Billeder ➜ Fotografer ➜
Alle billeder optaget af Thomas de Laine
Thomas de Laine har taget 4.213 billeder på Myldretid:
Keolis 2587 i Kildevældsgade, København
Keolis 2587, VDL Citea LLE årg. 2014, som linje 12 i Kildevældsgade på Østerbro.
Foto: Thomas de Laine, 28. marts 2020.
Keolis 2585 ved Svanemøllen st., København
Linje 12 blev som del af "Nyt Bynet" omlagt til Svanemøllen i oktober 2019. Mellem Nørrebro og Svanemøllen stationer erstatter den herved linje 4A, som har fået radikalt ny rute til Emdrup Torv, Høje Gladsaxe og Buddinge. Keolis 2585, VDL Citea LLE årg. 2014, forlader Svanemølle-sløjfen og krydser Østerbrogade som linje 12 mod Islev.
Foto: Thomas de Laine, 28. marts 2020.
Keolis 2472 på Hillerødgade, København
Det er påskedag, men alligevel en bus ude på linje 12, som ikke hører til der. Den bærer på vinduessiden en reklame for cirkus på Bellahøj, som er aflyst pga. Corona-krisen. Keolis 2472, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 12 i krydset Hillerødgade/Hulgårdsvej.
Foto: Thomas de Laine, 12. april 2020.
Arriva 1119 ved Vanløse st.
Arriva 1119, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 26 ved Vanløse st. - en del af linjens nye rute siden oktober 2019.
Foto: Thomas de Laine, 29. februar 2020.
Keolis 2587 på Hillerødgade, København
Keolis 2587, VDL Citea LLE årg. 2014, som linje 12 på Hillerødgade ved Borups Allé.
Foto: Thomas de Laine, 14. april 2020.
Nettbuss' lånevogn 8959 ved Hovedbanegården, København
MAN Lion's City-demobus nr. 8959 hos Nettbuss som linje 5A i Bernstorffsgade ved Hovedbanegården. Bussen, der var af 13,7 m-typen, var i løbet af første halvår 2012 i brug hos City-Trafik, Nettbuss, Arriva, Nobina og Fjord-bus. Herefter forlod den hovedstadsområdet og kom på besøg hos Tide Bus, både på Fyn og i Jylland.
Foto: Thomas de Laine, 25. marts 2012.
City-Trafik 2029 på Avedøre Havnevej, Avedøre Holme
City-Trafik 2029, DAB 15-1200C mk. II årg. 1995, som linje 539E på Avedøre Havnevej på vej ud på Avedøre Holme, lige nord for Center Syd.
Foto: Thomas de Laine, 23. marts 2010.
Arriva 1048 på Borups Allé, København
Arriva 1048, Volvo B7RLE/Säffle (8500LE) årg. 2009, som linje 68 på Borups Allé ved Stærevej.
Foto: Thomas de Laine, 12. april 2020.
Arriva 1050 på Bellahøj, København
Arriva 1050, Volvo B7RLE/Säffle (8500LE) årg. 2009, ankommer til Bellahøj på en af linje 68' korte ture med endestation her, som blev indført ved overgangen til "Nyt Bynet" i oktober 2019.
Foto: Thomas de Laine, 12. april 2020.
Arriva 1107 på Roskildevej, Frederiksberg
Arriva 1107, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 7A på Roskildevej ved Skellet over for den tidligere endestationssløjfe.
Foto: Thomas de Laine, 9. april 2020.
Keolis 2573 på Hulgårdsvej, København
Keolis 2573, Ivecos Crossway LE årg. 2014, som linje 21 på Hulgårdsvej ved Borups Allé.
Foto: Thomas de Laine, 12. april 2020.
Keolis 2581 på Hulgårdsvej, København
Keolis 2581, Iveco Crossway LE årg. 2014, som linje 21 på Hulgårdsvej ved Hillerødgade.
Foto: Thomas de Laine, 12. april 2020.
Lokalbus 9401 i Istedgade, København
Lokalbus 9401, Irisbus Crossway LE årg. 2012, som metroberedskabsbuslinje 222M i Istedgade ved Reventlowsgade. Denne linje kørte mod uret rundt, mens metrocityringen var lukket ned et par uger i januar 2020. I modsat retning kørte Arriva linje 111M (bagenden af en sådan spejler sig i 9401's vinduer). 9401 og en række søskende er i 2019 importeret til Danmark, men blev i sin tid nyleveret til Nettbuss i Norge. Lokalbus anvender disse til ekstra- og togbuskørsel mv.
Foto: Thomas de Laine, 25. januar 2020.
Arriva 1141 krydser Frederiksberg Allé, Frederiksberg
Arriva 1141, Scania OmniLink årg. 2012, krydser Frederiksberg Allé som linje 1A på den nye rute via Frederiksberg og Nørrebro, som blev indført ved metrocityringens åbning.
Foto: Thomas de Laine, 3. november 2019.
Arriva 1859 ved Hovedbanegården, København
Arriva 1859, VDL Citea SLFA 180-elledbus årg. 2019, som linje 2A i Hovedbanegårdens busterminal.
Foto: Thomas de Laine, 8. december 2019.
Arriva 1285 på Emdrup Torv, København
Lige efter nytår 2019/20 fik Movias linje 176 nye busser, nemlig fire styk Scania CityWide. Udskiftningen af busserne på dette tidspunkt var en del af kontrakten, som trådte i kraft i december 2015. En helt ny Arriva 1285 som linje 176 på Emdrup Torv.
Foto: Thomas de Laine, 3. januar 2020.
Anchersen 3282 ved Emdrup Torv, København
Ved indførelsen af "Nyt Bynet" 13. oktober 2019, blev linje 4A omlagt i begge ender, så den i nordenden nu ikke længere kører til Østerbro og Svanemøllen st., men via Emdrup Torv og Høje Gladsaxe til Buddinge st. Linje 4A og 6A har derved fået en kortere fællesstrækning forbi bl.a. Emdrup Torv. Her opsamler Anchersen 3282, Mercedes-Benz O530LE MÜ Citaro årg. 2015, passagerer på Frederiksborgvej ved Emdrup Torv. Der er kamp om pladsen mellem linje 6A, hvis bagende kan ses, linje 4A, en varelevering og almindelige bilister.
Foto: Thomas de Laine, 3. januar 2020.
Anchersen 3022 ved Nuuks Plads, København
Anchersen 3022, BYD K9/eBus-12 årg. 2019, som linje 18 på Jagtvej ved Nuuks Plads.
Foto: Thomas de Laine, 3. januar 2020.
Lokalbus 4437 på Jersie Strandvej
Den gamle linje 121 langs Køge Bugt genopstod delvist ved køreplansskiftet 15. december 2019 som en rute fra Trylleskoven nord for Solrød Strand til Køge station til erstatning for sydenden af den afkortede linje 120. Den nye linje 121 har samme linjeføring som den gamle ad strandvejene fra Trylleskov Allé ved Solrød Strand forbi Jersie Strand til Egedesvej på Ølsemagle Strand samt igen på det korte stykke fra Lyngvej til Tangmosevej i det nordlige Køge. Lokalbus 4437, Irisbus Crossway LE årg. 2011, som linje 121 på Jersie Strandvej ved Cordozasvinget - lige syd for det, der engang hed stop 65.
Foto: Thomas de Laine, 4. januar 2020.
Ex. City-Trafik 2809 i Krakow, Polen
En række af de dobbeltdækkerbusser, der i 2001 leveredes til City-Trafik og linje 250S, har fundet anvendelse som sightseeingbusser. De er set meget i København, men flere af dem er også kommet til udenlandske byer. I sommeren 2018 kunne ex. City-Trafik 2809, Volvo B7LT/East-Lancs årg. 2001, ses i brug som sightseeingbus i Krakow i Polen. En af dens søskende stod på samme tidspunkt hos en forhandler i udkanten af byen.
Foto: Thomas de Laine, 30. juni 2018.
Aalborg Omnibus Selskab 245 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Aalborg Omnibus Selskab 245, Volvo B10R-59/Aabenraa årg. 1983, foran Hal 3 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Bussen blev i december 2018 overtaget af Sporvejsmuseet og er efterfølgende kommet til ære og værdighed igen med korrekte AOS-bomærker, vognnumre osv.
Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2019.
KS 995 i bushallen på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Københavns Sporveje 995, Leyland-DAB serie I årg. 1964, i bushallen på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm.
Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2019.
KS 531 i bushallen på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Københavns Sporveje 531, prototypen på Volvo B59 med chassisnummer 1, i bushallen på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Bussen har været bevaret siden udrangeringen fra HT i 1984, oprindeligt hos Volvo i Göteborg. I 2011 kom den til Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm, der siden har fået den heloplakeret i den korrekte KS-gule farve, som det ikke helt var lykkedes for Volvos museum at ramme.
Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2019.
Combus 5202 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Combus 5202, DAB 15-1200C-LPG-gasbus årg. 1998, i bushallen på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Omkring 230 busser af denne type leveredes i 1997-99 til Combus, Bus Danmark og Linjebus, og LPG-gasbusserne udgjorde en overgang næsten en fjerdedel af busparken i Hovedstadsområdet. DAB-busserne var karakteristiske med den store afskærmning af gasbeholderne på taget, som også gjorde det traditionelle destinationsskilt nødvendigt, hvor andre serie 15-busser jo havde høj forrude. Bussen forlod driften cirka januar 2009.
Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2019.
KS 314 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
Københavns Sporveje 314, en REO-benzinbus med karrosseri bygget af sporvejene selv, på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Bussen byggedes i 1934 til oprettelsen af linje 21 mellem Valby og Hellerup.
Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2019.