kommer fra Arrivas garage på Amager, som leverede en del busser til S-togserstatningskørsel denne dag.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010.

Arriva 1425 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1425 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Linje 4A var blandt de linjer, der lagde busser til, da der 11. november 2010 måtte indsættes S-togsbusser mellem Hovedbanegården og Østerport på grund af en nedreven køreledning. Arriva 1425, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2001, som S-togsbus ved Nørreport st.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010.

Arriva 1810 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1810 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1810, Scania OmniLink årg. 2003, som S-togsbus ved Nørreport st. Bussen trafikerer under normale omstændigheder linje 150S.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010.

Arriva 1841 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1841 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1841, Scania OmniLink årg. 2004, holder hvil ved Nørreport st. i forbindelse med arbejdet som S-togsbus mellem Østerport og Hovedbanegården.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010.

Arriva 1278 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1278 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1278, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2005, som S-togsbus ved Nørreport st.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010.

Arriva 1419 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1419 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1419, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2001, som S-togsbus ved Nørreport st. Bussen er lånt fra linje 150S.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010.

Arriva 1941 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1941 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1941, Scania OmniLink årg. 2008, som S-togsbus ved Nørreport st.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010.

Arriva 1933 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1933 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1933, Scania OmniLink årg. 2008, som S-togsbus ved Nørreport st.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010.

Arriva 1316 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1316 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1316, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2007, som S-togsbus ved Nørreport st. Bussen kommer fra linje 15.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010.

Arriva 1278 bagfra som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1278 bagfra som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1278 (opr. Arriva 2900), DAF SB4000/Jonckheere årg. 2005, forlader Nørreport st. som S-togsbus mod Østerport. Bemærk skilteteksten "DSB" i linjenummerskiltet bagpå og den "lokale" bagendereklame. Bussen kører normalt på Amager.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010.

Arriva 1849 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1849 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1849, Scania OmniLink årg. 2004, som S-togsbus ved Nørreport st. Bussen kører til daglig linje 4A.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010.

Arriva 1931 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1931 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1931, Scania OmniLink årg. 2008, som S-togsbus ved Nørreport st. Bussen kører normalt på linjerne 30, 32, 33 og 36 på Amager.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010.

Arriva 1435 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1435 som S-togsbus ved Nørreport st., København

Arriva 1435, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2001, kører normalt på linje 150S og kommer derfor i bushavnen ved Nørreport st. Her ses den på dette sted i forbindelse med anvendelsen som S-togsbus mellem Østerport st. og Hovedbanegården.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010.

Udrangerede gasbusser i Helsingborg

Udrangerede gasbusser i Helsingborg

En større antal DAB-gasbusser, som i 2009 er udrangeret fra København, er nu kommet til NeoMAN i Sverige, hvor de er opstillet i Helsingborg. Andre busser er kørt direkte til ophugning på Holbæk Havn.

Foto: Claes Erlandsson, 11. november 2009.

HT 4393 på Rådhuspladsen, København

HT 4393 på Rådhuspladsen, København

HT 4393 var én af de busser, HT i 1974 overtog sammen med DSBs buskørsel i Hovedstadsområdet. Den var blandt de Volvo-busser, DSB fik leveret med DABs serie II-karrosseri tillempet Aabenraa Karrosserifabriks samtidige design, da man i en peiode ikke kunne få sine busser bygget i Aabenraa, som man plejede. Bussen var i trafik hos HT til 1987. Den blev i 1984 renoveret og mistede ved den lejlighed DSBs røde farve til fordel for HTs daværende gule og hvide design. Ex. DSB 393, Volvo B58-60/DAB årg. 1972, som linje 75E på Rådhuspladsen.

Foto: Ib Erik Nielsen, 11. november 1985.