Billeder ➜
Nye billeder 11. oktober 2009
Disse 21 billeder blev tilføjet 11. oktober 2009:
RATP 5211 i Ploiesti, Rumænien
Trafikselskabet i den rumænske by Ploiesti hedder RATP og har bl.a denne FBW-trolleybus med internt busnummer 5211.
Foto: Kim Løvenskjold, 28. september 2009.
RATP 5225 i Ploiesti, Rumænien
RATPs FBW-trolleybus nr. 5225 som linje 44 i Ploiesti.
Foto: Kim Løvenskjold, 28. september 2009.
Ikarus-trolleybus i Bukarest
Ikarus 415T-trolleybus fra trafikselskabet RATB i Bukarest.
Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.
RATB 5279 i Bukarest, Rumænien
RATB 5279, Ikarus 415T-trolleybus, i Bukarest.
Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.
RATB 5386 i Bukarest, Rumænien
RATB 5386, Irisbus Citelis-trolleybus, i Bukarest.
Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.
RATB 5323 i Bukarest, Rumænien
RATB 5323, en Irisbus Citelis-trolleybus, i Bukarest.
Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.
RATB 5274 i Bukarest, Rumænien
RATB 5274, Ikarus 415T-trolleybus, i Bukarest.
Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.
RATB 5285 i Bukarest, Rumænien
RATB 5285, en Ikarus 415T-trolleybus, i Bukarest.
Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.
RATB 193 i Bukarest, Rumænien
Bukarests sporvejssystem udgør omkring 160 km og er grundlagt i 1874. Sporvognene er dog ikke så dominerende i den indre by mere, hvor man i høj grad har erstattet sporvognene med trolleybusser og et metrosystem. Sporvejsselskabet RATB har en vognpark bestående af brugte tyske vogne, hjemmebyggede vogne og Tatra-vogne. Nr. 193 er én af de hjemmebyggede fra 1970'erne eller 1980'erne.
Foto: Kim Løvenskjold, 28. september 2009.
RATB 132 i Bukarest, Rumænien
Sporvogn nr. 132 i Bukarest er en lokalbygget ledvogn fra 1970'erne eller 1980'erne. Mange af disse vogne er blevet moderniseret med støtte fra Verdensbanken.
Foto: Kim Løvenskjold, 28. september 2009.
Ikarus-trolleybus i Galati, Rumænien
Ikarus 415T-trolleybus på et busanlæg i Galati.
Foto: Kim Løvenskjold, 29. september 2009.
Maz-trolleybus i Galati, Rumænien
Trolleybus 1407 i den rumænske by Galati er bygget på den hviderussiske Maz-fabrik. Her ses den på en garage i Galati.
Foto: Kim Løvenskjold, 29. september 2009.
Sporvogn 4653 i Braila, Rumænien
Braila har et lille sporvognssystem på tilsammen 15 km, grundlagt i 1900. Her er det en af byens mange brugte ledvogne, nr. 4653, der er af den kendte Düsseldorfer-type, men licensbygget i Østrig. Vognen har tidligere kørt i Wien.
Foto: Kim Løvenskjold, 29. september 2009.
Sporvogn 1611 i Braila, Rumænien
Braila har en del brugtimportede sporvogne fra Tyskland. Denne Düwag-ledvogn er en af dem.
Foto: Kim Løvenskjold, 29. september 2009.
Trolleybus 1502 i Sofia, Bulgarien
Sofia er hovedstad i Bulgarien og har ca. 1,4 mio. indbyggere. Den kollektive trafik udgøres af en undergrundsbane, et sporvognsnet, trolleybusser og endelig almindelige busser. Ikarus 280T-trolleybus nr. 1502 på linje 11 i Sofia.
Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008.
Trolleybusser i Sofia, Bulgarien
To Ikarus 280T-trolleybusser i Sofia. Forreste vogn er bus 2702 på linje 9.
Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008.
Trolleybus 1801 i Sofia, Bulgarien
Trolleybus nr. 1801 bygget af Gräf & Stift i Sofia.
Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008.
Sporvogn 2012 i Sofia, Bulgarien
Sporvogn nr. 2012 i Sofia er en Tatra T6 årgang 1991, der passer til Sofias smalle sporvidde 1009 mm. Byens samlede sporvejsnet er på omkring 180 km og grundlagt i 1901. Også normalsporede strækninger indgår i nettet.
Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008.
Sporvogn 4130 i Sofia, Bulgarien
Et normalsporet sporvognstog i Sofia bestående af to Tatra T6-motorvogne årgang 1989-91.
Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008.
Sporvogn 812 i Sofia, Bulgarien
En smalsporet Sofia-sporvogn, nr. 812, bygget på den lokale fabrik i byen i 1985 eller 1986. Man ser dog tydeligt inspirationen fra samtidige østeuropæiske modeller.
Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008.
Sporvogn 938 i Sofia, Bulgarien
Sporvogn nr. 938 i Sofia er en lokalt produceret vogntype fra 1980, som omkring 2000 er blevet faceliftet og forsynet med lavgulvsmidtersektion.
Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008.