Billeder ➜ Fotografer ➜
Alle billeder optaget af Thomas de Laine
Thomas de Laine har taget 4.283 billeder på Myldretid:
Arriva 1415 ved Nørreport st., København

Arriva 1415, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2001, ankommer til Nørreport st. som linje 173E. Da Nørreport til en forandring er under ombygning, er der stablet nogle skurvogne ved busterminalen.
Foto: Thomas de Laine, 28. marts 2012.
Arriva 1430 på Lyngbyvej, København

Arriva 1430, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2001, som linje 150S på Lyngbyvej ved Ryparken st., kort før typen forsvandt fra linjen.
Foto: Thomas de Laine, 28. marts 2012.
Arriva 1378 på ved Ørholm st.

Arriva 1378, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 2000, på Ørholmvej ved Ørholm st. Bussen var indsat som togerstatningsbus på Nærumbanen, Movia-linje 910, hvor der kørtes mellem Ørholm og Nærum stationer.
Foto: Thomas de Laine, 7. juli 2012.
Århus Sporveje 001 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

"Travolatoren", som DAB i Silkeborg udviklede i samarbejde med bl.a. Århus Sporveje, er bevaret på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Her ses den i busudstillingshallen i maj 2018. Bussen, der hos Århus Sporveje havde vognnummer 001, blev leveret i 1987 og dannede skole for DAB-servicebussen, serie 11. Typebetegnelsen for Travolatoren var 10-1200B, altså serie 10, men det blev ved den ene bus af typen.
Foto: Thomas de Laine, 26. maj 2018.
Alubus-midibus på Danmarks Busmuseum, Skælskør

En Alubus LB 29-011-midibus fra 1981 hos Danmarks Busmuseum i Skælskør. Bussen blev nyleveret til en vognmand i Sorø.
Foto: Thomas de Laine, 7. august 2016.
Todbjerg Busser 120 på Grenaa Stationsplads

Todbjerg Busser 120, Van Hool A330 årg. 2006, som bybus i Grenaa på Grenaa Stationsplads. Denne bus kørte oprindeligt i München, men blev i 2015 importeret til Danmark. Indtil 2020 var den landets eneste Van Hool A330, men i 2020 er der nyleveret tre styk i brintbusudførelse til Aalborgs bybusser.
Foto: Thomas de Laine, 29. juli 2016.
De Grønne Busser 66 på Aarhus rutebilstation

De Grønne Busser er blandt de ældre rutebilselskaber i Aarhus-området. Her ses vogn 66, en Solaris InterUrbino 12.8 årg. 2013, som linje 918X på Aarhus rutebilstation.
Foto: Thomas de Laine, 29. juli 2016.
Brande Buslinier 138 på Aarhus rutebilstation

Brande Buslinier (Herning Turist) vogn 138, Irisbus SFR160 Arway årg. 2013, på Aarhus rutebilstation.
Foto: Thomas de Laine, 29. juli 2016.
Keolis 8519 på J.F. Willumsens Vej, Frederikssund

Keolis 8519, VDL Ambassador årg. 2010, i drift på den daværende linje 319 på J.F. Willumsens Vej i Frederikssund.
Foto: Thomas de Laine, 28. juli 2016.
Umove 8715 på J.F. Willumsens Vej, Frederikssund

Umove 8715, VDL Ambassador årg. 2007, som linje 65E på J.F. Willumsens Vej i Frederikssund.
Foto: Thomas de Laine, 28. juli 2016.
Nobina 6176 ved Frederikssund st.

Nobina 6176, VDL Citea MLE 88-minibus årg. 2014, som linje 312 ved Frederikssund st. Bemærk, hvordan bussens internnummer er større end Movia-logoet!
Foto: Thomas de Laine, 28. juli 2016.
Umove 8731 på J.F. Willumsens Vej, Frederikssund

Umove 8731, VDL Ambassador årg. 2007, som linje 65E på J.F. Willumsens Vej i Frederikssund i sommeren 2016. I den første køreplan for linje 65E mellem Hillerød og Skibby kørte linjen kun gennem Frederikssunds nordlige del ad J.F. Willumsens Vej direkte til Kronprins Frederiks Bro, og der var halvtimesdrift på linjen med 4 busser. Senere blev driften skåret ned, ruten ført ind via Frederikssund st., og busantallet halveret. Forsøg på at udbyde med linjen med elbusser blev opgivet, og linjen overgik siden til Keolis.
Foto: Thomas de Laine, 28. juli 2016.
Keolis 8517 på J.F. Willumsens Vej, Frederikssund

Keolis 8517, VDL Ambassador årg. 2010, som linje 318 på J.F. Willumsens Vej i Frederikssund.
Foto: Thomas de Laine, 28. juli 2016.
Nobina 6166 på Frederiksborgvej, Frederikssund

Nobina 6166, VDL Citea LLE 120 årg. 2014, som linje 310R på Frederiksborgvej i Frederikssund.
Foto: Thomas de Laine, 28. juli 2016.
Keolis 8439 ved Frederikssund st.

En ener i Movia-vognparken er Keolis 8439, en Scania K270UB/Vest på 13,7 m fra 2006. Her forlader den Frederikssund st. som linje 230R.
Foto: Thomas de Laine, 28. juli 2016.
Nobina 6173 ved Frederikssund st.

Nobina 6173, VDL Citea LLE 120 årg. 2014, som linje 310R ved Frederikssund st.
Foto: Thomas de Laine, 28. juli 2016.
Umove 8732 på J.F. Willumsens Vej, Frederikssund

Umove 8732, VDL Ambassador årg. 2009, som linje 65E på J.F. Willumsens Vej i Frederikssund.
Foto: Thomas de Laine, 28. juli 2016.
Arriva 4032 på Nytorv, Aalborg

Arriva 4032, en Scania OmniLink årg. 2010, på Nytorv i Aalborg om aftenen 2. august 2017. Bussen blev egentlig bygget til bybuskørslen i Svendborg, men blev allerede i 2012 overført til den nordjyske hovedstad.
Foto: Thomas de Laine, 2. august 2017.
Ex. Brændekilde 53 hos PKS Chelm, Polen

Ex. Brændekilde vogn 53 (senere City-Trafik vogn 453), en Leyland-DAB 6-5-TL11/3 fra 1982, havde i 2001 fundet vej til PKS Chelm i Polen. Den henstod hos dette rutebilselskab i Chelm i september 2012, hvor mere end én del var blevet afmonteret...
Foto: Thomas de Laine, 18. september 2012.
R&J PWL 49LK i Wolsztyn, Polen

Busselskabet R&J i Wolsztyn, Polen, har gennem årene anskaffet en del brugte busser fra Skandinavien. I 2005 fik man denne Leyland-DAB 7-1024L fra 1984, der i sin tid var bygget til Svend Aager Andersen i Vinderup. Bussen ses her i Wolsztyn i september 2013, men var i hvert fald stadig hos selskabet fem år senere.
Foto: Thomas de Laine, 13. september 2013.
SCR "Centrol" PKR FC24 i Kozmin Wielkopolski, Polen

En Leyland-DAB 7-1200L fra 1987 hos SCR "Centrol" i Kozmin Wielkopolski. Bussen er ex. Søndergaard, Fjerritslev, vogn 87, som i 1994 blev busovertaget af DSB busser og i 1998 kom til Polen. Den kørte først hos PKS Leszno, hvor den fik selskabets blå og hvide bemaling. I 2010 kom den til SCR "Centrol".
Foto: Thomas de Laine, 15. september 2013.
SCR "Centrol" PKR 07WF i Kozmin Wielkopolski, Polen

En bus, der oprindeligt var Buerup Bilruter vogn 6, kom via Nordvest-Bus, Combus, Wulff Bus og Vejstruprød Busimport til firmaet SCR "Centrol" i Kozmin Wielkopolski i Polen. Den står her på garageanlægget i Kozmin og anvendtes i 2013 øjensynligt bl.a. til skolebuskørsel. Det er en Leyland-DAB 7-1024L fra 1987.
Foto: Thomas de Laine, 15. september 2013.
PKS Zielona Gora Z70105 i det vestlige Polen

En Leyland-DAB 7-5-TL11/3 fra 1983 på en landevej i det vestlige Polen, formentlig ikke så langt fra Swiebodzin. Bussen er PKS Zielona Gora vogn Z70105, som kom til dette selskab i 2007 og så vidt vides stadig kører i slutningen af 2020. Dens første ejer var Mortensen i Kragelund, men de sidste 11 år i Danmark kørte den hos Wulff Bus.
Foto: Thomas de Laine, 13. september 2013.
PKS Zielona Gora Z70009 ved Swiebodzin st., Polen

Kurt Larsen i Bisserup fik i 1984 leveret denne Leyland-DAB 7-1200L, som i 1993 gik retur til DAB. Året efter blev den solgt til PKS Zielona Gora i Polen, hvor den her ankommer til jernbane- og rutebilstationen i Swiebodzin i september 2013. PKS Zielona Gora har i øvrigt et af sine garageanlæg på stedet. Bussen blev udrangeret i januar 2019 og fik dermed knap 25 år på de polske landeveje.
Foto: Thomas de Laine, 13. september 2013.
PKS Pila 00077 på rutebilstationen i Pila, Polen

PKS Pila har i en del år været blandt de store brugere af DAB-busser i Polen, formentlig bl.a. som følge af selskabets relationer til Vejstruprød Busimports polske samarbejdspartner i Pila. Denne DAB-Silkeborg 7-0948L fra 1989 blev oprindeligt bygget til Skjern Rute- og Turistfart og har bl.a. været gennem Wulff Bus, før den i 2007 kom til Pila som vogn 00077. I slutningen af 2020 kører bussen så vidt vides stadig hos PKS Pila. Rutebilstationen i Pila.
Foto: Thomas de Laine, 1. oktober 2011.