Billeder ➜ Se billeder fra en bestemt buslinje ➜
Billeder af busser på linje 500S
Her vises alle 40 billeder af busser på linjen gennem tiden:
City-Trafik 2542 ved Hørsholm Midtpunkt
City-Trafik 2542, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2003, som linje 500S på Usserød Kongevej ved Hørsholm Midtpunkt.
Foto: Thomas de Laine, 20. juni 2007.
City-Trafik 2538 ved Glostrup st.
City-Trafik 2538, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2003, som linje 500S ved Glostrup st.
Foto: Thomas de Laine, 22. juni 2007.
City-Trafik 2525 ved Brøndby Strand st.
City-Trafik 2525, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2003, på vej ind til Brøndby Strand st. som linje 500S.
Foto: Thomas de Laine, 23. august 2007.
City-Trafik 2536 ved Brøndby Strand st.
City-Trafik 2536, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2003, som linje 500S ved Brøndby Strand st.
Foto: Thomas de Laine, 23. august 2007.
City-Trafik 2521 på Ballerup st.
City-Trafik 2521, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2003, som linje 500S på Ballerup st.
Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2008.
City-Trafik 2107 på Birkerød st.
City-Trafik 2107, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996, som linje 500S på Birkerød st. Denne bus og søsteren 2109 blev tidligere på året erstattet af nyt materiel i Fredericia og overført til Hovedstadsområdet, hvor begge har været anvendt ved ekstrakørselsopgaver, bl.a. til Roskilde Festivalen og på linje 500S. Nu, hvor det er overstået, bliver 2109 returneret til Fredericia, mens 2107 fortsat skal anvendes på Sjælland. Busserne nyanskaffedes i sin tid til City-Trafik i København, men flyttedes til Fredericia i 2002.
Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2008.
City-Trafik 2061 på Ballerup st.
I eftersommeren 2008 var linje 500S udvidet til 5-minuttersdrift i myldretiderne på strækningen Ballerup-Farum-Birkerød. Årsagen var sporarbejdet på Farum-banen, der betød, at en del passagerer ville kunne komme hurtigere fra Farum til København ved at tage over f.eks. Birkerød. DSB S-tog havde derfor betalt for Movia for at sørge for ekstra buskørsel på strækningen, ligesom man tidligere på året havde betalt for linje 6A's forlængelse til Buddinge. City-Trafik stod selv for forstærkningen af linje 500S, hvilket man fortrinsvis klarede ved at indsætte nogle serie 12-busser, der tidligere har været i almindelig drift i Hovedstadsområdet. Her ses bus 2061, DAB 12-1200B årg. 1990, efter ankomst til Ballerup st.
Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2008.
City-Trafik 2060 på Birkerød st.
Ekstrakørslen på linje 500S fandt sted i perioden 10. august-3. oktober 2008, og det krævede syv busser i løb. Der var derfor lejlighed til at genopleve den brune stue i form af DAB serie 12-bybusser med ægte brune træimitationer og brunt sædebetræk i almindelig køreplan! Altså et herligt gensyn med busser uden lysdiodeskilte, "skrigedøre" og hvad der ellers hører moderne busser til. City-Trafik 2060, DAB 12-1200B årg. 1992, inden afgang fra Birkerød st. Denne bustype har i øvrigt aldrig været anvendt regelmæssigt på linje 500S.
Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2008.
City-Trafik 2057 på Ballerup st.
De busser, der var udtaget til ekstrakørslen på linje 500S under Farum-banens renovering, blev udstyret med store blå klistermærker i stedet for egentlige destinationsskilte. Ikke verdens flotteste finnish, men til gengæld god læsbarhed. City-Trafik 2057, DAB 12-1200B årg. 1992, på Ballerup st.
Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2008.
City-Trafik 2052 på Ballerup st.
City-Trafiks bus 2052, DAB 12-1200B årg. 1992, er i modsætning til sine tilbageværende søstervogne i flot, frisk gul farve. Den bærer også City-Trafiks bomærke på fronten. Her holder den hvil på Ballerup st.
Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2008.
City-Trafik 2056 på Ballerup st.
Bus 2056 er en af de 13 DAB serie 12-bybusser, City-Trafik i 1992 anskaffede til overtagelsen af driften på linje 9 mellem Østerbro og Kastrup. 16 år senere er en god del af serien stadig i brug hos selskabet - dog ikke i Movia-trafik. Foto som linje 500S på Ballerup st.
Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2008.
City-Trafik 2107 på Ballerup st.
City-Trafik 2107, DAB 15-1200C mk. III, som linje 500S på Ballerup st.
Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2008.
City-Trafik 2518 ved Birkerød st.
City-Trafik 2518, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2004, som linje 500S ved Birkerød st. Bussen kørte fra leveringen og indtil foråret 2010 på linje 132 og 133 i Valby-Hvidovre-området, men overførtes til linje 500S i forbindelse med udvidelse af driften på denne linje.
Foto: Thomas de Laine, 5. juni 2010.
City-Trafik 2519 ved Birkerød st.
City-Trafik 2519, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2004, som linje 500S ved Birkerød st. - nu ombetrukket med blå hjørner efter at være vendt hjem fra Aalborg tidligere på året.
Foto: Thomas Weidekamp, 21. oktober 2010.
City-Trafik 2519 bagfra i Birkerød
City-Trafik 2519, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2004, forlader Birkerød som linje 500S.
Foto: Thomas Weidekamp, 21. oktober 2010.
City-Trafik 2522 ved Glostrup st.
City-Trafik 2522, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2003, som linje 500S ved Glostrup st.
Foto: Bartosz Czekalski, 23. februar 2011.
City-Trafik 2523 ved Kokkedal st.
City-Trafik 2523, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2003, som linje 500S ved Kokkedal st.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2011.
City-Trafik 2604 på Frederiksborgvej, Farum
City-Trafik 2604, Volvo B7RLE-60/Säffle (8900LE) årg. 2011, som linje 500S på Frederiksborgvej i Farum.
Foto: Thomas Weidekamp, 20. oktober 2011.
City-Trafik 2601 bagfra ved Glostrup st.
City-Trafik 2601, Volvo B7RLE-60/Säffle (8900LE) årg. 2011, bagfra som linje 500S ved Glostrup st.
Foto: Thomas Weidekamp, 20. oktober 2011.
City-Trafik 2615 ved Ballerup st.
City-Trafik 2615, Volvo B7RLE-60/Säffle (8900LE) årg. 2011, som linje 500S ved Ballerup st.
Foto: Thomas de Laine, 4. november 2011.
City-Trafik 2609 ved Ballerup st.
City-Trafik 2609, Volvo B7RLE-60/Säffle (8900LE) årg. 2011, som linje 500S ved Ballerup st.
Foto: Thomas de Laine, 4. november 2011.
City-Trafik 2611 på Højmosen, Hørsholm
City-Trafik 2611, Volvo B7RLE-60/Säffle (8900LE) årg. 2011, som linje 500S på Højmosen i Hørsholm.
Foto: Jef F.P. Pallavicini, 19. juni 2012.
Keolis 2602 ved Ballerup st.
Keolis 2602, Volvo B7RLE/Säffle (8900LE) årg. 2011, som linje 500S ved Ballerup st.
Foto: Thomas de Laine, 23. maj 2015.
Keolis 2605 på Fiskebækvej, Værløse
Keolis 2605, Volvo B7RLE/Säffle (Volvo 8900LE) årg. 2011, som linje 500S på Fiskebækvej i Værløse. Linje 500S runder i maj 2023 sin 30-årsdag, og bus 2605 vil til den tid have trafikeret linjen i mere end en tredjedel af dens liv.
Foto: Thomas de Laine, 9. april 2018.
Keolis 2610 på Fiskebækvej, Værløse
Keolis 2610, Volvo B7RLE/Säffle (Volvo 8900LE) årg. 2011, som linje 500S på Fiskebækvej i Værløse efter passage af Kollekollevej. Keolis genvandt linje 500S i Movias 21. udbud. Selskabet, der indtil 2014 hed City-Trafik, har nu kørt linjen i mere end 25 år, og i forbindelse med den nye kontrakt udskiftes Volvo B7RLE-busserne, som blev anskaffet ved forrige kontraktfornyelse i efteråret 2011.
Foto: Thomas de Laine, 9. april 2018.
Keolis 2519 på Fiskebækvej, Værløse
Det lakker mod enden for Keolis' Volvo B12BLE-busser på linje 500S, efter at typen har været fast inventar på linjen i næsten 15 år. Mandag 9. april 2018 gjorde 2519 en enkelt dobbeltur Ørestad-Kokkedal-Ørestad om eftermiddagen som dagens eneste B12BLE (bortset fra morgenekstraturen med 13,7 m-bus nr. 2735). 2519 blev oprindeligt leveret i 2004 til linje 132 og 133, men kom senere over på linje 500S sammen med serien 2521-2544, som nyleveredes hertil i 2003. Inden da havde den en femårig periode i Aalborg. Her ses bussen på Fiskebækvej i Værløse.
Foto: Thomas de Laine, 9. april 2018.
Keolis 2638 på Fiskebækvej, Værløse
Keolis har i foråret 2018 udskiftet sine efterhånden gamle Volvo B12BLE-busser på linje 500S. Afløserne er en serie Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) med numre i 2630-serien. Bus 2638 på Fiskebækvej i Værløse.
Foto: Thomas de Laine, 9. april 2018.
Keolis 2631 på Brøndbyvester Boulevard, Brøndby Strand
Keolis 2631, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2018, som linje 500S på Brøndbyvester Boulevard.
Foto: Thomas de Laine, 20. april 2018.
Keolis 2617 på Brøndbyvester Boulevard, Brøndby Strand
Keolis 2617, Volvo B7RLE/Säffle (8900LE) årg. 2011, som linje 500S på Brøndbyvester Boulevard.
Foto: Thomas de Laine, 20. april 2018.
Keolis 2639 på Østbrovej, Glostrup
Keolis 2639, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2018, som linje 500S på Østbrovej i Glostrup. I baggrunden en nordgående linje 166.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.
Keolis 2631 på Østbrovej, Glostrup
Keolis 2631, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2018, som linje 500S på Østbrovej i Glostrup.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.
Keolis 2636 på Østbrovej, Glostrup
Keolis 2636, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2018, som linje 500S på Østbrovej i Glostrup.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.
Keolis 2630 på Østbrovej, Glostrup
Keolis 2630, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2018, som linje 500S på Østbrovej i Glostrup.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.
Keolis 2632 på Østbrovej, Glostrup
Keolis 2632, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2018, som linje 500S på Østbrovej i Glostrup.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.
Keolis 2635 ved Ballerup st.
Efter adskillige måneder i en midlertidig busterminal i Linde Allé tog linje 350S, 400S og 500S som de første linjer den nye busterminal ved Ballerup st. i brug fra 20. august 2018. En måneds tid efter fulgte de resterende linjer, hvorefter den midlertidige busterminal gik ud af brug. Den nye er dog endnu ikke helt færdig. Keolis 2635, Volvo B8RLE/Wroclaw (Volvo 8900LE) årg. 2018, kører fra Linde Allé ind til sit midlertidige stoppested i den nye busterminal. Linjens permanente stoppested, der ses til venstre for bussen, er endnu ikke tilgængeligt.
Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2018.
Keolis 2611 ved Ballerup st.
Selvom alle buslinjerne på Ballerup st. siden august-september 2018 har benyttet den nye busterminal, var anlægget endnu ikke helt færdigt i oktober måned. Det ses f.eks. tydeligt her, hvor en linje 500S mod Ørestad kanter sig gennem afspærringer og en kommende fodgængerovergang på tværs af Linde Allés forlængelse for at komme ind til stoppestederne. Bussen er Keolis 2611, en Volvo B7RLE-60/Säffle (Volvo 8900LE) fra 2011.
Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2018.
Keolis 2630 på Bistrupvej, Birkerød
Keolis 2630, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2018, som linje 500S på Bistrupvej i Birkerød.
Foto: Thomas de Laine, 16. oktober 2020.
Keolis 2703 på Stamholmen, Hvidovre
Keolis har på eget initiativ indsat elbusser på linje 500S i forbindelse med overgangen til ny kontrakt på linjen i oktober 2023. Den var ellers kun vundet for 2 år, hvilket dog allerede er blevet forlænget til 4. 17 af linjens 28 busser er blevet udskiftet med nye Yutong E12LF-batteribusser, men driften er dog indrettet sådan, at de tilbageværende dieselbusser i høj grad bruges i de lange løb på linjen. Selvom de nye busser var leveret forud for kontraktskiftet i midten af oktober, måtte de dog stå uvirksomme hen i mere end fem uger, fordi der endnu ikke var strøm til garageanlæggets ladestandere. Elbuspremieren på 500S fandt sted onsdag 22. november 2023, hvor en lille håndfuld elbusser kom i drift, og dagen efter var antallet på gaden større. Keolis 2703 på Stamholmen på Avedøre Holme ikke langt fra garageanlægget.
Foto: Jef F.P. Pallavicini, 23. november 2023.
Keolis 2705 på Stamholmen, Hvidovre
Keolis 2705, Yutong E12LF årg. 2023, som linje 500S på Stamholmen på Avedøre Holme i Hvidovre - så vidt vides på bussens første driftsdag.
Foto: Jef F.P. Pallavicini, 23. november 2023.
Keolis 2704 ved Hørsholm Posthus
Keolis 2704, Yutong E12LF årg. 2023, som linje 500S ved Hørsholm Posthus.
Foto: Thomas de Laine, 27. december 2023.