Myldretid

Menu

Busbasen & vognlister

Leyland-DAB 6-35-TL11/6 (1981) leveret til HT som nr. 1298

Leyland-DAB 6-35-TL11/6

Indregistreret første gang 27. februar 1981

Stelnr.: 8002623
Byggenr.: 31298

Bussens ejere og numre gennem tiden:

FraEjer og nr.Reg.nr.DøreTrafikselskab eller landNote
NyleveringHT nr. 1298HN91991/HS42422-1/1-0HT
1990-10-15Busdivisionen nr. 1298HN91991/HS42422-1/1-0HT
1995-08Bus Danmark nr. 1298HN91991/HS42422-1/1-0HT
1999(Udrangeret)
1999-06-29(Afmeldt)
1999Vejstruprød Busimport2-1/1-0
2003(Ophugget)

Hændelser:

Alle billeder af bussen:

HT 1298 bagfra på Rådhuspladsen, København

HT 1298 bagfra på Rådhuspladsen, København

HT 1298, Leyland-DAB 6-35-TL11/6-ledbus årg. 1981, som linje 75E på Rådhuspladsen. Bussen kørte helt til 1999 og alle årene på ekspressen mellem City og Kokkedal - først med linjenummeret 75E, senere 173E og til sidst som linje 150S.

Foto: Andreas Szekacs, ukendt dato.

Bus Danmark 1298 ved Hovedbanegården, København

Bus Danmark 1298 ved Hovedbanegården, København

HT oprettede linje 150S mellem København og Kokkedal ad Helsingørmotorvejen på den iskolde søndag 1. februar 1998. Linjen erstattede det meste af linje 173E, der indtil da var en meget stor linje. Der blev købt nye busser til den nye S-buslinje, men de fleste var ikke klar til første driftsdag. Derfor blev ledbusserne fra linje 173E udstyret med blå og hvide S-busstriber og sat ind som S-busser. Kort efter oprettelsen blev det nødvendigt at indsætte flere ture på den succesrige nye linje, så linje 173E's gamle ledbusser fra begyndelsen af 1980'erne fik lov at køre videre... Bus Danmark 1298, en Leyland-DAB 6-35-TL11/6 fra 1981, ved linje 150S' første endestation ved Hovedbanegården i februar 1998.

Foto: Troels Zahren Martens, ukendt dato.

Bus Danmark 1298 ved Nærum st.

Bus Danmark 1298 ved Nærum st.

Bus Danmark 1298, Leyland-DAB 6-35-TL11/6-ledbus årg. 1981, som linje 150S ved Nærum st. De første uger måtte den nye linje 150S, der oprettedes 1. februar 1998, køre med ældre ledbusser fra linje 173E. På grund af den store passagertilstrømning til den nye linje kom flere af disse "midlertidige" busser i øvrigt til at køre længe endnu!

Foto: Thomas de Laine, 16. februar 1998.