Billeder ➜ Fotografer ➜
Alle billeder optaget af Peter Berggrén Brandsen
Peter Berggrén Brandsen har taget 47 billeder på Myldretid:
Tango-vogn på Aarhus Letbanes Trafik- og Servicenter, Aarhus
Aarhus Letbanes linje Odder-Aarhus-Grenaa skal betjenes med Stadler Tango-vogne. Her ses den først leverede af slagsen på Aarhus Letbanes Trafik- og Servicenter i Aarhus under et åbent hus-arrangement i oktober 2016. Odder-Grenaa-linjen ser ud til at være planlagt til at få linjenummeret L1 at dømme efter skilte mv. under åbent hus-arrangementet - hvilket er lidt pudsigt, eftersom netop de yderste dele til Odder og Grenaa kommer til at åbne senere end de indre dele af letbanen.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 8. oktober 2016.
Variobahn-vogn på Aarhus Letbanes Trafik- og Servicenter, Aarhus
Stadler Variobahn-vogn til Aarhus Letbane på Trafik- og Servicecentret i Aarhus under et åbent hus-arrangement i oktober 2016. Variobahn-vognene skal primært bruges på Odder-Lisbjerg/-Lystrup-linjen, der er i øvrigt ifølge materiale på stedet ser ud til at få linjenummeret L2.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 8. oktober 2016.
Nobina 3011 ved Malmö C
I 2014-15 gennemføres et udbud, hvor Københavns linje 5A forventes opgraderet til såkaldt +Way, som er Movias version af "Bus Rapid Transit" (BRT). I udbudsmaterialet indgår bl.a. tegninger af en Van Hool Exqui.City-ledbus i Movias nye +Way-design. Om sådanne busser vil finde vej til København, må tiden vise, men ellers skal man ikke langt væk for at opleve dem: Malmös version af BRT er også en linje 5, og her har entreprenøren Nobina indsat 15 styk 23,8 meter lange Van Hool Exqui.City 24 Hybride-busser. Busserne, der rummer 150 passagerer, er CNG-gas-hybridbusser, og de er leveret i 2014 ved åbningen af BRT-ruten. Ledbusserne til linje 5A i København må dog forventes at nøjes med ét led. Nobinas bus 3011 ved Malmö C.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 23. oktober 2014.
Nobina 3004 bagfra ved Malmö C
Van Hool Exqui.City-modellen kan med fuld ret få øgenavnet "toretningsvogn". Her er det vist nok bagenden af Nobina 3004, Van Hool Exqui.City 24 Hybride årg. 2014, ved Malmö C.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 23. oktober 2014.
Nobina 3014 ved Malmö C
Nobina 3014, Van Hool Exqui.City 24 Hybride årg. 2014, som linje 5 ved Malmö C.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 23. oktober 2014.
Nobina 3002 ved Malmö C
Nobina 3002, Van Hool Exqui.City 24 Hybride årg. 2014, som linje 5 ved Malmö C.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 23. oktober 2014.
Nobina 3008 ved Malmö C
Nobina 3008, Van Hool Exqui.City 24 Hybride årg. 2004, som linje 5 ved Malmö C.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 23. oktober 2014.
Nobina 3009 ved Malmö C
Nobina 3009, Van Hool Exqui.City 24 Hybride årg. 2004, som linje 5 i Malmö ved centralstationen.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 23. oktober 2014.
Baselland Transport 152 i Basel, Schweiz
Baselland Transport (BLT) i Basel i Schweiz modtog 2008-12 i alt 19 Stadler Tango-vogne, og et tilsvarende antal skal leveres 2014-16. Der er tale om vogne med cirka 70 procent lavt gulv, men en ren højgulvsversion kan også leveres. Stadler Tango anskaffes til Aarhus-letbanen i et antal 12. Her BLT nr. 152 bagfra som linje 11 i Basel.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 9. august 2009.
Aarhus Sporveje 701 på Grundtvigsvej, Viby
Busselskabet Aarhus Sporveje nr. 701, en Solaris Urbino 15, som splinterny på Grundtvigsvej ved Viby Torv. Bussen er her indsat på linje 11.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. april 2014.
Østbirk Turist CF 97 891 på Jernbanevej, Skanderborg
Østbirk Turistfart CF 97 891, Irisbus Crossway LE årg. 2011, på Jernbanevej i Skanderborg. Bussen er fejlagtigt skiltet "Højvangen" i stedet for Vrold.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. april 2014.
Østbirk Turist CF 97 891 på Banegårdsvej, Skanderborg
Østbirk Turist har de seneste år stået for bybusdriften i Skanderborg, men i foråret 2014 blev selskabet opsagt af Midttrafik. Arriva overtog fra og med lørdag 12. april 2014 driften på en midlertidig aftale. Her ses Østbirk Turists CF 97 891, en Irisbus Crossway LE anskaffet til kørslen i 2011, på Banegårdsvej i Skanderborg den sidste dag med Østbirk-drift.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. april 2014.
Århus Sporveje 648 på Banegårdspladsen, Århus
I august 2011 får Århus også A-busser, og man har tydeligvis søgt inspiration i København til A-bussernes design: De får røde hjørner! Århus Sporveje 648, MAN NL363 Lion's City årg. 2009, som linje 4 på Banegårdspladsen i Århus. Den nuværende linje 4 forsvinder, når det nye linjenet kommer, men til gengæld opstår en linje 4A, som også vil komme på Banegårdspladsen.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 16. maj 2011.
Århus Sporveje 648 fra vinduessiden på Banegårdspladsen, Århus
Århus Sporveje 648, MAN NL363 Lion's City årg. 2009, som linje 4 på Banegårdspladsen i Århus.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 16. maj 2011.
Odderbanen med Y-tog på Århus H
Et af Midtjyske Jernbaners Y-tog ankommer til Århus H fra Odder. Dette syn vil snart være en saga blot, idet DSB i slutningen af 2011 overtager trafikken på Odderbanen med Siemens Desiro-tog. Derefter kan Y-tog kun opleves i drift på Midtjyske Jernbaners anden bane, Lemvigbanen, og på Vestbanen, som dog er lukningstruet.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 10. juli 2008.
Midtjyske Jernbaner med tovognstog ved G. Clausens Vej trinbræt
Midtjyske Jernbaner med et tovogns-Y-tog (Ym 34 er bagest) på vej ind til G. Clausens Vej trinbræt ved Århus.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 31. marts 2009.
Midtjyske Jernbaner med trevognstog ved G. Clausens Vej trinbræt
Midtjyske Jernbaner med et trevogns-Y-tog lige nordøst for trinbrættet G. Clausens Vej i Viby industrikvarter ved Århus.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. marts 2009.
Midtjyske Jernbaner Ym 36 m.fl. forlader Rosenhøj station
Midtjyske Jernbaners trevogns-Y-tog bestående af Ym 36 (nærmest)-Yp 55-Ym 35 forlader Rosenhøj station i retning mod Århus.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 31. marts 2009.
To af Odderbanens Y-tog i Odder
To af Odderbanens Y-tog på stationen i Odder. Banen indgik senere i Midtjyske Jernbaner, men var i sommeren i 2006 endnu selvstændig.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. juni 2006.
Netbus 11 og 114 på Århus rtb.
To af Netbus' MAN Lion's Regio-busser på Århus rutebilstation: Til venstre vogn 11 fra rute 918X og til højre vogn 114 på rute 113. Vogn 11 har endnu PP Busselskabs logo på, mens vogn 114 har fået Netbus-bomærke. En anden forskel er, at vogn 11 er X-Bus, mens 114 er Midttrafik-blå.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 28. juni 2007.
Partner Bus 113 ved Århus rtb.
En af de MAN Lion's Regio-busser, som Partner Bus 1. maj 2007 overtog med PP Busselskabs rutekørsel ses her svinge ud fra Århus rtb. og op ad Sønder Allé. Vognen - nr. 113, der passende var indsat på rute 113 - bar endnu PP Busselskabs bomærke 8. maj, da billedet blev taget. Kort efter skiftede Partner Bus navn til Netbus, så der kom aldrig til at sidde Partner Bus-logoer på PP Busselskabs busser. Bussen havde i øvrigt heller ikke fået Midttrafik-logo endnu.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 8. maj 2007.
Netbus 111 på Århus rtb.
Netbus overtog 1. maj 2007 rutekørslen for Midttrafik fra PP Busselskab. Der er tale om kørsel med 13 busser på ruterne 113, 913X og 918X. En af de overtagne busser er vogn 111, der er en 13,7 m lang MAN N313ÜL fra 2003. Bussen er oprindeligt leveret til Abildskou som vogn 37, men blev overtaget herfra af PP Busselskab sammen med X-Bus-rute 918X ved licitation. Foto på Århus rtb.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 28. juni 2007.