Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 6. april

Her vises alle billeder af busser taget 6. april i forskellige år:

Keolis 2580 med solceller på taget på Tuborgvej, Hellerup

Keolis 2580 med solceller på taget på Tuborgvej, Hellerup

I foråret 2021 blev to af Keolis' busser på Københavns linje 21 forsøgsmæssigt forsynet med solceller på taget, der skal bidrage til, at bussernes batterier holdes opladet. Dermed skal generatoren arbejde mindre med sparet brændstofforbrug og CO2-udledning til følge. Bus 2580, Iveco Crossway LE årg. 2014, er den ene af forsøgsbusserne. Man skal lidt til vejrs for at kunne se selve solcellerne, men Movias "reklame" over venstre forhjul afslører også, at denne dieselbus er "grøn". Tuborgvej i Hellerup.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2024.

Arriva 1095 ved Rødovre st.

Arriva 1095 ved Rødovre st.

Arriva 1095, Scania OmniLink årg. 2011, på vej ind i busterminalen ved Rødovre st. I efteråret 2024 er linje 200S stort det eneste sted i Movialand, man stadig kan finde de engang så talrige OmniLink'er.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2024.

Nobina 6440 på Taastrup Hovedgade, Taastrup

Nobina 6440 på Taastrup Hovedgade, Taastrup

Nobina 6440, Iveco Crossway LE årg. 2019, som linje 123 på Taastrup Hovedgade nord for Taastrup st.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2024.

De Blaa Omnibusser 4068 ved Charlottenlund Fort

De Blaa Omnibusser 4068 ved Charlottenlund Fort

"Charlottenlund Fort" er en gammel sporvogns- og bussløjfe, der som navnet siger er beliggende ved Charlottenlund Fort - undervejs på Strandvejen fra Hellerup mod Klampenborg og videre nordpå. Det har skiftet, hvilket linjer man kunne stige på herfra, men i dieselbussernes epoke var "Charlottenlund Fort" i årene 1975-89 den nordlige endestation for linje 1 (lange ture). Senere kom bl.a. linje 6 og 14 her. Den nuværende linje 192 har kørt til Charlottenlund Fort i lidt mere end ti år. Linjen, som hidtil blot havde kørt mellem Lyngby og Hellerup stationer, forlængedes fra 24. marts 2013 op ad Strandvejen via Charlottenlund Fort til Klampenborg st. Det skete til erstatning for linje 14, som forsvandt helt fra området i sammenhæng med oprettelsen af den nye buslinje 9A. Der var dog særdeles hurtigt stor lokal utilfredshed med denne ændring, og den var dårligt trådt i kraft, før linjenettet var besluttet ændret på ny: Linje 1A blev i stedet fra 11. august samme år forlænget fra Hellerup til Klampenborg via Charlottenlund Fort på visse ture, og linje 192 afkortedes fra Klampenborg til endestation ved Charlottenlund Fort. Her vender den stadig, men linje 1A blev fra efteråret 2019 erstattet af linje 23. Fra den korte periode, hvor linje 192 kørte igennem til Klampenborg, ses her en nordgående bus opsamle passagerer ved Charlottenlund Fort. Vognen er De Blaa Omnibusser 4068, Volvo B7RLE-60/Säffle (8500LE) årg. 2009, som i øvrigt nyleveredes til kørsel i bl.a. Gentofte og Lyngby-Taarbæk kommuner.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2013.

Lokalbus 4414 og 4401 ved Køge st.

Lokalbus 4414 og 4401 ved Køge st.

Køge station havde fra begyndelsen af 1980'erne og frem til 2015 en stor busterminal på bysiden, dvs. vestsiden, af stationen, indrettet forud for S-banens forlængelse til Køge i september 1983. Det var en måske lidt overdimensioneret busterminal, men på mange måder et fremskridt i forhold til den hyggelige, men mindre moderne og praktiske rutebilstation, der i 1968 var blevet åbnet på det areal lige vest for Køge DSB-station, som indtil 1963 havde været endestation for den nedlagte privatbane mellem Køge og Ringsted. Og i årtierne op til 1968 havde man - som i en række andre byer - måttet spadsere nogle hundrede meter til byens torv for at komme fra tog til rutebil. Alle disse tre tidligere udgaver af Køges "busterminal" havde dog været en samling af alle busruterne på ét sted. Men fra 2015 fungerer det i stedet sådan, at visse ruter har fået endestation på en meget simpel busterminal indrettet på bilparkeringspladsen øst for stationen, som passagererne må henover på en gangbro for at komme til byen eller de øvrige ruter, som nu holder ved vejsidestoppesteder på Ivar Huitfeldtsvej langs stationens vestside. Den tidligere busterminal og stationsplads er blevet bebygget som led i Køge Kyst-byudviklingsprojektet. Busser med endestation på bysiden må nu om dage køre en tur gennem en nybygget vejtunnel under banelegemet til en "bushavn" nordøst for jernbanestationen - en forlængelse (uden passagerbefordring), som har kostet en ekstra bus i drift på bybuslinje 102A! Siden 2011 har Lokalbus (fra 2021 Vikingbus) kørte de fleste buslinjer, der kommer på Køge station. På Ivar Huitfeldtsvej ved Køge st. (vest) ses her bus 4414 som linje 102A mod Herfølge og bag den bus 4401 som linje 101A mod Hastrup. Begge busser udskiftes senest i februar 2024 med nye Mercedes-Benz eCitaro-elbusser.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2020.

Tide Bus 8262 og 8436 ved Middelfart st.

Tide Bus 8262 og 8436 ved Middelfart st.

I busterminalen ved Middelfart st. kommer der både bybusser og rutebiler, og blandt sidstnævnte finder man et alternativ til DSBs tog over Lillebælt. Derfor optræder Sydtrafiks mørkeblå busser også i Middelfart. Her er Tide Bus 8262, Iveco Crossway årg. 2018, ankommet som rute 106 fra Kolding via Erritsø. På FynBus' rute 826U over Brenderup til Vissenbjerg holder en anden Iveco Crossway fra Tide Bus klar til afgang, nemlig bus 8436 fra 2019. Som U'et i rutenummeret angiver, kører ruten mest af hensyn til uddannelsessøgende, hvilket køreplanen også tydeligt afspejler.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2023.

Metrocityringens tunnelboremaskine Eva i Nordhavnen

Metrocityringens tunnelboremaskine Eva i Nordhavnen

Metrotunnelboremaskinen Eva under en fremvisning i Nordhavnen søndag 6. april 2014, inden maskinen kom i brug i byggeriet af metrocityringen. Det røde og hvide borehoved var omkring 6 meter i diameter, og hele maskinen var over 100 meter lang og vejede 800 tons. Så det var en tung dame, der sammen med sine tre søstre - Tria, Nora og Minerva - skulle bore metrocityringens to 15,5 km lange tunneler. De fire boremaskiner var opkaldt efter byens gamle telefoncentraler, som i en anden forstand engang bandt byens indbyggere sammen, og de måtte i alt bore 3,1 mio. tons jord, før metrocityringens tunneler var færdige.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2014.

Ex. Bus Danmark 1113 og 1682 hos Staaling, Viborg

Ex. Bus Danmark 1113 og 1682 hos Staaling, Viborg

Ex. Bus Danmark 1113 og 1682, Scania BR112/DAB-ReBUS årg. 1979 hhv. Scania N112CLB/DAB årg. 1985, på Staalings plads i Viborg. Begge blev solgt af Bus Danmark til Staaling omkring 1997 og var stadig at finde på pladsen efter syv år.

Foto: Kim Løvenskjold, 6. april 2005.

Ex. Bus Danmark 1178 m.fl. hos Staaling, Viborg

Ex. Bus Danmark 1178 m.fl. hos Staaling, Viborg

Ex. Bus Danmark 1178, Volvo B10M-60/Aabenraa-ReBUS årg. 1980, i selskab med to søstervogne og en Scania N112CLB/DAB på Staalings plads i Viborg.

Foto: Kim Løvenskjold, 6. april 2005.

Ex. Bus Danmark 1246, 1249 og 1255 m.fl. hos Staaling, Viborg

Ex. Bus Danmark 1246, 1249 og 1255 m.fl. hos Staaling, Viborg

En række gamle HT-busser på Staalings plads i Viborg i foråret 2005. De seks nærmeste er Volvo B10R-busser (1246, 1249 og 1255 m.fl.), og de næste to er B10M'er. Alle otte er blandt dem, der blev renoveret i ReBUS-programmet i 1990'erne. Et større antal af disse blev i 1999 solgt til Staaling, og i flere år stod der mange af dem på pladsen.

Foto: Kim Løvenskjold, 6. april 2005.

Vikingbus 549

Vikingbus 549

Vikingbus nr. 549, en Volvo B12B (Volvo 9700) årg. 2008, på opgave for Energi Norge.

Foto: Kim Løvenskjold, 6. april 2016.

Keolis 8528 på Hulgårdsvej, København

Keolis 8528 på Hulgårdsvej, København

Efter branden på Keolis' garageanlæg på Naverland i april 2021 har Skibby garage udlånt en VDL Ambassador fra 2010 til Stamholmen garage, som indtil videre kører Naverlands linjer. Det er bus 8528 (opr. Nettbuss 8528), som hos Stamholmen primært kører på linje 12. Netop linje 12 mistede to af sine busser ved branden. En intern busrokade i Keolis vil senere på året permanent fylde hullet efter de fire busser, der gik op i røg, idet nogle busser overflyttes fra Odense til København. Bus 8528 som linje 12 på Hulgårdsvej i Grøndalskvarteret.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2021.

Nobina 6066 på vendepladsen ved DTU, Lyngby

Nobina 6066 på vendepladsen ved DTU, Lyngby

Linje 330E har endestation ved et stoppested midt på Lundtoftegårdsvej. Dér kan busserne ikke vende, så der køres videre ad Lundtoftegårdsvej op til en lille vendeplads indrettet på hjørnet af Nordvej og Miljøvej ved DTU. Her er også udligningsopholdet placeret. Nobina 6066, en helt ny Volvo B12BLE-62/Säffle, som linje 330E på vendepladsen ved Nordvej.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6066 på Lundtoftegårdsvej, Lyngby

Nobina 6066 på Lundtoftegårdsvej, Lyngby

Nobina 6066, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 330E den første eftermiddag, linjen kørte. Bussen holder ved endestationsstoppestedet på Lundtoftegårdsvej ved Rævehøjvej. Her er der omstigning til linjerne 300S og 353 ved samme stoppested og ude på motorvejen til linjerne 150S og 173E.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6062 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Nobina 6062 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Nobina 6062, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 330E på Anker Engelunds Vej ved Lundtoftegårdsvej.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6069 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Nobina 6069 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Nobina 6069, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 330E på Anker Engelunds Vej ved DTU.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6048 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6048 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6048, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S på Ringvejsbroen i Herlev.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

City-Trafik 2649 på Ringvejsbroen, Herlev

City-Trafik 2649 på Ringvejsbroen, Herlev

City-Trafik 2649, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1999, som linje 161 på Ringvejsbroen i Herlev.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6064 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6064 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6064, én af de i alt 10 nye Volvo B12BLE-62/Säffle-busser, som Nobina har anskaffet til den nye linje 330E. Ligesom de i 2008 leverede vogne til linje 300S og 400S har busserne Volvo I-Shift-gear. Foto på Ringvejsbroen i Herlev.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6061 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6061 på Ringvejsbroen, Herlev

Fra 6. april 2010 kan buspassagererne på Ring 3 komme "Ekstra hurtigt frem" med den nye linje 330E, som reklamen på Nobina 6061 fortæller. Det går dog heller ikke hurtigere, end at man kan blive overhalet af en varevogn... Udover sådanne reklamer på nogle af busserne på linjen er der også udgivet en informationsavis med titlen "330 Ekstra!". Linjenummeret 330 har i øvrigt været benyttet af en ekspresbuslinje tidligere, nemlig en linje mellem Farum og Bellahøj. Bus 6061, en helt ny Volvo B12BLE-62/Säffle, på Ringvejsbroen i Herlev.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6038 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6038 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6038, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 300S på Ringvejsbroen i Herlev. Linjen har i den nye køreplan fra foråret 2010 endestation i Glostrup på hver anden tur i myldretiderne.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6065 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6065 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6065, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 330E på Ringvejsbroen i Herlev.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

City-Trafik 2103 på Herlev Ringvej

City-Trafik 2103 på Herlev Ringvej

City-Trafik 2103, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996, som linje 161 på Herlev Hovedgade. Selvom det er myldretid, kører linjen kun til Rødovre st., for den blev afkortet fra Avedøre Holme i slutningen af marts 2010.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6043 og 6060 på Herlev Ringvej

Nobina 6043 og 6060 på Herlev Ringvej

Fra 6. april 2010 er linjerne 300S og 330E makkere på Ring 3. Forskellen er, at linje 330E ikke kører ind til stationerne i Lyngby og Glostrup og har færre stoppesteder. Også 1993-2006 havde linje 300S en sådan supplerende linje i myldretiderne - først under linjenummeret 303S og senere som linje 174E. Men i oktober 2006 samledes kørslen på linje 300S, der da blev udvidet til 5-minuttersdrift i myldretiden. Nu er kørslen igen splittet op på to forskellige linjer: en hurtig og en lidt hurtigere. Nobina 6043 på linje 300S og i baggrunden bus 6060 på linje 330E på Herlev Ringvej. Begge busserne er af typen Volvo B12BLE-62/Säffle.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6060 på Herlev Ringvej

Nobina 6060 på Herlev Ringvej

Nobina 6060, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 330E på Herlev Ringvej.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6058 på Herlev Ringvej

Nobina 6058 på Herlev Ringvej

Nobina 6058, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 330E på Herlev Ringvej. Bussen har det første halvandet år af sit liv været S-bus, men de blå hjørner er nu fjernet.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6030 på Herlev Ringvej

Nobina 6030 på Herlev Ringvej

Nobina 6030, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S på Herlev Ringvej.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

City-Trafik 2120 på Herlev Ringvej

City-Trafik 2120 på Herlev Ringvej

City-Trafik 2120, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996, som linje 161 på Herlev Ringvej.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6059 på Herlev Ringvej

Nobina 6059 på Herlev Ringvej

Nobina 6059, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 330E på Herlev Ringvej. Bussen har tidligere kørt på linje 300S og 400S, men har nu mistet de blå hjørner. Destinationen skyldes, at linje 330E har en række ture, der har endestation på Ringvejsbroen nær Herlev st.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Arriva 1695 ved Herlev st.

Arriva 1695 ved Herlev st.

En Esbjerg-bybus klædt ud som A-bus i trafik som linje 165, der aldrig før har kørt til Herlev, på Herlev st. med en linje 10-bus på linje 168, der ikke fandtes et par uger før, i baggrunden... Verden, eller i hvert fald Herlev, er af lave! Bus 1695 er en Scania OmniLink årg. 2002, som normalt kører på linje 6A.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Til højre Swebus 5020, Volvo B7LA-52/Säffle årg. 2000, og til højre ex. Linjebuss, Connex og Veolia Transport 0827, Volvo B7LA-52/Säffle årg. 2001, på Volvos fabrik i Säffle, Sverige.

Foto: Laust P. Jørgensen, 6. april 2009.

Ex. Swebus 5252 i Säffle, Sverige

Ex. Swebus 5252 i Säffle, Sverige

Ex. Swebus 5252, Volvo B7LA-52/Säffle årg. 2001, på Säffle-fabrikken i Sverige. Bussen tilhører nu Volvo.

Foto: Laust P. Jørgensen, 6. april 2009.

Ex. Veolia 0928 i Säffle, Sverige

Ex. Veolia 0928 i Säffle, Sverige

Ex. Linjebuss, Connex og Veolia Transport 0928, en Volvo B7LA-52/Säffle årg. 2001, på Volvos fabrik i Säffle, Sverige. Bussen blev i februar 2009 solgt tilbage til Volvo.

Foto: Laust P. Jørgensen, 6. april 2009.

Swebus 4870 og 4737 hos Volvo i Säffle, Sverige

Swebus 4870 og 4737 hos Volvo i Säffle, Sverige

Disse to tidligere Swebus-busser tilhører for tiden Volvo og kunne i april 2009 ses holdende på busfabrikken i Säffle. Fra venstre er det ex. Swebus 4870, Volvo B10BLE-70B med Carrus-karrosseri årg. 2000, og til højre ex. Swebus 4737, Volvo B7LA-ledbus årg. 2001.

Foto: Laust P. Jørgensen, 6. april 2009.

DitoBus 4668 forfra på Ringsted st.

DitoBus 4668 forfra på Ringsted st.

DitoBus vandt fra 1. april 2008 bl.a. rute 247, 248 og 249 i Ringsted-området. Det betød samtidig, at der er kommet Movia-gule busser på disse ruter. Bus 4668, en helt ny Volvo B12M-60/Säffle, som rute 248 på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

DitoBus 4668 på Ringsted st.

DitoBus 4668 på Ringsted st.

DitoBus 4668, Volvo B12M-60/Säffle årg. 2008, som rute 248 på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

DitoBus 4668 fra dørsiden på Ringsted st.

DitoBus 4668 fra dørsiden på Ringsted st.

Hidtil har man ikke kunnet finde mange busser i "HT-gul" med dørarrangement 1-0-1, men det bliver vist et almindeligt syn fremover. 1. april 2008 indsatte DitoBus nogle nyleverede af slagsen, heriblandt 4668, der her ses på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

Bent Thykjær 440 på Ringsted st.

Bent Thykjær 440 på Ringsted st.

Bent Thykjær fik fra januar 2005 for første gang kørsel øst for Storebælt, nemlig for Vestsjællands Trafikselskab. I dag er firmaet således Movia-entreprenør. Bus 440, Volvo B12M-60/Carrus årg. 2005, på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

Arriva 5779 på Ringsted st.

Arriva 5779 på Ringsted st.

Arriva 5779 (ex. Arriva 2754), Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 2001, som rute 404 på Ringsted st. Denne bus leveredes oprindeligt til Combus tre måneder før Arrivas overtagelse.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

Busserne 16 på Ringsted st.

Busserne 16 på Ringsted st.

Jensens Turisttrafik vandt i 2003 bybusserne i Ringsted tilbage, efter at Arriva havde kørt dem i en kontraktperiode. Til kørslen anskaffede Jensens fire Setra S315NF-lavgulvsbusser. De fulgte med over, da Jensens Turisttrafik nogle år senere blev solgt og skiftede navn til Busserne A/S. Her ses Busserne 16 som bybuslinje 403 på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

Busserne 16 bagfra på Ringsted st.

Busserne 16 bagfra på Ringsted st.

Busserne 16, Setra S315NF årg. 2003, bagfra på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

Fjord-bus' lånevogn 5267 i Farum

Fjord-bus' lånevogn 5267 i Farum

Denne DAB-lavgulvsbus ligner en krydsning mellem en serie 12 og en serie 15. Forklaringen på det unikke udseende er, at bussen oprindeligt var gasbus men er blevet ombygget til dieselbus. Scania ejer en del gasbusser, som er leveret tilbage af hovedsageligt Arriva, der havde leaset dem men ikke længere har noget at bruge dem til. Lige netop dette eksemplar har dog ikke kørt hos Arriva men hos Combus og Connex som lånevogn, hvorfra dens internnr. 5267 stammer. Gasbusser er ikke sådan at sælge, så derfor har man gjort forsøg med ombygning til dieseldrift. Bus 5267 har efter endt ombygning været udlånt til først Connex i Gladsaxe og dernæst Fjord-bus i Slangerup, der for tiden har den. Connex har i øvrigt selv ombygget en gasbus, nr. 6249 fra linje 350S, til dieseldrift, men den ser noget anderledes ud. Fjord-bus' lånevogn nr. 5267 som linje 309E i Farum.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2005.

Fjord-bus 7448 på Slangerup rtb.

Fjord-bus 7448 på Slangerup rtb.

Fjord-bus har en del Scania/Lahti-busser, der bl.a. kan træffes på linje 308 og 309E mellem Frederikssund og Farum. Her er det bus 7448 fra 2000 på Slangerup rutebilstation som linje 308 mod Frederikssund st. Linje 308 var med til at erstatte jernbanestrækningen Farum-Slangerup, da den i 1954 blev nedlagt.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2005.

Arriva 1032 på Slangerup rtb.

Arriva 1032 på Slangerup rtb.

Linje 381, Rungsted Kyst-Allerød-Slangerup, køres af Arriva Danmark. Linjen blev oprettet i 1954, og gav stationerne på den nedlagte jernbanestrækning til Slangerup en alternativ forbindelse til Nordbanen i Allerød. Bus 1032, Volvo B10BLE-60/Säffle årg. 1998, på Slangerup rtb.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2005.

Holger Danske Bustrafik nr. 120 på Slangerup rtb.

Holger Danske Bustrafik nr. 120 på Slangerup rtb.

Skolebusrute 484 kører mellem Slagslunde, Buresø, Slangerup, Stenlille og Stenløse. I dag køres ruten af Holger Danske Bustrafik i Slangerup, men tidligere (mindst til 1998) har det været Ganløse Turist i Stenløse. Skolebusruten har et 400-linjenummer ligesom andre skolebusruter, der er åbne for almindelige passagerer. Bussen er en Leyland-DAB 7-0948L, der leveredes i 1987 til Harly Kristensen, Gadbjerg. I 1989 kom den til Bent Thykjær i Give som nr. 22 og i 1994 ved VATs 1. udbud til Holger Danske Bustrafik som nr. 6. Senere er den overført til Slangerup og har fået nyt internnr. 120. Bussen holder her på Slangerup rtb.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2005.