Billeder ➜ Fotografer ➜
Alle billeder optaget af Thomas de Laine
Thomas de Laine har taget 4.269 billeder på Myldretid:
Arriva 1693 på Jarmers Plads, København

Arriva 1693, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2008, som linje 5A på Jarmers Plads. Denne bus var én ud af tre "efternølere" til hovedparten af linje 5A's buspark, idet Nettbuss anskaffede ekstra vogne i forbindelse med linje 5A's forlængelse fra Sundbyvester Plads til Lufthavnen i 2008.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Arriva 1671 på Axeltorv, København

Arriva 1671, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Axeltorv. Som det ses, bærer bussen "Plads til alle"-reklamen for den nye linje 5C.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Keolis 8436 i Nørre Voldgade, København

Keolis 8436, VDL Citea SLE årg. 2013, som linje 14 i Nørre Voldgade.
Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.
Keolis 8431 på Jarmers Plads, København

Gennem tre år, fra foråret 2014 til foråret 2017, har linje 14 ikke kunnet køre ad Nørregade via Gammeltorv og Nytorv på grund af fjernvarmearbejde. I marts 2017 afsluttedes dette arbejde endelig, men linje 14 var 9. april 2017 fremdeles omlagt ad Nørre Voldgade, Jarmers Plads og Vester Voldgade. Her er det Keolis 8431, VDL Citea SLE årg. 2013, som linje 14 mod Ryparken på Jarmers Plads.
Foto: Thomas de Laine, 9. april 2017.
Arriva 1659 ved Brønshøj Torv, København

Tiden nærmer sig "C-dag", hvor linje 5A bliver transformeret til Cityline-linje 5C. I den anledning er der bl.a. kommet reklamer på nogle af linje 5A's busser med sloganet "Plads til alle". Arriva 1659 (ex. Nettbuss 8459), Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Frederikssundsvej ved Brønshøj Torv.
Foto: Thomas de Laine, 9. april 2017.
Arriva 1412 ved Husum Torv, København

Arriva 1412, DAF SBR4000/Jonckheere årg. 2008, som linje 200S på Frederikssundsvej ved Husum Torv. Bemærk linjens nye destination "Buddinge st.", som den blev afkortet til i januar 2017. Bus 1412 overtog Arriva sammen med linje 600S fra Umove i december 2016, men linje 600S fik samtidig indsat nye busser. De overtagne vogne har i første omgang ikke været i trafik hos Arriva, men de vil finde vej til bl.a. linje 200S, hvor de erstatter lidt ældre busser. 1412 er identisk med den tidligere Umove/Fjord-bus vogn 7472.
Foto: Thomas de Laine, 9. april 2017.
Arriva 1528 på Frederikssundsvej, København

Scania OmniLink-busserne på linje 2A synger på sidste vers. De busser, Arriva busovertog med linje 5A i december 2015 og med linje 600S i december 2016, bliver nemlig i foråret 2017 flyttet til linjerne 2A, 200S og 350S, hvis Scania OmniLink-busser af årgang 2004-06 for de flestes vedkommende udrangeres. De overflyttede busser er lidt nyere, nemlig fra 2007 og 2008 og kommer formentlig til at køre kontraktperioden ud på de tre linjer. En håndfuld af 2A-Scania'erne forventes dog at overleve i drift. Arriva 1528, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 2A på hjørnet af Åkandevej og Frederikssundsvej i Brønshøj.
Foto: Thomas de Laine, 9. april 2017.
Arriva 1920 på Refshalevej, København

De efterhånden mange nye boliger ved Lynetten kommer til at nyde godt af linje 9A's forlængelse til Refshaleøen fra 9. april 2017. Linjen arver nemlig stoppestedet her fra linje 37, der afkortes til Amagerværket, hvorved Lynetten går fra én bus i timen, dog tillempet halvtimesdrift i myldretiderne, til otte busser i timen. Det må kunne mærkes! Arriva 1920, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 37 på vej mod Refshaleøen ved stoppestedet Lynetten, der allerede er blevet gjort klar til at tage imod A-busser.
Foto: Thomas de Laine, 8. april 2017.
Umove 7529 på Danneskiold-Samsøes Allé, København

Umove 7529, VDL Citea LLE årg. 2015, drejer fra Danneskiold-Samsøes Allé for at køre ad Fabriksmestervej til Operaen. Fremover fortsætter linje 9A i stedet ligeud ad Kongebrovej og Refshalevej til Refshaleøen - i øvrigt samme rute, som linjen midlertidigt havde, mens det europæiske Melodi Grand Prix i maj 2014 blev afholdt på Refshaleøen.
Foto: Thomas de Laine, 8. april 2017.
Umove 7536 ved Operaen, København

Umove 7536, VDL Citea LLE årg. 2015, forlader Operaen som linje 9A mod Glostrup. Ved linjens forlængelse til Refshaleøen vokser busforbruget, hvorfor en enkelt vogn overføres fra Umoves Kvistgård-afdeling til linje 3A/9A.
Foto: Thomas de Laine, 8. april 2017.
Umove 7531 ved Operaen, København

Umove 7531, VDL Citea LLE årg. 2015, som linje 9A ved Operaen på Holmen. Operaen blev indviet i januar 2005 og fik fra maj samme år busbetjening i form af den dengang næsten nye linje 66. I marts 2013 overtog linje 9A betjeningen, der i både linje 66- og 9A-tiden har været suppleret med ekstrabusser i forbindelse med forestillinger i Operaen. Fra centrum kan Operaen alternativt nås med havnebussen og siden juli 2016 til fods via Inderhavnsbroen. Fra april 2017 holder der ikke længere ordinære rutebusser ved Operaen.
Foto: Thomas de Laine, 8. april 2017.
Unibus 7053 på Kgs. Nytorv, København

Unibus 7053, DAB 15-1200C mk. I årg. 1993, som linje 29 på Kgs. Nytorv i København.
Foto: Thomas de Laine, 20. maj 1998.
Bus Danmark 1885 ved Sydhavn st., København

Bus Danmark 1885, Mercedes-Benz O405N årg. 1992, som linje 3 ved Sydhavn st. i København. Bussen var første lavgulvsbus til HTs daværende Busdivision.
Foto: Thomas de Laine, 18. januar 1998.
De Blaa Omnibusser 8829 ved Rødovre st.

De Blaa Omnibusser 8829, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1994, som linje 161 ved Rødovre st.
Foto: Thomas de Laine, 16. maj 1998.
Linjebus 6093 på Kgs. Nytorv, København

Linjebus 6093, Volvo B10BLE-59/Säffle årg. 1994, som linje 42 i den daværende endestation på Kgs. Nytorv i København.
Foto: Thomas de Laine, 9. maj 1997.
Aalborg Omnibus Selskab 315 på Nytorv, Aalborg

Aalborg Omnibus Selskab vogn 315, DAB 15-1200C mk. II årg. 1995, som linje 7 på Nytorv i Aalborg.
Foto: Thomas de Laine, 24. juli 1998.
Bus Danmark 051 ved Køge st.

Den HT-ejede Bus Danmark nr. 051, Van Hool A308 årg. 1995, holder pause ved Køge st. i forbindelse med driften på telebuslinje 826. Fire busser af typen, der er en midibusversion af Van Hool A300-modellen, blev brugt som tele- og servicebusser i Køge-området.
Foto: Thomas de Laine, 29. december 1997.
Unibus 7030 på Rådhuspladsen, København

Unibus 7030, Scania N113CLB/Wiima årg. 1992, som linje 29 på Rådhuspladsen. Bussen er fra den første serie lavgulvsbusser i Danmark, der blev indsat på netop linje 29 i København fra 29. marts 1992. Wiima'erne forblev i trafik her indtil maj 1998, hvor de flyttedes til bybuskørslen i Herning.
Foto: Thomas de Laine, 17. februar 1997.
Linjebus 6170 ved Roskilde st.

Linjebus 6170, Scania CN113CLL MaxCI årg. 1994, som linje 605 ved Roskilde st.
Foto: Thomas de Laine, 4. april 1998.
Unibus 7144 ved Herlev st.

Unibus 7144, Volvo B10L-60/Aabenraa årg. 1996, som linje 151 ved Herlev st.
Foto: Thomas de Laine, 15. oktober 1996.
Birkerød Bus Compagni 43 som linje 330 på Bellahøj, København

Under en udflugt for Foreningen Busfronten besøgte Birkerød Bus Compagni vogn 43 Bellahøj, som Birkerød Bus Compagni i årene 1974-77 betjente med linje 330. Bussen er en Leyland-DAB 7-1-TL11/8 fra 1983, der blev nyleveret til Birkerød Bus Compagni og i dag tilhører Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. På Bellahøj mødtes Keolis 2522, Volvo B12BLE/Aabenraa (Volvo 8500LE) årg. 2003, på linje 13.
Foto: Thomas de Laine, 5. september 2015.
Keolis 2623 på Bellahøj, København

Keolis 2623, Volvo B7RLE/Säffle (Volvo 8900LE) årg. 2011, som linje 13 på Bellahøj. Den runde bygning og projektørerne er karakteristiske for denne terminal, der blev indrettet i 1969 samtidig med anlægget af Frederiksundsvejstunnelen.
Foto: Thomas de Laine, 11. februar 2017.
Keolis 8423 på Hareskovvej ved Mellemvangen, København

Keolis 8423, VDL Citea XLE årg. 2012, som linje 250S på Hareskovvej ved den gamle linje 38-endestation på hjørnet af Mellemvangen.
Foto: Thomas de Laine, 11. februar 2017.
En række af Københavns Kommunes skovbørnehavebusser parkeret bag Grøndalscentret, København

Bag Grøndalscentret, på parkeringspladsen ved Hvidkildevej, parkerer Københavns Kommune en del af sine skovbørnehavebusser, når de ikke er "på arbejde" - f.eks. i weekenden. Her ses en god blanding, hvoraf de fleste er Volvo'er.
Foto: Thomas de Laine, 11. februar 2017.
Ex. HT 1042 ved Bellahøj, København

Ex. HT 1042, Leyland-DAB LS 575-690/5 (serie 6) årg. 1979, på Borups Allé ved Bellahøj. Bussen blev udrangeret fra HT/Busdivisionen i 1992 og har, efter at have overlevet en periode på et køreteknisk anlæg, siden været benyttet af kreative mennesker på en filmskole og nogle teatre. I januar 2017 var bussen 37½ år gammel, men stadig indregistreret og tilhørende Teater Vestvolden i Hvidovre!
Foto: Thomas de Laine, 26. maj 1997.