Myldretid

Menu

Busbasen & vognlister

Volvo B10BLE-60/Aabenraa (1994) leveret til Partner Bus som nr. 31

Volvo B10BLE-60/Aabenraa

Indregistreret første gang 22. december 1994

Stelnr.: YV3R43B12SA001720
Byggenr.: 2397

Bussens ejere og numre mv. gennem tiden:

FraEjer og nr.Reg.nr.DøreTrafikselskab eller landNoter
NyleveringPartner Bus nr. 31NX909642-2-1HT
1998Partner Bus nr. 8431NX909642-2-1HT
2007-01-01Partner Bus nr. 8431NX909642-2-1Movia
2007-06-01Netbus nr. 8431NX909642-2-1Movia
2010-12Sporvejshistorisk SelskabNX909642-2-1Museumsbus

Hændelser:

Alle billeder af bussen:

Partner Bus 8431 i Skibby

Partner Bus 8431 i Skibby

Partner Bus har en enlig Volvo B10BLE med Aabenraas eget karrosseri. Med 10-12 år på bagen er disse busser efterhånden kommet på udskiftningsbænken mange steder, men Partner Bus kan stadig bruge sin som skolebus. Da det var skolesommerferie, da billedet blev taget, var den dog i brug som reservevogn på linje 226, Skibby-Roskilde. Bus 8431 holder her på garageanlægget i Skibby. I garagen skimtes ex. Partner Bus 8412, en DAB 12-1200B fra 1992, der tilhører firmaet Alex Jensen.

Foto: Christian Lynge, 23. juni 2005.

Netbus 8431 på Jernbanegade, Roskilde

Netbus 8431 på Jernbanegade, Roskilde

Netbus 8431, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 2004, som linje 226 på Jernbanegade i Roskilde. (Hverken cyklisten eller Nybolig har betalt for placeringen på billedet!) Bussen er den eneste af typen tilbage i drift i Movias område og stort set også i Danmark. Bussen sikres for eftertiden på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm.

Foto: Sikandar Sahil, 29. juni 2009.

Partner Bus 8431 i Sjælsmark

Partner Bus 8431 i Sjælsmark

En ret ny museumsbus er denne Volvo B10BLE-60/Aabenraa fra 1994 - et eksempel på den sidst konstruerede karrosserimodel fra Aabenraa-fabrikken. Bussen blev i sin tid anskaffet af Partner Bus i Skibby, hvor den havde nummer 31; senere 8431. Aabenraa Karrosserifabrik blev overtaget af Volvo i 1994, og fabrikkens egne modeller udfasedes de følgende par år til fordel for Säffle System 2000, som allerede i en årrække havde været bygget på Volvos fabrik i Säffle i Sverige.

Foto: Thomas de Laine, 26. marts 2011.