Myldretid

Menu

Billeder ➜ Fotografer ➜

Alle billeder optaget af Thomas de Laine

Thomas de Laine har taget 4.269 billeder på Myldretid:

Solrød Strand garage

Solrød Strand garage

Et af de få tidligere DSB-garageanlæg, som HT benyttede i en længere årrække, var det lille garageanlæg på Solrød Strandvej. Selv efter åbningen af busanlægget i Køge i 1978 var der stationeret busser i Solrød. Det ophørte engang i løbet af 1990'erne. Her ses busanlægget fra strandvejen i slutningen af marts 1998. Mindre end et år senere var det jævnet med jorden. De sidste cirka 10 år af garageanlæggets levetid var de tidligere grønne porte udsmykket med en farverig reklame.

Foto: Thomas de Laine, 28. marts 1998.

Bus Danmark 1518 på Køge st.

Bus Danmark 1518 på Køge st.

Natlinje 921 mellem Københavns Rådhusplads og Køge kørte med ledbusser. I første halvdel af 1990'erne var det vogne, der om dagen kørte på linje 11, heriblandt Bus Danmark 1518, en Leyland-DAB 6-31-TL11/5 fra 1982. Natten til 14. januar 1996 forulykkede bussen dog på Køge st., og den kom ikke ud at køre igen. Her ses den om morgenen, mens Falck gør klar til at trække den hjem til Artillerivej garage.

Foto: Thomas de Laine, 14. januar 1996.

Netbus 7000 på Amagerbrogade, København

Netbus 7000 på Amagerbrogade, København

Denne VDL Citea CLE-demobus på 13,7 m er efter en uge i trafik hos Netbus i Skibby blevet udstyret med røde hjørner og kører cirka tre uger i maj 2010 på linje 5A. Her ses bussen, der bærer nummeret 7000, på Amagerbrogade ved Sundbyvester Plads én af de første dage i trafik som A-bus.

Foto: Thomas de Laine, 8. maj 2010.

Nobina 6066 på vendepladsen ved DTU, Lyngby

Nobina 6066 på vendepladsen ved DTU, Lyngby

Linje 330E har endestation ved et stoppested midt på Lundtoftegårdsvej. Dér kan busserne ikke vende, så der køres videre ad Lundtoftegårdsvej op til en lille vendeplads indrettet på hjørnet af Nordvej og Miljøvej ved DTU. Her er også udligningsopholdet placeret. Nobina 6066, en helt ny Volvo B12BLE-62/Säffle, som linje 330E på vendepladsen ved Nordvej.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6066 på Lundtoftegårdsvej, Lyngby

Nobina 6066 på Lundtoftegårdsvej, Lyngby

Nobina 6066, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 330E den første eftermiddag, linjen kørte. Bussen holder ved endestationsstoppestedet på Lundtoftegårdsvej ved Rævehøjvej. Her er der omstigning til linjerne 300S og 353 ved samme stoppested og ude på motorvejen til linjerne 150S og 173E.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6062 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Nobina 6062 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Nobina 6062, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 330E på Anker Engelunds Vej ved Lundtoftegårdsvej.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6069 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Nobina 6069 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

Nobina 6069, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 330E på Anker Engelunds Vej ved DTU.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6048 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6048 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6048, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S på Ringvejsbroen i Herlev.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

City-Trafik 2649 på Ringvejsbroen, Herlev

City-Trafik 2649 på Ringvejsbroen, Herlev

City-Trafik 2649, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1999, som linje 161 på Ringvejsbroen i Herlev.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6064 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6064 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6064, én af de i alt 10 nye Volvo B12BLE-62/Säffle-busser, som Nobina har anskaffet til den nye linje 330E. Ligesom de i 2008 leverede vogne til linje 300S og 400S har busserne Volvo I-Shift-gear. Foto på Ringvejsbroen i Herlev.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6061 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6061 på Ringvejsbroen, Herlev

Fra 6. april 2010 kan buspassagererne på Ring 3 komme "Ekstra hurtigt frem" med den nye linje 330E, som reklamen på Nobina 6061 fortæller. Det går dog heller ikke hurtigere, end at man kan blive overhalet af en varevogn... Udover sådanne reklamer på nogle af busserne på linjen er der også udgivet en informationsavis med titlen "330 Ekstra!". Linjenummeret 330 har i øvrigt været benyttet af en ekspresbuslinje tidligere, nemlig en linje mellem Farum og Bellahøj. Bus 6061, en helt ny Volvo B12BLE-62/Säffle, på Ringvejsbroen i Herlev.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6038 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6038 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6038, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 300S på Ringvejsbroen i Herlev. Linjen har i den nye køreplan fra foråret 2010 endestation i Glostrup på hver anden tur i myldretiderne.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6065 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6065 på Ringvejsbroen, Herlev

Nobina 6065, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 330E på Ringvejsbroen i Herlev.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

City-Trafik 2103 på Herlev Ringvej

City-Trafik 2103 på Herlev Ringvej

City-Trafik 2103, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996, som linje 161 på Herlev Hovedgade. Selvom det er myldretid, kører linjen kun til Rødovre st., for den blev afkortet fra Avedøre Holme i slutningen af marts 2010.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6043 og 6060 på Herlev Ringvej

Nobina 6043 og 6060 på Herlev Ringvej

Fra 6. april 2010 er linjerne 300S og 330E makkere på Ring 3. Forskellen er, at linje 330E ikke kører ind til stationerne i Lyngby og Glostrup og har færre stoppesteder. Også 1993-2006 havde linje 300S en sådan supplerende linje i myldretiderne - først under linjenummeret 303S og senere som linje 174E. Men i oktober 2006 samledes kørslen på linje 300S, der da blev udvidet til 5-minuttersdrift i myldretiden. Nu er kørslen igen splittet op på to forskellige linjer: en hurtig og en lidt hurtigere. Nobina 6043 på linje 300S og i baggrunden bus 6060 på linje 330E på Herlev Ringvej. Begge busserne er af typen Volvo B12BLE-62/Säffle.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6060 på Herlev Ringvej

Nobina 6060 på Herlev Ringvej

Nobina 6060, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2010, som linje 330E på Herlev Ringvej.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6058 på Herlev Ringvej

Nobina 6058 på Herlev Ringvej

Nobina 6058, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 330E på Herlev Ringvej. Bussen har det første halvandet år af sit liv været S-bus, men de blå hjørner er nu fjernet.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6030 på Herlev Ringvej

Nobina 6030 på Herlev Ringvej

Nobina 6030, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 300S på Herlev Ringvej.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

City-Trafik 2120 på Herlev Ringvej

City-Trafik 2120 på Herlev Ringvej

City-Trafik 2120, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996, som linje 161 på Herlev Ringvej.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Nobina 6059 på Herlev Ringvej

Nobina 6059 på Herlev Ringvej

Nobina 6059, Volvo B12BLE-62/Säffle årg. 2008, som linje 330E på Herlev Ringvej. Bussen har tidligere kørt på linje 300S og 400S, men har nu mistet de blå hjørner. Destinationen skyldes, at linje 330E har en række ture, der har endestation på Ringvejsbroen nær Herlev st.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

Arriva 1695 ved Herlev st.

Arriva 1695 ved Herlev st.

En Esbjerg-bybus klædt ud som A-bus i trafik som linje 165, der aldrig før har kørt til Herlev, på Herlev st. med en linje 10-bus på linje 168, der ikke fandtes et par uger før, i baggrunden... Verden, eller i hvert fald Herlev, er af lave! Bus 1695 er en Scania OmniLink årg. 2002, som normalt kører på linje 6A.

Foto: Thomas de Laine, 6. april 2010.

De Blaa Omnibusser 4051 på Akademivej, Lyngby

De Blaa Omnibusser 4051 på Akademivej, Lyngby

Siden De Blaa Omnibusser midt i december 2009 overtog kørslen på pendulbuslinjerne 590E og 591E mellem Lyngby st. og DTU, har der kørt 13,7 m-busser på linjerne. Der anvendes tre busser på linje 590E om morgenen og to på 591E om eftermiddagen. Det er busserne 4051-4056, DAF SBR4000/Jonckheere årg. 2006, fra linje 184, der anvendes, hvilket er muligt, fordi det er aftalt med Movia, at der kører 12 m-busser på nogle ture på linje 184. Også tidligere har der været ideer fremme om at anvende 13,7 m-busser på netop disse linjer. Bus 4051 som linje 591E på Akademivej i DTU-området.

Foto: Thomas de Laine, 14. januar 2010.

De Blaa Omnibusser 4052 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

De Blaa Omnibusser 4052 på Anker Engelunds Vej, Lyngby

De Blaa Omnibusser 4052, DAF SBR4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 591E på Anker Engelunds Vej.

Foto: Thomas de Laine, 14. januar 2010.

De Blaa Omnibusser 4052 på Akademivej, Lyngby

De Blaa Omnibusser 4052 på Akademivej, Lyngby

De Blaa Omnibusser 4052, DAF SBR4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 591E på Akademivej.

Foto: Thomas de Laine, 14. januar 2010.

De Blaa Omnibusser 4051 på Lundtoftegårdsvej, Lyngby

De Blaa Omnibusser 4051 på Lundtoftegårdsvej, Lyngby

De Blaa Omnibusser 4051, DAF SBR4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 591E på Lundtoftegårdsvej.

Foto: Thomas de Laine, 14. januar 2010.