Billeder ➜ Fotografer ➜
Alle billeder optaget af Kim Løvenskjold
Kim Løvenskjold har taget 106 billeder på Myldretid:
Sporvogn 111 i Daugavpils, Letland
Daugavpils-sporvogn nr. 111, en KTM-5 bygget hos UKVZ i Ust Katav omkring 1991-92.
Foto: Kim Løvenskjold, 3. august 2008.
Sporvogn 044 i Daugavpils, Letland
Sporvogn nr. 044, en RVZ-6 bygget på fabrikken i Riga, i Daugavpils.
Foto: Kim Løvenskjold, 3. august 2008.
Sporvogn 044 og 062 mødes i Daugavpils, Letland
To RVZ-6-sporvogne - nr. 044 og 062 - mødes i Daugavpils, Letland.
Foto: Kim Løvenskjold, 3. august 2008.
Sporvogne 062 i Daugavpils, Letland
RVZ-6-sporvogn nr. 062 i Daugavpils.
Foto: Kim Løvenskjold, 3. august 2008.
Ex. Biel 68 i Brasov, Rumænien
Brasov i Rumænien har både en sporvognslinje og trolleybusser. Sidstnævnte er dog dominerende. I 2008 eller 2009 har man importeret en række Volvo B10M-trolleyledbusser fra den svejtsiske by Biel. De fleste af vognene har stadig Biel-bemaling og -vognnumre - som her ex. Biel vogn 68 i Brasov.
Foto: Kim Løvenskjold, 30. september 2009.
Ex. Biel 63 i Brasov, Rumænien
Trolleybus nr. 63 fra Biel i Svejts har også fundet vej til Brasov i Rumænien. Bussen er bygget på Volvo B10M-chassis.
Foto: Kim Løvenskjold, 30. september 2009.
Ex. Biel 63 bagfra i Brasov, Rumænien
Tidligere Biel-trolleybus vogn 63 bagfra i Brasov, Rumænien. Farveskemaet er uændret fra den svejtsiske by.
Foto: Kim Løvenskjold, 30. september 2009.
Tidligere Biel-trolleybus i Brasov, Rumænien
En af Brasovs Volvo-trolleybusser med fortid i Biel i Svejts.
Foto: Kim Løvenskjold, 30. september 2009.
Sporvogn på legeplads i Brasov, Rumænien
Denne sporvogn står som en del af legepladsen ved en McDonald's i Brasov, Rumænien.
Foto: Kim Løvenskjold, 30. september 2009.
FBW-trolleybus i Brasov, Rumænien
FBW-trolleybus med vognnr. 55 i Brasov, Rumænien.
Foto: Kim Løvenskjold, 30. september 2009.
Ex. Århus Sporveje 354 på færgen i Kalundborg
Ex. Århus Sporveje 354, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1998, kører af færgen i Kalundborg havn. Bussen er på vej til Bornholm, hvor trafikselskabet BAT i august selv har overtaget en stor del af busdriften efter et krakket busselskab. Kørslen bestrides hovedsageligt med 22 tidligere Århus-bybusser af årgang 1998-99 - heriblandt ÅS 354, der hos BAT er blevet omdøbt til vogn 711.
Foto: Kim Løvenskjold, 17. august 2009.
Ex. Århus Sporveje 356 mellem Borup og Køge
Ex. Århus Sporveje 356, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1998, mellem Borup og Køge. Bussen er på vej til BAT på Bornholm, hvor den senere fik det interne busnummer 713.
Foto: Kim Løvenskjold, 25. august 2009.
Ex. Århus Sporveje 351 og 360 mellem Borup og Køge
Ex. Århus Sporveje 351 og 360 mellem Borup og Køge undervejs i transporten til deres nye ejer på Bornholm. Hos BAT fik busserne senere numrene 712 hhv. 714.
Foto: Kim Løvenskjold, 25. august 2009.
Ex. Århus Sporveje 354 ved Slagelse st.
Ex. Århus Sporveje 354, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1998, gør ophold på Slagelse st. på vej til Bornholm. Nu kører bussen hos BAT på Bornholm som vogn 711.
Foto: Kim Løvenskjold, 17. august 2009.
RATP 5211 i Ploiesti, Rumænien
Trafikselskabet i den rumænske by Ploiesti hedder RATP og har bl.a denne FBW-trolleybus med internt busnummer 5211.
Foto: Kim Løvenskjold, 28. september 2009.
RATP 5225 i Ploiesti, Rumænien
RATPs FBW-trolleybus nr. 5225 som linje 44 i Ploiesti.
Foto: Kim Løvenskjold, 28. september 2009.
Ikarus-trolleybus i Bukarest
Ikarus 415T-trolleybus fra trafikselskabet RATB i Bukarest.
Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.
RATB 5279 i Bukarest, Rumænien
RATB 5279, Ikarus 415T-trolleybus, i Bukarest.
Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.
RATB 5386 i Bukarest, Rumænien
RATB 5386, Irisbus Citelis-trolleybus, i Bukarest.
Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.
RATB 5323 i Bukarest, Rumænien
RATB 5323, en Irisbus Citelis-trolleybus, i Bukarest.
Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.
RATB 5274 i Bukarest, Rumænien
RATB 5274, Ikarus 415T-trolleybus, i Bukarest.
Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.
RATB 5285 i Bukarest, Rumænien
RATB 5285, en Ikarus 415T-trolleybus, i Bukarest.
Foto: Kim Løvenskjold, 27. september 2009.
RATB 193 i Bukarest, Rumænien
Bukarests sporvejssystem udgør omkring 160 km og er grundlagt i 1874. Sporvognene er dog ikke så dominerende i den indre by mere, hvor man i høj grad har erstattet sporvognene med trolleybusser og et metrosystem. Sporvejsselskabet RATB har en vognpark bestående af brugte tyske vogne, hjemmebyggede vogne og Tatra-vogne. Nr. 193 er én af de hjemmebyggede fra 1970'erne eller 1980'erne.
Foto: Kim Løvenskjold, 28. september 2009.
RATB 132 i Bukarest, Rumænien
Sporvogn nr. 132 i Bukarest er en lokalbygget ledvogn fra 1970'erne eller 1980'erne. Mange af disse vogne er blevet moderniseret med støtte fra Verdensbanken.
Foto: Kim Løvenskjold, 28. september 2009.
Ikarus-trolleybus i Galati, Rumænien
Ikarus 415T-trolleybus på et busanlæg i Galati.
Foto: Kim Løvenskjold, 29. september 2009.