Myldretid

Menu

Billeder

Nye billeder 21. januar 2011

Disse 8 billeder blev tilføjet 21. januar 2011:

Arriva 1969 på Avedøre Holme

Arriva 1969 på Avedøre Holme

Arriva 1969, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2009, som linje 18 på Valseholmen ved Industriholmen på Avedøre Holme. Bussen kører normalt på linje 3A.

Foto: Thomas Hildebrand, 17. januar 2011.

Arriva 1435 ved Friheden st.

Arriva 1435 ved Friheden st.

Arriva 1435, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2001, som en sjælden gæst på linje 18 ved Friheden st.

Foto: Thomas Hildebrand, 17. januar 2011.

HT 854 ved Solrød Strand st.

HT 854 ved Solrød Strand st.

HT 854, Volvo B58-60/Aabenraa årg. 1978, som linje 121 ved Solrød Strand st. Bussen kørte næsten hele sit liv i Køge Bugt-området, men sluttede dog sin karriere som "ReBUS-erstatning", dvs. som stedfortræder på forskellige garageanlæg for de busser, der var taget ind til renovering i det omfattende ReBUS-program. Ved nytår 1984/85 åndede alt dog endnu fred og ro.

Foto: Ib Erik Nielsen, 31. december 1984.

HT 4353 ved Valby st.

HT 4353 ved Valby st.

HT 4353 (ex. DSB 353), Volvo B58-60/DAB årg. 1972, ved Valby st. i juni 1984 i forbindelse med driften på linje 121. Stedet ligner faktisk sig selv i begyndelsen af 2011, men bussen er forlængst historie, og linje 121 kører ikke mere til Valby.

Foto: Ib Erik Nielsen, ukendt dato.

City-Trafik 2115 ved Rødovre st.

City-Trafik 2115 ved Rødovre st.

City-Trafik 2115, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996, som linje 161 ved Rødovre st. I baggrunden ses det nærmest berømte højhus, der skulle have været revet ned for efterhånden længe siden, men som endnu står, fordi man opdagede, at der var anvendt giftig maling, der ville spredes som støv i området ved den planlagte sprængning... Også bussen er truet af snarlig destruktion, da linjen for tiden er i udbud.

Foto: John Bodholdt Nielsen, 16. november 2010.

City-Trafik 2743, 2421 og 2115 ved Rødovre st.

City-Trafik 2743, 2421 og 2115 ved Rødovre st.

Tre gange City-Trafik ved Rødovre st.: Nærmest bus 2743, Volvo B12BLE-62/Aabenraa årg. 2004, på linje 200S, dernæst bus 2421, Volvo B7RLE-59/Carrus årg. 2006, på linje 21 og bagest bus 2115, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996, som linje 161.

Foto: John Bodholdt Nielsen, 16. november 2010.

Solaris-demohybridbus ved Frydenlund, Århus

Solaris-demohybridbus ved Frydenlund, Århus

Århus Sporveje prøvekørte i januar 2011 en Solaris Urbino-hybridbus på linje 4/24. Bussen er bygget som dieselbus i 2008, men blev året efter ombygget til hybridbus og har efterfølgende været i trafik som demobus flere steder i Europa. I Århus bliver den efterfulgt af Volvos demohybridbus. Selvom Solaris er en velkendt bus for århusianerne, stak hybridbussen ud på flere punkter. Udover det afvigende lydbillede og den udvendige bemaling havde bussen f.eks. halvgennemsigtige platicsæderygge og en dobbeltbred midterdør udført i ét dørblad. Her ses bussen på linje 24 ved Frydenlund.

Foto: Thomas de Laine, 19. januar 2011.

Solaris-demohybridbus og Århus Sporveje 140 ved Frydenlund, Århus

Solaris-demohybridbus og Århus Sporveje 140 ved Frydenlund, Århus

Den klart største Solaris-kunde i Danmark har hidtil været Århus Sporveje, så det kan vel ikke undre, at byen også skulle blive den første, der prøvekørte en Solaris-hybridbus. Den var i trafik på linje 4 og 24 fra 7. til 19. januar 2011. Demohybridbussen og Århus Sporvejes egen vogn 140, begge Solaris Urbino årg. 2008, som linje 24 henholdsvis 4 i linjernes fælles vendesløjfe ved Frydenlund.

Foto: Thomas de Laine, 19. januar 2011.