Myldretid

Menu

Billeder ➜ Fotografer ➜

Alle billeder optaget af Bo Kristensen

Bo Kristensen har taget 11 billeder på Myldretid:

Nobina 6488 på garageanlægget i Glostrup

Nobina 6488 på garageanlægget i Glostrup

Den første brintbus i Movia-regi bliver kørt af Nobina i Glostrup. Det er en Caetano H2.City Gold, som i begyndelsen af 2022 skal sættes i drift på linje 300S (Ishøj-Glostrup-Herlev-Gladsaxe-Lyngby-Gl. Holte). Her ses bussen, alias vogn 6488, på garageanlægget i Fabriksparken i Glostrup i midten af december 2021.

Foto: Bo Kristensen, 16. december 2021.

EasyMile EZ10-bus hos Nobina, Glostrup

EasyMile EZ10-bus hos Nobina, Glostrup

Den første af de selvkørende shuttlebusser til forsøget på DTU er nu blevet testet hos Nobina i Glostrup. Det er nemlig Nobina, der er operatør på busserne. Her ses en af de i alt tre små busser på Glostrup-anlægget 16. december 2020. Denne type er fra EasyMile og hedder EZ10. Der er plads til omkring 10 passagerer ombord, og under forsøget vil busserne køre højst 15 km/t. Ligesom de andre forsøg med selvkørende shuttlebusser, der for tiden foregår på dansk jord, er busserne selvkørende på niveau 3. Kørslen på DTU forventes at begynde i januar 2021.

Foto: Bo Kristensen, 16. december 2020.

To EasyMile EZ10-busser til forsøget på DTU

To EasyMile EZ10-busser til forsøget på DTU

To af de tre EasyMile EZ10, der skal bruges til forsøget på DTU med selvkørende shuttlebusser. Der vil blive rejst en telthal på DTU som "garage" for busserne, der køres af Nobina.

Foto: Bo Kristensen, 16. december 2020.

Anchersen 3038 i Jernholmen garage, København

Anchersen 3038 i Jernholmen garage, København

Movialands eneste nyleverede bus i 2020 ankom i november til Anchersen. Det er en BYD-elbus mere af samme type, som de 27, der i 2019 blev leveret til linje 18, og som siden oktober 2020 også kører på den nye linje 32. Her er den nye bus, nummereret 3038, fotograferet på Anchersens garageanlæg på Jernholmen i selskab med en af vognmandens turistbusser, endnu inden den blev sat i drift.

Foto: Bo Kristensen, 19. november 2020.

To nye batteribusser i Ryvang garage, København

To nye batteribusser i Ryvang garage, København

I foråret 2009 åbner den såkaldte citybuslinje i København, hvor små, batteridrevne lavgulvsbusser skal betjene en ringlinje i Københavns indre by. Der skal bl.a. køres ad nogle af de små gader i middelalderbyen, der ikke normalt har busbetjening. Arriva har 11 busser af typen i ordre, og de er flere måneder forsinket i leveringen, hvilket også betyder, at citybuslinjens oprettelse har måttet udskydes - til kommunens og Movias fortrydelse. Midt i april dukkede de første to busser dog op i Ryvang garage.

Foto: Bo Kristensen, 22. april 2009.

Batteridreven minibus på Ryvang garage, København

Batteridreven minibus på Ryvang garage, København

De batteridrevne "citybusser" leveres af italienske Car. Ind., der vist er en forkortelse for Carrozzeria Industriale. Bustypen hedder Urban 40 Elettrico og kan køre 150 km på en opladning. "Motoren" i disse elektriske busser er fra Ansaldo. Designet kan man mene om, hvad man nu vil... I den københavnske udgave, er busserne er indrettet med 13 sidde- og 9 ståpladser. Måske dukker de elektriske busser også op som servicebusser rundt omkring? Ryvang garage.

Foto: Bo Kristensen, 22. april 2009.

Netbus 8444 hos Bus Center Vest

Netbus 8444 hos Bus Center Vest

21. oktober 2007 overtager Netbus driften af linje 5A i København. Til linjen har man indkøbt 43 stk. Volvo B12BLE-61/Vest-busser, og i uge 33 skal en af dem præsenteres for Movia. Det er denne bus, og den får nr. 8444. Her ses den hos Bus Center Vest i Kolding.

Foto: Bo Kristensen, 9. august 2007.

Connex 6289 i Tilburg, Holland

Connex 6289 i Tilburg, Holland

En del af Connex' DAF/Berkhof-gasbusser er nu hos Connex i Holland. En af dem, bus 6289, var kommet lidt hurtigt af sted, så ABIT-udstyr og Almex-maskinen måtte hentes hjem igen... Bus 6289 ses her i Tilburg i Holland, hvor det er meningen, den skal sættes i drift.

Foto: Bo Kristensen, ukendt dato.

Connex 6289 i Tilburg, Holland, set forfra

Connex 6289 i Tilburg, Holland, set forfra

Fortiden hos Connex i Gladsaxe fornægter sig ikke. Her er det destinationen fra HUR-linje 156, der vises i skiltet.

Foto: Bo Kristensen, ukendt dato.

Partner Bus 8436 i garagen i Skibby

Partner Bus 8436 i garagen i Skibby

Partner Bus fik i slutningen af 2004 leveret de tre første Carrus-busser til rutetrafik i Hovedstadsområdet nogensinde. Busserne er 13,7 m-busser og i øvrigt bygget af stål. De anvendes på nogle helt bestemte ture på Partner Bus' linier. Bus 8436 er i øvrigt tællebus.

Foto: Bo Kristensen, 3. februar 2005.

Partner Bus 8436 set indefra

Partner Bus 8436 set indefra

Indefra ligner Partner Bus 8436 de fleste andre HUR-busser. Bemærk dog den skrånende trappe op til den bageste del af bussen. De gule holdestænger og sædebetrækket mv. er det samme i alle nye HUR-busser, da det er en del af specifikationerne fra HUR.

Foto: Bo Kristensen, 3. februar 2005.