Myldretid

Menu

Busbasen & vognlister

DAB 15-1200C (1999) leveret til Combus som nr. 5267

DAB 15-1200C

Indregistreret første gang 18. november 1999

Stelnr.: UH9RV2GD8XCDA3052
Byggenr.: 48000

Bussens ejere og numre mv. gennem tiden:

FraEjer og nr.Reg.nr.DøreTrafikselskab eller landNoter
NyleveringCombus nr. 5267RE963972-2-2HT
2001-05-01Connex Danmark nr. 5267RE963972-2-2HT
2004ScaniaRE963972-2-2
2004-12-23(Afmeldt)
2004-12Scania2-2-2
2005-01Connex Danmark nr. 5267TN900212-2-2HTLånevogn
2005Fjord-Bus nr. 5267TN900212-2-2HTLånevogn
2005-06-23(Afmeldt)
2005-06(Ukendt)2-2-2
2006Fjord-bus2-2-2Ikke i drift
2006-03Fjord-bus nr. 7469UE973772-2-2HT
2007-01-01Fjord-bus nr. 7469UE973772-2-2Movia
2010Holger Danske Bustrafik nr. 69UE973772-2-2Skolebus
2011Fjord-bus nr. 7469UE973772-2-2Movia
2014-03-12(Afmeldt)
2014(Ophugget)

Hændelser:

Alle billeder af bussen:

Fjord-bus' lånevogn 5267 i Farum

Fjord-bus' lånevogn 5267 i Farum

Denne DAB-lavgulvsbus ligner en krydsning mellem en serie 12 og en serie 15. Forklaringen på det unikke udseende er, at bussen oprindeligt var gasbus men er blevet ombygget til dieselbus. Scania ejer en del gasbusser, som er leveret tilbage af hovedsageligt Arriva, der havde leaset dem men ikke længere har noget at bruge dem til. Lige netop dette eksemplar har dog ikke kørt hos Arriva men hos Combus og Connex som lånevogn, hvorfra dens internnr. 5267 stammer. Gasbusser er ikke sådan at sælge, så derfor har man gjort forsøg med ombygning til dieseldrift. Bus 5267 har efter endt ombygning været udlånt til først Connex i Gladsaxe og dernæst Fjord-bus i Slangerup, der for tiden har den. Connex har i øvrigt selv ombygget en gasbus, nr. 6249 fra linje 350S, til dieseldrift, men den ser noget anderledes ud. Fjord-bus' lånevogn nr. 5267 som linje 309E i Farum.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2005.

Fjord-bus 7469 ved Åbjergskolen, Frederikssund

Fjord-bus 7469 ved Åbjergskolen, Frederikssund

Fjord-bus 7469, DAB 15-1200C (tidligere gasbus) årg. 1999, som skolebus ved Åbjergskolen i Frederikssund.

Foto: Jesper Holst, 7. april 2010.