Myldretid

Menu

Billeder ➜ Fotografer ➜

Alle billeder optaget af Bo Ruhwald

Bo Ruhwald har taget 13 billeder på Myldretid:

DitoBus 4668 forfra på Ringsted st.

DitoBus 4668 forfra på Ringsted st.

DitoBus vandt fra 1. april 2008 bl.a. rute 247, 248 og 249 i Ringsted-området. Det betød samtidig, at der er kommet Movia-gule busser på disse ruter. Bus 4668, en helt ny Volvo B12M-60/Säffle, som rute 248 på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

DitoBus 4668 på Ringsted st.

DitoBus 4668 på Ringsted st.

DitoBus 4668, Volvo B12M-60/Säffle årg. 2008, som rute 248 på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

DitoBus 4668 fra dørsiden på Ringsted st.

DitoBus 4668 fra dørsiden på Ringsted st.

Hidtil har man ikke kunnet finde mange busser i "HT-gul" med dørarrangement 1-0-1, men det bliver vist et almindeligt syn fremover. 1. april 2008 indsatte DitoBus nogle nyleverede af slagsen, heriblandt 4668, der her ses på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

Bent Thykjær 440 på Ringsted st.

Bent Thykjær 440 på Ringsted st.

Bent Thykjær fik fra januar 2005 for første gang kørsel øst for Storebælt, nemlig for Vestsjællands Trafikselskab. I dag er firmaet således Movia-entreprenør. Bus 440, Volvo B12M-60/Carrus årg. 2005, på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

Arriva 5779 på Ringsted st.

Arriva 5779 på Ringsted st.

Arriva 5779 (ex. Arriva 2754), Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 2001, som rute 404 på Ringsted st. Denne bus leveredes oprindeligt til Combus tre måneder før Arrivas overtagelse.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

Busserne 16 på Ringsted st.

Busserne 16 på Ringsted st.

Jensens Turisttrafik vandt i 2003 bybusserne i Ringsted tilbage, efter at Arriva havde kørt dem i en kontraktperiode. Til kørslen anskaffede Jensens fire Setra S315NF-lavgulvsbusser. De fulgte med over, da Jensens Turisttrafik nogle år senere blev solgt og skiftede navn til Busserne A/S. Her ses Busserne 16 som bybuslinje 403 på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

Busserne 16 bagfra på Ringsted st.

Busserne 16 bagfra på Ringsted st.

Busserne 16, Setra S315NF årg. 2003, bagfra på Ringsted st.

Foto: Bo Ruhwald, 6. april 2008.

Arriva 5763 på Holbæk st.

Arriva 5763 på Holbæk st.

Arriva måtte 1. april 2008 vinke farvel til bybusserne i Holbæk, som DitoBus vandt ved det seneste udbud af kørslen. Dermed blev de 11 år gamle Volvo B10BLE-busser, der stod for kørslen, også fortrængt fra byen. Bus 5763 (ex. Arriva 2052) på Holbæk st. Disse busser var i øvrigt nogle af de første B10BLE-busser med Aabenraa-samlet Säffle-karrosseri.

Foto: Bo Ruhwald, 31. marts 2008.

Arriva 5773 på Holbæk st.

Arriva 5773 på Holbæk st.

De fleste af Arrivas bybusser i Holbæk var fra 1997, men de sidste par år har man også kunnet møde en nyere vogn, nemlig denne DAF SB4000/Jonckheere Transit fra december 2005. Hos Arriva havde den først nr. 2900, men den blev i 2007 til bus 5773 som led i Arrivas landsdækkende omnummerering af busser. Foto på bybuslinje 101 i Holbæk den sidste dag, hvor bussen kunne opleves her.

Foto: Bo Ruhwald, 31. marts 2008.

Arriva 5768 på Holbæk st.

Arriva 5768 på Holbæk st.

Arriva 5768 (ex. Arriva 2057), Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1997, som linje 105 på Holbæk st.

Foto: Bo Ruhwald, 31. marts 2008.

Arriva 5764 på Holbæk st.

Arriva 5764 på Holbæk st.

Arriva 5764, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1997, som bybuslinje 103 på Holbæk st. den sidste dag med Arriva-drift på bybusserne.

Foto: Bo Ruhwald, 31. marts 2008.

DitoBus 4660 ved præsentationen af letvægtsbusserne i Holbæk

DitoBus 4660 ved præsentationen af letvægtsbusserne i Holbæk

Lørdag 29. marts 2008 blev de nye letvægtsbusser, der indsattes på bybusserne i den følgende uge, præsenteret foran Sparekassen i Holbæk. Det var et arrangement med flag, balloner til børnene og hvad dertil hører. Bussen, der deltog, var DitoBus 4660.

Foto: Bo Ruhwald, 29. marts 2008.

DitoBus 4660 fra dørsiden ved præsentationen af letvægtsbusserne i Holbæk

DitoBus 4660 fra dørsiden ved præsentationen af letvægtsbusserne i Holbæk

DitoBus 4660, VDL Ambassador, som helt ny ved præsentationen i Holbæk 29. marts 2008.

Foto: Bo Ruhwald, 29. marts 2008.