Billeder ➜ Fotografer ➜
Alle billeder optaget af Andreas Szekacs
Andreas Szekacs har taget 32 billeder på Myldretid:
BKK PHG-626 i Budapest, Ungarn
I 2017 fandt denne Volvo 7700-hybridbus et nyt hjem hos bybusselskabet BKK i Budapest efter et lidt omtumlet liv som låne- og demobus i Danmark. Den kørte 2011-13 hos City-Trafik på linje 1A som bus 2000 i et Movia-forsøg med hybridbusser. Efterfølgende kørte den et års tid hos De Blaa Omnibusser i Holte på den kortlivede linje 172E til DTU. Dette blev efterfulgt af en periode i 2014-15 hos Lokalbus i Køge. Begge disse steder kørte som bus 4002. Herefter kom bussen tilbage hos Volvo. Bussen, der nu er BKK vogn PHG-626, ses her på linje 92 i Rákosszentmihály vasútállomás-busterminalen i Budapest i april 2018.
Foto: Andreas Szekacs, 19. april 2018.
VT Transman MCX-185 i Budapest, Ungarn
Ex. Arriva 1670 (opr. Connex 6334), Volvo B12BLE/Aabenraa (8500LE) årg. 2003, som linje 21 i Budapest - nu hos det delvist Arriva-ejede VT Transman.
Foto: Andreas Szekacs, 24. september 2012.
VT Transman MCX-185 bagfra og en Ikarus i Budapest, Ungarn
VT Transman MCX-185, Volvo B12BLE/Aabenraa årg. 2003, i selskab med en Ikarus 405.06 årg. 1995 i Budapest. Som det ses, har man flyttet nummerpladen på Volvo'en ned på bagklappen. Oprindeligt sad den under bagruden, men dette sted er nu dækket af en plade. En del af 6A-busserne blev cirka 2008 af reklamefirmaet ClearChannel ændret således af hensyn til de større reklameformater.
Foto: Andreas Szekacs, 24. september 2012.
VT Transman MCX-193 i Budapest, Ungarn
En tidligere linje 6A-bus, Volvo B12BLE/Aabenraa (8500LE) årg. 2003, på linje 21A hos VT Transman i Budapest. Byens linjer 21 og 21A er blandt de mere krævende med kraftige stigninger. Fotografen fortæller, at varmen vælter ud af motorrummet, når de danske Volvo B12BLE'er kører her.
Foto: Andreas Szekacs, 24. september 2012.
VT Transman MCX-174 i Budapest
Et antal af de Volvo B12BLE-busser, der indtil oktober 2011 kørte på linje 6A i København, er i 2012 kommet i drift i Budapest i Ungarn. Den nye ejer hedder VT Transman, men er dog ikke en mere fremmed køber, end at Arriva er medejer af selskabet! MCX-174 ses her som linje 128 i Budapest. Bussen er ex. Arriva 1655, oprindeligt leveret til Connex som bus 6319.
Foto: Andreas Szekacs, 1. august 2012.
VT Transman MCX-178 i Budapest
VT Transman MCX-178 som linje 149 i Budapest. Bussen er en Volvo B12BLE-59/Aabenraa (8500LE) årg. 2003, som indtil efteråret 2011 kørte på linje 6A i København. Den blev nyleveret til Connex som vogn 6310, men blev efter Arrivas overtagelse af Connex i 2007 omnummereret til 1646. I 2012 kom den til Ungarn.
Foto: Andreas Szekacs, 1. august 2012.
VT Transman MCX-175 som linje 149 i Budapest
En af VT Transmans tidligere københavnske 6A-busser som linje 149 i Budapest.
Foto: Andreas Szekacs, 1. august 2012.
VT Transman MCX-175 i Budapest
Ex. Arriva 1652 alias Connex 6316, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2003, hos VT Transman i Budapest.
Foto: Andreas Szekacs, 6. august 2012.
De Blaa Omnibusser 4002 ved Birkerød st.
Den ene af De Blaa Omnibussers to hybridbusser, der indgår i et forsøg, som også involverer to hybridbusser hos City-Trafik. Bus 4002, en MAN Lion's City årg. 2011, ved Birkerød st.
Foto: Andreas Szekacs, 24. april 2012.
De Blaa Omnibusser 4092 på Bistrup Trafikplads
De Blaa Omnibusser har i 2012 overtaget en tidligere Volvo B7RLE-demobus, som Volvo har haft udlånt til flere forskellige busselskaber - heriblandt også netop De Blaa. Den har nu vognnummer 4092 og ses her som linje 334 på Bistrup Trafikplads.
Foto: Andreas Szekacs, 7. marts 2012.
Tidligere Stockholm-ledbus i Budapest, Ungarn
En Volvo B7L/Säffle-ledbus med fortid i Stockholm som sporvognserstatning på linje 47/49 i Budapest.
Foto: Andreas Szekacs, 3. juni 2008.
Tidligere SL-ledbus bagfra i Budapest, Ungarn
Tidligere Stockholm-ledbus bagfra i Budapest.
Foto: Andreas Szekacs, 3. juni 2008.
BKV 1059 i Budapest, Ungarn
BKV nr. 1059, en Ikarus 412, i Budapest.
Foto: Andreas Szekacs, 30. maj 2008.
Ikarus 415 i Budapest, Ungarn
Ikarus 415-bybus på BKV-linje 291 i Budapest i Ungarn.
Foto: Andreas Szekacs, 5. december 2008.
Weekendbus FLR-760 i Budapest, Ungarn
Weekendbus FLR-760, ex. Linjebus/Connex 6256, i Budapest. Bussen er fra 1999 og blandt de DAB-gasbusser, der via Volvo kom til Ungarn. Her har de så desværre en tendens til at gå i brand...
Foto: Andreas Szekacs, 1. marts 2007.
HT 4394 i Hørsholm garage
HT 4394 (ex. DSB 394), Volvo B58-60/DAB årg. 1972, i Hørsholm garage. Bussen blev renoveret i 1984 og opmalet i det gule design. Efter udrangering fra den almindelige drift blev den anvendt til uddannelse.
Foto: Andreas Szekacs, ukendt dato.
HT 4344 i Hørsholm garage
HT 4344 (opr. DSB 344), Volvo B58-60/DAB årg. 1972, hos HT i Hørsholm omkring 1984-85. På dette tidspunkt var der tyndet godt ud i de DSB-røde busser, men 4344 blev aldrig renoveret og fik derfor heller aldrig HTs egne farver. Den udgik af vognparken i 1987 - stadig rød.
Foto: Andreas Szekacs, ukendt dato.
HT 617 i Hørsholm garage
HT 617, Volvo B58-60/Aabenraa årg. 1975, var en af de første busser, der nyleveredes til HT. Her ses bussen i Hørsholm garage under et åbent hus-arrangement omkring 1984-85.
Foto: Andreas Szekacs, ukendt dato.
HT 1330 i Hørsholm garage
HT 1330, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1981, hos HT i Hørsholm.
Foto: Andreas Szekacs, ukendt dato.
HT 1532 i Hørsholm garage
HT 1532, Volvo B10MA-55/Aabenraa-ledbus årg. 1984, ved åbent hus hos HT i Hørsholm.
Foto: Andreas Szekacs, ukendt dato.
HT 800 i Hørsholm garage
HT 800, Saurer-Leyland-DAB SLG 18-550/3 årg. 1977, hos HT i Hørsholm.
Foto: Andreas Szekacs, ukendt dato.
HT 1521 i Hørsholm garage
HT 1521, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1983, ved åbent hus hos HT i Hørsholm ca. 1984-85. Både bus, garage og den skiltede linje 186 er historie i dag. Bussen var i øvrigt én af de allerførste busser til HT med dette karrosseridesign, der også kaldes "M82" i entusiastkredse.
Foto: Andreas Szekacs, ukendt dato.
HT 4395 i Hørsholm garage
HT 4395 (ex. DSB 395), Volvo B58-60/DAB årg. 1972, hos HT i Hørsholm. Bussen blev i 1984 renoveret og opmalet i HTs nye gule design, og den forlod driften i 1987.
Foto: Andreas Szekacs, ukendt dato.
HT 651, 620, 653 m.fl. i Hørsholm garage
En række Volvo B58-60/Aabenraa-nærtrafikbusser hos HT i Hørsholm. De nærmeste er numrene 651, 620 og 653 m.fl. Bagest nogle Leyland-DAB serie 6-ledbusser fra linje 75E.
Foto: Andreas Szekacs, ukendt dato.
HT 798 på Rådhuspladsen, København
Danmarks første ledbus - HT nr. 798 - som linje 75E på Rådhuspladsen. Bussen er den første vogn i en serie på 10 stk. Saurer-Leyland-DAB SLG 18-550/3-ledbusser, som HT i 1977 anskaffede til kørslen på bl.a. linje 121 og 122E i Køge Bugt-oområdet. Efter at S-banen blev forlænget til Køge i 1983, flyttedes ledbusserne til kørsel i Nordsjælland.
Foto: Andreas Szekacs, ukendt dato.