Billeder ➜ Fotografer ➜
Alle billeder optaget af Peter Berggrén Brandsen
Peter Berggrén Brandsen har taget 47 billeder på Myldretid:
Busser ved midlertidige stoppesteder på Aarhus rutebilstation
Midttrafik-rutebiler i Ny Banegårdsgade ved den delvist afspærrede Aarhus rutebilstation på "premieredagen" for de midlertidige stoppestedsplaceringer, som i al hast måtte indføres, da det ikke længere blev betragtet som sikkert at holde på selve rutebilstationen. En kvinde i refleksvest ses hjælpe med at dirigere slagets gang.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. oktober 2019.
Arriva 3114 ved Aarhus rutebilstation
Arriva 3114, Scania OmniExpress årg. 2012, som linje 113 ved Aarhus rutebilstation. Stoppestedet er flyttet, fordi rutebilstationen er delvist afspærret på grund af risiko for, at det betondæk, den ligger på, skal kollapse.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. oktober 2019.
Aarhus Sporveje 184 i Frydenlund-sløjfen, Aarhus
Aarhus Sporveje 184, Volvo 8900-elbus årg. 2019, "tanker op" som linje 13 i Frydenlund-sløjfen i det nordlige Aarhus på første dag med elbusser i drift. I hvert fald i den første køreplanperiode med elbusser er alle endestationsopholdene her på mindst 18 minutter. Der er leveret fire elbusser, Aarhus Sporveje nr. 183-186, og linje 13 kræver også netop fire busser.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.
Aarhus Sporveje 185 på Park Allé, Aarhus
Aarhus Sporveje 185, Volvo 8900-elbus årg. 2019, som linje 13 på Park Allé i Aarhus. Bussen i baggrunden til venstre er vogn 183 af samme type, der var en del af elbusindvielsesarrangementet samme dag.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.
Aarhus Sporveje 185 på Vesterbro Torv, Aarhus
Aarhus Sporveje 185, Volvo 8900-elbus årg. 2019, som linje 13 på Vesterbro Torv i Aarhus.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.
Aarhus Sporveje 183 på Park Allé, Aarhus
Aarhus Sporveje 183, Volvo 8900-elbus årg. 2019, på Park Allé i Aarhus ved indvielsesarrangementet for Aarhus' fire første elbusser søndag 11. august 2019.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2018.
Aarhus Sporveje 183 bagfra på Park Allé, Aarhus
Aarhus Sporveje 183, Volvo 8900-elbus årg. 2019, set bagfra på Park Allé i Aarhus den første dag med elektriske busser i byen.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.
Arriva 2713 i busgaden, Aarhus
Siden 11. august 2019 er Midttrafiks rute 100 på de fleste ture forlagt til busgaden i Aarhus, som ellers kun trafikeres af Aarhus Sporvejes bybusser. Tidligere kørte rute 100 langs havnen og via rutebilstationen. Busserne er også gjort "bybusagtige" ved at have fået fri ind- og udstigning ad alle døre, ligesom alle afgange nu normalt køres med laventrébusser. Rute 100 holder dog ikke ved alle stoppesteder i busgaden, men alene ved Klostertorvet, hvor dette billede er taget. Bussen er Arrivas vogn 2713, en Scania CityWide Suburban LE fra foråret 2019.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.
Arriva 2240 på Aarhus rutebilstation
Arriva 2240, Volvo B8R/Wroclaw (Volvo 8900) årg. 2017, som rute 300S på Aarhus rutebilstation. Midttrafiks rute 300S var en særlig rute i forbindelse med Smukfest.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. august 2019.
Aarhus Letbane 1209-1109 i Lystrup
I slutningen af august 2016 kørte det sidste dieseltog på Grenaabanen og 30. april 2019, bare 139 ugers erstatningsbusdrift senere, indledte Aarhus Letbane trafikken på strækningen, der betjenes af en ny linje L1. Samtidig begyndte letbanen at køre på den nyanlagte strækning mellem Lisbjerg og Lystrup, der køres som en gren på linje L2. Med disse åbninger er hele letbanen langt om længe i drift. Første ordinære vogn i Lystrup blev en linje L2, der ankom kl. 5.06 og returnerede kl 5.12 med en enkelt passager. Det var vogn 1209-1109.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.
Aarhus Letbane 1209-1109 i Humlehuse
Den første vogn på linje L2 fra Lystrup, Variobahn-vogn 1209-1109, er nået til Humlehuse, hvor "huse"-delen af navnet endnu mangler at blive bygget, idet holdestedet ligger midt i ingenting. Humlehuse kan udover letbanen kun nås ad en cykel-/gangsti.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.
Aarhus Letbane 1102-1202 i Lystrup
Stadler Variobahn-vogn 1102-1202 som linje L2 i Lystrup den første morgen med letbanedrift her.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.
Aarhus Letbane 2207-2107 i Lystrup
Første vogntog fra Grenaa mod Aarhus på Aarhus Letbane ankommer til Lystrup, mens solen er ved at stå op. Få sekunder inden afgik L2 via Lisbjerg uden at afvente forbindelsen fra Djursland, hvilket fotografen observerede mindst tre gange på premieremorgenen! Vognen er 2207-2107, og den kunne - som alle andre indtil cirka kl. 10 - ikke skilte korrekt, hvorfor der kørtes med papirsskilt i forruden.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.
Aarhus Letbane 2207-2107 ved Torsøvej station
Første vogn fra Grenaa på Aarhus Letbane ved ankomsten til Torsøvej station i Risskov ved halv syvtiden på premieredagen. Der var mange problemer med bommene ved jernbaneoverskæringerne den første dag, så letbaneføreren på denne tur måtte selv lukke og åbne bommene ved Viengevej lidt nord for Torsøvej station. Det endte derfor med en forsinket krydsning ved Torsøvej med en forsinket vogn fra Aarhus H. Vognen på billedet er nr. 2207-2107.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.
Aarhus Letbane 2103-2203 på Torsøvej station
Tango-vogn 2103-2203 mod Ryomgård ruller cirka 10 minutter forsinket ind på Torsøvej station. Til højre afventer 2207-2107 den forsinkede krydsning.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.
Aarhus Letbane 2112-2212 og 1211-1111 i Lystrup
I Lystrup har linje L2 endestation og skal ifølge køreplanen være koordineret med linje L1 til og fra Grenaa, så der er forbindelse mellem Grenaa, Hornslet mv. og strækningen via Lisbjerg og Universitetshospitalet. Til venstre (i spor 1) Tango-vogntog 2112-2212 på linje L1 mod Ryomgård og til højre (i spor 2) Variobahn-vogn 1211-1111 på linje L2 via Universitetshospitalet om morgenen den første dag. Lidt efter ankom linje L1 fra Djursland, men inden da var L2 kørt.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.
Aarhus Letbane 2208-2108 i Lystrup
Lidt før kl. 8 på premieremorgenen krydser Stadler Tango-vogntog nr. 2208-2108 Sønderskovvej på vej ind til Lystrup station. På dette tidspunkt var de korte L1-skoledagsture mellem Aarhus og Hornslet allerede blevet aflyst resten af ugen...
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.
Aarhus Letbane 2112-2212 ved Kankbøllevej, Hjortshøj
Aarhus Letbane 2112-2212 ved Kankbøllevej i Hjortshøj. Papirsskiltet i forruden siger "L1" og "Ryomgård".
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.
Aarhus Letbane 2212-2112 ved Kankbøllevej, Hjortshøj
Aarhus Letbane vogn 2212-2112 som linje L1 mod Aarhus i Hjortshøj ved Kankbøllevej.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.
Aarhus Letbane 2107-2207 ved Kankbøllevej, Hjortshøj
Aarhus Letbanes Stadler Tango-vogntog 2107-2207 ved Kankbøllevej mellem Hjortshøj og Kankbølle - lidt efter at destinationsskiltene op ad formiddagen begyndte at kunne skilte linje L1 korrekt.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 30. april 2019.
Første ordinære letbanevogn i Aarhus ved Skolebakken
Aarhus Letbanes første ordinære vogn under indkørsel til stoppestedet Skolebakken. Turen blev kørt af vogn 1105-1205.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 21. december 2017.
Aarhus Letbane 1105-1205 ved AU Hospital, Aarhus
Første ordinære vogntog på Aarhus Letbane, vogn 1105-1205, er netop ankommet til Universitetshospitalet i Skejby, der foreløbigt er nordlig endestation, og er nu skiltet om for at returnere mod Hovedbanegården.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 21. december 2017.
Aarhus Letbane 1105-1205 på Aarhus H
Første ordinære vogntog på Aarhus Letbane efter ankomsten til Aarhus H. Turen blev kørt af vogntog 1105-1205. Senere vil i dette spor på Aarhus H kunne stå på letbanen mod Odder.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 21. december 2017.
Aarhus Letbane 1110-1210 på Aarhus H
Aarhus Letbane 1110-1210 opsamler passagerer på Aarhus H før afgang mod AU Hospital som linje L2.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 21. december 2017.
Aarhus Sporveje 457 på Park Allé, Aarhus
Da Aarhus Letbane endnu ikke var åbnet, da bybusnettet i Aarhus søndag 17. december 2017 blev omlagt og tilpasset letbanen, måtte man midlertidigt etablere en letbaneerstatningsbuslinje. Det var linje 87 fra Park Allé gennem Busgaden til Randersvej og langs letbanen til AU Hospital. Der kørtes fire afgange i timen. Aarhus Sporveje 457, Solaris Urbino 18 årg. 2007, som linje 87 i Park Allé.
Foto: Peter Berggrén Brandsen, 21. december 2017.