Billeder ➜ Fotografer ➜
Alle billeder optaget af Jakob Lønbæk Hollesen
Jakob Lønbæk Hollesen har taget 19 billeder på Myldretid:
CCH Crazy Car XV 90 193 på Drewsensvej, Silkeborg

CCH Crazy Car i Herning har denne Leyland-DAB LK 575-680/3-rutebil fra 1977, der stammer fra Kurt W. Knudsen i Roskilde og dermed HT-linje 211. Men den er i meget høj grad ombygget og er i dag indregistreret som lastbil. Stort set intet indvendigt er originalt, og under gulvet har man formået at erstatte 680-motoren med en TL11-motor! Endelig er den blevet malet temmelig orange. Drewsensvej i Silkeborg.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 27. september 2025.
Hirtshals Taxi & Godstransport XT 94 483 på Funder Bakke ved Silkeborg

Sidste bus i paraden af DAB-busser, der ved DAB-bustræffet 27. september 2025 kørte gennem Silkeborg og vestlige omegn, var Hirtshals Taxi & Godstransports Leyland-DAB serie 6-bus fra Læsø. Det var en populær bus, hvor alle sæder var optaget. Det samme har nok ikke været tilfældet i den Iveco på Midttrafiks rute 124, der ligger bag ved!
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 27. september 2025.
Gotschalk Rejser HW 39 147 på Funder Bakke ved Silkeborg

Klaus Gotschalk fra Gotschalk Rejser var arrangøren af DAB-bustræffet i Silkeborg i september 2025. Den stolte arrangør sidder her ved rattet i en af sine egne busser, en DAB-Silkeborg 12-1200L fra 1992 med reg.nr. HW 39 147. Bussen stammer fra Secher i Rostved, som også er en del af Gotschalks opvækst med busser. Funder Bakke vest for Silkeborg.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 27. september 2025.
DAB-busser på Henry Hansen, Esbjerg, og Danmarks Busmuseum på Funder Bakke ved Silkeborg

To af busserne i den kolonne DAB-byggede busser, som ved bustræffet 27. september 2025 kørte gennem Silkeborg - her på Funder Bakke. Forrest er det en DAB-Silkeborg 7-1024L fra 1988, som tilhører Henry Hansen i Esbjerg. Den efterfølges af en Leyland-DAB 7-1024L fra 1985 fra Danmarks Busmuseum i Skælskør.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 27. september 2025.
Ex. SCR "Centrol" PKR 07WF på Funder Bakke ved Silkeborg

En af de tre busser, Gotschalk Rejser i 2025 har hentet hjem til Danmark fra SCR "Centrol" i Kozmin Wielkopolski i Polen. Som den grønne bemaling antyder, har bussen før eksporten til Polen kørt for Wulff Bus, men den kørte fra ny hos Buerup Bilruter på Vestsjælland. Der er tale om en Leyland-DAB 7-1024L fra 1987, og billedet er taget på Funder Bakke ved Silkeborg. Nummerpladen PKR 07WF stammer fra Polen.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 27. september 2025.
John Papuga, Brørup, med DS 66 138 på Bredhøjvej, Silkeborg

John Papuga, Brørup, deltog i DAB-bustræffet i Silkeborg i september 2025 med denne DAB-Silkeborg 12-1024L fra 1994. Den blev bygget til Vestsallings Buslinier og kørte siden for De Blaa Busser i Skive. Her ses bussen på Bredhøjvej i Silkeborg, lige inden rundturen gennem byen slutter på pladsen foran den gamle fabrik.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 27. september 2025.
Ex. Sydthy Rute- og Turistfart 7 ved DAB-bustræf, Kolding

I det flotte VAFT-kontraktdesign deltog en privat ejer med ex. Sydthy Rute- og Turistfart vogn 7 fra 1995 ved DAB-bustræffet i Kolding i august 2024. Bussen er en DAB-Silkeborg 12-1200L, som fra ny og helt til 2020 kørte hos Sydthy Rute- og Turistfart.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 17. august 2024.
Henry Hansen, Esbjerg, med reg.nr. VT 96 191 ved DAB-bustræf, Kolding

Henry Hansen i Esbjerg deltog i DAB-bustræffet i Kolding i eftersommeren 2024 med denne Leyland-DAB 7-1024L fra 1988. Bussen har kørt hos Aage Larsen i Ringsted, Combus, Connex, en friskole og en efterskole, før den kom til Henry Hansen i 2020.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 17. august 2024.
John Papuga, Brørup, med reg.nr. DS 66 138 ved DAB-bustræf, Kolding

John Papuga i Brørup er blevet ejer af denne flotte DAB-Silkeborg 12-1024L fra 1994. Bussen har kørt hos Vestsallings Buslinier i Skive, hvorfra den blev overtaget af De Blaa Busser i Skive, som igen senere blev overtaget af Umove i Skive. Da den til sidst blev udrangeret i 2021, var der alligevel en ny ejer til den gamle bus, nemlig Papuga! Her ses den ved DAB-bustræffet i Kolding 17. august 2024.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 17. august 2024.
Silkebus 3 ved DAB-bustræf i Kolding

Nyeste bus ved DAB-bustræffet i Kolding i august 2024 var Silkebus vogn 3, en Scania L94IB/DAB "Facelift" fra 1999. Bussen kørte fra ny til 2011 hos De Grønne Busser i Hinnerup, og den har været hos Silkebus siden 2021. "Facelift"-modellen er i øvrigt en sjælden bus nu om dage.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 17. august 2024.
Danmarks Busmuseum med ex. DitoBus 4680 ved DAB-bustræf, Kolding

Danmarks Busmuseum i Skælskør mødte frem til DAB-træffet i Kolding i august 2024 med en Movia-kontraktgul DAB-Silkeborg 12-1200L-rutebil fra 1994. Bussen kørte næsten hele sit liv hos først Stevns Turistfart, dernæst Østtrafik (vogn 169) og til sidst DitoBus på Østsjælland som bus 4680. Den blev gul i forbindelse med den sidste ejers anvendelse.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 17. august 2024.
"Kjælingen" ved DAB-bustræf, Kolding

Denne DAB-Silkeborg 12-1024L fra 1991 med tilnavnet "Kjælingen" var en vigtig del af DAB-bustræffet i Kolding i august 2024, idet øllene blev serveret her! Bussen har kørt hovedparten af sit liv hos Gudhjem Bus, men er nu i privat eje og på forskellig vis ombygget.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 17. august 2024.
Wulff Bus 3283 i Tirsbæk ved Vejle

Wulff Bus 3283 er totalreklame for Vejle Amts Folkeblad. Bussen er leveret i forbindelse med Wulff Bus' overtagelse af bybusserne i Vejle, hvor den da også kører stadigvæk. Den har været totalreklame fra ny af, men bar 2002-05 nummeret 1027. Bussen er en Volvo B12BLE/Aabenraa og er foreviget i Tirsbæk ved Vejle.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 12. maj 2005.
Jakob Lønbæk Nygaard Christensen

Vejle har også haft totalreklamebusser. I sommeren 1995 blev Vejle Bustrafiks vogn 46 opmalet som totalreklame for Stimorol. Bussen er en DAB 12-1200B fra januar 1991. Bussen kom med ind i Unibus Rutetrafik II i 1995, og i 1996 overgik den med bybuskørslen i Vejle til Bus Danmark, der gav den nr. 3017. I 1999 fulgte bussen med ind i Arriva, og i efteråret 2001 blev den igen malet gul. Efter Arrivas tab af bybuskørslen i Vejle i 2002 blev bussen eksporteret til Polen, hvor den kører blandt en del andre DAB-busser hos MZK Koszalin i Koszalin. Bussen ses her som linje 9 på Fredericiavej i Vejle på den næstsidste dag i drift som totalreklame.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 17. september 2001.
Wulff 3036 og 3030 hos Bus Center Vest

Wulff er stadig ejer af de Scania MaxCi-busser, der blev købt brugt fra Connex tidligere på året. Selvom Arriva har overtaget Wulff Bus' HUR-kørsel, forbliver Scania'erne altså hos Wulff. Efterhånden som de nye busser er blevet leveret til Roskilde, er de fleste Scania'er nu taget ud af drift og sendt til Bus Center Vest. Enkelte busser er kommet langt væk hjemmefra, idet de er leaset til et busselskab i Polen! Bus 3036 og 3030, begge Scania CN113CLL/Katrineholm, hos Bus Center Vest.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 5. september 2004.
Arriva 3063 hos Bus Center Vest

En af Arrivas nye HUR-busser hos Bus Center Vest. Fabrikken i Aabenraa er lukket pr. 1. oktober 2004, og kun nogle enkelte busser mangler at blive leveret til Arriva i Roskilde. Busserne er bestilt af Wulff Bus men leveres til Arriva og bliver verdens sidste danskbyggede busser overhovedet. Højeste nummer set hos Arriva i Roskilde er i skrivende stund (2. oktober 2004) 3071 (højeste nummer bliver 3075), men busserne ankommer dog ikke helt i numemrrækkefølge.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 5. september 2004.
Et par Wulff-busser før hhv. efter istandsættelse

Wulff Bus har som tidligere omtalt købt et antal Volvo B10BLE/Aabenraa fra Connex. Busserne er blevet shinet op - i Jylland - og har fået Wulff Bus' 3000-numre. Her er et rigtigt "før og efter"-billede fra Bus Center Vest i Kolding: Til venstre ex. Connex 5030, til højre Wulff Bus 3008.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 23. maj 2004.
Wulff Bus 3008 på garagen i Vejle

Wulff Bus har brugtkøbt 25 stk. Volvo B10BLE-59/Aabenraa af Connex i HUR-området i forbindelse med opstarten i Roskilde fra søndag den 23. maj 2004. En del af busserne har været en tur i Vejle for at blive frisket op efter cirka seks et halvt års drift i Københavns-området - først i Combus-regi. Her er det bus 3008 på Wulff Bus' garage på Niels Finsensvej i Vejle. Bemærk det gule logo på vognsiden - det er sandelig en diskræt entreprenør!
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 15. maj 2004.
En ukendt Wulff Bus på garagen i Vejle

I Vejle Amt må busserne have vognmandens egen farve, og Wulffs farve er grøn. De grønne busser i baggrunden er således Wulffs bybusser i Vejle. I forgrunden er det muligvis bus 3002, men internnummer mv. er endnu ikke påsat. Udover Volvo-busserne har Wulff Bus også købt et antal Scania MaxCi/Katrineholm-busser fra Connex, der skal anvendes som bybusser i Roskilde, indtil de nye Volvo B12BLE-busser kommer efter nogle måneder. Det morsomme er, at disse Scania MaxCi-busser for nogles vedkommende faktisk oprindeligt er leveret til bybusserne i Roskilde.
Foto: Jakob Lønbæk Hollesen, 15. maj 2004.