Myldretid

Menu

Billeder

Nye billeder 15. april 2019

Disse 10 billeder blev tilføjet 15. april 2019:

Ørslev Turisttrafik 7714 på Reerslevvej, Hedehusene

Ørslev Turisttrafik 7714 på Reerslevvej, Hedehusene

Ørslev Turisttrafik 7714, Volvo B7RLE/Säffle årg. 2009, som linje 116 på Reerslevvej i Hedehusene. Ørslev Turisttrafik havde tabt denne kørsel til Nobina fra midten af april 2019, men inden man var kommet så langt, havde Nobina overtaget ejerskabet af selskabet. Linje 116 er på denne strækning desuden fra 14. april 2019 blevet erstattet af linje 224. Bus 7714 er i øvrigt i sin tid bygget som del af en større serie busser til Arriva, men brændte i 2013. Ørslev Turisttrafik anskaffede den genopbyggede vogn omkring årsskiftet 2014/15.

Foto: Thomas de Laine, 12. april 2019.

Arriva 1472 ved Hestetorvet, Roskilde

Arriva 1472 ved Hestetorvet, Roskilde

Arriva 1472, Volvo B10BLE/Aabenraa årg. 2002, som linje 123 ved Hestetorvet i Roskilde. Denne bus, som ellers begyndte livet med den hårde tjans på linje 400S og regionale natbuslinjer, nåede at køre 17 år hos Arriva i Hovedstadsområdet.

Foto: Thomas de Laine, 11. april 2019.

Arriva 1264 ved Hedehusene st.

Arriva 1264 ved Hedehusene st.

Arriva 1264, Volvo B12BLE/Aabenraa årg. 2004, som linje 123 ved Hedehusene st. I baggrunden forlader Ørslev Turisttrafiks vogn 3603 busterminalen som linje 116. Begge busser forlod driften i weekenden 13.-14. april 2019.

Foto: Thomas de Laine, 12. april 2019.

Arriva 1269 på Frederiksborgvej, Roskilde

Arriva 1269 på Frederiksborgvej, Roskilde

Arriva 1269, Volvo B12BLE/Aabenraa årg. 2004, som linje 204 på Frederiksborgvej i Roskilde. Flere af busserne i denne serie var i drift på Arrivas sidste dag i Roskilde efter 15 års tro tjeneste.

Foto: Thomas de Laine, 13. april 2019.

Arriva 1968 ved Roskilde st.

Arriva 1968 ved Roskilde st.

Arriva 1968, Volvo B7RLE/Säffle årg. 2009, som linje 201A på vej ind til Roskilde st. Serien 1968-1984 leveredes til linje 3A, men blev efter tabet af denne linje overført til Roskilde i begyndelsen af 2016. Busserne overlever også Roskilde, idet de fordeles til forskellige andre garager i Movialand til afløsning for ældre vogne. 1968 skal således efter planen til garagen i Herlufmagle, der kører nogle lokale ruter.

Foto: Thomas de Laine, 13. april 2019.

Ørslev Turisttrafik 3607 ved Taastrup st.

Ørslev Turisttrafik 3607 ved Taastrup st.

En af landets ældste servicebuslinjer kørte sidste gang lørdag 13. april 2019, nemlig linje 850 i Taastrup-Høje Taastrup. Den første servicebus på dansk grund begyndte at køre i Fredericia i marts 1990, og i september samme år oprettedes flere linjer i Aalborg. HT fulgte med fra december 1990 med en linje i Høje Taastrup-Taastrup. Det var endnu et forsøg, og linjenummeret 850 blev først tildelt senere. Servicebussen i Fredericia forsvandt allerede i 1990'erne, mens Aalborgs er lavet om.

Foto: Thomas de Laine, 13. april 2019.

Arriva 1071 ved Hedehusene st.

Arriva 1071 ved Hedehusene st.

Arriva 1071, Volvo B7RLE/Säffle årg. 2007, forlader Hedehusene st. som linje 123. Bussen blev oprindeligt leveret til Veolia i Randers, men overførtes 2010 til Hovedstadsområdet og linje 123.

Foto: Thomas de Laine, 12. april 2019.

Arriva 1261 ved Hestetorvet, Roskilde

Arriva 1261 ved Hestetorvet, Roskilde

Arriva 1261, Volvo B12BLE/Aabenraa årg. 2004, som linje 123 ved Hestetorvet i Roskilde.

Foto: Thomas de Laine, 11. april 2019.

Østsjællandske Jernbaneklubs veterantog på Havdrup station

Østsjællandske Jernbaneklubs veterantog på Havdrup station

I weekenden 5.-7. april 2019 kørte Østsjællandske Jernbaneklub (ØSJK) mellem Roskilde og Køge for sidste gang, inden denne banestrækning som den første bliver lukket land for veterantog som følge af det nye signalsystem. Om søndagen kørtes to omgange med Lollandsbanen M 32 (Frichs 1952), DSB CLE 1680 (Scandia 1958) og HTJ CLE 71 (opr. DSB CLL 496) (Scandia 1959). På dette billede er toget på vej ind til Havdrup station mellem de gamle udkørselssignaler. Den blå og gule tavle skyldes det nye signalsystem, som efter planen tages i brug på strækningen til sommer.

Foto: Thomas de Laine, 7. april 2019.

Østsjællandske Jernbaneklubs veterantog på Roskilde station

Østsjællandske Jernbaneklubs veterantog på Roskilde station

Om aftenen fredag 5. april 2019 kørte Østsjællandske Jernbaneklub (ØSJK) en dobbelttur mellem Køge og Roskilde med Lollandsbanen M 32 (Frichs 1952) og HTJ CLE 71 (Scandia 1959). Denne weekend kørte ØSJK for sidste gang på strækningen, som er pilotstrækning for det nye signalsystem. Her ses det lille tog i Roskilde inden afgang retur mod Køge.

Foto: Thomas de Laine, 5. april 2019.