Myldretid

Menu

Billeder

Der er 6.111 billeder på Myldretid. Find billeder ud fra tags eller linjenummer, eller prøv lykken for at se tilfældige billeder.

Søg i Billeder efter:

Arriva 1651 ved Grøndal st.

Arriva 1651 ved Grøndal st.

Arriva 1651 (opr. Nettbuss 8451), Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 2A på Godthåbsvej ved Grøndal st. Denne type kørte 2017-19 på linje 2A, som efterfølgende fik elektriske VDL-ledbusser.

Foto: Thomas de Laine, 22. september 2019.

Keolis 2607 ved Bellahøj, København

Keolis 2607 ved Bellahøj, København

Keolis 2607, Volvo B7RLE-60/Säffle (8900LE) årg. 2011, som linje 13 i krydset Frederikssundsvej/Bellahøjvej i Brønshøj. Denne busserie har været fast inventar på linje 13 og 500S siden leveringen, men linje 13's vogne har naturligvis ikke de blå S-bushjørner. Det er dog ikke noget sjældent syn, at 500S-busserne kører enkelte løb på linje 13 og i øvrigt også på linje 21. Til gengæld forsvandt linje 13 fra Bellahøj i oktober 2019, efter at have haft endestation dér siden maj 2003.

Foto: Thomas de Laine, 22. september 2019.

DitoBus 4855 på Farimagsvej, Næstved

DitoBus 4855 på Farimagsvej, Næstved

For første gang i mange år blev der indsat mere end 200 nye busser hos Movias operatører i løbet af 2022. En stor del var elbusser, men det er endnu ikke helt slut med motorbusser. Bl.a. fik DitoBus en serie MAN EL293 Lion's City til rutebilkørsel som f.eks. vogn 4855, der her ses som linje 630R mod Fakse Ladeplads på hjørnet af Farimagsvej og Ringstedgade i Næstved.

Foto: Thomas de Laine, 30. april 2022.

Vikingbus 4490 ved Næstved st.

Vikingbus 4490 ved Næstved st.

Vikingbus 4490, Setra S415LE Business årg. 2022, afgår fra Næstved st. som linje 620R mod Præstø. Bussen blev i begyndelsen af juli 2022 slemt trafikskadet syd for Blangslev, mens den kørte på netop linje 620R, og i december var den endnu ikke tilbage i drift.

Foto: Thomas de Laine, 30. april 2022.

DitoBus 4786 på Farimagsvej, Næstved

DitoBus 4786 på Farimagsvej, Næstved

DitoBus 4786, Volvo B8RLE-47/Wroclaw årg. 2013, som linje 570 fra Næstved mod Sorø på hjørnet af Farimagsvej og Ringstedgade i Næstved. En lille serie korte busser af denne type blev anskaffet til kørslen i Movias 10. udbud, og 4786 har nu præsteret mere end en million kilometer.

Foto: Thomas de Laine, 30. april 2022.

Tide Bus 5021 ved Næstved st.

Tide Bus 5021 ved Næstved st.

Tide Bus 5021, Setra S415LE Business årg. 2022, ved Næstved st. De fleste af Tide Bus' Movia-busser er elbusser, men til kørslen på linje 680 mellem Næstved og Ringsted blev der anskaffet fire Setra'er af denne type.

Foto: Thomas de Laine, 30. april 2022.

DitoBus 4887 i Kirke Hyllinge

DitoBus 4887 i Kirke Hyllinge

DitoBus 4887, Golden Dragon Pivot E12 årg. 2022, som linje 219 i busterminalen i Kirke Hyllinge.

Foto: Sikandar Sahil, 14. december 2022.

Nobina 4155 ved Farum st.

Nobina 4155 ved Farum st.

Linje 334 mellem Farum, Bistrup og Holte var engang en af Nordsjællands mest benyttede ruter. Det var før, Farum fik S-togsforbindelse til København, og det var hurtigere at køre med bus til Holte og tage de hyppige, hurtige, elektriske S-tog til byen derfra. Sådan er det ikke længere, men fra 11. december 2022 er linje 334 også blevet elektrisk. Nobina 4155, Ebusco 2.2 årg. 2022, som linje 334 ved Farum st. med et S-tog i det nye design i baggrunden. De nye elbusser kørt af Holte garage førte flag på premieredagen.

Foto: Thomas de Laine, 11. december 2022.

Nobina 6498 ved Frederikssund st.

Nobina 6498 ved Frederikssund st.

I december 2022 overtog Nobina linjerne 313, 315, 316, 317 og 318 mellem Frederikssund og Hornsherred. Til kørslen er anskaffet busser indrettet med ekstra stor midterperron, tre dobbeltdøre og kun 27 siddepladser. For få årtier siden kørte der på de tilsvarende forbindelser ellers udprægede rutebiler med enkeltdøre, bagagerum og omtrent dobbelt så mange siddepladser! Tiderne skifter... Nobina 6498, Ebusco 2.2., som linje 313 ved Frederikssund st.

Foto: Thomas de Laine, 11. december 2022.

DitoBus 4859 ved Frederikssund st.

DitoBus 4859 ved Frederikssund st.

De nye busser til linje 230R bliver nok de sidste Movia-busser, som leveres med farvede hjørner. Trafikselskabet har nemlig i efteråret 2022 besluttet, at man går væk fra farvemarkeringen af de mange buskoncepter. Netop for R-linjerne har det heller aldrig været gennemført konsekvent, og de busser, som samtidig er blevet indsat på linje 360R og 380R i Nordsjælland, er leveret helgule. I alt har DitoBus indsat 32 Golden Dragon Pivot E12-busser på de nye Movia-kontrakter i december 2022. Yderligere to tilsvarende mangler at blive leveret. DitoBus 4859 som linje 230R ved Frederikssund st. på første dag med DitoBus på linjen.

Foto: Thomas de Laine, 11. december 2022.

Nobina 4151 ved Farum st.

Nobina 4151 ved Farum st.

Nobina 4151, Ebusco 2.2 årg. 2022, som linje 335 ved Farum st.

Foto: Thomas de Laine, 11. december 2022.

Nobina 4149 ved Farum st.

Nobina 4149 ved Farum st.

Nobina har i 2021 og 2022 indsat omkring 80 Ebusco 2.2-busser på en række linjer i Hovedstadsområdet og på bybusserne i Kolding. Knap halvdelen kom i drift i december 2022, hvor Nobina overtog kørsel fra Keolis og Kruse og desuden udskiftede dieselbusser med elbusser på flere af de linjer, som køres fra garagen i Holte. Der er dog flere forskelle på de nye busser: Materiellet leveret til garagerne i Frederikssund og Roskilde er nummereret i Nobinas egen 6000-nummerserie, mens busserne til Holte har numre i De Blaa Omnibussers 4000-serie, selvom de bærer Nobina-bomærker. Ydermere har Holte-busserne heldækkende, gule hjulkapsler, som var et nyt designkrav i Movias udbud A20, mens busserne til de to andre garager kører under udbud A19X, hvor dette påfund endnu ikke var slået igennem. Endelig er der indretningsmæssige forskelle, idet busserne til Frederikssund garage har ekstra stor midterperron på bekostning af 6 sæder. Nobina 4149, Ebusco 2.2 årg. 2022, holder pause ved Farum st.

Foto: Thomas de Laine, 11. december 2022.

Nobina 6499 ved Frederikssund st.

Nobina 6499 ved Frederikssund st.

Nobina 6499, Ebusco 2.2 årg. 2022, som linje 316 ved Frederikssund st.

Foto: Thomas de Laine, 11. december 2022.

Nobina 4152 ved Farum st.

Nobina 4152 ved Farum st.

Nobina 4152, Ebusco 2.2 årg. 2022, holder pause ved Farum st.

Foto: Thomas de Laine, 11. december 2022.

Ex. City-Trafik 2808 som sightseeingbus i Tallinn, Estland

Ex. City-Trafik 2808 som sightseeingbus i Tallinn, Estland

Ex. City-Trafik 2808, Volvo B7LT/East-Lancs årg. 2001, som sightseeingbus hos Hansabuss i Tallinn, Estland. Bussen har været noget omkring efter udrangering fra linje 250S i København i oktober 2012, idet den både har været sightseeingbus i sin hjemby, i Gdansk i Polen og i Tallinn, hvor den her ses på havnen.

Foto: Thomas de Laine, 12. maj 2018.

Ex. City-Trafik 2817 som sightseeingbus i Tallinn, Estland

Ex. City-Trafik 2817 som sightseeingbus i Tallinn, Estland

Ex. City-Trafik 2817, Volvo B7LT/East-Lancs årg. 2001, i det centrale Tallinn. Bussen blev sightseeingbus på sine gamle dage - først i København og fra 2018 hos Hansabuss i Tallinn. Her ses den på Mere pst.

Foto: Thomas de Laine, 11. maj 2018.

Ex. Auto Paaske 917 i Tallinn, Estland

Ex. Auto Paaske 917 i Tallinn, Estland

Sightseeingbusselskabet Rosemarie i Tallinn anvendte i årene 2013-19 denne MAN SD200-dobbeltdækker fra 1980 på selskabets rundture i den estiske hovedstad. Bussen blev i sin tid bygget til BVG i Vestberlin, nr. 1716, og blev ved udrangering midt i 1990'erne konverteret til "topløs" dobbeltdækker med henblik på salg til sightseeingbusoperatører. Herefter var den til 2002 i Neubrandenburg, men ikke mindst blev den fra 2002 til 2013 brugt i København af Auto Paaske som vogn 917.

Foto: Thomas de Laine, 12. maj 2018.

Ex. Auto Paaske 907 i Tallinn, Estland

Ex. Auto Paaske 907 i Tallinn, Estland

Denne MAN SD200-dobbeltdækker kørte fra 1998 til 2011 som sightseeingbus i København hos Auto Paaske, hvor den bar vognnummer 907. I 2011 kom den til Tallinn, Estland, hvor den hos busselskabet Rosemarie fik samme anvendelse. Bussen er født til BVG i Vestberlin som vogn 3262 i 1983. Vabaduse väljak, Tallinn.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2018.

Ex. Århus Sporveje 427 i Tallinn, Estland

Ex. Århus Sporveje 427 i Tallinn, Estland

Ex. Århus Sporveje 427, Volvo B10MA-55/Säffle-ledbus årg. 1994, på Tallinns bybuslinje 28 på Eduard Vilde tee i det vestlige Tallinn.

Foto: Thomas de Laine, 11. maj 2018.

Ex. De Blaa Omnibusser 4019 i Tallinn, Estland

Ex. De Blaa Omnibusser 4019 i Tallinn, Estland

Ex. De Blaa Omnibusser 4019, Volvo B12BLE-59/Säffle årg. 2004, på bybuslinje 26 i Tallinn. Bussen kørte 2015-20 i den estiske hovedstad.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2018.

Ex. Århus Sporveje 433 i Tallinn, Estland

Ex. Århus Sporveje 433 i Tallinn, Estland

Ex. Århus Sporveje 433, Volvo B10MA-55/Säffle årg. 1995, som linje 28 på Tondi i Tallinn, Estland.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2018.

Ex. Århus Sporveje 112 i Tallinn, Estland

Ex. Århus Sporveje 112 i Tallinn, Estland

Ex. Århus Sporveje 112, Scania OmniLink årg. 2001, på linje 22 på Vabaduse väljak i Tallinn, Estland.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2018.

Ex. Århus Sporveje 398 i Tallinn, Estland

Ex. Århus Sporveje 398 i Tallinn, Estland

Ex. Århus Sporveje 398, Scania OmniLink årg. 2001, på Pae i det østlige Tallinn.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2018.

Ex. De Blaa Omnibusser 4022 i Tallinn, Estland

Ex. De Blaa Omnibusser 4022 i Tallinn, Estland

Ex. De Blaa Omnibusser 4022, Volvo B12BLE-59/Säffle årg. 2004, på en busopstillingsplads i Tallinn-forstaden Priisle.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2018.

Ex. Århus Sporveje 104 i Tallinn, Estland

Ex. Århus Sporveje 104 i Tallinn, Estland

Ex. Århus Sporveje 104, Scania OmniLink årg. 2001, ved Seli-endestationen i Priisle-forstaden til Tallinn, Estland. I baggrunden ses Tallinna teletorn, TV-tårnet i Tallinn.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2018.