Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 22. september

Her vises alle billeder af busser taget 22. september i forskellige år:

Arriva 1651 ved Grøndal st.

Arriva 1651 ved Grøndal st.

Arriva 1651 (opr. Nettbuss 8451), Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 2A på Godthåbsvej ved Grøndal st. Denne type kørte 2017-19 på linje 2A, som efterfølgende fik elektriske VDL-ledbusser.

Foto: Thomas de Laine, 22. september 2019.

Keolis 2607 ved Bellahøj, København

Keolis 2607 ved Bellahøj, København

Keolis 2607, Volvo B7RLE-60/Säffle (8900LE) årg. 2011, som linje 13 i krydset Frederikssundsvej/Bellahøjvej i Brønshøj. Denne busserie har været fast inventar på linje 13 og 500S siden leveringen, men linje 13's vogne har naturligvis ikke de blå S-bushjørner. Det er dog ikke noget sjældent syn, at 500S-busserne kører enkelte løb på linje 13 og i øvrigt også på linje 21. Til gengæld forsvandt linje 13 fra Bellahøj i oktober 2019, efter at have haft endestation dér siden maj 2003.

Foto: Thomas de Laine, 22. september 2019.

Nobina-hybridbusser til Hillerød bybusser i Frederikssund garage

Nobina-hybridbusser til Hillerød bybusser i Frederikssund garage

Nobina udskifter senere på året materiellet på Hillerøds bybusser med brugte Volvo B5LH/Wroclaw-hybridbusser (Volvo 7700), der er overført fra Tromsø i Nobinas hjemland. Disse busser er fra omkring årsskiftet 2011-12 og således jævnaldrende med de Volvo B7RLE-busser (nr. 6103-6111), Nobina i dag anvender i Hillerød. I september 2019 er busserne ankommet til Danmark og er nymalet Movia-gule. To af dem ses her på Nobinas garageanlæg i Frederikssund.

Foto: Sikandar Sahil, 22. september 2019.

Volvo-hybridbus i Frederikssund garage

Volvo-hybridbus i Frederikssund garage

Volvo 7700-hybridbussen har tidligere kørt i Movialand, bl.a. på linje 12. Fra cirka sent i 2019 vender typen tilbage, hvor den indsættes på Hillerød bybusser. En af de tidligere Tromsø-vogne ses her nymalet Movia-gul på Nobinas garageanlæg i Frederikssund.

Foto: Sikandar Sahil, 22. september 2019.

City-Trafik 2076 på Knud Rasmussens Vej, Lynge

City-Trafik 2076 på Knud Rasmussens Vej, Lynge

Om få måneder udskiftes DAB serie 15 mk. II-busserne hos City-Trafik med bl.a. en serie fabriksnye Volvo B7RLE'er. Dermed er dagene talte for de 15 år gamle busser, der siden 2004 har været et dagligt indslag på linje 335 mellem Farum, Vassingerød, Lynge, Allerød og Hillerød. Busserne anskaffedes oprindeligt til københavnske linje 9. City-Trafik 2076, DAB 15-1200C mk. II årg. 1995, som linje 335 på Knud Rasmussens Vej i Lynge.

Foto: Thomas de Laine, 22. september 2010.

City-Trafik 2076 bagfra på Kærhøjgårdsvej, Lynge

City-Trafik 2076 bagfra på Kærhøjgårdsvej, Lynge

Det er snart helt slut med DAB serie 15 mk. II i Hovedstadsområdet. City-Trafik 2076 forlader Lynge ad Kærhøjgårdsvej som linje 335.

Foto: Thomas de Laine, 22. september 2010.

City-Trafik 2502 på Kærhøjgårdsvej, Lynge

City-Trafik 2502 på Kærhøjgårdsvej, Lynge

City-Trafik 2502, Volvo B10BLE-60/Vest årg. 2002, som linje 335 på Kærhøjgårdsvej i Lynge.

Foto: Thomas de Laine, 22. september 2010.

City-Trafik 2073 på Knud Rasmussens Vej, Lynge

City-Trafik 2073 på Knud Rasmussens Vej, Lynge

City-Trafik 2073, DAB 15-1200C mk. II årg. 1995, som linje 335 på Knud Rasmussens Vej i Lynge.

Foto: Thomas de Laine, 22. september 2010.

City-Trafik 2507 på Kærhøjgårdsvej, Lynge

City-Trafik 2507 på Kærhøjgårdsvej, Lynge

City-Trafik 2507, Volvo B10BLE-60/Vest årg. 2002, som linje 335 på Kærhøjgårdsvej i Lynge.

Foto: Thomas de Laine, 22. september 2010.

Vores Busser NX 93 077 fra dørsiden ved Farum st.

Vores Busser NX 93 077 fra dørsiden ved Farum st.

Vores Busser, Rårup, har for tiden lånt denne DAB 12-1200B årg. 1994, der bærer internnr. 8050 fra sin tid hos Arriva, Wulff-grøn farve og originale nummerplader. Bussen nyleveredes i sin tid til Thurøbussen, men har siden været en tur gennem Arriva og senest kørt som lånevogn hos bl.a. DitoBus. Her ses den holde pause som S-togsbus ved Farum st.

Foto: Thomas de Laine, 22. september 2010.

Vores Busser NX 93 077 fra vinduessiden ved Farum st.

Vores Busser NX 93 077 fra vinduessiden ved Farum st.

Vores Busser fra Rårup med en lånt DAB serie 12-bybus med reg.nr. NX 93 077 holder pause i arbejdet som S-togsbus ved Farum st.

Foto: Thomas de Laine, 22. september 2010.

Arriva 5626 som S-togsbus ved Farum st.

Arriva 5626 som S-togsbus ved Farum st.

Arriva 5626 (opr. Linjebus 3128), Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1999, som S-togsbuslinje A, Farum-Allerød-Hillerød, ved Farum st.

Foto: Thomas de Laine, 22. september 2010.

DSB S-tog SA 28 som linje H+ på Dybbølsbro station

DSB S-tog SA 28 som linje H+ på Dybbølsbro station

Linje H+ var en helt ny linje, der kom med S-togskøreplanen fra september 1993. Linjen kørte mellem Ballerup og Farum og betød, at der nu endelig blev mere end bare tre afgange i timen på Hareskovbanen. Afgangene på linje H og H+ var dog dårligt spredt, så togene kørte næsten lige efter hinanden gennem København med næsten 20 minutters ventetid til følge. På yderstrækningerne var der til gengæld stort set 10 minutter mellem togene. Dette skyldtes, at linje H+ sprang stationer over på Hareskovbanen, mens linje H var en hurtig linje på Frederikssundsbanen. I 2000 forlængedes linje H+ til Veksø og i 2002 til Frederikssund. SA 28 som linje H+ på Dybbølsbro station den sidste dag, linjen kørte.

Foto: Thomas de Laine, 22. september 2007.

Sidste S-tog på linje A+ på Østerport station

Sidste S-tog på linje A+ på Østerport station

Det sidste S-tog på linje A+ blev SA 23, der afgik fra Østerport station mod Køge lidt før kl. 15 lørdag 22. september 2007. Linje A+ var en omnummerering af linje K, som var opstået 31. maj 1992 som en ny S-togslinje mellem Solrød Strand og Østerport. Først i september 1995 blev linje A+ forlænget til Køge, og i januar 2006 forlængedes linjen mandag-fredag til Buddinge.

Foto: Thomas de Laine, 22. september 2007.

Connex 5251 hensat i Maribo

Connex 5251 hensat i Maribo

Connex 5251 er en Volvo B10M-60/Aabenraa med M82-karrosseri. Den er bygget til Aalborg Omnibus Selskab og kom via Combus til Connex, der har udranegret den i 2003. Det er ikke utænkeligt, at den kørte sin sidste tur på linie 119 i Høje Taastrup, som skiltningen antyder. Her ses bussen henstillet på Connex' plads i Maribo. Den ser ved første øjekast pæn ud, men det er faktisk en ganske multidefekt bus!

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 22. september 2004.

Udbrændte Connex 5094 hensat i Maribo

Udbrændte Connex 5094 hensat i Maribo

Busbrande er blevet mere og mere udbredte siden midten af 1990'erne. Her er det Connex 5094, det er gået ud over, men brande forekommer også hos f.eks. Arriva. Bussen henstår hos Connex i Maribo.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 22. september 2004.