Billeder ➜ Fotografer ➜
Alle billeder optaget af Thomas de Laine
Thomas de Laine har taget 4.283 billeder på Myldretid:
Arriva 1660 på Dronning Louises Bro, København

Arriva 1660, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Dronning Louises Bro på linjens sidste driftsdag. Den turkise Cityline-reklame er markant...
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Arriva 1679 på Amager Strandvej, Kastrup

Arriva 1679, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Amager Strandvej.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Arriva 1658 på Langebro, København

Arriva 1658, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Langebro på linjens sidste driftsdag. Bussen er blandt dem, der var blevet opmalet med de nye røde hjørner med "knæk". Busserne fortsætter, efter en miljøopgradering, på linjerne 2A og 350S.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Keolis 8413 på Axeltorv, København

Keolis 8413, VDL Citea SLE årg. 2014, som linje 14 på Axeltorv.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Arriva 1663 på Amager Strandvej, Kastrup

Arriva 1663, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Amager Strandvej.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Exclusive Party Driving EF 39 167 på Amager Strandvej, Kastrup

Denne Volvo B58/Aabenraa går snart ind i sit 50. år! Bussen blev leveret til DSB i Sønderborg som vogn 202 i 1968, og var DSB-rutebil en almindelig buslevetid, indtil den i 1981 blev udrangeret fra driften. Men 36 år senere er den altså fortsat i live som "partybus". Her ses bussen på Amager Strandvej ved Saltværksvej i Kastrup.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Anchersen 3298 på Langebro, København

Anchersen 3298, Mercedes-Benz O530LE årg. 2016, som linje 33 på Langebro. Bemærk skiltningen, hvor der er lagt vægt på, at turen var ad Kongelundsvej og ikke gennem Ørestad, mens den egentlige destination Rådhuspladsen kun er vist med mindre skrift.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
DD Coach' norske Volvo B7RLE i Nørre Voldgade, København

Firmaet DD Coach kører bl.a. på shuttlebusforbindelsen mellem Københavns centrum og DFDS-skibene i Nordhavnen. En af de busser, der anvendes, er denne Volvo B7RLE fra 2005, der har en fortid hos Schøyens Bilsentraler og senere Nobina i Norge. Foto i Nørre Voldgade.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Arriva 1685 i Jernbanegade, København

Arriva 1685, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A i Jernbanegade.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Keolis 8433 på Jarmers Plads, København

Keolis 8433, VDL Citea SLE årg. 2013, som linje 14 på Jarmers Plads.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Arriva 1649 på Amager Strandvej, Kastrup

Arriva 1649, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Amager Strandvej.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Arriva 1656 i Nørre Voldgade, København

Arriva 1656, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A i Nørre Voldgade på linjens sidste dag. Ved Nettbuss' overtagelse af driften på linje 5A tilbage i oktober 2007 var denne bus den første, der forlod garagen tidligt om morgenen, hvilket blev fejret med (alholfri) champagne mv. i garagen på Stamholmen.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Keolis 2481 på Langebro, København

Keolis 2481, VDL Ambassador årg. 2009, som linje 12 på Langebro.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Arriva 1655 i Hambrosgade, København

Arriva 1655, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A i Hambrosgade.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Arriva 1693 på Jarmers Plads, København

Arriva 1693, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2008, som linje 5A på Jarmers Plads. Denne bus var én ud af tre "efternølere" til hovedparten af linje 5A's buspark, idet Nettbuss anskaffede ekstra vogne i forbindelse med linje 5A's forlængelse fra Sundbyvester Plads til Lufthavnen i 2008.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Arriva 1671 på Axeltorv, København

Arriva 1671, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Axeltorv. Som det ses, bærer bussen "Plads til alle"-reklamen for den nye linje 5C.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Keolis 8436 i Nørre Voldgade, København

Keolis 8436, VDL Citea SLE årg. 2013, som linje 14 i Nørre Voldgade.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Keolis 8431 på Jarmers Plads, København

Gennem tre år, fra foråret 2014 til foråret 2017, har linje 14 ikke kunnet køre ad Nørregade via Gammeltorv og Nytorv på grund af fjernvarmearbejde. I marts 2017 afsluttedes dette arbejde endelig, men linje 14 var 9. april 2017 fremdeles omlagt ad Nørre Voldgade, Jarmers Plads og Vester Voldgade. Her er det Keolis 8431, VDL Citea SLE årg. 2013, som linje 14 mod Ryparken på Jarmers Plads.
Foto: Thomas de Laine, 9. april 2017.
Arriva 1659 ved Brønshøj Torv, København

Tiden nærmer sig "C-dag", hvor linje 5A bliver transformeret til Cityline-linje 5C. I den anledning er der bl.a. kommet reklamer på nogle af linje 5A's busser med sloganet "Plads til alle". Arriva 1659 (ex. Nettbuss 8459), Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Frederikssundsvej ved Brønshøj Torv.
Foto: Thomas de Laine, 9. april 2017.
Arriva 1412 ved Husum Torv, København

Arriva 1412, DAF SBR4000/Jonckheere årg. 2008, som linje 200S på Frederikssundsvej ved Husum Torv. Bemærk linjens nye destination "Buddinge st.", som den blev afkortet til i januar 2017. Bus 1412 overtog Arriva sammen med linje 600S fra Umove i december 2016, men linje 600S fik samtidig indsat nye busser. De overtagne vogne har i første omgang ikke været i trafik hos Arriva, men de vil finde vej til bl.a. linje 200S, hvor de erstatter lidt ældre busser. 1412 er identisk med den tidligere Umove/Fjord-bus vogn 7472.
Foto: Thomas de Laine, 9. april 2017.
Arriva 1528 på Frederikssundsvej, København

Scania OmniLink-busserne på linje 2A synger på sidste vers. De busser, Arriva busovertog med linje 5A i december 2015 og med linje 600S i december 2016, bliver nemlig i foråret 2017 flyttet til linjerne 2A, 200S og 350S, hvis Scania OmniLink-busser af årgang 2004-06 for de flestes vedkommende udrangeres. De overflyttede busser er lidt nyere, nemlig fra 2007 og 2008 og kommer formentlig til at køre kontraktperioden ud på de tre linjer. En håndfuld af 2A-Scania'erne forventes dog at overleve i drift. Arriva 1528, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 2A på hjørnet af Åkandevej og Frederikssundsvej i Brønshøj.
Foto: Thomas de Laine, 9. april 2017.
Arriva 1920 på Refshalevej, København

De efterhånden mange nye boliger ved Lynetten kommer til at nyde godt af linje 9A's forlængelse til Refshaleøen fra 9. april 2017. Linjen arver nemlig stoppestedet her fra linje 37, der afkortes til Amagerværket, hvorved Lynetten går fra én bus i timen, dog tillempet halvtimesdrift i myldretiderne, til otte busser i timen. Det må kunne mærkes! Arriva 1920, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 37 på vej mod Refshaleøen ved stoppestedet Lynetten, der allerede er blevet gjort klar til at tage imod A-busser.
Foto: Thomas de Laine, 8. april 2017.
Umove 7529 på Danneskiold-Samsøes Allé, København

Umove 7529, VDL Citea LLE årg. 2015, drejer fra Danneskiold-Samsøes Allé for at køre ad Fabriksmestervej til Operaen. Fremover fortsætter linje 9A i stedet ligeud ad Kongebrovej og Refshalevej til Refshaleøen - i øvrigt samme rute, som linjen midlertidigt havde, mens det europæiske Melodi Grand Prix i maj 2014 blev afholdt på Refshaleøen.
Foto: Thomas de Laine, 8. april 2017.
Umove 7536 ved Operaen, København

Umove 7536, VDL Citea LLE årg. 2015, forlader Operaen som linje 9A mod Glostrup. Ved linjens forlængelse til Refshaleøen vokser busforbruget, hvorfor en enkelt vogn overføres fra Umoves Kvistgård-afdeling til linje 3A/9A.
Foto: Thomas de Laine, 8. april 2017.
Umove 7531 ved Operaen, København

Umove 7531, VDL Citea LLE årg. 2015, som linje 9A ved Operaen på Holmen. Operaen blev indviet i januar 2005 og fik fra maj samme år busbetjening i form af den dengang næsten nye linje 66. I marts 2013 overtog linje 9A betjeningen, der i både linje 66- og 9A-tiden har været suppleret med ekstrabusser i forbindelse med forestillinger i Operaen. Fra centrum kan Operaen alternativt nås med havnebussen og siden juli 2016 til fods via Inderhavnsbroen. Fra april 2017 holder der ikke længere ordinære rutebusser ved Operaen.
Foto: Thomas de Laine, 8. april 2017.