Billeder ➜ Fotografer ➜
Alle billeder optaget af Thomas de Laine
Thomas de Laine har taget 4.269 billeder på Myldretid:
Keolis 2464 på Rebildvej, Vanløse

Keolis 2464, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 12 på Rebildvej i Vanløse.
Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014.
Arriva 1042 på Rebildvej, Vanløse

Arriva 1042, Volvo B7RLE-60/Säffle (8500LE) årg. 2009, som linje 10 på Rebildvej i Vanløse.
Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014.
Keolis 2485 på Rebildvej, Vanløse

Keolis 2485, VDL Ambassador årg. 2009, som linje 12 på Rebildvej i Vanløse.
Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014.
Lokalbus 4444 i Nørregade, København

Lokalbus benyttede 30. august 2014 bus 4444, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2005, til shuttlebuskørsel i København. Movia-bomærket er behørigt overdækket. Her ses bussen i Nørregade.
Foto: Thomas de Laine, 30. august 2014.
Keolis 2510 på Rebildvej, Vanløse

Keolis 2510, Volvo B10BLE-60/Vest årg. 2002, som linje 21 på Rebildvej i Vanløse. Bussen kører med flag i anledning af linjens 80 års jubilæum.
Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014.
Busser ved Flintholm station ved linje 21's 80-årsjubilæum

29. august 2014 var der 80 års jubilæum for Københavns linje 21. Linjen er blandt de forholdsvis få tilbageværende linjer i København med en lang historie, og hele ruten fra Flintholm til Tuborg er i 2014 ligesom ved oprettelsen i 1934! Det skulle naturligvis fejres, hvilket foregik ved arrangementer på Flintholm station, Hellerup station og Ålholm Plads under medvirken af to gamle KS-busser fra Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm og en helt ny Iveco-bus magen til dem, der i jubilæumsåret skal indsættes på linje 21. Her er busserne samlet på Flintholm station: Forrest ses Københavns Sporveje vogn 41, en Triangel fra 1933; i midten vogn 772, en Leyland Royal Tiger/DAB fra 1963; og bagest den fabriksnye Iveco Crossway LE.
Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014.
KS 772 på Rebildvej, Vanløse

En klassisk KS-bus var Leyland Royal Tiger/DAB-busserne, der både kom i en udgave bygget til énmandsbetjening (uden bagperron og bagdør) og en udgave til såvel én- som tomandsbetjening, hvor et drejeligt skilt på fronten angav, om bussen kørte én- eller tomandsbetjent, og at man da skulle stige ind gennem fordøren henholdsvis bagdøren. Her ses Københavns Sporvejes bus 772, der er leveret i 1963 som den kombinerede én- og tomandsbetjente udgave. Bussen kørte et par ture på linje 21, hvor det var muligt at komme med som passager, ved linjens 80 års jubilæum 29. august 2014.
Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014.
Keolis 2501 på Rebildvej, Vanløse

Keolis 2501, Volvo B10BLE-60/Vest årg. 2002, som linje 21 på Rebildvej i Vanløse.
Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014.
Fabriksny Iveco Crossway på Rebildvej, København

I markeringen af linje 21's 80 års jubilæum 29. august 2014 deltog en fabriksny Iveco Crossway LE af samme type som dem, der senere i jubilæumsåret skulle nyleveres til Keolis' nye kontrakt på linjen, og som der i øvrigt også netop stod til at komme en portion af til Keolis i Nordsjælland. Bussen var med Movia-design indvendigt og forsynet med Keolis-bomærker mv., men skinnet bedrager, for den er i september måned blevet indregistreret til Thykjær i Vejle (vogn 307)! Her ses den - uden passagerer, da den kun var på prøveplader - som bagtrop i linje 21-optoget på Rebildvej i Vanløse.
Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014.
KS 772 ved Flintholm st., København

Københavns Sporveje 772, Leyland Royal Tiger/DAB årg. 1963, ved Flintholm station i anledning af linje 21's 80 års jubilæum.
Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014.
Keolis 2513 og 2649 ved Apollovej, Vanløse

Keolis' busser 2513, Volvo B10BLE/Vest årg. 2002, og 2649, Volvo B10BLE/Aabenraa årg. 1999, mødes i krydset mellem Grøndals Parkvej, Rebildvej, Apollovej, Randbølvej og C.F. Richs Vej i Vanløse. Dette kryds var engang en stor rundkørsel, hvor der kunne skiftes mellem linjerne og 21 og 29. Sidstnævnte linje havde oprindeligt endestation netop her (dengang dog under linjenummeret 19). 2513 kører med flag i anledning af linje 21's 80-årsdag, hvor der også var nogle veteranbusser ude at køre. 2649 i baggrunden er dog med sine 15 år også lidt af en veteran...
Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014.
Fabriksny Iveco Crossway ved Flintholm st., København

Fabriksny Iveco Crossway LE ved Flintholm station i forbindelse med linje 21's 80 års jubilæum.
Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014.
KS 41 på Rebildvej, Vanløse

Københavns Sporveje vogn 41, Triangel årg. 1933, på Rebildvej i Vanløse i forbindelse med linje 21's 80 års jubilæum.
Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014.
Birkerød Bus Compagni 43 i Vester Voldgade, København

Birkerød Bus Compagni vogn 43 var 10. oktober 2014 for første gang på gaden som kulturnatbus i København. Bussen er en Leyland-DAB 7-1-TL11/8 fra 1983, men i 1985 ombygget med ZF-gear og i 1996 med DAF-motor. Efter at have indgået i Sporvejsmuseet Skjoldenæsholms samling i nogle år blev bussen i 2013 i sit indre og ydre tilbageført til Birkerød-designet. Der er herved bevaret en rigtig "entreprenørbus". Her ses bussen i Vester Voldgade på sin første kulturnat.
Foto: Thomas de Laine, 10. oktober 2014.
Århus Sporveje 165 ved Københavns Hovedbanegård

Århus Sporveje 165, Volvo B655/Nordisk årg. 1961, som kulturnatbus ved Hovedbanegården i København.
Foto: Thomas de Laine, 10. oktober 2014.
KS 571 ved Hovedbanegården, København

KS 571, Volvo B59-59/Aabenraa årg. 1972, som kulturnatbus ved Hovedbanegården i København.
Foto: Thomas de Laine, 10. oktober 2014.
Odense Bytrafik 30 ved Københavns Hovedbanegård

Odense Bytrafik 30, Volvo B656/SMH årg. 1952, som kulturnatbus ved Københavns Hovedbanegård.
Foto: Thomas de Laine, 10. oktober 2014.
KS 571 i Vester Voldgade, København

KS 571, Volvo B59/Aabenraa årg. 1972, som kulturnatbus ved endestationen i Vester Voldgade ved Rådhuspladsen.
Foto: Thomas de Laine, 10. oktober 2014.
Ex. Herlev-Ruterne ved Hovedbanegården, København

Den bevarede Herlev-Ruterne-bus, ex. HT nr. 3078, Leyland-DAB serie II årg. 1973, som kulturnatbus ved Hovedbanegården i København. Bussen er skiltet som linje 151, der blev drevet af Herlev-Ruterne, indtil selskabet - sammen med de andre offentligt ejede busselskaber i Hovedstadsområdet - blev overtaget af HT i 1974.
Foto: Thomas de Laine, 10. oktober 2014.
Århus Sporveje 272 ved Københavns Hovedbanegård

Århus Sporveje 272, DAB 12-1200B årg. 1990, som kulturnatbus ved Københavns Hovedbanegård.
Foto: Thomas de Laine, 10. oktober 2014.
Aarhus Sporveje 148 på Klostertorvet, Aarhus

Aarhus Sporveje 148, Solaris Urbino 12 årg. 2008, på linje 14 på Klostertorvet i Aarhus. I baggrunden vogn 701.
Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014.
Aarhus Sporveje 649 på Vesterbro Torv, Aarhus

Aarhus Sporveje 649, MAN NL363 Lion's City årg. 2009, som linje 2A på Vesterbro Torv i Aarhus.
Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014.
Aarhus Sporveje 152 på Klostertorvet, Aarhus

Aarhus Sporveje 152, Solaris Urbino 12 årg. 2008, som linje 18 på Klostertorvet i Aarhus.
Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014.
Aarhus Sporveje 713 på Vesterbro Torv, Aarhus

Aarhus Sporveje 713, Solaris Urbino 15 årg. 2014, som linje 3A på Vesterbro Torv i Aarhus.
Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014.
Aarhus Sporveje 701 og 708 på Klostertorvet, Aarhus

Aarhus Sporveje 701 og 708, begge Solaris Urbino 15 årg. 2014 på linje 1A, mødes på Klostertorvet.
Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014.