Volvo B10BLE-60/Aabenraa (1998) leveret til Combus som nr. 5135
Volvo B10BLE-60/Aabenraa
Indregistreret første gang 20. maj 1998
Stelnr.: YV3R4A516WA004304
Byggenr.: 2829
Bussens ejere og numre gennem tiden:
Fra | Ejer og nr. | Reg.nr. | Døre | Trafikselskab eller land | Note |
---|---|---|---|---|---|
Nylevering | Combus nr. 5135 | PJ97774 | 2-2-1 | HT | |
1999-02-05 | (Totalskadet) | ||||
1999-02-23 | (Afmeldt) | ||||
1999 | (Ophugget) |
Hændelser:
- Nyleveret til kørsel i HTs 7. udbud, forberedt for senere anvendelse som S-bus.
- Fra ca. september 1998 til Vasbygade garage og indsat på linje 100S i forbindelse med forlængelse af linjen til Lergravsparken.
- 1999-02-05: Kørte i kanalen ved Nationalbanken (Børsgraven) 5. februar 1999 og kasseret. Efterfølgende ophugget til reservedele. Ny bus 5266 anskaffet til erstatning.
Alle billeder af bussen:
Combus 5135 i Børsgraven, København
Vittige sjæle hævder, at havnebusserne havde forpremiere 5. februar 1999. Den morgen kørte en bus nemlig i Børsgraven, mens den var på vej fra Combus' busanlæg i Vasbygade til linje 100S' endestation på Østerbro. Bussen var nr. 5135, en Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1998, og den blev så ødelagt af turen i vandet, at den kasseredes. Chaufføren slap i øvrigt heldigt fra ulykken ved at klare op gennem bussen og ud ad bagruden.
Foto: Troels Zahren Martens, 5. februar 1999.
Bjærgning af Combus 5135, København
Man forsøger at bjærge Combus 5135 fra Børsgraven i København. Denne bus og dens søstre 5134 og 5136 leveredes ikke som S-busser, men var forberedt herfor, idet den daværende linje 100S skulle udvides nogle måneder efter leveringen af busserne.
Foto: Troels Zahren Martens, 5. februar 1999.