Volvo B8RLE/Wroclaw (2017) leveret til Arriva Danmark som nr. 1372
Volvo B8RLE/Wroclaw
Indregistreret første gang 8. november 2017
Stelnr.: YV3T7U52XJ1187769
Byggenr.: P176138
Bussens ejere og numre gennem tiden:
Fra | Ejer og nr. | Reg.nr. | Døre | Trafikselskab eller land | Note |
---|---|---|---|---|---|
Nylevering | Arriva Danmark nr. 1372 | BV30738 | 1-2-0 | Movia |
Aktuel garage og anvendelse:
Ejby - linje 37
Hændelser:
- Nyleveret til Ryvang garage og linje 37 (Movia-udbud A15).
- Oktober-december 2019 lejlighedsvist anvendt på linje 18.
- 2022-02-13: Flyttet 13. februar 2022 fra Ryvang garage og linje 37 til Ejby garage og linje 163/217.
- 2022-03-01: Fra 1. marts 2022 fortsat i Ejby garage, men nu igen anvendt på linje 37.
Kørte kilometer:
- 88.000 km pr. 13. juni 2019
- 268.844 km pr. 19. februar 2022
Alle billeder af bussen:
Arriva 1372 i Nordre Frihavnsgade, København
Arriva 1372, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2017, som linje 37 i Nordre Frihavnsgade på Østerbro.
Foto: Thomas de Laine, 10. december 2017.
GoCollective 1372 som linje 37 på Dalgas Boulevard, Frederiksberg
Københavns linje 37 mistede 30. juni 2024 strækningen mellem Vesterport st. og Flintholm st., men kører fortsat fra Vesterport st. over Christianshavn til Kløvermarken og Amagerværket. Der er dog også mørke skyer i horisonten - i hvert fald hvis man bruger kikkert - for den tilbageværende del af linjen. I den miljøkonsekvensrapport for en ny metrolinje til bl.a. Prags Boulevard og Refshaleøen, som i 2024 er offentliggjort, forudsætter modelberegninger for passagertallene på den nye metrolinje nemlig, at linje 37 skal afkortes, så den ikke bliver en konkurrent til metroen. Med sine to afgange i timen, når det går højest, skulle man ellers ikke mene, rutebilen til Kløvermarken kunne være en alvorlig trussel... GoCollective 1372, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2017, runder hjørnet af Dalgas Boulevard og Finsensvej på Frederiksberg på sin vej mod Amagerværket.
Foto: Thomas de Laine, 28. april 2024.