Myldretid

Menu

Billeder ➜ Fotografer ➜

Alle billeder optaget af Jef F.P. Pallavicini

Jef F.P. Pallavicini har taget 173 billeder på Myldretid:

Anchersen Rute 3237 på Vanløse Allé, Vanløse

Anchersen Rute 3237 på Vanløse Allé, Vanløse

Anchersen Rute 3237 (ex. Arriva 1930), Scania OmniLink årg. 2008, som linje 22 på Vanløse Allé ved Vanløse st.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 13. december 2011.

Anchersen Rute 3229 på Vanløse Allé, Vanløse

Anchersen Rute 3229 på Vanløse Allé, Vanløse

Anchersen Rute 3229, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som linje 22 på Vanløse Allé ved Vanløse st. Med Anchersens anskaffelser til linje 22 og 132/133 kom Solaris også til Hovedstadsområdet...

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 13. december 2011.

City-Trafik 2481 på Jernbane Allé, Vanløse

City-Trafik 2481 på Jernbane Allé, Vanløse

City-Trafik 2481, VDL Ambassador årg. 2009, som linje 13 på Jernbane Allé ved Vanløse st.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 13. december 2011.

City-Trafik 2623 på Jernbane Allé, Vanløse

City-Trafik 2623 på Jernbane Allé, Vanløse

City-Trafik 2623, Volvo B7RLE-60/Säffle (Volvo 8900LE) årg. 2011, som linje 13 på Vanløse Allé ved Vanløse st.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 13. december 2011.

Arriva 1969 i Ryvang garage, København

Arriva 1969 i Ryvang garage, København

Arriva 1969, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2009, fra linje 3A i Ryvang garage. I baggrunden blandt andet Scania OmniLink-busser fra linje 4A.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 3. februar 2011.

Opstillingspladsen på Ryvang garage, København

Opstillingspladsen på Ryvang garage, København

Torsdag 3. februar 2011 nedlagde buschauffører arbejdet en række steder landet over. Blandt de ramte garager var Arrivas i Ryvangen på Østerbro, og det blev udnyttet til at tage nogle billeder af den fyldte busopstillingsplads.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 3. februar 2011.

Volvo B7RLE-busser i Ryvang garage, København

Volvo B7RLE-busser i Ryvang garage, København

En del af Arrivas Volvo B7RLE-busser i formation på opstillingspladsen på Ryvang garage. Til venstre er det busser fra linje 3A og til højre busser fra linje 15 og 176.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 3. februar 2011.

Blandede Arriva-busser i Ryvang garage, København

Blandede Arriva-busser i Ryvang garage, København

En god blanding Arriva-busser på Ryvang-garageanlægget på Østerbro i København. Garagen kører nu om dage linjerne 3A, 4A, 11A, 14, 15, 18, 20E, 40, 66, 80N, 94N, 95N, 150S, 173E og 176 med en samlet vognpark på op mod 175 busser!

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 3. februar 2011.

En stribe batteribusser i Ryvang garage, København

En stribe batteribusser i Ryvang garage, København

Et "gruppebillede" med 9 af Arrivas i alt 11 batteribusser fra linje 11A. Busserne bor i Ryvang garage, hvor chaufførerne denne dag havde nedlagt arbejdet.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 3. februar 2011.

Nobina 6235 i Næstved

Nobina 6235 i Næstved

Når Nobina i slutningen af marts 2010 overtager bybusserne i Næstved, bliver servicebusserne af denne type fra Neoplan. Nobina 6235 fra Sverige aflagde 12. februar Næstved et besøg.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 12. februar 2010.

City-Trafik 2458 på Rådhuspladsen, København

City-Trafik 2458 på Rådhuspladsen, København

Vognløbene på linje 12 og 29 er kombinerede efter 20. december 2009, hvor City-Trafik overtog linje 29. Derfor forekommer Jonckheere-busserne fra linje 12 også på linje 29, mens letvægtsbusserne på linje 29 kan opleves på linje 12 og 97N. Bus 2458, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 29 på Rådhuspladsen.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 5. januar 2010.

City-Trafik 2484 på Rådhuspladsen, København

City-Trafik 2484 på Rådhuspladsen, København

City-Trafiks nye VDL-letvægtsbusser må efter aftale med Movia også køre på linje 69. Her er det bus 2484 på Rådhuspladsen, mens chaufføren tørrer sit ene sidespejl af!

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 5. januar 2010.

Arriva 1982 på Rådhuspladsen, København

Arriva 1982 på Rådhuspladsen, København

Arriva 1982, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2009, som linje 6A på Rådhuspladsen. Bussen kører normalt på linje 3A.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 5. januar 2010.

DitoBus 4662 og 4659 i Holbæk garage

DitoBus 4662 og 4659 i Holbæk garage

DitoBus overtager bybuskørslen i Holbæk 1. april 2008. På linjerne 101, 102, 103, 104, 105, 106 og 112 bliver der indsat VDL Ambassador-letvægtsbusser. Her ses to af DitoBus' nye busser af typen i garagen i Holbæk.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 26. marts 2008.

DitoBus 4666 og 4664 i Holbæk garage

DitoBus 4666 og 4664 i Holbæk garage

To af DitoBus' 8 nye Volvo B12M/Säffle-rutebiler i garagen i Holbæk. Busserne skal bruges på den kørsel for Movia, der skal overtages fra Arriva 1. april 2008.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 26. marts 2008.

DSB ME 1502 med Bn-vogne i Vordingborg

DSB ME 1502 med Bn-vogne i Vordingborg

DSB ME 1502 og en stamme Bn-vogne leverer blå folie for alle pengene i spor 1 på Vordingborg station fredag 5. januar 2007.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 5. januar 2007.

Ex. HT 1285 nær Støvring

Ex. HT 1285 nær Støvring

Den tidligere HT 1285, Volvo B10R-59/Aabenraa årgang 1981, kunne 28. december 2006 ses ved en gård nord for Støvring. Bussen forventedes på dette tidspunkt ophugget lige efter nytår.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Ex. HT 1285 fra siden

Ex. HT 1285 fra siden

HT 1285 var i drift i 20 år - helt til foråret 2001, hvor den sidst kørte på linje 14 og senere S-togserstatningskørsel på linje F1, som bussens skilte stadig viser. Her små seks år senere er bussen i en sørgelig forfatning, men dens identitet fornægter sig ikke.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Ex. HT 1285 set lidt bagfra

Ex. HT 1285 set lidt bagfra

HT 1285 nåede at køre for både HT, Busdivisionen, Bus Danmark og Arriva. I midten af 1990'erne gennemgik den ReBUS-programmet og fik monteret en ekstra udstigningsdør bag bagakslen, hvilket den ellers ikke var født med.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Interiør af ex. HT 1285

Interiør af ex. HT 1285

Interiør af ex. HT 1285 kort før skrotningen.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Ex. HT 1285 set bagfra

Ex. HT 1285 set bagfra

Bagenden af ex. HT 1285.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Ex. HT 1837 vest for Hobro

Ex. HT 1837 vest for Hobro

HT fik i 1988-89 leveret ni Volvo B10MA-55/Aabenraa-ledbusser, nr. 1827-1828 og 1832-1838, således at den samlede ledbuspark nåede op på 45 busser. Senere er ledbussen kommet kraftigt på retur. Ex. HT 1837 på en mark vest for Hobro.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Ex. HT 1837 set bagfra

Ex. HT 1837 set bagfra

Ex. HT 1837 set bagfra nær Hobro - nu i hvid.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Interiør af ex. HT 1837

Interiør af ex. HT 1837

I efteråret 1991 overførtes HT 1837 m.fl. til brug på linje 300S og blev i den forbindelse ombygget med turistbusagtige stole, der ikke helt var tænkt ind i Kryger-designet, som disse busser var født med. Et interiørbillede af ex. HT 1837.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006.

Ex. GDS-HFHJ 1043 og 1041 i Nakskov

Ex. GDS-HFHJ 1043 og 1041 i Nakskov

GDS-HFHJs IC2-togsæt er blevet solgt til Lollandsbanen i forbindelse med indsættelsen af nyt materiel på de nordsjællandske lokalbaner. I Nakskov kunne man 29. november møde GDS-HFHJ nr. 1041, 1042 og 1043, der allerede havde fået fjernet navnetrækket "Frederiksværkbanen" fra vognsiderne. Her ses sæt nr. 1043 til venstre og 1041 til højre.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 29. november 2006.