Myldretid

Menu

Billeder

Nye billeder 11. oktober 2009

Disse 21 billeder blev tilføjet 11. oktober 2009:

RATP 5211 i Ploiesti, Rumænien

RATP 5211 i Ploiesti, Rumænien

Trafikselskabet i den rumænske by Ploiesti hedder RATP og har bl.a denne FBW-trolleybus med internt busnummer 5211.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. september 2009.

RATP 5225 i Ploiesti, Rumænien

RATP 5225 i Ploiesti, Rumænien

RATPs FBW-trolleybus nr. 5225 som linje 44 i Ploiesti.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. september 2009.

Ikarus-trolleybus i Bukarest

Ikarus-trolleybus i Bukarest

Ikarus 415T-trolleybus fra trafikselskabet RATB i Bukarest.

Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.

RATB 5279 i Bukarest, Rumænien

RATB 5279 i Bukarest, Rumænien

RATB 5279, Ikarus 415T-trolleybus, i Bukarest.

Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.

RATB 5386 i Bukarest, Rumænien

RATB 5386 i Bukarest, Rumænien

RATB 5386, Irisbus Citelis-trolleybus, i Bukarest.

Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.

RATB 5323 i Bukarest, Rumænien

RATB 5323 i Bukarest, Rumænien

RATB 5323, en Irisbus Citelis-trolleybus, i Bukarest.

Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.

RATB 5274 i Bukarest, Rumænien

RATB 5274 i Bukarest, Rumænien

RATB 5274, Ikarus 415T-trolleybus, i Bukarest.

Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.

RATB 5285 i Bukarest, Rumænien

RATB 5285 i Bukarest, Rumænien

RATB 5285, en Ikarus 415T-trolleybus, i Bukarest.

Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.

RATB 193 i Bukarest, Rumænien

RATB 193 i Bukarest, Rumænien

Bukarests sporvejssystem udgør omkring 160 km og er grundlagt i 1874. Sporvognene er dog ikke så dominerende i den indre by mere, hvor man i høj grad har erstattet sporvognene med trolleybusser og et metrosystem. Sporvejsselskabet RATB har en vognpark bestående af brugte tyske vogne, hjemmebyggede vogne og Tatra-vogne. Nr. 193 er én af de hjemmebyggede fra 1970'erne eller 1980'erne.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. september 2009.

RATB 132 i Bukarest, Rumænien

RATB 132 i Bukarest, Rumænien

Sporvogn nr. 132 i Bukarest er en lokalbygget ledvogn fra 1970'erne eller 1980'erne. Mange af disse vogne er blevet moderniseret med støtte fra Verdensbanken.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. september 2009.

Ikarus-trolleybus i Galati, Rumænien

Ikarus-trolleybus i Galati, Rumænien

Ikarus 415T-trolleybus på et busanlæg i Galati.

Foto: Kim Løvenskjold, 29. september 2009.

Maz-trolleybus i Galati, Rumænien

Maz-trolleybus i Galati, Rumænien

Trolleybus 1407 i den rumænske by Galati er bygget på den hviderussiske Maz-fabrik. Her ses den på en garage i Galati.

Foto: Kim Løvenskjold, 29. september 2009.

Sporvogn 4653 i Braila, Rumænien

Sporvogn 4653 i Braila, Rumænien

Braila har et lille sporvognssystem på tilsammen 15 km, grundlagt i 1900. Her er det en af byens mange brugte ledvogne, nr. 4653, der er af den kendte Düsseldorfer-type, men licensbygget i Østrig. Vognen har tidligere kørt i Wien.

Foto: Kim Løvenskjold, 29. september 2009.

Sporvogn 1611 i Braila, Rumænien

Sporvogn 1611 i Braila, Rumænien

Braila har en del brugtimportede sporvogne fra Tyskland. Denne Düwag-ledvogn er en af dem.

Foto: Kim Løvenskjold, 29. september 2009.

Trolleybus 1502 i Sofia, Bulgarien

Trolleybus 1502 i Sofia, Bulgarien

Sofia er hovedstad i Bulgarien og har ca. 1,4 mio. indbyggere. Den kollektive trafik udgøres af en undergrundsbane, et sporvognsnet, trolleybusser og endelig almindelige busser. Ikarus 280T-trolleybus nr. 1502 på linje 11 i Sofia.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008.

Trolleybusser i Sofia, Bulgarien

Trolleybusser i Sofia, Bulgarien

To Ikarus 280T-trolleybusser i Sofia. Forreste vogn er bus 2702 på linje 9.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008.

Trolleybus 1801 i Sofia, Bulgarien

Trolleybus 1801 i Sofia, Bulgarien

Trolleybus nr. 1801 bygget af Gräf & Stift i Sofia.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008.

Sporvogn 2012 i Sofia, Bulgarien

Sporvogn 2012 i Sofia, Bulgarien

Sporvogn nr. 2012 i Sofia er en Tatra T6 årgang 1991, der passer til Sofias smalle sporvidde 1009 mm. Byens samlede sporvejsnet er på omkring 180 km og grundlagt i 1901. Også normalsporede strækninger indgår i nettet.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008.

Sporvogn 4130 i Sofia, Bulgarien

Sporvogn 4130 i Sofia, Bulgarien

Et normalsporet sporvognstog i Sofia bestående af to Tatra T6-motorvogne årgang 1989-91.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008.

Sporvogn 812 i Sofia, Bulgarien

Sporvogn 812 i Sofia, Bulgarien

En smalsporet Sofia-sporvogn, nr. 812, bygget på den lokale fabrik i byen i 1985 eller 1986. Man ser dog tydeligt inspirationen fra samtidige østeuropæiske modeller.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008.

Sporvogn 938 i Sofia, Bulgarien

Sporvogn 938 i Sofia, Bulgarien

Sporvogn nr. 938 i Sofia er en lokalt produceret vogntype fra 1980, som omkring 2000 er blevet faceliftet og forsynet med lavgulvsmidtersektion.

Foto: Kim Løvenskjold, 28. august 2008.