Myldretid

Menu

Billeder ➜ Fotografer ➜

Alle billeder optaget af Thomas de Laine

Thomas de Laine har taget 4.269 billeder på Myldretid:

Swebus Sjælland 3011 ved Rungsted Kyst st.

Swebus Sjælland 3011 ved Rungsted Kyst st.

Swebus Sjælland 3011, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996, som linje 382E ved Rungsted Kyst st.

Foto: Thomas de Laine, 26. marts 1997.

Bus Danmark 1907 ved Nordhavn st., København

Bus Danmark 1907 ved Nordhavn st., København

Bus Danmark 1907, DAB 15-1200C mk. I årg. 1993, som linje 3 ved Nordhavn st.

Foto: Thomas de Laine, 29. april 1997.

Ex. RECO, Opatowek, ved Opatowec, Polen

Ex. RECO, Opatowek, ved Opatowec, Polen

Ex. HT 1522, Volvo B10M-60/Aabenraa-ReBUS årg. 1983, henstår afmeldt ved Opatowek i Polen. Bussen har i Polen kørt hos firmaet RECO i samme by.

Foto: Thomas de Laine, 6. september 2010.

MZK Tomaszow Maz. 7 i Tomaszow Maz., Polen

MZK Tomaszow Maz. 7 i Tomaszow Maz., Polen

MZK Tomaszow Maz. vogn 7 er oprindelig leveret til DSB i Horsens som vogn 382 og kom herfra senere til Connex for at ende sine danske dage på de københavnske veje som bus 6304. Efter udrangering kom den i 2004 til bybusselskabet i Tomaszow Maz., Polen.

Foto: Thomas de Laine, 6. september 2010.

MZK Tomaszow Maz. 35 i Tomaszow Maz., Polen

MZK Tomaszow Maz. 35 i Tomaszow Maz., Polen

Ex. Busdivisionen 1907, DAB 15-1200C mk. I årg. 1993, i ny skikkelse som vogn 35 hos MZK Tomaszow Maz. i Tomaszow Maz., Polen. Bussen kørte de første år i Polen hos PKM Tychy i Tychy som vogn 188, i hvis farver bussen endnu fremstod, da billedet blev taget.

Foto: Thomas de Laine, 6. september 2010.

MZK Tomaszow Maz. 43 ved stationen i Tomaszow Maz., Polen

MZK Tomaszow Maz. 43 ved stationen i Tomaszow Maz., Polen

MZK Tomaszow Maz. 43, en DAB 12-1200B fra Århus, ved jernbanestationen i Tomaszow Maz., Polen - passende indsat på en linje til Dabrowa.

Foto: Thomas de Laine, 6. september 2010.

DAB-busser hos MAZ Tomaszow Maz., Polen

DAB-busser hos MAZ Tomaszow Maz., Polen

Et par DAB-busser på MZK Tomaszow Maz.' garageanlæg i Tomaszow Maz., Polen: Til venstre vogn 37, en DAB 15-1200C mk. I, som oprindeligt er City-Trafik nr. 34/2034 fra København. Til højre er det vogn 10, som er en DAB 7-1200B årg. 1990 med en fortid hos Bussen Trafikkselskap i Kristiansand, Norge.

Foto: Thomas de Laine, 6. september 2010.

Ex. MZK Zywiec 352 i Tomaszow Maz., Polen

Ex. MZK Zywiec 352 i Tomaszow Maz., Polen

Bybusselskabet MZK Tomaszow Maz. i Tomaszow Maz. i Polen har anskaffet en DAB serie 15 fra en anden polsk by, Zywiec, til reservedele. Bussen var nr. 352 i Zywiec, men begyndte sin karriere i Nordsjælland som Swebus nr. 3011 og senere Combus nr. 5241. Her ses bussen på MZK Tomaszow Maz.' garageanlæg i Tomaszow Maz. i selskab med typiske polske Jelcz-busser.

Foto: Thomas de Laine, 6. september 2010.

DSB S-tog SA 104 ved Svanemøllen, København

DSB S-tog SA 104 ved Svanemøllen, København

Et S-tog på linje A forlader Svanemøllen station i retning mod Farum. Der køres på sporet for tog mod København, fordi tunnelen med sporet mod Farum (til højre i billedet) er oversvømmet efter kraftige regnskyl. Tunnelen fører det udadgående spor under Nordbanens spor og en del af Svanemøllen Kaserne. Toget er SA 104, og den eftermiddag, billedet blev taget, var linje A på grund af oversvømmede spor det eneste S-tog, der betjente Svanemøllen station.

Foto: Thomas de Laine, 15. august 2010.

Vores Busser AW 97 857 ved Hellerup st.

Vores Busser AW 97 857 ved Hellerup st.

Efter voldsomme regnskyl betød oversvømmelser af skinnerne mellem Østerport og Hellerup, at togene søndag 15. august 2010 måtte erstattes af busser det meste af dagen. Vores Busser AW 97 857 (ex. Arriva 8632, opr. DSB 2413), Volvo B10M-60/DAB årg. 1994, som S-togserstatningsbus ved Hellerup st.

Foto: Thomas de Laine, 15. august 2010.

Netbus 8453 ved Østerport st., København

Netbus 8453 ved Østerport st., København

Netbus kører efterhånden ofte togbuskørsel. I sommeren 2010 har man bl.a. erstattet Øresundstog mellem København og Malmö og aftenkørsel på metroen. Søndag 15. august kunne Netbus' busser ses i S-togserstatningskørslen mellem Østerport og Hellerup som følge af oversvømmede spor. Bus 8453, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, ved Østerport st.

Foto: Thomas de Laine, 15. august 2010.

Kruse 7164 ved Hellerup st.

Kruse 7164 ved Hellerup st.

Kruse 7164, Volvo B12M-60/Aabenraa årg. 2003, som S-togserstatningsbus ved Hellerup st. Bussen er født som rutebus i STS-området og anvendes stadig til en form for Movia-kørsel, nemlig på hurtigbusruterne 555 og 666 mellem Høje Taastrup og Sjællands Odde hhv. Rørvig Havn.

Foto: Thomas de Laine, 15. august 2010.

Vores Busser AW 92 274 ved Østerport st., København

Vores Busser AW 92 274 ved Østerport st., København

Vores Busser i Rårup hjalp til med AW 92 274 (opr. DSB busser 2463), Volvo B10M-60/DAB årg. 1995, da der på grund af oversvømmede spor skulle køres S-togserstatning mellem Østerport og Hellerup søndag 15. august 2010. Her ses bussen ved Østerport st., stadig i fynsk flødefarve.

Foto: Thomas de Laine, 15. august 2010.

Netbus 8455 ved Hellerup st.

Netbus 8455 ved Hellerup st.

Netbus 8455, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, holder pause ved Hellerup st. i forbindelse med togerstatningskørsel mellem Østerport og Hellerup.

Foto: Thomas de Laine, 15. august 2010.

DSB MR 4023 på Køge st.

DSB MR 4023 på Køge st.

Det ellers planlagte udbud af driften på jernbanestrækningen Roskilde-Køge-Næstved ("Lille Syd") er blevet aflyst. Udbuddet vil først finde sted, efter den nye jernbane København-Ringsted nord om Køge er åbnet i 2018. Roskilde-Køge-Næstved bliver nemlig påvirket af anlægsarbejdet, og driften kan også ventes ændret med tog Næstved-Køge-København og andre tog kun Køge-Roskilde, når den nye bane åbner. Mon de efterhånden aldrende MR-tog får lov til at køre videre indtil da? DSB MR 4023-MRD 4223 på Køge st. mod vej mod Næstved.

Foto: Thomas de Laine, 10. august 2010.

Arriva 1950 i Arni Magnussensgade, København

Arriva 1950 i Arni Magnussensgade, København

I begyndelsen af juli 2010 så en ny linje dagens lys i København, nemlig "Tivoli Shuttle"-linjen, der kører mellem Hovedbanegården/Tivoli og Tivoli Hotel på Kalvebod Brygge. Én bus klarer alle afgange på linjen, og der er tale om en batteribus fra linje 11 (CityCirkel), som ved samme lejlighed er reduceret med 1 bus. Arriva 1950, Car. Ind. Urban 40 Elettrico årg. 2009, vender på Arni Magnussensgade efter afgang fra Tivoli Hotel.

Foto: Thomas de Laine, 10. juli 2010.

Arriva 1950 i Bernstorffsgade, København

Arriva 1950 i Bernstorffsgade, København

Arriva 1950, Car. Ind. Urban 40 Elettrico årg. 2009, på Bernstorffsgade i trafik på Tivoli Shuttle-linjen. Der hersker lidt forvirring om, hvorvidt Tivoli Shuttle-linjen skal betragtes som en del af linje 11 (CityCirkel) eller ej - i dette tilfælde er bussen skiltet linje 11. Tivoli Shuttle-linjen kører i øvrigt altid med flag.

Foto: Thomas de Laine, 10. juli 2010.

Arriva 1952 ved Hovedbanegården, København

Arriva 1952 ved Hovedbanegården, København

Arriva 1952, Car. Ind. Urban 40 Elettrico årg. 2009, er blevet fast vogn på Tivoli Shuttle-linjen og i juli 2010 udsmykket som totalreklame for Tivoli.

Foto: Thomas de Laine, 24. juli 2010.

Arriva 1943 ved Rådhuspladsen, København

Arriva 1943 ved Rådhuspladsen, København

Arriva 1943, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 33 ved det nyindrettede stoppested på den tidligere Amagerterminals område. Udover linje 33 holder her kun linje 69 og nogle natbuslinjer.

Foto: Thomas de Laine, 24. juli 2010.

Arriva 1964 i Vester Voldgade, København

Arriva 1964 i Vester Voldgade, København

I kun en uge kørte linje 14 ad Vester Voldgade langs med Rådhuspladsen, efter at den byttede ruteføring med linje 6A på strækningen mellem Nørreport og Rådhuspladsen. Efter den første uge omlagdes linje 14 til Stormgade - H.C. Andersens Boulevard. Både rutebyttet med 6A og omlægningen væk fra Vester Voldgade skyldes etableringen af metrobyggeplads på Rådhuspladsen, der på et tidspunkt kommer til at betyde afspærringen af Vester Voldgade ud for den nu nedrevne terminalbygning. Arriva 1964, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 14 i Vester Voldgade ud for Rådhuspladsen.

Foto: Thomas de Laine, 19. juni 2010.

City-Trafik 2488 på Rådhuspladsen, København

City-Trafik 2488 på Rådhuspladsen, København

City-Trafik 2488, DAF SB200/Berkhof årg. 2009, som linje 29 på vej ud fra Rådhuspladsens busterminal i Jernbanegades forlængelse. Dette syn er nu historie, idet kun linje 5A og 6A fra 20. juni 2010 benytter terminalen. De andre linjer er omlagt til H.C. Andersens Boulevard på grund af metrobyggeriet.

Foto: Thomas de Laine, 19. juni 2010.

Arriva 1529 ved Rådhuspladsen, København

Arriva 1529 ved Rådhuspladsen, København

Arriva 1529, Scania OmniLink årg. 2005, lægger an til landing ved sit nye stoppested på Rådhuspladsen 20. juni 2010. Stoppestedsrefugen er indrettet, hvor "Amagerterminalen" indtil april lå.

Foto: Thomas de Laine, 20. juni 2010.

Arriva 1930 på Jarmers Plads, København

Arriva 1930 på Jarmers Plads, København

Arriva 1930, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 33 på Jarmers Plads på vej fra Amager mod endestationen i Vester Voldgade.

Foto: Thomas de Laine, 9. maj 2010.

Arriva 1040 på Jarmers Plads, København

Arriva 1040 på Jarmers Plads, København

Arriva 1040, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2009, som linje 10 runder Jarmers Plads for at komme til stoppested på Rådhuspladsen. EU-flaget skyldes "Europadagen", som Hovedstadens busser har markeret med et dansk flag og et EU-flag hvert år siden 2007.

Foto: Thomas de Laine, 9. maj 2010.

Turistbus i den nedlagte Amagerterminal ved Københavns Rådhusplads

Turistbus i den nedlagte Amagerterminal ved Københavns Rådhusplads

En tysk Volvo/Drögmöller-turistbus i lokalkørebanen ved siden af den nedlagte Amagerterminal i juni 2010. På det afspærrede område til højre i billedet lå november 1961-april 2010 skråparkeringen med busstoppesteder kaldet "Amagerterminalen".

Foto: Thomas de Laine, 12. juni 2010.