Myldretid

Menu

Billeder

Nye billeder 27. oktober 2018

Disse 9 billeder blev tilføjet 27. oktober 2018:

Keolis 2635 ved Ballerup st.

Keolis 2635 ved Ballerup st.

Efter adskillige måneder i en midlertidig busterminal i Linde Allé tog linje 350S, 400S og 500S som de første linjer den nye busterminal ved Ballerup st. i brug fra 20. august 2018. En måneds tid efter fulgte de resterende linjer, hvorefter den midlertidige busterminal gik ud af brug. Den nye er dog endnu ikke helt færdig. Keolis 2635, Volvo B8RLE/Wroclaw (Volvo 8900LE) årg. 2018, kører fra Linde Allé ind til sit midlertidige stoppested i den nye busterminal. Linjens permanente stoppested, der ses til venstre for bussen, er endnu ikke tilgængeligt.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2018.

Keolis 2837 ved Ballerup st.

Keolis 2837 ved Ballerup st.

Keolis 2837, Scania OmniLink årg. 2009, kører ud fra bushavnen ved Ballerup st. - det sted, der var indkørsel til den gamle busterminal.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2018.

Nobina 6137 ved Ballerup st.

Nobina 6137 ved Ballerup st.

Nobina 6137, Mercedes-Benz O530LE MÜ Citaro årg. 2014, som linje 400S i den nye busterminal ved Ballerup st. I første omgang holder alle busserne med front mod Ballerup Centret og stationen, men det er øjensynligt meningen, at der skal holde busser langs begge sider af stoppesteds-øerne, således at busserne mod nogle destinationer vil holde med fronten mod nord - herunder linje 400S/400 i retning mod Lyngby. Læskærme mv. manglede endnu 21. oktober 2018.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2018.

Keolis 2611 ved Ballerup st.

Keolis 2611 ved Ballerup st.

Selvom alle buslinjerne på Ballerup st. siden august-september 2018 har benyttet den nye busterminal, var anlægget endnu ikke helt færdigt i oktober måned. Det ses f.eks. tydeligt her, hvor en linje 500S mod Ørestad kanter sig gennem afspærringer og en kommende fodgængerovergang på tværs af Linde Allés forlængelse for at komme ind til stoppestederne. Bussen er Keolis 2611, en Volvo B7RLE-60/Säffle (Volvo 8900LE) fra 2011.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2018.

Arriva 1678 ved Ballerup st.

Arriva 1678 ved Ballerup st.

Den nye busterminal ved Ballerup st. er indrettet med en bushavn for pauserende busser, der er placeret samme sted, som den gamle terminal havde indkørsel. Bushavnen fungerer desuden som udkørsel efter afgang fra stoppestederne. Arriva 1678 (opr. Netbus 8478), Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, under endestationsophold som linje 350S ved Ballerup st. Til venstre holder en Keolis-bus fra linje 42 pause.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2018.

Nobina 6144 i den nye busterminal ved Ballerup st.

Nobina 6144 i den nye busterminal ved Ballerup st.

Nobina 6144, Mercedes-Benz O530LE MÜ Citaro årg. 2014, kører ind i den nye busterminal ved Ballerup st. som linje 400S mod Hundige.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2018.

Arriva 1917 ved Ballerup st.

Arriva 1917 ved Ballerup st.

Arriva 1917, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 156 i den nye busterminal ved Ballerup st. Linjen holder ved den østligste stoppesteds-ø sammen med bl.a. linje 147/157, så det bliver nok her, der senere etableres ladere til elbusser. Linje 147/157 skal desuden lade ved Måløv st.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2018.

Arriva 1412 ved Ballerup st.

Arriva 1412 ved Ballerup st.

Arriva 1412 (ex. Fjord-bus 7472), DAF SBR4000/Jonckheere årg. 2008, forlader den endnu ikke helt færdige busterminal ved Ballerup st. som linje 350S. Bemærk destinationsvisningen "City", der dækker over, at bussen har endestation ved Nørreport st.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2018.

Nobina 6183 ved Skovlunde st.

Nobina 6183 ved Skovlunde st.

Nobina 6183 (ex. City-Trafik 2466), DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, ankommer til Skovlunde st. som linje 142. Busserne af denne type, Nobina overtog fra Keolis, De Hvide Busser og Fjord-bus tilbage i 2014, står nu over for udskiftning med fabriksnyt materiel.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2018.