Billeder ➜ Se billeder fra en bestemt buslinje ➜
Billeder af busser på linje 400S
Tidligere linje 154E.
Her vises alle 40 billeder af busser på linjen gennem tiden:
Busdivisionen 1017 som linje 400S på Lyngby st.
Linje 400S blev oprettet 21. oktober 1990 som én af de første S-buslinjer. Ruten er ikke ændret meget siden dengang: Der køres til stadighed fra Lyngby over Bagsværd, Ballerup og Høje Taastrup til Ishøj. Linjen er senere forlænget til Hundige st., dog ikke på alle ture. Bus 1017 er en Leyland-DAB LS 575-690/5 fra Busdivisionen i Ballerup, der kørte linje 400S frem til licitationen i 1996. Den ses her på Lyngby station cirka foråret 1991. Serie 6-busser forekom af og til - blandt andet efter at linjen blev udvidet til 10-minuttersdrift, før man havde fået indrettet tilstrækkeligt med S-busser til den. Bus 1017 er leveret i 1979, og i 1992 blev den udrangeret.
Foto: Dennis Holm Petersen, ukendt dato.
Unibus 7158 ved Ishøj st.
Unibus 7158, Volvo B10L-60/Aabenraa årg. 1996, som helt ny på linje 400S ved Ishøj st. dagen efter Unibus' overtagelse af linjen.
Foto: Thomas de Laine, 3. juni 1996.
Unibus 7154 på Ishøj st.
Unibus 7154, Volvo B10L-60/Aabenraa årg. 1996, som linje 400S på Ishøj st.
Foto: Thomas de Laine, 15. oktober 1996.
Arriva 1453 ved Ishøj st.
Arriva 1453, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1982, som linje 400S ved Ishøj st.
Foto: Thomas de Laine, 5. juli 2000.
Arriva 1472 og 1470 på Ishøj st.
Arriva kører med Volvo B10BLE-63/Aabenraa-busser på linje 400S. Busserne er 13,7 m-busser og leveret i forbindelse med 11. udbud, hvor Arriva genvandt linjen. Bus 1472 tv. og 1470 th. på Ishøj st. I myldretiden, hvor linjen kører hvert 10. minut, har halvdelen af turene endestation her.
Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2005.
Arriva 1465 ved Bagsværd st.
Arriva 1465, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2002, som linje 400S ved Bagsværd st. I oktober 2008 overtager Concordia Bus denne linje, og de fleste B10BLE-busser i 13,7 m-udgave forsvinder fra Hovedstadsområdet.
Foto: Thomas de Laine, 23. september 2007.
Arriva 1461 på Ballerup st.
Concordia Bus overtager i oktober 2008 linje 400S fra Arriva. Linjens nuværende materiel er 13,7 meter Volvo B10BLE-63/Aabenraa-busser fra 2002, der samtidig forlader driften. Det tyder på, at kun nogle ret få busser af typen vil være tilbage i Hovedstadsområdet derefter, idet Fjord-bus udrangerer deres tilsvarende vogne, der i dag kører på linje 600S. Arriva 1461 på Ballerup st.
Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2008.
Arriva 1467 på Ballerup st.
Arriva 1467, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2002, som linje 400S på Ballerup st.
Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2008.
Arriva 1459 på Lyngby st.
Arriva 1459, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2002, som linje 400S på Lyngby st.
Foto: Thomas de Laine, 11. maj 2008.
Arriva 1456 på Ballerup st.
Arriva 1456, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2002, som linje 400S på Ballerup st. Oktober 2008 overtager Concordia Bus denne linje.
Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2008.
Arriva 1455 på Blekinge Boulevard, Høje Taastrup
Arriva 1455, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2002, som linje 400S på Blekinge Boulevard i Høje Taastrup.
Foto: Thomas de Laine, 25. juli 2008.
Arriva 1401 på Høje Taastrup Boulevard, Høje Taastrup
Arriva 1401, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2000, som linje 400S på Høje Taastrup Boulevard i Høje Taastrup. Når linje 400S i oktober 2008 overgår til Concordia Bus, skal denne bus til Hillerød at køre.
Foto: Thomas de Laine, 25. juli 2008.
Arriva 1458 på Ishøj st.
Arriva 1458, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2002, som linje 400S på Ishøj st.
Foto: Thomas de Laine, 6. september 2008.
Arriva 1464 på Ballerup st.
Arriva 1464, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2002, som linje 400S på Ballerup st.
Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2008.
Concordia Bus 6020 på Lyngby st.
Concordia Bus har fra søndag 19. oktober 2008 for første gang fået kørsel i Danmark. Det drejer sig om 44 busser på linjerne 300S og 400S/400 samt natkørslen på linje 92N, 93N og 96N. Dertil kommer kørsel med 9 busser på linjer i Hillerød-området. Concordia Bus 6020, Volvo B12BLE-62/Säffle, som linje 400S på Lyngby st.
Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.
Concordia Bus 6020 på Ballerup st.
Concordia Bus 6020, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S på Ballerup st.
Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.
Concordia Bus 6020 på Ishøj st.
Concordia Bus 6020, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S på Ishøj st.
Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.
Concordia Bus 6047 på Ishøj st.
Concordia Bus 6047, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S på Ishøj st.
Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.
Concordia Bus 6023 på Lyngby st.
Concordia Bus 6023, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S på Lyngby st.
Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.
Concordia Bus 6030 ved Ishøj st.
Concordia Bus 6030, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, forlader Ishøj st. som linje 400S.
Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.
Concordia Bus 6037 på Lyngby st.
Concordia Bus 6037, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S på Lyngby st.
Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.
Concordia Bus 6039 ved Ishøj st.
Concordia Bus 6039, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S forlader Ishøj st.
Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.
Concordia Bus 6025 på Ishøj st.
Concordia Bus 6025, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S på Ishøj st.
Foto: Thomas de Laine, 19. oktober 2008.
Concordia Bus 6046 på Ballerup st.
Concordia Bus 6046, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S på Ballerup st.
Foto: Thomas de Laine, 26. oktober 2008.
Concordia Bus 6021 på Blekinge Boulevard, Høje Taastrup
Concordias bus 6021, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, er nu tilbage i trafik efter to måneder på Volvos værksted. Bussen var i januar indblandet i et uheld i Ballerup, hvor også en civil politibil medvirkede. Foto som linje 400S i Høje Taastrup.
Foto: Sikandar Sahil, 22. marts 2009.
Concordia Bus 6020 som totalreklame for S-busserne
Der er efterhånden ved at være mange totalreklamer blandt Movia-busserne. Concordia Bus 6020 er blevet totalreklame for et af Movias egne produkter, nemlig S-busserne. Reklamen er samtænkt med S-bussens blå hjørner og inkluderer sloganet "Overraskende hurtig". Her ses bussen som linje 400S på Lyngby st.
Foto: Sikandar Sahil, 1. september 2009.
Concordia Bus 6020 bagfra på Lyngby st.
Bagenden af Concordia Bus 6020 udsmykket som S-bus-totalreklame. Lyngby st.
Foto: Sikandar Sahil, 1. september 2009.
Nobina 6041 på Gadehavegårdsvej, Høje Taastrup
Nobina 6041, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S på Gadehavegårdsvej i Høje Taastrup.
Foto: Sikandar Sahil, 19. februar 2010.
Nobina 6012 på Høje Taastrup Boulevard, Høje Taastrup
Nobina 6012, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S i krydset Høje Taastrup Boulevard/Gadehavegårdsvej nord for Høje Taastrup station.
Foto: Sikandar Sahil, 19. februar 2010.
Nobina 6028 ved Lyngby st.
Nobina 6028, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S ved Lyngby st.
Foto: Thomas Weidekamp, 30. marts 2010.
Nobina 6050 ved Hundige st.
Nobina 6050, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S ved Hundige st.
Foto: Sikandar Sahil, 11. juli 2010.
Nobina 6033 ved Lyngby st.
Nobina 6033, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 400S ved Lyngby st.
Foto: Thomas Weidekamp, 28. juli 2010.
Nobina 6038 afgår som linje 400S fra Hundige st.
Linje 400S mellem Lyngby, Bagsværd, Ballerup, Høje Taastrup, Ishøj og Hundige stationer var den ene af de tre første S-buslinjer, som åbnede 21. oktober 1990. Selve ruten er ikke ændret meget i linjens snart 33-årige historie, men frekvensen blev sat op i flere omgange i forhold til det oprindelige kørselsomfang. Linjen blev indtil 1996 kørt af Busdivisionen/Bus Danmark i Ballerup, hvorefter linjen kom i udbud og blev vundet af Unibus. Ved samme lejlighed fik den Volvo B10L-lavgulvsbusser. I 1999 var Arriva dog blevet ejer af både Unibus og Bus Danmark, som nu samledes under Arriva-navnet, og Arriva genvandt desuden linje 400S for årene 2002-2006. B10L'erne udskiftedes da med Volvo B10BLE-busser. Da linjen på ny kom i udbud, løb Concordia Bus med den som del af dette foretagendes første buskontrakt på dansk jord. Der blev ved den lejlighed leveret en stor serie Volvo B12BLE-busser til linje 300S og 400S, og i serien indgik bus 6038, som her afgår fra Hundige station mod Lyngby som linje 400S. Concordia skiftede snart navn til Nobina og kører stadig linje 400S, som dog i 2014 fik udskiftet busserne nok engang, nemlig til Mercedes-Benz O530LE Citaro-busser. Den nyeste udvikling er optræk til, at dele af linjen kan udbygges til BRT-standard.
Foto: Thomas de Laine, 6. juli 2013.
Nobina 6141 ved Ishøj st.
Nobina 6141, Mercedes-Benz O530LE årg. 2014, som linje 400S ved Ishøj st.
Foto: Thomas de Laine, 11. april 2015.
Nobina 6139 ved Ishøj st.
Nobina 6139, Mercedes-Benz O530LE Citaro årg. 2014, som linje 400S ved Ishøj st. Bussen er blandt Hovedstadsområdets første 13,1 m-busser, der ved køreplansskiftet i december 2014 blev indsat på linje 400/400S.
Foto: Thomas de Laine, 11. april 2015.
Nobina 6141 ved Ballerup st.
Nobina 6141, Mercedes-Benz O530LE MÜ Citaro årg. 2014, som linje 400S ved Ballerup st.
Foto: Thomas de Laine, 23. maj 2015.
Nobina 6144 ved Ballerup st.
Nobina 6144, Mercedes-Benz O530LE MÜ Citaro årg. 2014, som linje 400S ved Ballerup st.
Foto: Thomas de Laine, 23. maj 2015.
Nobina 6128 ved Høje Taastrup st.
Nobina 6128, Mercedes-Benz O530LE MÜ Citaro årg. 2014, som linje 400S ved Høje Taastrup st.
Foto: Thomas de Laine, 26. april 2017.
Nobina 6137 ved Ballerup st.
Nobina 6137, Mercedes-Benz O530LE MÜ Citaro årg. 2014, som linje 400S i den nye busterminal ved Ballerup st. I første omgang holder alle busserne med front mod Ballerup Centret og stationen, men det er øjensynligt meningen, at der skal holde busser langs begge sider af stoppesteds-øerne, således at busserne mod nogle destinationer vil holde med fronten mod nord - herunder linje 400S/400 i retning mod Lyngby. Læskærme mv. manglede endnu 21. oktober 2018.
Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2018.
Nobina 6144 i den nye busterminal ved Ballerup st.
Nobina 6144, Mercedes-Benz O530LE MÜ Citaro årg. 2014, kører ind i den nye busterminal ved Ballerup st. som linje 400S mod Hundige.
Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2018.